1. |
Основна информация за проектното предложение, подписана от представляващия кандидата/кмета на общината, сканирана във формат „pdf”, както и във формат и „xls“/„xlsx“ по образец Приложение №1 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване.
Информацията се подписва от представляващия кандидата/кмета на общината.
|
Да
|
2. |
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2, подписан от представляващия кандидата/кмета на общината, сканиран във формат „pdf”, по образец Приложение № 1А към Условията за кандидатстване/Документи за попълване.
|
Да
|
3. |
Таблица за допустими инвестиции и дейности по подмярка 19.2. Представя се във формат „xls“/„xlsx“, по образец Приложение №2 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване, както и сканирана във формат „pdf”, след като е подписна от кандидата на хартиен носител.
|
Да
|
4. |
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни с подпис, сканирана във формат „pdf“, по образец Приложение № 3 и Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец Приложение №3-А (към Документи за попълване).
Декларациите се подписват от всички лица, представляващи или управляващи кандидата. В случай на пълномощник декларацията се подписва и от него.
|
Да
|
5. |
Декларация за липса на основания за отстраняване по образец Приложение № 4, подписана лично от представляващия/представляващите кандидата, сканирана/и във формат „pdf“.
|
Да
|
6. |
Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на подаване на проектното предложение - на представляващия/представляващите кандидата/кмета на общината – сканирано във формат „pdf“.
|
Да
|
7. |
Удостоверение за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им за кандидата и представляващите - кандидата. Представят се сканирани във формат „pdf“.
|
Да
|
8. |
Декларация за свързаност, по образец Приложение № 12 (към Документи за попълване).
Декларацията е приложима за кандидати, които не са публично правни организации по смисъла на & 2, т.43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки.
|
Да
|
9. |
Декларация за нередности – подписана, сканирана във формат „pdf“, по образец Приложение № 5 (Документи за попълване).
|
Да
|
10. |
Нотариално заверено изрично пълномощно или заповед на кмета за кандидат – община за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 (ако е приложимо).
Представя се в случай, че документите не се подават лично от кандидата. Представят се сканирано във формат „pdf“.
|
Да
|
11. |
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ, Читалището или ВиК оператора за кандидатстване по реда на настоящата процедура, във формат „pdf“ (приложимо за кандидати – ЮЛНЦ, Читалища и ВиК оператор).
|
Да
|
12. |
Копие от учредителен акт или устав, във формат „pdf“ (приложимо за кандидати – ЮЛНЦ, Читалища и ВиК оператор).
|
Да
|
13. |
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение, във формат „pdf“.
(Приложимо за кандидати – ЮЛНЦ, Читалища и ВиК оператор, в случай, че същите не са регистрирани в Търговски регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел към Агенция по вписванията.)
|
Да
|
14. |
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите Условия за кандидатстване (приложимо за кандидат община). Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
15. |
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение/проектните предложения, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община (приложимо за всички кандидати). Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
16. |
Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката) с подпис/и, печат, във формат „pdf“ (Приложение №7 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване).
Представя се от кандидати - Читалища и ЮЛНЦ и ВиК оператор, и в случай, че е приложимо.
|
Да
|
17. |
Декларация за дейността на кандидата за определяне на съответния режим на държавна/минимална помощ, както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност на кандидата. Представя се с подпис и печат, във формат „pdf. Декларацията е изискуема само, в случай, че дейността за която се кандидатства попада в режим на държавна/минимална помощ, кандидатът действа като предприятие извършващо икономическа дейност. (Неприложимо за проекти с режим на „непомощ“).
|
Не
|
18. |
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение, с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни обект). Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
19. |
Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите). Представя се във формат „pdf“. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган).
|
Да
|
20. |
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията - важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
21. |
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 10 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
22. |
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 10 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (важи, в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
23. |
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
24. |
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.) Представя се във формат „pdf“.
Когато към датата на кандидатстване инвестиционният проект не е одобрен, следва да се представи проект, ведно с входящ номер на искане за одобрение от съответния орган.
|
Да
|
25. |
Подписани технически спецификации за съоръженията и принадлежности/оборудването и/или обзавеждането/транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта – представени във формат „pdf“, подписани от правоспособни лица, като и във формат „xls“/„xlsx“.
|
Да
|
26. |
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представят се във формат „pdf“ и „xls“/„xlsx“.
|
Да
|
27. |
Влязло в сила Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
|
Да
|
28. |
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ) Представя се във формат „pdf“.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
|
Да
|
29. |
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
|
Да
|
30. |
Количествено - стойностни сметки – подписани от кандидата във формат „pdf“. Същите се представят и във формат „xls“ или „xlsx“.
|
Да
|
31. |
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти ново строителство). Представя се във формат „pdf“.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
|
Да
|
32. |
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
|
Да
|
33. |
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
34. |
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по точка 5 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение). Представя се във формат „pdf“. Кандидатите, които НЕ СА ВЪЗЛОЖИТЕЛИ по реда на ЗОП представят, запитване за оферта до най-малко трима потенциални изпълнители, най-малко 3 независими съпоставими оферти, решение за избор на изпълнител, договор с избрания изпълнител. Кандидатът представя писмена обосновка с мотивите за избор на изпълнител в случаите, когато кандидатът не е избрал изпълнителя предложил най-ниска цена. Представят се във формат „pdf“.
|
Да
|
35. |
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г., ведно с банкови извлечения. Представят се във формат „pdf“.
|
Не
|
36. |
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
37. |
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. подробна техническа спецификация на активите/услугите, ценово предложение в левове с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“ и събират оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП) .
Представят се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ и „xls”/„xlsx“.
|
Да
|
38. |
Оферта от производител/доставчик/строител за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя” (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“).
Представят се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ и „xls”/ „xlsx“.
|
Да
|
39. |
Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, както и запитвания за представяне на оферти по Приложение №13 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП, ще провеждат процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160 и разходът, за който кандидатстват не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”).
Представят се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ и „xls”/„xlsx“.
|
Да
|
40. |
Оферта от производител/доставчик/
строител за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП, ще провеждат процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160 и разходът, за който кандидатстват е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”).
Представят се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ и „xls”/ „xlsx“.
|
Да
|
41. |
Документ за правосубектност съгласно националното им законодателство - за оференти - чуждестранни лица.
Представя се във формат „pdf (ако е приложимо).
|
Да
|
42. |
Анализ „разходи-ползи“ (финансов анализ) - Приложение № 6 към Условията за кандидатстване.
Представя се във формат „pdf“, а таблиците от анализа се представят във формат „xls“/„xlsx“. Законният представител на кандидата задължително подписва собственоръчно всяка страница на Анализа, след което се същият се сканира във формат „pdf“ и прикачва в ИСУН 2020.
|
Да
|
43. |
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж"2014 -2020, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014 - 2020" и Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014 – 2020 (само в случаите на подадени проектни предложения). Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
44. |
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране, по образец Приложение №9 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“.
Декларацията се представя от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.
|
Да
|
45. |
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност, по образец Приложение №10 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“.
Декларацията се представя от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.
|
Да
|
46. |
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ - Приложение №11 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“.
Декларацията се представя от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.
|
Да
|
47. |
За дейност „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях“:
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на административния договор. Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
48. |
За дейност „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
Документ за собственост от който да е видно, че обектът притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обектът притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
49. |
За дейност „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
50. |
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга - подписана от кандидата/кмета на общината. Представя се във формат „pdf“. Представя се в свободна форма.
|
Да
|
51. |
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият. Представя се във формат „pdf“./Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган./
|
Да
|
52. |
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност. Представя се във формат „pdf“. /Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган./
|
Да
|
53. |
За дейност „Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“:
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
54. |
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства“:
Декларация за минимална помощ съгласно Приложение № 8 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“. Декларацията е изискуема само, когато дейността попада в режим на минимална помощ (кандидатът действа като предприятие извършващо икономическа дейност). Неприложимо за проекти в режим на „непомощ“.
|
Да
|
55. |
За дейност „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“:
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
56. |
За дейност „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“:
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
57. |
За дейност „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Становище на Басейнова дирекция, че инвестициите по проекта не противоречат на плановете за управление на речните басейни. Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
58. |
За дейност „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Съгласувателно писмо от съответния консолидиран ВиК оператор - в случай на кандидати общини. Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
59. |
За дейност „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Решение на общински съвет за съгласуване на проекта и инвестицията - в случай на кандидат ВиК оператор. Представя се във формат „pdf.
|
Да
|
60. |
За дейност „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Решение на общинския съвет или на ВиК оператора, с което се задължават да спазват законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ. Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
61. |
За дейност „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Съгласие на ВиК оператора за участие във всеки етап на изпълнението на одобрения инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта – за кандидати общини. Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
62. |
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Декларация, че всяко новосъздадено работно място след изпълнение на инвестициите по проекта ще бъде запазено за период не по-малко от 5 години/3 години, считано от датата на окончателно плащане по проекта. Представя се във формат „pdf (ако е приложимо).
|
Не
|
63. |
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал за последния отчетен период за предприятия, създадени през текущата стопанска година (когато е приложимо). Представя се подписана от представляващия кандидата, във формат „pdf.
|
Не
|
64. |
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд, заверена от кандидата и НСИ за предходните три финансови години към датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“.
|
Не
|
65. |
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Декларация, с описание на предвидените в проектното предложение допълнителни съоръжения за хора с увреждания, извън законово изискуемите съгласно вида на строежа. Представя се във формат „pdf“ (ако е приложимо.
|
Не
|
66. |
Документите, приложени към формуляра за кандидатстване, са представени на български език. В случаите, в които е представен документ изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален по смисъла на Гражданския процесуален кодекс - да бъде легализиран или с апостил. Когато държавата, от която произхожда документът, е страна по Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове, ратифицирана със закон (обн., ДВ, бр. 47 от 2000 г.), и има договор за правна помощ с Република България, освобождаващ документите от легализация, документът трябва да е представен съгласно режима на двустранния договор.
|
Не
|