Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в  ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от кандидата, от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език
Да
3.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата
Не
4.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Да
5.
Целите на проектното предложение съответстват на приоритетите и целите на СВОМР
Да
6.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1. Равнопоставеност и недопускане на недискриминацията;
2. Устойчиво развитие.
Да
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ Перущица-Родопи
Да
8.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно Условията за кандидатстване  -  продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца.
Да
9.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта:
Минимален размер на общите допустими разходи за един проект е 19 558 лева.
Максимален размер на общите допустими разходи за един проект е 391 160 лева.
Да
10.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален  размер на безвъзмездната финансова помощ по проект – 
Минимален размер на безвъзмездна финансова помощ за един проект е 9779 лева.
Да
11.
Проектното предложение отговаря на изискванията за максимален  размер на безвъзмездната финансова помощ по проекта - 
Максимален размер на безвъзмездна финансова помощ за един проект е 195 580 лева.
Да
12.
Заявеният от кандидата процент на съфинансиране не надвишава 50%.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация за липса на основания за отстраняване, подписана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf”. (Приложение №1 към Документи за попълване).
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции по образец, подписана и скани-рана от кандидата. Представя се във формат „pdf”, както и във формат  xls“/„xlsх“ (Приложение №2  към Документи за попълване).
Да
3.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни, съгласно Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2  от Наредба № 22, подписана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf”. (Приложение №3 към Документи за попълване).
Да
4.
Декларация за нередности, подписана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf”. (Приложение №5 към Документи за попълване).
Да
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“. 
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всички от тях и се прикачва в ИСУН 2020. От текста на пълномощното следва да става ясно, че лицето/лицата с право да представлява/т кандидата упълномощават пълномощника да подаде от тяхно име проектното предложение.
Да
6.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР по образец, с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложения № 4 към Документи за попълване).
Да
7.
Свидетелство за съдимост на представляващите кандидата,  издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение - на представляващия/представляващите кандидата – сканирано във формат „pdf“.
Да
8.
Удостоверения за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от Национална агенция по приходите- - за кандидата и за физическите лица, които го представляват и Удостоверения за липса на задължения към общината по седалището на кандидата- за кандидата и за физическите лица, които го представляват, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им  –  сканирани във формат „pdf“.
Да
9.
Декларация за двойно финансиране (Приложение №9 към Документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
10.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност (Приложение №10 към Документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
11.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от статистическите изследвания, провеждани от НСИ, за дейността на кандидата във връзка с кандидатстване, оценка на проектните предложения, мониторинг, измерване и отчитане на резултатите от изпълнението и контрола по изпълнението на ПРСР 2014 – 2020 г. (Приложение №11 към Документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
12.
Декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец (Приложение № 8 към Документи за попълване)  - (важи за кандидати с проекти за преработка на продукти от приложение № І от Договора в продукти извън приложение № І от Договора или памук). Представя се във формат „pdf“.
Да
13.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“ . (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи).
Да
14.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“.
Не
15.
Бизнес план (по образец) с подпис/и, печат на всяка страница, сканиран във формат „pdf“  и таблиците от бизнес плана в „xls”/ „xlsx” по образец (Приложение № 6 и 6А към Документи за попълване).
Да
16.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия. Представя се във формат „pdf“.
Да
17.
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година или за последния приключен междинен период 
В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, КППП ще извърши служебна проверка на отчета за приходи и разходи  чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ. В този случай кандидатът не представя Отчет за приходи и разходи за приключена предходна финансова година.  В случай, че кандидатът няма приключена предходна финансова година кандидатът представя отчет за приходи и разходи за последния приключен междинен период.
Да
18.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представя се във формат „pdf“ .
Да
19.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс, за предходната финансова година и/или за последния отчетен период. Представя се във формат „pdf“ .
В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, КППП ще извърши служебна проверка на Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ. В този случай кандидатът не представя Отчет за приходи и разходи за приключена предходна финансова година.  В случай, че кандидатът няма приключена предходна финансова година кандидатът представя отчет за приходи и разходи за последния приключен междинен период.
Да
20.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. (Приложение № 7 и справка за обобщените параметри на предприятието към Документи за попълване).
Да
21.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски  (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf.
Не
22.
Една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 12 към Документи за попълване (важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост). Представя се във формат „pdf. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. 
При голям брой документи или обем на файловете, документите могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”.
Не
23.
Оферта от доставчик/предварителен или окончателен договор за услуги и доставки – обект на инвестицията, ведно с отправено от кандидата запитване за оферта съгласно Приложение № 12 към Документи за попълване (важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства не е включен в списък с референтни разходи, но възлагането на друго лице би довело до нарушаване на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права, придобити по силата на закон или на административен акт). Представя се във формат „pdf“.
Не
24.
Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 12 към Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”.
При голям брой документи или обем на файловете, документите по точката могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”.
Не
25.
Предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, включително марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС. Представят се във формат „pdf”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки.
Да
26.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (след проведено пазарно проучване, преди сключване на предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки), а когато избраната оферта не е с най –ниска цена и писмена обосновка на мотивите, обусловили избора.  Представя/т се във формат „pdf“.
Не
27.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Представя/т се във формат „pdf“.
Не
28.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта (важи в случай, че проектът включва разходи от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки).
Не
29.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР - за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. Представят се във формат „pdf“.
Не
30.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията, с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, с приложено/и Удостоверение и/или заповед за признаване на група/организация на производители сканирани във формат „pdf“   (Приложение № 13  към Документи за попълване) - представя се за кандидати групи/организации на производители).
Не
31.
Регистрационна карта, издадена по реда на Наредба №3 от 1999 г. и анкетни формуляри към нея – сканирани във формат „pdf“. (не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че преработват собствена суровина).
Не
32.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение(не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че преработват собствена суровина). Представя се във формат „pdf“.
Не
33.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини като доказателство, че са осигурени най-малко 50 % или 100% от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана или за срока на бизнес плана след изплащане на финансовата помощ. 
Осигурена 100% суровинна база за срока на бизнес плана важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, която не е получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата.
Представя се във формат „pdf“.
Да
34.
Декларация по образец (Приложение № 14 към Документи за попълване) от кандидата с описани вид и количества на основните суровини (важи в случаите в които се предвижда преработка на собствена земеделска продукция), като доказателство, че са осигурени най-малко 50 %/100 % от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана/за срока на бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, както и във връзка с доказване на критерий за подбор №6 за биологични суровини  ).
Осигурена 100% суровинна база за срока на бизнес плана важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, която е получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата.
Декларацията се представя от предприятието-кандидат и/или от членовете на групата/организацията на производители. В случаите на преработка на биологични суровини, декларацията се придружава със сертификат за биологично производство, в който фигурират изрично посочените за преработка суровини. Представя се във формат „pdf“.
Да
35.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50% от продуктите на преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, като в случаите на производство на гранулиран фураж договорите следва да доказват осигурена реализация на 100% от произведения гранулиран фураж съгласно предвижданията на производствената програма за целия период на изпълнение на бизнес плана. Представя се във формат „pdf“.
Да
36.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата по чл. 12, ал. 3, т.8 от Наредба 22.
Да
37.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата), или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж или документ за ползване на имота/сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията. Представя се във формат „pdf“.
Да
38.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Не
39.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Не
40.
Подробни количествени сметки за предвидените строително – монтажни работи, заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се във формат „pdf“ и „xls”/„xlsх”.
Не
41.
Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“. 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
42.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Не
43.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения). Представя се във формат „pdf“.
Не
44.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес). Представя се във формат „pdf“.
Не
45.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните (в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фураж и за съществуващи предприятия). Представя се във формат „pdf“ .
Да
46.
Одобрен технически/
Технологичен проект, придружен от предпроектно проучване - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат „pdf“.
Не
47.
Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по т. 22 - 27 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса Представя се във формат „pdf“.
Не
48.
Формуляр за мониторинг по образец (Приложение №1 Б към Документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
49.
Декларация за  съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 702/2014 -  Приложение №20 към Документи за попълване (важи за кандидати с проекти за преработка на продукти от приложение № І от Договора в продукти извън приложение № І от Договора или памук). Представя се във формат „pdf“.
Не
50.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година по образец (Приложение № 15 към Документи за попълване) - (представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор №2).
Не
51.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година (част от годишния отчет за дейността на нефинансовите предприятия, съставящи баланс), заверен от кандидата и НСИ или Справка 2.“Заети лица“ за предходната спрямо кандидатстването календарна година (част от Отчета за приходи и разходи на нефинансовите предприятия, несъставящи баланс) или Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение за новорегистрирани предприятия. (за доказване на съответствие с критерий за подбор № 3 „Кандидатът осигурява допълнителна заетост“) 
В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, КППП ще извърши служебна проверка на Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година (част от годишния отчет за дейността на нефинансовите предприятия, съставящи баланс) или на Справка 2.“Заети лица“ за предходната спрямо кандидатстването календарна година (част от Отчета за приходи и разходи на нефинансовите предприятия, несъставящи баланс)   чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ. 
В този случай кандидатът не представя Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година (част от годишния отчет за дейността на нефинансовите предприятия, съставящи баланс) или Справка 2.“Заети лица“ за предходната спрямо кандидатстването календарна година (част от Отчета за приходи и разходи на нефинансовите предприятия, несъставящи баланс).  
В случай, че кандидатът няма приключена предходна финансова година кандидатът представя Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение (за новорегистрирани предприятия).
Не
52.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на чл. 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 3). Представя се във формат „pdf“.
Не
53.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел, издадено в рамките на две години преди датата на подаване на проектното предложение. (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 4) Представя се във формат „pdf“.
Не
54.
Предварителни договори с описани количества и цени на биологични суровини като доказателство, че са осигурени биологични суровини за преработвателното предприятие съгласно производствената  му програма от бизнес плана - за срок минимум три години след изплащане на финансовата помощ и сертификат за биологично производство на суровина (представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 6). Документите се представят във формат „pdf“.
Не
55.
Декларация за видовете и количества суровини по образец Приложение № 16 към Документи за попълване, с попълнен раздел II от кандидата или групата/организацията на производители, придружена със сертификат за биологично производство, в който фигурират изрично посочените за преработка суровини (когато се предвижда преработка на собствена биологично сертифицирана земеделска продукция и/или използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата). Представя се във формат „pdf“.
Не
56.
Предварителни договори за реализация на продукция като биологично производство за срок минимум три години след изплащане на финансовата помощ като доказателство, че кандидатът ще произвежда  биологична продукция и копие от сертификат от контролиращо лице (представя се от  съществуващи предприятия, и в случай че произвеждат биологична продукция) – приложимо за кандидати, които заявяват точки по критерий за подбор №6. Представя се във формат „pdf“.
Не
57.
Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.). Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо). Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 5, във връзка с изискването инвестициите по проекта водят до изпълнение на изискванията на Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС/, които водят до намаляване на емисиите/по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво.  Представя се във формат „pdf“.
Не
58.
Становище на Българска агенция по безопасност на храните, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС, посочени в Приложение №6 към Документи за информация. Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 5). Представя се във формат „pdf“.
Не
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е едно от следните лица:
1. Земеделски стопани, регистрирани съгласно Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани (ДВ, бр.10 от 1999 г) (Земеделски производители: физически лица с постоянен адрес на територията на общините Перущица или Родопи и еднолични търговци и юридически лица със седалище и адрес на управление на територията на общините Перущица или Родопи)
2. Признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г.;
3. Еднолични търговци и юридически лица, различни от горните кандидати, със седалище и адрес на управление на територията на общините Перущица или Родопи. (Ако кандидат е клон на юридическо лице или на едноличен търговец, юридическото лице или едноличният търговец, открил клона, трябва да отговаря на изискванията за седалище и адрес на управление на територията на МИГ Перущица-Родопи.)
Да
2.
Кандидатите/получателите на финансова помощ трябва да имат седалище и адрес на управление на територията на МИГ Перущица-Родопи и да осъществяват дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Перущица-Родопи. Не е допустим получател на финансова помощ клон на юридическо лице или на едноличен търговец, ако юридическото лице или едноличният търговец, открил клона, не отговаря на това изискване.
Да
3.
Кандидатът/представляващите кандидата не попадат в някоя от категориите, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014 – 2020 г. (Обн., ДВ, бр. 53 от 2016 г.)
Да
4.
Кандидатът/и/или негов законен представител, отговаря на условията определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ.
Да
5.
Кандидатът не попада в някоя от категориите, определени в чл. 1, параграфи 5 и 6 от Регламент (ЕС) № 702/2014 от 25 юни 2014 г. относно деклариране на някои категории помощи в секторите на селското и горското стопанство и в селските райони за съвместими с вътрешния пазар в приложение на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз и за отмяна на Регламент (ЕС) № 1857/2006 на Комисията (OB L 193, 1 юли 2014 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС) № 702/2014 г. (приложимо за   проектни предложения, включващи инвестиции за преработка на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от ДФЕС или памук)
Да
6.
Кандидатът не попада в хипотезата на независими предприятия по смисъла на чл. 4, ал. 2 от Закона за малките и средните предприятия, за които се установява, че са учредени или преобразувани след 1 януари 2014 г. с цел получаване на предимство в противоречие с целите на мярка 2 -4.2 от СВОМР на МИГ – Перущица-Родопи, включително с цел получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените по настоящите условия максимални размери.
Да
7.
Кандидатът отговаря на изискванията за липса на свързаност по т.11.1, подточка 13 от Условията за кандидатстване.
Да
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТЕ ДЕЙНОСТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение включват поне една от допустимите за финансиране дейности, описани в т.13.1, подточка I от  Условията за кандидатстване.
1.	Внедряване на нови и/или модернизиране на наличните мощности и подобряване на използването им, и/или
2.	Внедряване на нови продукти, процеси и технологии, и/или
3.	Намаляване на себестойността на произвежданата продукция, и/или
4.	Постигане на съответствие с нововъведени стандарти на ес, и/или
5.	Подобряване на сътрудничеството с производителите на суровини, и/или
6.	Опазване на околната среда, включително намаляване на вредните емисии и отпадъци, и/или
7.	Подобряване на енергийната ефективност в предприятията, и/или
8.	Подобряване на безопасността и хигиенните условия на производство и труд, и/или
9.	Подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост, и/или
10.	Подобряване на възможностите за производство на биологични храни чрез преработка на първични земеделски биологични продукти.
Да
2.
Проектното предложение е за инвестиции в поне един от допустимите по мярка 2 - 4.2. от СВОМР на МИГ Перущица-Родопи производствени сектори, свързани с преработката/маркетинга на селскостопански продукти, съгласно описанието им в т.13.1., подточка II от Условията за кандидатстване:
1.	Мляко и млечни продукти, включително яйца от птици, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи мляко и млечни продукти; 
2.	Месо и месни продукти;
3.	Плодове и зеленчуци, включително гъби;
4.	Пчелен мед и пчелни продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи пчелен мед и пчелни продукти;
5.	Зърнени, мелничарски и нишестени продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на хляб и тестени изделия;
6.	Растителни и животински масла и мазнини с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на маслиново масло;
7.	Технически и медицински култури, включително маслодайна роза, билки и памук, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на тютюн и тютюневи изделия, захар и сладкарски изделия;
8.	Готови храни за селскостопански животни (фуражи);
9.	Гроздова мъст, вино и оцет.
Да
3.
Продуктите/суровините от допустимите за финансова помощ сектори, за чиято преработка и/или маркетинг се кандидатства, трябва да са описани в приложение № І по чл. 38 от ДФЕС, наричано по-нататък "приложение № І от ДФЕС", посочени в Приложение № 7  към документите за информация.
Съответствието на проектите със секторите се определя въз основа на селскостопанските продукти/
суровини, за чиято преработка и/или маркетинг се кандидатства, както и получените крайни продукти.
Да
4.
Инвестициите, включени в проектното предложение отговарят на разпоредбите на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие или/и Закона за водите.
Да
5.
В случай че проектът е представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г., същият е пряко свързан с основната земеделска дейност на членовете и основна дейност на  групата/организацията. В останалите случаи е неприложимо.
Да
6.
Кандидатът  е осигурил наличието на най-малко 50% суровинна база по видове основни земеделски суровини, съгласно производствената програма за първата прогнозна година от изпълнение на бизнес плана, а при производство на биоенергия - 100% суровинна база. В случай на производство на биоенергия чрез преработка на биомаса - като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на преработвателното предприятие за целия период на изпълнение на бизнес плана. 
В случай на осигуряване на суровинна база от кланични пунктове суровината трябва да е придружена от доказателство за произход от регистрирани земеделски стопани.
Да
7.
Кандидатът е осигурил реализация на най-малко 50 на сто от продуктите на преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, а кандидати с инвестиции за производство на гранулирани фуражи са осигурили реализация на 100 на сто от готовата продукция за целия период на бизнес плана.
Да
8.
Проектите се изпълняват върху имот – собственост на кандидата или са представени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Да
9.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи удостоверяващи съответствие със Закона за устройство на територията.
Не
10.
В случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти, е представено разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ. Разрешение за поставяне е представено в случай, че проектното предложение включва мобилни преработвателни съоръжения за преработка на продукти от Приложение № I от ДФЕС в продукти извън приложение № I към същия договор, от което да е видно, че съоръжението ще бъде разположено на територията на МИГ Перущица-Родопи.
Не
11.
В случай, че инвестицията по проекта е за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, които са част от технологичен процес, приложеният технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, включва  описание на годишния капацитет на преработвателното предприятие по видове продукция, заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана, и същият е изготвен и заверен от правоспособно лице.
Не
12.
Дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство, се подпомагат само ако са представени съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията.
Не
13.
В случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи, предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните /приложимо за съществуващи предприятия/.
Не
14.
В случаите, в които се кандидатства за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (ВЕИ), са изпълнени условията по от т. 21 до 29 от Раздел 13.2 Условия за допустимост на дейностите.
Не
V. Група
КРИТЕРИИ ЗА НЕДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТЕ ДЕЙНОСТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение не включва недопустими дейности, посочени в Раздел 13.3 Условия за недопустимост на дейностите: 
1. Разходи за дейности, включени в оперативните програми на кандидати - организации на производители на плодове и зеленчуци, съгласно Наредба №11 от 2007 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на плодове и зеленчуци и на техните асоциации и за условията и реда за одобряване и изменение на одобрените оперативни програми;
2. Дейности, допустими за подпомагане по чл. 1 от Наредба №2 от 2014 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2014 - 2018 г. за производството на лозаро-винарски продукти по приложение №1 от Закона за виното и спиртните напитки;
3. Дейности, свързани с производството и съхранението на маслиново масло и трапезни маслини;
4. Дейности, подпомагани по чл. 6 от Регламент (ЕО) № 1952/2005 на Съвета от 23 ноември 2005 г. относно общата организация на пазара на хмел и за отмяна на Регламенти (ЕИО) № 1696/71, (ЕИО) № 1037/72, (ЕИО) № 879/73 и (ЕИО) 1981/82 (OB L 314, 30.11.20054 г.);
5. Дейности, свързани с преработка и/или маркетинг на риба и рибни продукти.
Не
2.
Проектът не предвиждат само следните видове дейности:
•	събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
•	инвестициите в нематериални активи;
•	единствено маркетинг на продукт/продукти.
Да
VI. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва категории разходи, допустими  за финансиране  по процедурата, посочени в раздел 14.1 от Условията за кандидатстване и същите отговарят на условията за допустимост съгласно  раздел 14.2
Да
2.
Не са налице недопустими разходи, съгласно раздел. 14.3 от Условията за кандидатстване
От стратегията за ВОМР не са допустими за финансиране от ЕЗФРСР разходи, съгласно чл.21 от наредба №/2015 г.:
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за обикновена подмяна и поддръжка;
4. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6. за режийни разходи;
7. за застраховки;
8. за закупуване на оборудване втора употреба;
9. извършени преди 1 януари 2014 г.;
10. за принос в натура;
11. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15. надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
16. определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., 
	Разходи възникнали при изпълнение на договори за лизинг, разходи за лихви, разходи за неустойки и такси, други разходи, свързани с договора за лизинг, режийни разходи и разходи за застраховки;
	Разходите за ДДС, които подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Не се предоставя финансова помощ за закупуване специализирани транспортни средства, които не са оборудвани за целите на инвестицията. 
Не е допустимо финансиране на разходи: 
1. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.; 
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ; 
3. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС №161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми.
Не
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на Формуляра за кандидатстване /приложимо в случай, че проекта включва разходи за СМР/
Не
2.
Дейностите/инвестиционните разходи по проекта не са финансирани/не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане е  за „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ за предприятия за преработка на продукти от Приложение І в продукти извън Приложение І на ДФЕС.
Не
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Не са установени изкуствено създадени условия за получаване на подкрепа в противоречие с целите на мярката
Да
X. Група
ПРОВЕРКА ЗА БИЗНЕС ПЛАН
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес планът трябва да показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или предприятието на кандидата или на земеделските стопанства на членовете на групите или организациите на производители чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности, постигане на една или повече от целите на мярката, както и икономическата жизнеспособност на проекта и стопанството или предприятието за период от 5 години, а в случаите на проекти, включващи инвестиции в строително-монтажни работи за период от 10 години и постигането на показателите
Бизнес планът, представен от група/организация на производители, трябва да доказва подобряване на дейността на земеделските стопанства на членовете и основната дейност на групата/организацията чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности, както и да показва, че инвестициите и дейностите са от полза на цялата група/организация на производители.
Да
XI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите, включени в проектното предложение са необходими и основателни  за изпълнението на проекта и са обосновани или за проектното предложение е налице необходимост от корекция/редукция на бюджета.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.