Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока,
определен в поканата;
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец;
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата;
Да
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в
изискуемия формат;
Да
5.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил;
Да
6.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно
финансиране;
Да
7.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено
създадени условия;
Да
8.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи
разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
Не
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Комплектовка на
проектното предложение - Общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение (Приложение № 1). Формулярът се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва документ във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg;
Да
2.
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (Приложение № 2). (В ИСУН- Таблица за допустими инвестиции). Таблицата се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „.pdf, .jpg” и електронен вариант на документа във формат „.xls“ („.xlsx“); Таблицата се подписва и с КЕП на кандидата или упълномощеното лице, в случай, че се предвижда такова.
Да
3.
Декларация (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 3). (В ИСУН- Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец съгласно приложение № 13). Подава се лично от кандидата и от упълномощеното лице. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf,.jpg”;
Не
5.
Удостоверение, издадено от Национална агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. (В ИСУН - Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината) В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
6.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. (В ИСУН - Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея ). Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg;
Не
7.
Свидетелство за съдимост от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (съгласно чл. 61д, т. 1 от Наредба № 22 от 2015 г.), издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. (В ИСУН - Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат .pdf, .jpg;
Да
8.
Декларация за липса на основания за отхвърляне, съгласно Заповед № РД 09-359 / 27.04.2020 г. изменена със Заповед № РД 09-442 / 04.06.2020 г. (Приложение № 4). В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf, .zip, .rar,.7z;
Да
9.
Декларация за нерeдности, съгласно Приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/ представляващите кандидата (Приложение № 5). ( В ИСУН - Декларация за нередности) В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf, .jpg
Да
10.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение № 7). (В ИСУН - Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА). В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf, .jpg;
Не
11.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg;
Не
12.
Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите, издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерството на околната среда и водите, за съответствие на инвестиционното предложение с действащите План за управление на речните басейни и План за управление на риска от наводнения (предоставя се на кандидата от съответната РИОСВ, ведно с документа по т. 19 за проекти с включени инвестиции за напоителни системи). (В ИСУН - Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg;
Не
13.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиран, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията, съгласно българското законодателство (когато е приложимо). В ИСУН се прикачва сканирано копие на документа във формат .pdf, .jpg;
Не
14.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (за проектни предложения, които включват разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg;
Не
15.
Бизнес план, за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за строително-монтажни работи за 10-годишен период, по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие" с подпис и печат на всяка страница (Приложение № 8). (В ИСУН - Бизнес план). В ИСУН се прикачват - документ във формат ".doc" /".docx"/, сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf,.jpg”, подписан и подпечатан на всяка страница и таблиците от бизнес плана във формат „.xls”(„.xlsx“) по образец;
Да
16.
Таблица за изчисляване на икономическия размер на земеделските стопанства (Приложение № 9). (В ИСУН - Декларация и таблица за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството за текущата и или предходната стопанска година). В ИСУН се прикачва във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
17.
Инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване. (В ИСУН - Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Не
18.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по настоящата процедура. (В ИСУН - Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf,.jpg”;
Да
19.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период /за кандидати юридически лица/. (В ИСУН - Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Не
20.
Декларация по чл. 4а, ал.1 от ЗМСП по образец, утвърден от министъра на икономиката (Приложение № 12 и 12А). (В ИСУН - Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .xlsx .xls, .xlsx, .jpg;
Да
21.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (Приложение № 13). (В ИСУН - Декларация за изчисление на началния стандартен производствен обем на стопанството към датата на подаване на проектното предложениe). Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година. Декларацията се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .doc, .docx, .pdf, .jpg;
Не
22.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 15 (В ИСУН - Една независима оферта). /офертата се прилага за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции/. В ИСУН се прикачва във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m;
Да
23.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 15 (В ИСУН - Най-малко три съпоставими независими оферти). (офертите се прилагат за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). В ИСУН се прикачва във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m;
Да
24.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора (В ИСУН - Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител). (документът се прилага за всеки заявен за финансиране разход, който не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи във формат „.pdf,.jpg”;
Не
25.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно националното им законодателство. (В ИСУН - Документ за правосубектност съгласно националното им законодателство (В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf,.jpg”;
Да
26.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. (В ИСУН - Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта). В ИСУН се прикачват сканирани копия на оригиналните документи във формат „.pdf,.jpg”;
Да
27.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 11). (В ИСУН - Формуляр за мониторинг). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в „.xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z“ ;
Да
28.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ , която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение по чл. 8, ал. 3 и когато съответствието с изискването по чл. 8, ал. 1, т. 2 се доказва с документите по чл. 8, ал. 2, т. 2. (в случай, че кандидатът няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf, .jpg”;
Не
29.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, вписан в районната служба по вписванията. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z”;
Да
30.
Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане (когато е учредено срочно право на строеж). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”;
Да
31.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). ( В ИСУН - Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект", или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z”;
Да
32.
Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ ( Приложение 17А). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „.pdf, .jpg, .doc, .docx”;
Да
33.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf, .jpg, .rar, .7z, .zip”.;
Да
34.
Разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf, .jpg”;
Да
35.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf, .jpg”;
Да
36.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z, .zip;
Да
37.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията (за проектни предложения, които включват разходи за преместваеми обекти). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf, .jpg”;
Да
38.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител (по образец). (В ИСУН - Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи във формат „.pdf,.jpg,.xlsx,.xls,.rar,.7z,.zip”;
Да
39.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане (удостоверението е приложимо в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). (В ИСУН - Удостоверение за данъчна оценка). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg;
Не
40.
Декларация за двойно финансиране / Приложение № 14/. В ИСУН се прикачва документ във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z”;
Да
41.
Декларация за изкуствено създадени условия /Приложение № 6/. (В ИСУН - Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
42.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите. (В ИСУН - Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара (за физически лица) в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите (когато е условие за допустимост). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Не
43.
Декларация за свързаност от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата /Приложение № 17Б от документите за попълване/. (В ИСУН - Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
44.
Декларация за получените минимални и държавни помощи /Приложение № 16/. (В ИСУН - Декларация за държавни или минимални помощи). Документа се прикачва в ИСУН във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ – Специфични документи по вид дейност:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Анализ - обосновка, изготвен от кандидата. / Представя се при необходимост,в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий № 4 и 7/. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
2.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните две години спрямо датата на подаване на проектното предложение, заверен от кандидата / Представя се при необходимост,в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий № 5/ За кандидати ЕТ и физически лица се предоставя справка за заети лица, заверена от кандидата и от НСИ, от която да са видни данните за средния списъчен брой на персонала за съответните години. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
3.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №11 от документи за попълване). / Представя се при необходимост,в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий № 5/. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
4.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, издадени от патентно ведомство, валидно към датата на подаване на проектното предложение. / Представя се при необходимост,в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий №4 и 7/. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
5.
Справка за дейността на предприятието кандидат за всяка от предходните 2 приключени финансови години, предхождащи кандидатстването, заверена от НСИ. В случай, че отчетите (някой/и от отчетите) не са публикувани в Търговски регистър на Агенция по вписванията, то е необходимо кандидатът да ги е приложил с всички техни задължителни реквизити съгласно чл. 25 от Закона за счетоводството. / Представя се при необходимост, в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий № 6/. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Да
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Обща допустимост:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение попада в обхвата на мярка 6.4. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“ от Стратегията за Водено от общностите местно развитие на СНЦ „МИГ Главиница-Ситово Крайдунавска Добруджа“
Да
2.
Проектното предложение ще допринесе за изпълнение на СТРАТЕГИЧЕСКА ЦЕЛ: Преодоляване на дългосрочната изостаналост и постигане на устойчиво подобряващи се условия за живот, стопанска дейност, социална,
образователна и трудова реализация чрез интегрирана подкрепа за обществено значими и бизнес проекти на територията за действие на Местна инициативна група „Главиница-Ситово Крайдунавска Добруджа“.
Приоритет 1: Стимулиране на предприемачеството и иновациите, повишаване на конкурентоспособността на местната икономика като генератор на заетост и доходи;
Специфична цел 2: Развитие, технологично модернизиране и диверсификация на неземеделските дейности; подобряване на средата за труд
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
Микропредприятие, регистрирано като едноличен търговец или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление или постоянен адрес /за физическите лица/ на територията на действие на СНЦ „МИГ Главиница-Ситово Крайдунавска Добруджа“
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на СНЦ „МИГ Главиница-Ситово Крайдунавска Добруджа“
Да
4.
Mинималният стандартен производствен обем на стопанството е не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро;
Да
5.
Кандидатът не отговаря на следните изисквания, съгласно Заповед № РД 09-359 / 27.04.2020 г. изменена със Заповед № РД 09-442/04.06.2020 г.

1. не съм осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не съм осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. нямам задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) съм представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не съм предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7. не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8. не съм обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не съм в процедура по ликвидация, не съм сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не съм преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намирам в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
9. не е установено, че не съм изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.
10. не съм лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
11. не съм свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ, или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
12. не съм член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон;
13. не съм общински съветник, кмет, заместник-кмет или служител на централна или териториална администрация на изпълнителната власт, на местната власт или на публично лице.
Да
6.
Представляващ по закон или пълномощие или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел:
1. Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или кмета на съответната община на територията на МИГ.
2. Не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3. Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Обща допустимост на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 9 779,00 лева.
Да
2.
Размерът на общите допустими разходи проекта е малък или равен на 391 160,00 лв.
Да
3.
Заявената субсидия не надвишава 60 938.82 лева.
Да
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Главиница и Ситово
Да
5.
Всички дейности включени в проектното предложение попадат в обхвата на допустимите дейности по т.13.1 от Условията за кандидатстване.
Да
6.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 от 14 декември
2015г. съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Да
VII. Група
Допустимост на разходите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите се свеждат до:
1. Изграждане, придобиване или подобрения на недвижимо имущество;
2. Закупуване, включително чрез лизинг на нови машини и оборудване до пазарната стойност на активите;
3. Общи разходи, свързани с разходите за точка „1“ и „2“, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост;
Разходите по т.3 не могат да надхвърлят 12 % от сумата на разходите по т.1, 2 и 4.
4. Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки.
Допустимите разходи за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта не могат да превишават пет на сто от допустимите разходи по т.1 и т.2
Да
2.
Проектното предложение НЕ включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи, посочени в чл. 21 на Наредба № 22 от 14 декември 2015 година като недопустими:
1. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
4. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми.
От стратегията за ВОМР не са допустими за финансиране от ЕЗФРСР и разходи:
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за обикновена подмяна и поддръжка;
4. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6. за режийни разходи;
7. за застраховки;
8. за закупуване на оборудване втора употреба;
9. извършени преди 1 януари 2014 г.;
10. за принос в натура;
11. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
12. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
13. за строително-монтажни работи, извършени преди посещение на място от МИГ;
14. надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
15. Не се предоставя финансова помощ по финансиран изцяло или частично от ЕЗФРСР проект за закупуване на транспортни средства, с изключение на определените като допустими. По мярка 6.4.1 са допустими за закупуване само транспортни средства, които представляват „машини“. Съгласно § 6, т. 16 от допълнителните разпоредби на Закона за движение по пътищата "Самоходна машина" е съоръжение или машина, предназначена за извършване на специфични дейности и движеща се или придвижвана по пътищата само по изключение. Такива са: електрокари, мотокари и самоходна земеделска и горска техника по смисъла на § 1, т. 12 от допълнителните разпоредби на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника, строителните машини, верижните специални и верижните бронирани машини от Българската армия и Министерството на вътрешните работи и други подобни. Самоходната машина е малогабаритна, когато е с теглително усилие до 200 kg, максималната и скорост на движение е до 25 km/h, колеята - до 900 mm, и масата без товар - до 900 kg.“.
Освен това „машините“ следва да отговарят на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника. Съгласно чл. 2 законът се прилага за земеделска, горска техника, включително превозни средства и машини за земни работи, наричани по-нататък "техниката". „Машини за земни работи" са самоходни или теглени колесни, верижни или крачещи машини, имащи екипировка или оборудване (работни средства), конструирани да извършват изкопни работи, товарене, транспортиране, пробиване/сондиране, разстилане, уплътняване или каналокопаене на земни, скални и други материали.
16. Не се предоставя финансова помощ за изграждане и обновяване на места за настаняване с повече от 20 помещения за настаняване и стойност на финансовата помощ над 50 000 лв.с включен ДДС по проект,финансиран изцяло или частично от ЕЗФРСР и ако не са спазени изискванията на чл. 79, ал. 2 от Наредба №22/14.12.2015г.
17. други извън горепосочените, а именно:
а) оперативни разходи: свързани с предоставянето на услуги; наеми;
б) данък върху добавена стойност (ДДС), с изключение на невъзстановимия;
в) банкови и административни такси (с изключение на допустимите по смисъла на чл.19, ал.5 от ПМС №189), разходи за гаранции;
г) плащания в брой;
д) инвестиции, за които са установени изкуствено създадени условия за получаване на помощта, с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
18. Всички разходи, които не са описани като допустими в раздел 14.1 от Насоките за кандидатстване
Да
3.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1. инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2. други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.)
Да
4.
При проверка в информационна система: „Регистър на минималните помощи“, се установи, че кандидатът НЕ надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА - АНАЛИЗ НА БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното:
1. Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2. Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6% (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3. Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4. Срокът на откупуване на инвестицията (PBP)е в рамките на периода на бизнес плана.
5. Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
5.1. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2. Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.