Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или упълномощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Да
2.
Пълномощно за подаване на проектното предложение (ако е приложимо),  прикачено в ИСУН 2020.    

Прилага се, в случай че проектното предложение е подадено с КЕП от лице, различно от официалния представител на кандидата.
Да
3.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, попълнена по образец, (Приложение I към Условията за кандидатстване), подписана и прикачена в ИСУН 2020

Прилага се от кандидата и от всички партньори.
Да
4.
Декларация на кандидата/партньора за разграничаване на неикономическата от икономическата дейност, попълнена по образец, (Приложение II към Условията за кандидатстване) подписана и прикачена в ИСУН 2020. 

Прилага се от кандидата и от всички партньори.

Да
5.
Декларация от кандидата относно задължението да представя оригинали на УО, попълнена по образец (Приложение III към Условията за кандидатстване), подписана и прикачена в ИСУН 2020. 

Прилага се само от кандидата.

Да
6.
Декларация за съгласие на кандидата/партньора за ползване и разпространение на обобщените данни по проекта от УО и от НСИ, попълнена по образец,  (Приложение IV към Условията за кандидатстване), подписана и  прикачена в ИСУН 2020. 
Прилага се от кандидата и от всички партньори.

Да
7.
Декларация от кандидата/партньора за липса на двойно финансиране и за завършеност, попълнена по образец (Приложение V към Условията за кандидатстване), подписана и  прикачена в ИСУН 2020.

Прилага се от кандидата и от всички партньори.
Да
8.
Декларация за партньорство, попълнена по образец  (Приложение VI към Условията за кандидатстване), подписана и  прикачена в ИСУН 2020.
Да
9.
Автобиографии на членовете на основния екип за организация и управление на проекта, попълнени по образец (Приложение VII към Условията за кандидатстване) и прикачени в ИСУН 2020.

Основният екип за организация и управление на проекта включва ръководител на проекта, координатор и счетоводител (финансист).
Да
10.
Декларация за минимални помощи, попълнена по образец (Приложение VIII), подписана и прикачена в ИСУН 2020 (ако е приложимо).
Прилага се от кандидат/ партньор, ЮЛНЦ, , когато в проектното предложение е планирано ЮЛНЦ да изпълнява дейност 1. и/или да разходва непреки разходи по проекта, за които е приложим режим „минимална помощ“ за кандидатите/партньорите – ЮЛНЦ.
Да
11.
Счетоводни документи (ГОД) на кандидата и партньорите за последните две приключили финансови години към датата на кандидатстване, прикачени в ИСУН 2020 (ако е приложимо).
Прилага се от кандидата и от всички партньори, в случай че документът не е публично оповестен.
В случай че документът е публично оповестен, следва да бъде предоставен линк към източника, в който е наличен.
Да
12.
12.	Счетоводна политика на кандидата и партньорите, от която да е видно наличието на разделение на неикономическа от икономическа дейност, прикачени в ИСУН 2020 (ако е приложимо).
Прилага се от кандидатите / партньорите училище, ЮЛНЦ, висши училища, в случай че документът не е публично оповестен.
В случай че документът е публично оповестен, следва да бъде предоставен линк към източника, в който е наличен.
Да
13.
Устав/учредителен акт, удостоверение за актуално състояние, съдебно решение или решение по вписване, удостоверяващо че кандидат/партньор ЮЛНЦ е регистриран в обществена полза съгласно разпоредбите на Закона за юридическите лица с нестопанска цел, към датата на кандидатстване по настоящата процедура, както и че има цели и предмет на дейност в сферата на образованието и/или работата с уязвими групи за период най-малко две години преди датата на кандидатстване по процедурата, прикачени в ИСУН 2020. 
В случай, че информацията е оповестена в публични регистри, това обстоятелство ще се проверява по служебен път като кандидатът/партньорът посочва източниците на информация. В случай на непререгистрирани ЮЛНЦ в ТРРЮЛНЦ същите прилагат документите в ИСУН 2020. Удостоверението за актуално състояние следва да е издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020, за непререгистрираните  ЮЛНЦ в ТРРЮЛНЦ.
Да
14.
14.	Заповед на министъра на образованието и науката за включване в системата на държавното финансиране.
Прилага се от кандидат/партньор частно училище, в случай че документът не е публично оповестен. В случай, че документът е публично оповестен, кандидатът посочва източника за извършване на проверка от страна на оценителната комисия.
Да
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ДОПУСТИМОСТТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е допустим, съгласно Условията за кандидатстване.
Проверката за кандидати –училища от средното образование се извършва служебно от оценителната комисия в Регистъра на институциите в системата на предучилищното и училищното образование съгласно чл. 345 от ЗПУО или в Регистър БУЛСТАТ. 
Проверката за кандидати ЮЛНЦ се извършва служебно в ТРРЮЛНЦ, Регистър БУЛСТАТ или в други публични регистри. За ЮЛНЦ, които не са вписани в ТРРЮЛНЦ към датата на подаване на проектното предложение, проверката се извършва на база документите, представени в секция 13 от Формуляра за кандидатстване.
Проектно предложение, което е подадено от кандидат, който не отговаря на изискванията за допустимост на кандидата, следва да бъде отхвърлено.
Да
2.
Партньорите са допустими, съгласно Условията за кандидатстване.
В рамките на настоящия критерий се оценява поотделно всяко едно от изискванията за допустимост на партньора/ите, които са посочени в Условията за кандидатстване.
Изискванията за партньори –училища от средното образование се проверяват служебно от оценителната комисия в Регистъра на институциите в системата на предучилищното и училищното образование съгласно чл. 345 от ЗПУО, Регистър БУЛСТАТ или друг регистър. Изискването за наличие на институционална акредитация на партньорите – висши училища, се проверява по служебен ред от оценителната комисия в регистъра на акредитираните висши училища, поддържан от Националната агенция за оценяване и акредитация.
Проверката за партньори ЮЛНЦ се извършва служебно в ТРРЮЛНЦ, Регистър БУЛСТАТ или в други публични регистри. За ЮЛНЦ, които не са вписани в ТРРЮЛНЦ към датата на подаване на проектното предложение, проверката се извършва на база документите, представени в секция 13 от Формуляра за кандидатстване.
Проектни предложения, в които партньор не отговаря на изискванията за допустимост на партньора, следва да бъдат отхвърлени.
Да
3.
Проектно предложение, подадено от кандидат ЮЛНЦ, се изпълнява в задължително партньорство с поне едно училище от средното образование - допустим партньор, съгласно Условията за кандидатстване.
Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
Да
4.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
В случай че кандидат е подал повече от едно проектно предложение, оценителната комисия следва да разгледа само последното постъпило проектно предложение, с изключение на случаите, в които кандидатът е оттеглил последното по ред на подаване проектно предложение.	
Да
5.
Училище от средното образование участва само в едно проектно предложение по процедурата – като кандидат или като партньор.
В случай че посоченото ограничение по отношение участието на училище не е спазено, всички проектни предложения, в които е включено съответното училище от средното образование, следва да бъдат отхвърлени.
Да
6.
ЮЛНЦ участва в не повече от 2 (две) проектни предложения:
 – като кандидат в едно проектно предложение (в задължително партньорство с училище от средното образование) и като партньор в друг проект
или 
- само като партньор в 2 (две) проектни предложения 
В случай че посочените ограничения по отношение участието на ЮЛНЦ не са спазени, всички проектни предложения, в които е включено съответното ЮЛНЦ, следва да бъдат отхвърлени.
Да
7.
В случай, че в проектното предложение е включен ВУ-партньор, същият предоставя задължително менторство по Дейност 3.
Да
8.
За кандидата и партньорите не са налице обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ.
Проверява се чрез декларация - Приложение I към Условията за кандидатстване.
Да
9.
Проектното предложение отговоря на изискванията за териториален обхват, съгласно т. 5 от Условията за кандидатстване.
Да
10.
Заявената безвъзмездна финансова помощ (преки и непреки разходи) е в рамките на минималния и максимален размер, определен в т. 9 от Условията за кандидатстване.
Да
11.
Проектното предложение не надвишава максималната допустима продължителност, съгласно т. 18 от Условията за кандидатстване.
Да
12.
Целевата група е допустима, съгласно т. 15 от Условията за кандидатстване.
Да
13.
Проектното предложение включва задължителните допустими дейности (дейност 1 и поддейност 2.1) от групите дейности, посочени в т. 13 от Условията за кандидатстване.
Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
Когато проектни предложения съдържат недопустими дейности, на етап техническа и финансова оценка оценителната комисия следва да ги отстрани, съответно и предвидените за тях разходи.
Да
14.
Включените в проектното предложение дейности са пряко свързани с планираните индикатори.
Когато проектни предложения съдържат индикатори, за които няма планирана допустима дейност, на етап техническа и финансова оценка оценителната комисия следва да премахне служебно съответните индикатори.
Да
15.
В проектното предложение са включени всички задължителни индикатори съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване с  положителни целеви стойности, различни от 0.
- И3.19-1 Лица от уязвими групи, включени в дейности по операцията;
- И3.19-1.1 Ученици от уязвими групи във втори гимназиален етап;
- И3.19-3 Родители на ученици от уязвими групи във втори гимназиален етап;
- Р3.19-А Ученици от уязвими групи, подкрепени по поддейност 2.1. на операцията, положили успешно ДЗИ;
- Р3.19-Б Лица от целевите групи, участници в дейности по операцията, подали документи за кандидатстване във висше училище.
Да
16.
Кандидатът е декларирал в т. 11 на Формуляра за кандидатстване, че в хода на реализиране на дейностите по проектното предложение ще извърши необходимите дейности за организация и управление, за информация и комуникация и за установяване на удовлетвореността на лицата, участници в дейностите по процедурата.
В случай че кандидатът не е декларирал, че в хода на реализиране на дейностите по проектното предложение ще извърши необходимите дейности за организация и управление, и за информация и комуникация и за установяване на удовлетвореността на лицата, участници в дейностите по процедурата, проектното предложение ще бъде отхвърлено.
Да
17.
Дейностите по проекта НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от бенефициента или не.
Проверява се чрез декларация – Приложение V към Условията за кандидатстване.
Да
18.
Целта на проектното предложение съответства на целите на процедурата, посочени в т. 6 от Условията за кандидатстване.
Да
19.
Проектното предложение е в съответствие с хоризонталните принципи, залегнали в чл. 7 и чл. 8 на Регламент 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета, посочени в т. 17 на Условията за кандидатстване.
Проверява се в секция 11. „Допълнителна информация, необходима за оценката на проектното предложение“, поле „Принос на проектното предложение за реализиране на хоризонталните принципи на ОПНОИР“.
Да
20.
Кандидатът и партньорите разполагат с административен капацитет.
Счита се, че  е налице административен капацитет за изпълнение на проекта, в случай че всеки от предложените експерти в основния екип за организация и управление (ръководител на проекта, координатор и счетоводител (финансист) отговаря на изискванията от Условията за кандидатстване: Ръководителят на проекта има минимум 2 години опит в управлението/изпълнението на сходен тип дейности и/или управление/изпълнение на сходен тип проекти, а останалите двама членове на екипа имат най-малко 1 година опит в изпълнението на сходен тип дейности и/или управление/изпълнение на сходен тип проекти. Проверката се извършва на база представени автобиографии от всеки от членовете на екипа за организация и управление.
За целите на процедурата под сходен тип дейности следва да се разбират дейности в сферата на образованието и/или работата с уязвими групи. Под сходен тип проекти следва да се разбират проекти със сходни дейности или проекти за уязвими групи като тези по настоящата процедура. За счетоводителя под сходен тип дейности се счита извършване на счетоводни операции съгласно националното законодателство.
Да
21.
Кандидатът и партньорите притежават финансов капацитет за изпълнението на проекта.
Финансовият капацитет на кандидата и партньорите се оценява съвкупно на база представените счетоводни документи (ГОД) за последните две приключили финансови години към датата на кандидатстване по процедурата. Счита се, че кандидатът и партньорите разполагат с финансов капацитет, в случай че общият им оборот с натрупване през последните две приключили финансови години е поне 30 % от стойността на исканото финансиране по проекта.
Да
22.
Кандидатът и партньорите притежават оперативен капацитет за изпълнението на проекта.
Счита се, че кандидатът и партньорите притежават оперативен капацитет, в случай че през последните две години, спрямо датата на подаване на проектното предложение по процедурата, най-малко един от тях е участвал в изпълнението на поне 1 проект с дейности в сферата на образованието и/или работата с уязвими групи, финансирани от националния бюджет, ЕС или други  донори.
Да
23.
Разходите, заложени в проектното предложение, не са финансирани със средства от Европейските структурни или инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на кандидата/ партньорите.
Проверява се чрез декларация - Приложение V към Условията за кандидатстване.
Да
24.
Кандидатът/партньорът - ЮЛНЦ отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Проверката се извършва на база представената Декларация за минимална помощ (Приложение VIII към Условията за кандидатстване) и е приложима, когато в проектното предложение е планирано ЮЛНЦ да изпълнява дейност 1 и/или да разходва непреки разходи по проекта, за които е приложим режим „минимална помощ“ за кандидатите/партньорите – ЮЛНЦ.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.