Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
 НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език
Да
5.
Дейностите по проекта приключват не по-късно от 31 декември 2019 г.
Не
6.
Продължителността на проекта е не повече от 24 месеца
Да
7.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедуракандидатства
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Република България и в района (NUTS 2), по който се кандидатства
Да
9.
Проектното предложение съдържа всички задължителни дейности /от 1 до 3 включително /
Да
10.
Кандидатът е декларирал, че в хода на реализиране на дейностите по проекта ще извършва необходимите действия за организация и управление и информация и комуникация
Да
11.
Проектното предложение съдържа програма за обучение по Дейност 2, включваща минимум задължителните модули.
Да
12.
В секция 8 на Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
13.
Включените индикатори в секция 8 на Формуляра за кандидатстване са количествено определени, с положителна целева стойност различна от нула.
Да
14.
Целевата група е допустима.
Да
15.
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи.
Да
16.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
17.
Спазено е процентното съотношение при формиране на бюджета
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на законния представител на кандидата (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Членовете на управителни и надзорни органи попълват декларацията 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
5.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър
Да
6.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за последната и текущата финансови години – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път.
Да
7.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации)
Да
8.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
Да
9.
Устав и/или друг еквивалентен документ, от който/които да са видни поименно членовете на управителните и надзорни органи на кандидата (ако е приложимо)
Да
10.
За КАНДИДАТИ  финансови институции - копие на лиценз за извършване на банкова дейност съгласно Закона за кредитните институции (ЗКИ) или Декларация в свободен текст за вписване в регистъра  по чл. 3а от ЗКИ с посочване на регистрационния номер на финансовата институция и номера на Заповедта за вписване, подписана от лицето, представляващо дружеството.
Да
11.
Копия на препоръки, референции, копия на договори и приемо-предавателни протоколи за изпълнени услуги, информация от публични регистри и други доказателства за опита на кандидата в предоставянето на дейностите 2 и/или 3 от операцията
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ -
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение - ІІ: Декларацията на партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Членовете на управителни и надзорни органи попълват декларацията, като декларират единствено обстоятелствата по т. 2 от нея. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на партньора - общини/райони на общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини /райони на общини).
Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община/район на община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато ПАРТНЬОР на кандидата е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
4.
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.

Декларацията не е приложима за общини/райони на общини/ и за партньори, които не разходват средства по проекта.
Да
5.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
6.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за търговския регистър.
Да
7.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за последната и текущата финансови години – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път.
Изискванията за доказване на икономическото или финансовото състояние не се отнасят за партньори, които не разходват средства по проекта.
Да
8.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на ПАРТНЬОРА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Неприложимо за новорегистрираните/ новосъздадените организации, общини, както и за партньори, които не разходват средства по проекта.
Да
9.
За ПАРТНЬОР/И финансови институции - копие на лиценз за извършване на банкова дейност съгласно Закона за кредитните институции (ЗКИ) или Декларация в свободен текст за вписване в регистъра  по чл. 3а от ЗКИ с посочване на регистрационния номер на финансовата институция и номера на Заповедта за вписване, подписана от лицето, представляващо дружеството.
Да
10.
Копие от Решение на ОбС за одобряване на споразумение за общинско сътрудничество, когато партньор по проекта е община или район на община - сканирано и прикачено в ИСУН.
Не
11.
Устав и/или друг еквивалентен документ, от който/които да са видни поименно членовете на управителните и надзорни органи на партньора (ако е приложимо)
Да
12.
Копия на препоръки, референции, копия на договори и приемо-предавателни протоколи за изпълнени услуги, информация от публични регистри и други доказателства за опита на партньорите в в предоставянето на дейностите 2 и/или 3 от операцията
Да
13.
В случай, че партньор по проекта е обучителна институция (висше училище, професионални училища, професионален колеж и пр.) – представя се съответния учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (ако е приложимо);
Да
14.
В случай, че партньор по проекта е Център за информация и професионално ориентиране, – активна лицензия, издадена от Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО) –  сканирана и прикачена в ИСУН (ако е приложимо);
В случай, че е посочен № на лицензията от НАПОО във Формуляра за кандидатстване, /в описание на дейностите по проекта/ информацията ще бъде проверена по служебен път;
Да
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
1. Кандидатът е някое от изброените лица:
1.1. Центрове за развитие на предприемачеството, 
включително:
- Неправителствена организация - юридическо лице с нестопанска цел, регистрирано по реда на ЗЮЛНЦ;
- Търговец по смисъла на Търговския закон;
1.2. Социален партньор - (национално представителна организация на работниците и служителите или на работодателите: КНСБ, КТ “ПОДКРЕПА“, АИКБ, БСК, БТПП, КРИБ, ССИ);
1.3. Финансова институция – банки (кредитни институции) или финансови институции по смисъла на Закона за кредитните институции
Да
2.
Кандидатът трябва да е юридическо лице или ЕТ, регистрирано на територията на Република България, в съответствие с действащото българско законодателство;
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за последната и текущата финансови години), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Когато кандидатът е новорегистрирана/ новосъздаде-на организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период;
Да
5.
Кандидатът и партньора/ите имат съвкупно доказан опит в предоставянето на дейностите 2 и 3 от операцията,  насочени конкретно към подкрепа за развитие на предприемачески умения за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и подпомагане развитието на стартиращи предприятия. 
Задължително всяка една организация трябва да има доказан опит поне по една от дейности 2 и  3.
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
-	образователни и обучителни организации и институции
-	центрове за информация и професионално ориентиране
-	неправителствени организации
-	социални партньори - (национално представителна организация на работниците и служителите или на работодателите, в съответствие с изискванията на Кодекса на труда, като КНСБ, КТ “ПОДКРЕПА“, АИКБ, БСК, БТПП, КРИБ, ССИ);
-	общини или райони на общини
-	финансови институции
Да
2.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
3.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за последната и текущата финансови години), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздаде-на организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период;
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.