Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от кандидата, а за кандидати юридически лица - от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език   .
Кандидатът подписва формуляра с валиден КЕП към датата на кандидатстване с титуляр и автор - физическото лице, което е законен представител на кандидата или КЕП с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е законен представител на предприятието-кандидат. Когато кандидатът е юридическо лице и се представлява от няколко лица ЗАЕДНО, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП. За целите на процедурата под „лице с право да представлява кандидата“ следва да се разбира официален представител на кандидата.
Да
2.
В проектното предложение (Формуляра за кандидатстване и/или Таблица за допустими инвестиции и дейности (Приложение №2) се съдържа следната информация: 
 1. Наименование на проектното предложение; 
 2. Данни за кандидата: ЕИК, ЕГН, банкова сметка, правно-организационна форма на лицето, пол на собственика/управителя, възраст на собственика/управителя, брой на работните места, които ще бъдат осигурени чрез осъществяването на проекта, сектор на основната дейност по Класификацията на икономическите дейности (КИД) на юридическото лице; 
 3. Място на извършване на инвестицията (област, община, УПИ, имот, парцел, отдел, подотдел и др.); 
 4. Декларативна част в секция 11. Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение от Формуляра за кандидатстване“;
 5. Стойност на разходите, за които се кандидатства; 
 6. Стойност на субсидията, за която се кандидатства;
 7. Стойност на разходите и субсидията на междинното плащане, в случай че се кандидатства за такова; 
 8. Сектор на дейността, за която се кандидатства по КИД; 
 9. Код на референтен разход, за който се кандидатства.
Да
3.
Проектът е в съответствие с поне един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
− равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Европейският съюз насърчава равнопоставеността както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи и се стреми да отстрани всички дейности, водещи до неравнопоставеност. В този контекст, настоящата процедура е отворена за всички кандидати, които отговарят на изискванията, посочени в условията за кандидатстване, независимо от техния пол, етническа принадлежност или вид увреждане;
− устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Да
4.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ – Гоце Делчев – Гърмен – Хаджидимово.
Да
5.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно УК -  продължителността на проекта е в рамките на 36 (тридесет и шест) месеца и е налице съответствие в продължителността на проекта, посочена от кандидата в  отделените чести  на проектното предложение.
Крайният срок е не по-късно от 30.06.2025 г.
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта:
А) За кандидати - земеделски стопани с размер на стопанството от 2 000 до 7 999 евро вкл. измерен в СПО, общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 
9 779,00 лв. и по-нисък или равен на 78 232,00 лв.;
ИЛИ 
Б) За кандидати  - микропредприятия, физически лица, и земеделски стопани, с размер на стопанството 8 000 и  над 8 000 евро измерен СПО, общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 
9 779,00 лв. и по-нисък или равен на  127 127,00 лв.;
Да
7.
Заявената от кандидата финансова помощ е в размер на:
•	75% от общите допустими разходи за кандидати – микропредприятия и физически лица - за инвестиции, различни от туристически дейности;
•	75% от общите допустими разходи за кандидати – земеделски стопани, с размер на стопанството 8 000 и над 8 000 евро измерен в СПО – за инвестиции, различни от туристически дейности;
•	85% от общите допустими разходи за кандидати - земеделски стопани, с размер на стопанството от 2 000  до 7 999 евро вкл. измерен в СПО – за инвестиции, различни от туристически дейности;
•	до 5% от общите допустими разходи за всички допустими кандидати - за инвестиции в туристически дейности. 
Да
8.
В проектното предложение са включени приложимите за проектното предложение индикатори за резултат и е налице съответствие относно представената информация за индикаторите/показателите, включени  в проектното предложение в различните части на ПП.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
1. Декларация за свързаност (Приложение № 1). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ .
Декларацията се представя от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество.
Да
2.
2. Таблица за допустими инвестиции и дейности (Приложение №2), с подпис и печат на кандидата, сканирана във формат „pdf” или „jpg“. Представя се и във формат „xls“/„xlsх“.
Да
3.
3. Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 (Приложение №3), с подпис и печат на кандидата, сканиран във формат „pdf” или „jpg“.
Да
4.
4. Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
5.
5. Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящата процедурата (представя се само от кандидати - юридически лица и ЕТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
6.
6. Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни (Приложение №4), и Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни, (Приложение № 4-А) подписани от кандидата и сканирани. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
7.
7. Декларация за нередности (Приложение №5). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
Да
8.
8. Декларация за липса на основание за отстраняване (Приложения № 6), с подпис/и и сканирана във формат "pdf" или „jpg“.  
Декларацията се представя подписана от представляващия/представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ,  същата се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице  декларацията се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Да
9.
9. Свидетелство за съдимост,  издадено не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение на представляващия/представляващите кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ. 
Да
10.
10. Удостоверение за липса на публични задължения на кандидата, по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК и Удостоверение за липса на задължения на кандидата към общината по седалището на кандидата, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
11.
11. Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията (Приложение №11) - по образец, утвърден от министъра на икономиката, с подпис/и, печат на кандидата,  сканирани във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
12.
12. Бизнес план (Приложение № 10) във формат „pdf“ или „jpg“, с подпис/печат на всяка страница, както и таблици към бизнес план (Приложение №10-А) във формат „xls“ или „xlsx“.
Да
13.
13. Декларация за наличие/липса на двойно финансиране (Приложение №7), подписана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
Да
14.
14. Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и недопускане създаването на такива при одобрение на проекта (Приложение №8), подписана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
15.
15. Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ, (Приложение №9), подписана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
16.
16. Декларация за минимални и държавни помощи (Приложение №16), подписана, подпечатана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
Да
17.
17. Отчет за приходи и разходи и Счетоводен баланс за предходна финансова година или за последния приключен междинен период (за новорегистрирани предприятия) – само за кандидати - юридически лица, и в случай че не са публикувани в търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията и и ГОД не е подаден в НСИ към датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 

Комисията за подбор ще извърши служебна проверка на документите чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ.  В случай че ГОД не е подаден в НСИ към момента на подаване на проектното предложение, документите по т. 17 следва да бъдат приложени към Формуляра за кандидатстване.
Да
18.
18. Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период - важи за кандидати - юридически лица. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.

Комисията за подбор ще извърши служебна проверка на документите чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ.  В случай че ГОД не е подаден в НСИ към момента на подаване на проектното предложение, документите по т. 18 следва да бъдат приложени към Формуляра за кандидатстване.
Да
19.
19. Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение, с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване,  подписана, подпечатана  и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
20.
20. Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водител.  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
(представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите. 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение не включва СМР). 
Да
21.
21. Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
(представя се в случаите, в които подпомаганата дейност се упражнява от кандидата към датата на подаване на проектното предложение и/или за стартирането и е необходимо предварително лицензиране, разрешение и/или регистрация на дейността или на собственика/управителя).
Да
22.
22. Удостоверение за вписване в Регистъра на вероизповеданията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
(представя се от кандидати - юридическите лица, регистрирани по Закона за вероизповеданията).
Да
23.
23. Удостоверение за постоянен адрес издадено от съответната общинска администрация. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
(важи в случаите, когато кандидатът е физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите).
Да
24.
24. Документ за регистрация по Закона за занаятите. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
(важи в случаите, когато кандидатът е физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите).
Да
25.
25. Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на  професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
(важи в случаите, когато кандидатът е физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите).
Да
26.
26. Документ за собственост на кандидата или собственика на кандидата – ЕТ на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
(важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата). 
Да
27.
27. Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
(важи в случай по т. 5 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“. 
Представя се в случай че в проектното предложение кандидатът заявява разходи за СМР и е приложимо съгласно националното законодателство).
Да
28.
28. Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.  
(важи в случай по т. 6, б. „б“ от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“). 
Да
29.
29. Документ за ползване на сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията.  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
 (важи в случай по т. 6, б. „а“ от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“).
Да
30.
30. Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“ или „rar“.
(важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). 
Да
31.
31. Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“ или „rar“.
(представя се в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. 
Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобрение на инвестиционния проект от съответния орган. Одобреният инвестиционен проект трябва да се представи най-късно в срока за представяне на допълнителни документи, определен от КППП).
Да
32.
32. Подробни количествени сметки за предвидените строително – монтажни работи, заверени от правоспособно лице. Представят се във формат „pdf“/ “jpg” и „xls”/“xlsx”. (важи в случай, че проектът включва разходи за СМР).
Да
33.
33. Разрешение за строеж. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
(важи в случай че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В случай че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемия документ в срока за представяне на допълнителни документи, определен от КППП).
Да
34.
34. Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
(важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В случай че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемия документ най-късно в срока, определен от КППП).
Да
35.
35. Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
(важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или съоръжения и е приложимо съгласно националното законодателство. От  разрешението за поставяне  следва да е  видно, че съоръжението ще бъде разположено на територията на МИГ - Гоце Делчев – Гърмен – Хаджидимово.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В случай че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемия документ най-късно в срока, определен от КППП..
Да
36.
36. Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице, съдържащ описание на годишния капацитет на предприятието по видове продукция заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана. Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“ или „rar“. 
(представя се в случай че с проектното предложение се кандидатства за производствени дейности.) 
Да
37.
37. Подписано от кандидата описание на процеса, годишния капацитет на предприятието по видове продукция, заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана и описание на необходимите за това машини, съоръжения и оборудване. Представя се във формат „pdf“,„jpg“, “zip“ или „rar“.
(представя се в случай че проектното предложение включва дейности свързани с развитие на занаяти). 
Да
38.
38. Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване,  изготвен и съгласуван от правоспособно лице. Представя се във формат „pdf“,„jpg“, “zip“ или „rar“. 
(приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници). 
Да
39.
39. Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по  т. 13 – 18 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област. Представя се във формат „pdf“, „jpg“, “zip“ или „rar“.
(важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). 
Да
40.
40.  Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и/или декларация по образец (Приложение № 17) от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на предприятието за целия период на изпълнение на бизнес плана. Представя се във формат „pdf“,„jpg“ ,“zip“ или „rar“.
(важи в случаите на проекти, включващи инвестиции за производството на биоенергия за собствени нужди). 
Да
41.
41. Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, с детайлно описание на техническите характеристики, включително с посочени марка, модел (когато е приложимо), цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение, количество и начин на доставка. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. В случаите на инвестиции за СМР към договорите се прилагат и подробни количествено-стойностни сметки.  Представят се във формат „pdf“/„jpg” и „xls”/„xlsx“.
(важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и разходите не попадат в обхвата на ПМС  № 160 от 1.07.2016 г.). 
Да
42.
42. Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
(важи в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). 
Да
43.
43. Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС. Представя се във формат „pdf“/„jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“/„jpg” и „xls”/“xlsх”.
(важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост).
Да
44.
44. Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение №15 . Представят се във формат „pdf“/„jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“/„jpg” и „xls”/“xlsх”. Допустимо е всички тези документи да се представят в архивен файл във формат „zip“ или „rar“.
(важи в случаите, в които кандидатът следва да извършва избор на изпълнител по реда на  ПМС 160, и разходите, за които кандидатства не са включени в списък с референти разходи, съгласно условията от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“ и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси). 
Да
45.
45. Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите за избора. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
(важи в случаите по т. 9.8 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“ )
Да
46.
46. Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
(важи в случай че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. 
Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока, определен от КППП. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.)
Да
47.
47. Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, ведно с банкови извлечения. Представят се във формат "pdf" или "jpg". 
(важи в случай, че проектът включва разходи извършени преди подаване на проектното предложение за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.).
Да
48.
48. Декларация по образец (Приложение № 13, вкл. Приложение №13-1) за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на подаване на проектното предложение, с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg” и попълнена Таблица за изчисляване на икономическия размер на земеделското стопанство на кандидата за текущата стопанска година (Приложение 13-Б) във формат „xls”/“xlsх”. Приложение №13-1 е приложимо за кандидати – земеделски стопани с размер на стопанството от 2 000 до 7 000 евро вкл. измерен в СПО.
(за доказване на съответствие с изискването по т. 3.3, 3.6 и 3.8 от раздел 11.1. Критерии за допустимост на кандидатите).
Да
49.
59. Декларация по образец (Приложение № 13-А) за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството за предходната стопанска година с подпис/и, печат и приложения  към нея, сканирани във формат pdf“ или „jpg”, както и попълнена Таблица за изчисляване на икономическия размер на  земеделското  стопанство на кандидата за предходната стопанска година (Приложение 13 -Б) във формат „xls”/“xlsх” .
(документите се представят от кандидати - земеделски стопани, когато икономическият размер на стопанството за текущата стопанска година се доказва с намерения за засаждане/засяване на земеделски култури и за доказване на съответствие с изискването по т. 3.9 от раздел 11.1. Критерии за допустимост на кандидатите.
Да
50.
50. Регистрационна карта, издадена по реда на Наредба №3 от 1999 г. и анкетни формуляри към нея, сканирани във формат „pdf“ или „jpg”. 
(за доказване на съответствие с изискването по т. 3.3.1. и 3.4, б. “в“ от раздел 11.1. Критерии за допустимост на кандидатите).
Да
51.
51. Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37 в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем  за текущата стопанска година, сканирани във формат „pdf“ или „jpg”.  
(за доказване на съответствие с изискването по т. 3.4, б.“б“ от раздел 11.1. Критерии за допустимост на кандидатите.). 
Да
52.
52. Удостоверение за семейно положение. Представя се във формат pdf“ или „jpg”. 
(приложимо за кандидати с икономически размер на стопанството от  2 000 – 7 999 евро СПО включително. Представя се от кандидатите посочени в т. 3.8. от раздел 11.1 Критерии за допустимост на кандидатите от УК).
Да
53.
53. Свидетелство за регистрация на полезен модел/патент за изобретение или удостоверение за правен статус на полезен модел/патент за изобретение, издадено в рамките на четири години преди датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. 
(представя се в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор №1 „Проектът включва иновации“).
Да
54.
54. Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната (2021 г.) спрямо кандидатстването календарна година, заверено копие от НСИ или Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския или друг регистър до края на месеца предхождащ датата на подаване на проектното предложение за новорегистрирани предприятия. Кандидатите-физически лица и новорегистрирани предприятия, които заявяват разкриване на нови работни места, но не са представили пред НСИ отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, следва да представят Справка за актуално състояние на всички трудови договори (включително по електронен път), издадена от Националната агенция по приходите). Представят се във формат "pdf" или „jpg”. 
(представя се в случай че кандидатът заявява приоритет по критерий №4 „Проектът създава нови работни места“).

Комисията за подбор ще извърши служебна проверка на документите чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ.  В случай че Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за 2021 година не е подаден в НСИ към момента на подаване на проектното предложение, документите по т. 55 следва да бъдат приложени към Формуляра за кандидатстване.

Да
55.
55. Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.  
(представя се в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 5 „Проектът включва инвестиции за развитие на „зелена икономика“,  в т.ч. и за технологии водещи до намаляване на емисиите“).
Да
56.
56. Документ удостоверяващ, че кандидата е отглеждал тютюн, който е изкупен и премиран по реда на Закона за тютюна и тютюневите изделия за референтен период 2007-2009 г. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. 
(представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 9 „Проекти на кандидати тютюнопроизводители“).
Да
57.
57. Удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности на кандидата за 2021 г. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
(представя се в случай че кандидатът заявява точки по Критерий за подбор № 10: „Проекти, подадени от кандидати, притежаващи опит или образование в сектора, за който кандидатстват“).
Да
58.
58. Копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) или копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност, или копие на документ за професионално образование, доказващ придобиването на образование/квалификация по професия на представляващия кандидата или на собственика/ците на най-малко 50% от дяловете/капитала на кандидата. Представят се във формат „pdf“ или „jpg”.
(представя се в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор № 10 „Проекти, подадени от кандидати, притежаващи опит или образование в сектора, за който кандидатстват“). 
Да
59.
59. Копие от трудова/осигурителна книжка на представляващия кандидата или собственика/ците на най-малко 50% от дяловете/капитала на кандидата. Представят се във формат „pdf“ или „jpg”.
(представя се в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор № 10 „Проекти, подадени от кандидати, притежаващи опит или образование в сектора, за който кандидатстват“). 
Да
60.
60. Декларация за неналичие на финансиране по ПРСР 2007-2013 г. и ПРСР 2014-2020 г.  и  наличие на премиране по Закона за тютюна и тютюневите изделия по образец Приложение №14. Представят се във формат „pdf“ или „jpg”. 
(представя се в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 12 „Собственикът и представляващият кандидата не са получавали подкрепа от ПРСР 2007 – 2013 и/или 2014 – 2020 г., независимо дали чрез кандидата или чрез друго юридическо лице, в което участват“ и/или критерий за подбор № 9 „Проекти на кандидати тютюнопроизводители“. 
Във връзка с критерий за подбор №12, декларация Приложение № 14 следва да е представена от всички представляващи/собственици на кандидата).
Да
61.
Документите, приложени към формуляра за кандидатстване, са  представени на български език. В случаите, в които  е представен документ изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален по смисъла на Гражданския процесуален кодекс - да бъде легализиран или с апостил. Когато държавата, от която произхожда документът, е страна по Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове, ратифицирана със закон (обн., ДВ, бр. 47 от 2000 г.), и има договор за правна помощ с Република България, освобождаващ документите от легализация, документът трябва да е представен съгласно режима на двустранния договор.
Да
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е едно от следните лица:
1.	Земеделски стопанин  или микропредприятие , регистриран като едноличен търговец или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията (кандидатите – земеделски стопани също трябва да са регистрирани като еднолични търговци или юридически лица юридически лица по Търговския закон, Закона за кооперациите).
2.	Физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите.



Да
2.
В случай че кандидатът е земеделски стопанин или микропредприятие, регистриран/о като едноличен търговец или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията, кандидатът  има:
1. Седалище и адрес на управление за едноличните търговци/юридическите лица на територията на МИГ – Гоце Делчев – Гърмен – Хаджидимово и ще осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ – Гоце Делчев – Гърмен – Хаджидимово.
2. Не е допустим получател на финансова помощ клон на юридическо лице или на едноличен търговец, ако юридическото лице или едноличният търговец, открил клона, не отговаря на изискванията на т.1.

Да
3.
В случай че кандидатът е земеделски – стопанин, той отговаря и на следните условия към датата на подаване на проектното предложение: 
1. да е регистриран като земеделски стопанин съгласно чл.7, ал.1 от Закона за подпомагане на земеделските производители и по реда на Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани (ДВ, бр. 10 от 1999 г.), наричана по-нататък "Наредба № 3 от 1999 г.";
2. стопанството на кандидата, трябва да има минимален стандартен производствен обем над 2 000 евро;
3. да е микро, малко или средно предприятие, съгласно чл. 3 от ЗМСП.






.
Да
4.
В случай че кандидатът е земеделски стопанин и доказва СПО с намерение за засаждане/засяване на култури през текущата стопанска година, минималният СПО е достигнат и за предходната стопанска година и кандидатът трябва да е бил регистриран като земеделски стопанин съгласно Наредба № 3 от 1999 г. за предходната стопанска година.
(приложимо за кандидати  - земеделски стопани, които доказват СПО с намерение за засаждане/засяване на култури през текущата стопанска година)
Да
5.
За кандидати земеделски – стопани с минимален стандартен производствен обем на земеделското стопанство от 2 000 евро до 7 999 евро вкл.: 
1. При изчисляване на икономическия размер на стопанството е взета предвид цялата налична в земеделското стопанство земя, включително сгради, помещения и оранжерии, използвани за производствена дейност.
2. Изпълнено условието кандидатът да имат икономически размер на стопанството, измерен в СПО в границите между левовата равностойност на 2 000 евро и 7 999 евро вкл., в случаите когато:  
А). съпругът/съпругата на собственика/собствениците на капитала на юридическото лице или на собственика на предприятието на ЕТ, на член на кооперацията или на съдружниците има отделно земеделско стопанство, включително като собственик на ЕТ или ЕООД, и/или като собственик на повече от 50 на сто  от капитала в юридическо лице, и общият сбор на икономическия размер на земеделските стопанства НЕ НАДВИШАВА левовата равностойност на 7 999 евро СПО, общият сбор се изчислява на база, равна правопропорционално на процентите собственост/дялове в юридическото лице;
Б). кандидатът ЕООД/ООД, или собственикът на капитала на кандидата ЕООД, или собственикът на 50 на сто или повече от капитала на кандидата ООД, или собственикът на предприятието на кандидата ЕТ, или някой от членовете на кооперацията има отделно земеделско стопанство, и общият сбор на икономическия размер на земеделските стопанства НЕ НАДВИШАВА левовата равностойност на 7 999 евро СПО; общият сбор се изчислява на база, равна правопропорционално на процентите собственост/дялове от юридическото лице;
В). кандидатът е ЕООД и едноличният собственик на капитала има отделно земеделско стопанство като физическо лице или ЕТ или кандидатът е ООД и собственикът на 50 на сто или повече от капитала има отделно земеделско стопанство като физическо лице или ЕТ или когато кандидатът е кооперация и член на кооперацията и има отделно земеделско стопанство като физическо лице или ЕТ и/или собственик на повече от 50 на сто от капитала в юридическо лице, и общият сбор на икономическия размер на земеделските стопанства НЕ НАДВИШАВА левовата равностойност на 7 999 евро СПО, общият сбор се изчислява на база, равна правопропорционално на процентите собственост от юридическото лице.
Да
6.
В случай че кандидатът е физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите, той отговаря на следните условия:
1. кандидатът е вписван в регистър БУЛСТАТ по реда на чл. 3, ал. 1, т. 6 или 9 от Закона за регистър БУЛСТАТ .
2. притежават Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражняват.
3. има постоянен адрес на територията на МИГ – Гоце Делчев – Гърмен – Хаджидимово и ще  осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ – Гоце Делчев – Гърмен – Хаджидимово. 
4. отговаря на определението за микропредприятие , съгласно дефиницията на чл. 3, ал. 3 от ЗМСП, с изключение на регистрираните като земеделски стопани.
Да
7.
Кандидатът/представляващите кандидата не попадат в някоя от категориите, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014 – 2020 г. (Обн., ДВ, бр. 53 от 2016 г.).

Да
8.
В случай че кандидатът не е публично правна организация по смисъла на & 2, т. 43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки, неговите собственици и представляващи по закон или пълномощие, неговите управители (за юридическите лица), всеки от съдружниците в търговското дружество, не са :
•	Свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или с кмета на съответната община на територията на МИГ – Гоце Делчев – Гърмен - Хаджидимово.
•	Член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ – Гоце Делчев – Гърмен - Хаджидимово и не са свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
•	Свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ - Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово и/или на контролния орган на МИГ - Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ - Гоце Делчев – Гърмен - Хаджидимово.
Да
9.
Кандидатът не попада в хипотезата на независимо предприятие по смисъла на чл. 4, ал. 2 от Закона за малките и средните предприятия, за което се установява, че е учредено или преобразувано след 1 януари 2014 г. с цел получаване на предимство в противоречие с целите на мярка 3-6.4  от СВОМР на МИГ - Гоце Делчев – Гърмен - Хаджидимово, включително с цел получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените в Условията за кандидатстване по процедурата максимални размери.
Да
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТЕ ДЕЙНОСТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение включват поне една от допустимите за подпомагане дейности, описани в раздел 13.1, точка 1 от  Условията за кандидатстване.
Подпомагат се проекти за инвестиции в неземеделски дейности, които са насочени към:
1.1. Развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги); 
1.2. Производство или продажба на продукти, които не са включени в Приложение I от Договора за функциониране на Европейския съюз (независимо от вложените продукти и материали); 
1.3. Развитие на услуги във всички сектори (например: туризъм, грижи за деца, възрастни хора, хора с увреждания, здравни услуги, счетоводство и одиторски услуги, ветеринарни дейности и услуги базирани на ИТ и др.); 
1.4. Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление; 
1.5. Развитие на занаяти (включително предоставяне на услуги, свързани с участието на посетители в занаятчийски дейности) и други неземеделски дейности.



Да
2.
Инвестициите, включени в проектното предложение отговарят на разпоредбите на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие или/и Закона за водите. 
В случай че проекта, попада в територията на Натура 2000, същият съответства на разпоредбите на Закона за биологичното разнообразие и съответните подзаконови нормативни актове за неговото прилагане.
Да
3.
Проектът се  изпълнява върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проекта са приложени документи за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж  - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ).
Да
4.
Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проекта са  приложени  документи за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписани в районната служба по вписванията – в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ;
б) СМР извън случаите, в които ще се извършват СМР за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
Да
5.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи удостоверяващи съответствие със Закона за устройство на територията, в съответствие с раздел 13.2 . Условия за допустимост на дейностите, т. 7.


Да
6.
В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, е представено разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ, от което да е видно, че съоръжението ще бъде разположено на територията на МИГ - Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово.
Да
7.
В случай че проектът включва дейности свързани с производство е налице технологичен проект, схема и описание на технологичния процес и описание на годишния капацитет на предприятието по видове продукция, заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана (приложимо за дейности свързани с производство).




Да
8.
В случай че проектът включва дейности свързани с развитие на занаяти е приложено подписано от кандидата описание на процеса, годишния капацитет на предприятието по видове продукция, заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана и описание на необходимите за това машини, съоръжения и оборудване (приложимо за дейности свързани с развитие на занаяти).
Да
9.
В случай че проектът включва инвестиции за закупуване на транспортни средства, то същите представляват „машини“ , които отговарят на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника. 
(приложимо за проекти с инвестиции за закупуване на транспортни средства)
Да
10.
Дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство, се подпомагат само ако са представени съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията (приложимо в случаите, в които подпомаганата дейност се упражнява от кандидата към датата на подаване на проектното предложение и/или за стартирането и е необходимо предварително лицензиране, разрешение и/или регистрация на дейността или на собственика/управителя).
Да
11.
В случаите, в които се кандидатства за инвестиции, насочени към производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление, са изпълнени условията по т. 13 – т. 18 от Раздел 13.2 Условия за допустимост на дейностите:


Да
12.
В случаите, в които се кандидатства за инвестиции за изграждане и обновяване на места за настаняване, същите са допустими ако обектът, за който се кандидатства е с 20 и по-малко от 20 помещения за настаняване на туристи.
(съгласно чл.21, ал.4 от НАРЕДБА № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 - 2020 г.).
Да
13.
Проектното предложение не включва недопустими дейности, посочени в Раздел 13.3. Недопустими дейности.
Да
V. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ, ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва категории разходи, допустими  за финансиране  по процедурата съгласно раздел 14.1. Допустими разходи и същите са в съответствие с раздел 14.2. Условия за допустимост на разходите, т. 1 - т. 8 от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Проектното предложение не включва разходи, посочени като недопустими, съгласно раздел. 14.3 Недопустими разходи от Условията за кандидатстване.


Да
3.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени  преди подаване на проектното предложение и преди извършване на посещение на място (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги.
Да
4.
Дейностите/инвестиционните разходи по проекта не са финансирани/не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Пo проекта не са установени изкуствено създадени условия за получаване на подкрепа в противоречие с целите на мярката.
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА БИЗНЕС ПЛАН
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представеният от кандидата Бизнес план отговаря на условията, посочени раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите от Условията за кандидатстване, инвестицията показва жизнеспособност съгласно показателите, определени от ДФЗ: 
1. NPV е по-голяма от "0"
2. IRR е по-голяма от "6%"
3. PI е по-голям от "1"
4. РВР e по-малък или равен на срока, за който е разработен Бизнес плана.
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА СЪОТВЕТСТВИЕ С НА ИЗИСКВАНИЯТА НА РЕГЛАМЕНТ 1407/2013
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение съответства с условията на Регламент 1407/2013
Да
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ И ИНТЕНЗИТЕТ НА ПОМОЩТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите, включени в проектното предложение са необходими и основателни за изпълнението на проекта, същите са в съответствие с раздел 14. 2. Условия за допустимост на разходите, т. 9 – т. 10 и са обосновани или за проектното предложение е налице необходимост от корекция/редукция на бюджета.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.