Критерии за оценка

I. Група
		
ОБЩИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език
Да
5.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Да
6.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура и приоритетите на СВОМР
Да
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на „МИГ– Лясковец-Стражица“
Да
8.
	
Одобреният проект се изпълнява в срок до 24 месеца.
Да
9.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС
Да
10.
Налице е съответствие относно представената информацията за индикаторите/показателите за изпълнение и резултат в проектното предложение.
Да
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ: ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение (по образец), подписан и сканиран от кандидата.
Да
2.
Таблица за допустимите инвестиции, подписана от кандидата и сканирана, както и във формат „xls“ или „xlsх“ (по образец, Приложение № 1 от документи за попълване). 
Представя се във формат „pdf” и „xls“ или „xlsx”.
Да
3.
Декларация данни НСИ съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба № 22 (по образец, Приложение №2 от документи за попълване).
Да
4.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни съгласно Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22
Да
5.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата.
Да
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 3 месеца преди представянето му.
Да
7.
Удостоверение издадено от Национална агенция по приходите, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проекта
Да
8.
Декларация от представляващия/те кандидата съгласно Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 от Наредба № 22/2015 г
Да
9.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата
Да
10.
	
Декларация за нередности от представляващия/те кандидата
Да
11.
Бизнес план (Приложение №7) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана в „xls” по образец.
Да
12.
	
Таблиците от бизнес плана (по образец, Приложение № 7а от документите за попълване). Представят се във формат „xls” или „xlsx”.
Да
13.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП
Да
14.
	
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност от кандидата
Да
15.
.Решение или друг приложим документ, издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите. Представя се във формат „pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган, но само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи.
Не
16.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представени са във формат „pdf“ .
Не
17.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите указания. Представя се във формат „pdf“.
Да
18.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или за последен приключен междинен период – за кандидати юридическите лица. (Представя се от кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър.) Представя се във формат „pdf“.
Не
19.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представена е във формат „pdf“
Да
20.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период. Представена е във формат „pdf“.
Да
21.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР"
Да
22.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. (когато е приложимо) 
Представени са във формат „pdf“.
Не
23.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски Представя се във формат „pdf“ . 
(когато е приложимо)
Не
24.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията Представят се във формат „pdf“. Към договор за строително-монтажни работи се прилагат Количествено-стойностни сметки. Представят се във формат „pdf“ и „xls” или „xlsx”. 
(когато е приложимо).
Не
25.
Една оферта, ведно с техническа спецификация и запитване за оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/ и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи, в случай че разходът е включен в Списък с референтни цени на ДФЗ. Представя се във формат „pdf“.
(когато е приложимо)
Не
26.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти за разход/и, невключен/и в Списъка с референтни разходи на ДФЗ. Представят се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
Не
27.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (когато е приложимо), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – се прилага и писмена Обосновка за мотивите, обусловили избора (когато е приложимо). Представя/т се във формат „pdf“.
Не
28.
	
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване (по образец, Приложение №10 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“. 
(приложимо в зависимост от кандидата)
Не
29.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията (по образец, Приложение №12 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“. 
(приложимо в зависимост от кандидата)
Не
30.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че преработват собствена суровина). Представени са във формат „pdf“.
(приложимо в зависимост от кандидата)
Не
31.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Представя се във формат „pdf“. 
(приложимо в зависимост от кандидата)
Не
32.
Справка-декларация за приходите от продажба от земеделска дейност, производство на преработена земеделска проукция и услуги, директно свързани със земеделската дейност (по образец, Приложение №11 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“. 
(приложимо в зависимост от кандидата)
Не
33.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
За проекти, включващи машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане 
(когато е приложимо)
Не
34.
Техническа спесификация за: земеделска техника, специализирано транспортно средство, машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане. 
Представя се във формат „pdf“ .
За проекти, включващи машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане
(когато е приложимо)
Не
35.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството и Оценка на капацитета на земеделската техника, планирана за закупуване – приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата. (по образец, Приложение №17 и Приложение №17а от документи за попълване). Представят се във формат „pdf“.
За проекти, включващи машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане 
(когато е приложимо)
Не
36.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат „pdf“.
За проекти/дейности за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения

(когато е приложимо)
Не
37.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване. Представят се във формат „pdf“. (когато е приложимо)
Не
38.
Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието. Представя се във формат „pdf“.

(когато е приложимо)
Не
39.
Документ за собственост или за ползване на земята (договор за аренда или за наем за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията). Представя се във формат „pdf“.
(когато е приложимо)
Не
40.
Агроплан и/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения. Представя се във формат „pdf“.
(когато е приложимо)
Не
41.
Декларация за постигнати стандарти на общността oт ползватели по подмярка 6.1 (За кандидат по мярка 4.1 „Инвестиции в земеделски стопанства”, изпълнявал/изпълняващ проект по подмярка 6.1. от ПРСР 2014-2020).
(когато е приложимо)
Не
42.
Договор за контрол по спазване правилата на биологичното производство, заедно с копие от сертификационно писмо или сертификат от контролиращо лице.

(когато е приложимо)
Не
43.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или доказателство за внедряване на иновации - за инвестиции изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013 (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
(когато е приложимо)
Не
44.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията. Представя се във формат „pdf“.

(когато е приложимо)
Не
45.
	
Документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации, използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/. Представя се във формат „pdf“.

(когато е приложимо)
Да
46.
	
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №15 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
47.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Ведомост за заплати (което е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
48.
Декларация за неприложимост на документ/и (по образец Приложение №19 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
49.
Удостоверение съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър – важи в случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни майки. 

(когато е приложимо)
Не
50.
Копие на договор с Министерство на земеделието и храните, както и копие на заявка за окончателно плащане или квитанция за прием на заявка за окончателно плащане.
(когато е приложимо)
Не
51.
Копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) или 
- Копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност или
- Копие на удостоверението за професионално образование (средно-специално или друг вид образование) или
- Копие на удостоверение за завършено обучение с минимум 30 часа при висше училище, професионална гимназия или лицензиран център за професионално обучение.
(когато е приложимо)
Не
52.
Копие на документ, доказващ възможност да се осигури авансово плащане по проекта/ договор за кредит от банка, договор за заем, извлечение от сметка с налични средства/.(когато е приложимо)
Не
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
андидатът е някое от изброените лица:


а) Земеделски стопанин, регистриран по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или Закона за кооперациите (които не отговарят на определението малки стопанства)
б) Призната група или организация на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г. и е регистриран по ЗТРРЮЛНЦ или ЗК
в) Едноличен търговец или юридическо лице, различно от кандидат по т. а) и б) и е регистриран по ЗТРРЮЛНЦ или ЗК
Да
2.
Кандидатът има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ „Лясковец-Стражица“ и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ“Лясковец-Стражица“
Да
3.
Проектът включва допустими дейности:
1. закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително за опазване компонентите на околната среда, получаване на топлинна и/или електроенергия, необходими за земеделските дейности на стопанството и подобряване на енергийната ефективност, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция;
2. създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед, други бързорастящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на биоенергия;
3. достигане съответствие с нововъведените стандарти на Европейския съюз;
4. закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг;
5. достигане на съответствие със съществуващи стандарти на ЕС - за млади земеделски стопани, получаващи финансова помощ по подмярка 6;
6. закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани земеделски транспортни средства, като например: камиони, цистерни за събиране на мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици;
7. достигане на съответствие с международно признати стандарти, свързани с въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация;
8. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
9. за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
10. предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение.
Да
4.
Проектното предложение включва поне един от категорията разходи, допустими за финансиране съгласно раздел 14 от Условията за кандидатстване.
1. разходи за закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително за опазване компонентите на околната среда, получаване на топлинна и/или електроенергия, необходими за земеделските дейности на стопанството и подобряване на енергийната ефективност, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция;
2. разходи за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед, други бързорастящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на биоенергия;
3. достигане съответствие с нововъведените стандарти на Европейския съюз;
4. разходи за закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг;
5. разходи за достигане на съответствие със съществуващи стандарти на ЕС - за млади земеделски стопани, получаващи финансова помощ по подмярка 6;
6. разходи за закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани земеделски транспортни средства, като например: камиони, цистерни за събиране на мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици;
7. разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти, свързани с въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация;
8. разходи за закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
9. разходи за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
10. разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите инвестиции по проекта.
Да
5.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
а) за лихви по дългове;	
б) за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
в) за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
г) за обикновена подмяна и поддръжка;
д) за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
е) за лизинг;
ж) за режийни разходи;
з) за застраховки;
и) за закупуване на оборудване втора употреба;
й) извършени преди 1 януари 2014 г.;
к) за принос в натура;
л) за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
м) за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
н) извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
о) надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи.
Да
6.
В случай че проектът е представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г., същият е пряко свързан с основната земеделска дейност на членовете и основна за групата/организацията.
Да
7.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Да
8.
В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, кандидатът е представил разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията.
Не
9.
Приложеният технологичен проект е придружен със схема и описание на технологичния процес и заверен от правоспособно лице.
Да
10.
За проекти, включващи инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, кандидатът представя Одобрен технически/ технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице и са изпълнени условията за допустимост на дейностите.
Да
11.
Кандидатът няма изискуеми и ликвидни задължения към Държавен фонд "Земеделие".
Да
12.
Кандидатът няма изискуеми публични задължения към държавата.
Да
13.
Кандидатът не е в открито производство за обявяване в несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност.
Да
14.
Кандидатът не е в производство по ликвидация
(Изискването не се прилага за кандидати еднолични търговци.)
Не
15.
Минималният размер на общите допустими разходи е не по-малък и не по-голям от определения в т.9 от Условията за кандидатстване.
Да
16.
Кандидатите не попадат в хипотезата на независими предприятия по смисъла на чл. 4, ал. 2 от Закона за малките и средните предприятия, за които се установява, че са учредени или преобразувани след 1 януари 2014 г. с цел получаване на предимство в противоречие с целта на подмярката по ПРСР 2014 – 2020 г., включително с цел получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените максимални размери в Условията за кандидатстване.
Да
17.
В проекта на кандидата не са предвидени разходи за закупуването на земя и сгради.
Да
18.
Проектното предложение не предвижда разходи, които са самостоятелен проект: 
-за събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
-за инвестициите в нематериални активи.
Да
19.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „брой работни места, разкрити в стопанството“ и той е количествено определен.
Не
20.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, Приложение №7 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/ и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/.
Не
21.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” - Приложение № 7 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/ чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени в оригинал, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта.
Не
22.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
Да
23.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на валидност.
Да
24.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото; б) съдружници; в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице; е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо; ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
Да
25.
Оферентите на посадъчен материал имат издадено разрешително за производство и заготовка на посевен и посадъчен материал и/или удостоверение за регистрация като търговец на посевен и посадъчен материал в случаите, предвидени в Закона за посевния и посадъчния материал, и то е приложено към офертата.
Да
26.
Оферентите за създаване на трайни насаждения за дървесни видове за производство на биоенергия са вписани в публичните регистри съгласно чл. 235 и 241 от Закона за горите.
Да
27.
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативните оферти е извършил сравняване на предложенията и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
Не
28.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката.
Не
29.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, е приложено пояснение в този смисъл, а към представените оферти е приложена декларация от оферентите, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
Не
IV. Група
РЕЗУЛТАТ ОТ ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и основателни са за изпълнението на проекта, и са обосновани.
Да
2.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Да
3.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Да
4.
Не е установено дублиране на разходи.
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Да
2.
	
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност.
Да
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане по мярката няма да представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
Не
VIII. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 9а към Условията за каниддатстване – документи за попълване. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
Не
IX. Група
	
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №7 и 7а като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 9б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6% (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 9б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Не
X. Група
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор.
Да
XI. Група
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.