Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
4.
Представени са всички изискуеми документи към формуляра за кандидатстване съгласно Условията за кандидатстване
Не
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документа е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Не
6.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема   информация, приложима за конкретното проектно предложение
Да
7.
Представена е Таблица за допустими инвестиции  и дейности в електронен  формат „xls“ или “xlsx”. (Приложение № 1 от Документи за попълване) и подписана и подпечатана от кандидата, сканиран оригинал  във формат„pdf“ или „jpg“.
Да
8.
Представена е сканиран оригинал на  Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни от представляващия кандидата - датирана, подписана  и подпечатана   по образец съгласно  Приложение № 2 от Документи за попълване
Да
9.
Представено е  сканиран оригинал на нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата или заповед на кмета за кандидати общини.
Не
10.
Представен е сканиран оригинал на  Учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел
Не
11.
Представен е сканиран оригинал на  Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата ( за  кандидат община -   изисква  се за кмета) , издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето.
Да
12.
Представен е сканиран оригинал на  Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Да
13.
Представени са сканирани оригинали Удостоверение от община Балчик и  Удостоверение от община Генерал Тошево  за наличие или липса на публични задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Удостоверение се представя за кандидата и представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата; за кандидат община се представя удостоверение  от кмета.
Да
14.
Представен е сканиран оригинал на Удостоверение от Изпълнителна агенция  „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен.
Да
15.
Представен е  е сканиран оригинал на Декларация за липса на основания за отстраняване (съгласно Приложение № 3 от Документи за попълване) от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - датирана, подписана и подпечатана.
Да
16.
Представена е Декларация за нередности в сканиран  оригинал съгласно Приложение № 4 от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат, дата
Да
17.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Да
18.
Представени  са лицензии, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо)
Не
19.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо)
Не
20.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” съгласно образец, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване в изискуемите формати.
Да
21.
Представено е решение на компетентния орган: решение на общинския съвет – за кандидати общини, и решение на компетентния орган на юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване  към Стратегията за ВОМР по настоящата процедура
Да
22.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Не
23.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения
Не
24.
Представено е пълна документация  от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по буква „в” от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП).
Не
25.
Представени са изискуемите съгласно точка 5 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи.
Не
26.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му или решение за определяне на стойността на разхода (в случаите на  кандидати-възложители по ЗОП или при избор на доставчик/изпълнител по реда на ПМС 160 от 2016г).
Не
27.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и на доставка и срок за изпълнение, ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите са приложени и количествено-стойностни сметки, които се представени  сканирани във формат „pdf“ или „jpg”, „jpeg“, “pdf“, “zip“, “rar“, “7z“  и  във формат „xls” или “xlsx . Представят се когато кандидатът не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ.
Не
28.
Представена е документацията  от проведените пазарни консултации, вкл. решение за обосноваността и определянето на прогнозна стойност на разхода, за който ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП след сключването на административния договор за предоставяне на БФП  (важи за кандидатите, които се явяват възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП и набират офертите чрез провеждането на пазарни консултации по реда на ЗОП за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/ услуга/
Не
29.
Представена е  сканиран оригинал Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения по тези програми)
Не
30.
Представена е сканиран оригинал на  Декларация  от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата -за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 6 от Условията за кандидатстване - Документи за попълване, датирана, подписана, подпечатана
Да
31.
Представен е сканиран оригинал на  Декларация от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата -за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 7 от Условията за кандидатстване – датирана, подписана и подпечатана
Да
32.
Представен е сканиран оригинал на подписан и подпечатан ог представляващи кандидата на  Формуляр за мониторинг – по образец съгласно Приложение № 8
Да
33.
Представена е сканиран оригинал на  Декларация за съгласие за предоставяне на данни на НСИ- съгласно Приложение № 9 – датирана, подписана и подпечатана.
Да
34.
Представен е сканиран оригинал на Удостоверение за актуално състояние, удостоверение, че кандидатът не е в процедура по ликвидация  и  удостоверение, че кандидатът не обявен в несъстоятелност, издадени ок компетентния съд не по-късно от един месец преди датата на кандидатстване – за кандидати ЮЛНЦ, регистрирани по Закона за ЮЛНЦ, които към момента на кандидатстване не са регистрирани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ..
Не
35.
Представен е сканиран оригинал на Декларация по образец съгласно т. 1, буква ”б”  от Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020-Приложение № 12 от документи за попълване, датирана, подписана и подпечатана.
Да
36.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Не
37.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Не
38.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо)
Не
39.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице. Представят се във формат „xls“ или “xlsx”, а също и подписани и подпечатани-  сканирани оригинал във формат „pdf“ или „pdf“ или„jpg”, „jpeg“, „zip“, „.rar“, „7z“;
Не
40.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представена е Количествено-стойностна сметка/и. Представя се подписан и подпечатан оригинал във формат „pdf“ или„jpg”, както и във формат „xls” или “xlsx” (Съгласно Приложение № 11).
Не
41.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представено е сканиран оригинал на съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности).
Не
42.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представено е сканиран оригинал удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност.
Да
43.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане).
Не
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ - ОБЩА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение допринася за постигане на поне една от  следните цели: Насърчаване на социалното приобщаване, намаляване на бедността и икономическо развитие в селските райони;Стимулиране на местното развитие, на растежа и подобряване на екологичната и социално-икономическата устойчивост на селските райони чрез развитие на инфраструктурата и основни местни услуги в селските райони;Инвестиране в туристическа инфраструктура;
Инвестиране в инфраструктура за отдих за публично ползване
Да
2.
Проектното предложение съдържа  Анализ разходи-ползи (финансов анализ)
Да
3.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Да
4.
Проектът е в съответствие с поне един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1.	Равенство между половете и липса на дискриминация, 
2.	Устойчиво развитие (защита на околната среда), 
3.	Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността,
4.	Съответствие с програмите на ЕСИФ.
Кандидатът е предоставил информация във Формуляр за кандидатстване, т. 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“				
Да
III. Група
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
1.	Общините от територията на МИГ „ Балчик – Генерал Тошево“ - община Балчик  и община Генерал Тошево;
2.	 Юридически лица с нестопанска цел за дейности, регистрирани по ЗЮЛНЦ
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица на територията на действие на МИГ
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ.
Да
4.
Кандидатът/ получателят на финансова помощ не действа като „предприятие” по смисъла на чл. 107 от ДФЕС
Да
5.
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват  с декларация Приложение № 3  и приложените документи, доказващи липсата на основани за отстраняване-
Да
IV. Група
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта са с неикономически характер и не генерират нетни приходи.
Да
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите е съобразен с крайният срок за изпълнение на проекти по ПРСР 2014-2020 година по подхода ВОМР.
Да
3.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от 5000 евро (9 779 лева);
Да
4.
Максималният  размер на допустимите разходи на проектното предложение е до левовата равностойност на  200 000 евро (391 160 лева) ;
Да
5.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ Балчик-Генерал Тошево  и Насоките за кандидатстване.
Да
6.
Проектът включва поне една от следните дейности: 
1.	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на туристически информационни центрове;
2.	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на посетителски центрове за представяне и експониране на местното природно и културно наследство;
3.	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на центровете за изкуство и занаяти с туристическа цел;
4.	Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристически атракции, които са свързани с местното природно, културно и/или историческо наследство и предоставящи услуги с познавателна или образователна цел;
5.	Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристическа инфраструктура (информационни табели и пътепоказатели за туристическите места и маршрути, съоръжения за безопасност, велоалеи и туристически пътеки).
Да
7.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Да
8.
Дейностите, включени в проектното предложение, отговарят на общите изисквания съгласно Условията за кандидатстване, раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите
Да
9.
Кандидатът - юридическо лице с нестопанска цел кандидатства само за нестопански дейности
Да
10.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства:
1. има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение / плана / програмата / проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон; 
3. по които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
4. след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
5. не съдържат анализ за социално-икономическите ползи (анализ разходи-ползи) за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията съгласно Приложение № 5а и 5 б;
6.  включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.

Забележка: Попълва се отговор „ДА“ в случай, че нито едно от изброените обстоятелства не е налице.
Не
11.
Проектното предложение не включва някоя от следните дейности: 
1. дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2. „Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“; подмярка 7.2. „Инвестиции  в създаването,подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“; подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“ по Програма за развитие на селските райони 2014 – 2020 г.;
2. дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“;
3. инвестиции в държавна или общинска инфраструктура за здравеопазване;
4. дейности които включват обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория „национално значение“ или „световно значение“; 
5. дейности за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура от регионално и национално значение и по-конкретно спортни училища, училища по изкуство и култура и висши училища и професионални гимназии допустими за подпомагане по приоритетна Ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ от Оперативна програма „Региони в растеж“ по процедура BG16RFOP001-3.02 за професионални училища в Република България;

Забележка: Попълва се отговор „ДА“ в случай, че нито едно от изброените обстоятелства не е налице.
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Да
2.
В публичния модул в ИСУН 2020 и други публично достъпни бази данни липсват данни за двойно финансиране
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
Не
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ  ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него  -  оценка на базата на информацията в проектното предложение и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство
Да
VIII. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ  (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокола  от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Да
IX. Група
ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Да
2.
Проектното предложение включва следните разходи, задължително поне един от разходите „а”,”б” и „г”:
а) Изграждането, включително отпускането на лизинг, или подобренията на недвижимо имущество;
б) Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива;
в) Общи разходи, свързани с изброените по-горе, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост;
г) Следните нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.
Да
3.
Разходите  по т. „в” от  раздел 14.1 от Условията за кандидатстване, свързани с  проектното предложение са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо)
Не
4.
В случай на разходи по т. „в” от  раздел 14.1 от Условията за кандидатстване, извършени преди датата на подаване на проектното предложение, кандидатът - в случай, че е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП, е представил  заверено от възложителя документацията  от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка. (когато е приложимо)
Не
5.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за обикновена подмяна и поддръжка;
4.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6.	за режийни разходи;
7.	за застраховки;
8.	за закупуване на оборудване втора употреба;
9.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
10.	за принос в натура;
11.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14.	за строително-монтажни работи , извършени преди посещение на място от МИГ;
15.	надвишаващи определените референтни разходи (ако е приложимо);
16.определени в мярка 7.5 от ПРСР 2014-2020, извън посочените в т.1 - 15

Забележка: Отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи.
В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета
Не
6.
Проектното предложение не включва и следните разходи: 
1.	Закупуване или наем на земя и сгради;
2.	Закупуване на оборудване и обзавеждане втора употреба;
3.	Данък върху добавена стойност с изключение на невъзстановим ДДС, когато е поет действително и окончателно от кандидати, различни от лицата, освободени от данък съгласно чл. 3, ал. 5 от Закона за данък върху добавената стойност;
4.	Оперативни разходи, включително разходи за поддръжка, наеми, застраховка, текущ ремонт;
5.	Банкови и административни такси, разходи за гаранции, изплащане и рефинансиране на лихви, застраховки;
6.	Обезщетения за отчуждаване на имоти; 
7.	Закупуване на оборудване, включително компютърен софтуер, над пазарната им стойност; 
8.	Плащания в брой;
9.	Инвестиции, за които ДФЗ-РА или друг компетентен орган установи изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката;
10.	Неустойки за неизпълнение по договорите с избраните доставчици/изпълнители;
11.	Натрупани лихви върху изплатени авансови плащания;
12.	Инвестиции, за които е установено двойно финансиране

Забележка: Отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи.
В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета
Не
7.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Не
8.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189 от 2016г.
Не
9.
В случай на заявено междинно плащане то е само едно за периода на изпълнение на проекта.

Забележка: В случай, че е заявено повече от едно междинно плащане КППП отправя питане до кандидата, кое от посочените междинни плащания да остави в ТДИ
Не
X. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Предложените за финансиране разходи по т.” а”,” б”, „в” и „г” от Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2 от Условията за кандидатстване.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.