Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът е подаден в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния/ните представител/и на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат .pdf. или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
4.
Представени са всички изискуеми документи към формуляра за кандидатстване в съответните формати съгласно Условията за кандидатстване
Не
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил
Не
6.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация
Да
7.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение № 1
Да
8.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 2 - Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни от представляващия кандидата - по образец, датирана, подписана и подпечатана
Да
9.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му
Да
10.
Представено е Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложени Удостоверение е представя за кандидата и представляващия/те кандидата и за лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата
Да
11.
Представено е Удостоверение от община Тунджа за наличие или липса на публични задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Удостоверение се представя за кандидата и представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - представен е сканиран оригинал
Да
12.
Представено е Удостоверение от ИА „ГИТ” за наличие или липса на установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен.
Да
13.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване (съгласно Приложение № 3 от Документи за попълване) от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - датирана, подписана и подпечатана
Да
14.
Представена е Декларация за нередности в оригинал съгласно Приложение № 4 от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат, дата
Да
15.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо
Да
16.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване
Не
17.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
Не
18.
Представени са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо)
Не
19.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо)
Не
20.
Представен е Бизнес План по образец по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие”, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ – Приложение № 5а и 5б от Документи за попълване в изискуемите формати.
Да
21.
Представено е решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия .
Да
22.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, върху който ще се изпълнява проекта, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота, вписан в районната служба по вписванията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, съгласно изискванията на т.5 и т.6 от раздел 13.2 от УК.
Не
23.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. (когато е приложимо).
Не
24.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и ЕТ).
Не
25.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - Приложение № 6а и справка за обобщените параметри на предприятието - Приложение № 6б, попълнени съгласно указания за попълване – Приложение № 6в. - с подпис/и, печат, дата от представляващия
Не
26.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо)
Не
27.
Представени са изискуемите съгласно точка 10 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи
Не
28.
Представено е Решение на кандидата за избор на изпълнител в случай, че не се налице условията за избор на изпълнител по реда на ПМС 160/2016 или ЗОП, или решение за определяне стойността на разхода на база индикативните оферти, в случай, че кандидата ще прилага ПМС 160/2016 година за избор на изпълнител или 3ОП. (което от двете е приложимо).
Не
29.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и на доставка и срок за изпълнение, ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС. Представят се в един от следните формати: „.pdf,.jpg,. rar,.7z,.zip; В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ или „jpg” и „xls” или “xlsx”. (Важи в случаите на договори, за дейности по строителство/доставки/ услуги, когато за конкретния проект не се прилага реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ или ЗОП и след подписване на Административен договор не се изисква провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана по реда на ПМС 160 от 01.07.2016г.)
Не
30.
Представена е Декларация от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата -за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 7 от Условията за кандидатстване - Документи за попълване. Декларацията е сканиран оригинал, датирана, подписана и подпечатана.
Да
31.
Предствена е Декларация от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата -за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 8 от Условията за кандидатстване - Документи за попълване. Декларацията е сканиран оригинал, датирана, подписана и подпечатана.
Да
32.
Представен е Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 9 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване, датиран и подписан от представляващия кандидата и подпечатан
Да
33.
Представена е Декларация от представляващия кандидата за съгласие за предоставяне на данни на НСИ - оригинал съгласно Приложение № 10 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22). Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Да
34.
Представена е Декларация по образец съгласно т. 1, буква ”б” от Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020-Приложение № 10 от документи за попълване, датирана, подписана и подпечатана.
Да
35.
Представено е Удостоверение за данъчна оценка на имота, който се придобива (когато е приложимо)
Не
36.
Представена е Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване (по образец, Приложение №14 от документи за попълване)Сканиран оригинал- датирана, подписана и подпечатана.
Да
37.
Представена е Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията (по образец, Приложение №12 от документи за попълване). или в случай на колективни инвестиции Справка- декларация за за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на юридическото лице – Приложение № 12а от документи за попълване Сканиран оригинал- датирана, подписана и подпечатана
Да
38.
Представена е Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри е прижен а опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. . В случай на кандидати групи/организации на производители или за колективни инвестиции се прилагат съответните документи за всеки един от членовете.
Да
39.
Представен е Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем (когато е приложимо).
Не
40.
Представена е документация от проведените пазарни консултации, вкл. решение за обосноваността и определянето на прогнозна стойност на разхода, за който ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП след сключването на административния договор за предоставяне на БФП във формат pdf“ или „jpg. (важи за кандидатите, които се явяват възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП и набират офертите чрез провеждането на пазарни консултации по реда на ЗОП за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/ услуга/строителство ); - когато е приложимо
Не
41.
Представена е пълна документация от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта ( в случай на общи разходи по т.II.1 от Раздел 14.1 „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП). Представя се сканиран оригинал във формат „pdf“ или „jpg”, „.jpeg“, .“pdf“, “zip“, .“rar“, “7z“;
Не
42.
Документи при строително-монтажни работи за изграждане или подобрение на недвижима собственост, използвана за земеделското производство:
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Да
43.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Да
44.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията
Да
45.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - в изискуемите формати
Да
46.
Представена е подробна количествено стойностна сметка за предвидените строително-монтажни работи съгласно Приложение № 15 от Документи за попълване в изискуемите формати
Да
47.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
Да
48.
Документи за проекти, включващи инвестиции за закупуване, включително чрез финансов лизинг и инсталиране на нови машини, оборудване, земеделска техника и прикачен инвентар, необходими за земеделското производство:
Представен е Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес (когато е приложимо
Не
49.
Представена е Техническа спецификация за: земеделска техника, специализирано транспортно средство, машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане
Да
50.
Представена е Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството и Оценка на капацитета на земеделската техника, планирана за закупуване – приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата и/или за нуждите на животновъдното стопанство. (по образец, Приложение № 18 и Приложение № 17 от документи за попълване). (когато е приложимо)
Да
51.
Документи за проекти, включващи инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници:
Представен е одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници
Да
52.
Представени са Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване, изготвени от правоспособно лице.
Да
53.
Представен е анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието, изготвен от правоспособно лице.
Да
54.
Документи за проекти, включващи създаване и/или презасаждане на трайни насаждения и/или свързани с производство, съхранение и/или подготовка на растителни продукти за продажба и/или за нуждите на животновъдния обект:
Представен е документ за собственост или за ползване на земята (договор за аренда или за наем за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията). (когато е приложимо)
Да
55.
Представен е Агроплан и/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения.
Да
56.
Представено е Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност
Да
57.
Представен е Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни
Да
58.
Специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор:
Представени са се посочените в точка 22. Критерии и методика за оценка на проектните предложения документи, доказващи съответствието на проекта с критериите за подбор, по които кандидатът желае да ползва предимство в процеса на ТФО.
Не
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е за инвестиции, свързани с производството на селскостопански продукти включени в приложение I на Договора или памук, с изключение на риба и рибни продукти.
Извършва се оценка на база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Да
2.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се оценка на база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Да
3.
В случай, че проектът е представен от признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020, той е пряко свързан с основната земеделска дейност на всеки член и с основната земеделска дейност за групата или организацията.
Извършва се оценка на база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Да
4.
ІІ.1 ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Кандидатът е:
1.регистриран земеделски стопанин съгласно от Закона за подпомагане на земеделските производители със СПО на стопанството не по - малко от левовата равностойност на 8000 евро
2. Призната групи производители и призната организации на производители на земеделски продукти или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020 г. със СПО не по - малко от левовата равностойност на 8000 евро
3. За подпомагане само за проекти за колективни инвестиции могат да кандидатстват и юридически лица, регистрирани по Търговския закон и/или Закона за кооперациите, които включват най-малко 6 лица и са извън посочените в т.1 и т.2 със СПО не по - малко от левовата равностойност на 8000 евро
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. Извършва се проверка на СПО .В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
5.
Кандидатът има постоянен адрес (за физическите лица) и седалище и адрес на управление (за юридическите лица и ЕТ) на територията на МИГ-Тунджа. Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
6.
Кандидатът не e клон на юридическо лице или едноличен търговец.Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля
Да
7.
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.1. Условия за допустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Обстоятелствата се доказват с Декларация (по образец) за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване, документ за собственост или ползване на земята, анкетните формуляри от анкетна карта/анкетни карти на земеделския стопанин, справка – декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители. В случай на констатирано несъответствие по документи с условията за допустимост, проектът се отхвърля,ОПР /служебна проверка в Мониторстат“, Копие от ГДД
Да
8.
За кандидата не са налице основания за отстраняване съгласно т..11.2 от УК.
Обстоятелствата се доказват с декларацияя Приложение № 3, свидетелство за съдимост и удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОП, Удостоверения от община Тунджа Извършват се и проверки в публично достъпни регистри и масиви информация. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията на
г., проектът се отхвърля.
Да
9.
ІІ.2 ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок е не по-късно от 30 юни 2025 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
10.
Минимален размер на общите допустими разходи за проект е
9 779,00 лева (5000 евро по курс 1,9558 лева за 1 евро))
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
11.
Максимален размер на общите допустими разходи за проект е 195 580,00 лева (100 000 евро по курс 1,9558 лева за 1 евро)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
12.
Минималния размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е в размер на 4 889,50 лева
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
13.
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е 50 000,00 лева
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай, че заявеният от кандидата размер на БФП надвишава левовата равностойност на 50 000 лева , Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на корекции в бюджета. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта и ТДИД по отношение на размера на БФП, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията проектът се отхвърля.
Да
14.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР на МИГ Тунджа и Насоките за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на корекции в бюджета. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в проектното предложение, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
15.
Във формуляра за кандидатстване е кандидатът е предоставил информация за индикатор „Брой създадени работни места “ – ако е приложимо за конкретния проект съгласно Бизнес плана и представените документи.
Стойност, различна от нула се попълва от кандидата в случай, че чрез проектното предложение се създават работни места в резултат от изпълнението му, като се посочва техния брой.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на необходимите корекции.
Не
16.
Проектът включва някоя от следните дейности:
1. Внедряване на нови продукти, процеси и технологии и обновяване на наличните производствени материални и/или нематериални активи;
2. Насърчаване на сътрудничеството с производителите и преработвателите на земеделски продукти;
3. Опазване на компонентите на околната среда, вкл. с намаляване на вредните емисии и отпадъци;
4. Повишаване на енергийната ефективност в земеделските стопанства
5. Подобряване условията на труд, подобряване на хигиенните, ветеринарните, фитосанитарните, екологичните и др. условия на производство;
6. Подобряване качеството на произвежданите земеделски продукти
7. Осигуряване на възможностите за производство на биологични земеделски продукти.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
17.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. В случай, че се установи нередовност, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
18.
Проектът ще се осъществява на територията на община Тунджа, формираща територията на МИГ-Тунджа
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и на мястото на изпълнение на проекта и на инвестиция – дали е на територията на МИГ. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
19.
Инвестициите по проекта са свързани с производството на селскостопански продукти включени в приложение I на Договора или памук, с изключение на риба и рибни продукти.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и документите, приложени към него.
В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
20.
В случай на проект, представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020, инвестициите са пряко свързани с основната земеделска дейност на всеки член и с основната земеделска дейност за групата или организацията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
21.
Проектът се изпълняват върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, да е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (в случай на проект със СМР, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ) или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години (в случай на проект с дейности, свързани със закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, и/или създаване и презасаждане на трайни насаждения).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
22.
В случай на инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, включително проекти с инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса, проекти за земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколта, проекти за земеделска техника за животновъдно стопанство ,за съоръженията и сградите за съхранение на селскостопанска продукция, са спазени съответните условия по т.ІІ от раздел 13.2
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
23.
За проектното предложение НЕ са валидни описаните обстоятелства по раздел 13.3 Недопустими дейности от УК:

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока,условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
24.
ІІ.3 ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране:
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за наличие или липса на двойно финансиране –Приложение № 6) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля.
Да
25.
ІІ.4 ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
Да
26.
ІІ.5 ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Съгласно протокола от посещение на място (Приложение 1а Протокол от посещение на място, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
Не
27.
ІІ.6 ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1. инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2. други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3. определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай че при проверката се установи наличие на недопустими разходи, Комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай, че в проектното предложение всички включени разходи не попадат в посочените категории проектът се отхвърля
Да
28.
Проектното предложение включва някои от следните разходи:
I. Финансова помощ по мярката за материални инвестиции, включващи:
1. Закупуване/придобиване, строителство или обновяване на сгради и друга недвижима собственост, използвана за земеделското производство в стопанство, включително такава използвана за опазване на околната среда.
2. Закупуване и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително свързани с опазване на околната среда, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция от стопанството, получаване на топлинна и/или електроенергия, необходими за земеделските дейности в стопанството, подобряване на енергийната ефективност.
3. Създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове /за производство на мед/ и други бързо растящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на биоенергия. 4. Инвестиции за постигане на съответствие с нововъведените стандарти на Общността. 5. Инвестиции за постигане на съответствие със съществуващи стандарти на Общността - за млади земеделски производители, получаващи подкрепа по подмярка 6.1 на ПРСР 2014-2020.
6. Инвестиции за съоръжения и съответно оборудване необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки. 7. Закупуване на земя, необходима за изграждане/модернизиране на сгради, помещения и други недвижими активи предназначени за земеделските производствени дейности и/или за създаване/презасаждане на трайни насаждения /до 10 % от общия размер на допустимите инвестиционни разходи/.
8.Закупуване на специализирани земеделски транспортни средства – като например камиони, цистерни за събиране мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици, и др.
II. Финансова помощ за нематериални инвестиции, включващи:
1. Общи разходи свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта. Общите разходи по проекта не могат да надхвърлят 12 % от общия размер на допустимите инвестиции по проекта в т.ч. разходите, свързани с консултации по разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на общия размер на допустимите инвестиции по проекта.
2. Разходи за ноу-хау, придобиване на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
3. Закупуване на компютърен софтуер;
4. Разходите, свързани за достигане съответствие с международни признати стандарти, като: въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай, че нередовностите и несъответствията не са отстранени и/или не могат да се извършат промени в бюджета на проекта, които да позволяват неговото изпълнение, проектът се отхвъ
Да
29.
В случай на включени разходи, свързани с консултации по разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитането на дейностите по проекта до изплащане на помощта, те НЕ превишават пет на сто от стойността на допустимите инвестиции по проекта.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
30.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на земя, те не надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите инвестиционни разходи
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
31.
Общите разходи от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
32.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на транспортни, включително превозни средства, те отговарят на определението за специализирани земеделски транспортни средства, например: камиони, цистерни за събиране мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици, и др.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи неяснота по отношение на тези разходи или включени недопустими разходи за закупуване на транспортни средства, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
33.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за обикновена подмяна и поддръжка;
4. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5. лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6. за режийни разходи;
7. за застраховки;
8. за закупуване на оборудване втора употреба;
9. извършени преди 1 януари 2014 г.;
10. за принос в натура;
11. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15. надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
16. определени като несопустими в мярка 4.1 от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
34.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС и същите са посочени в ТДИД
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
35.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на недопустими разходи, определени в Постановление № 189, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
36.
ІI.7 ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИ
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т.10 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД
Не
37.
ІІ. ОЦЕНКА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Бизнес планът доказва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №5а и 5б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното:
1. Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV по-голямо от 0)
2. Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6% (IRR по-голямо от r (6 %) и IRR по-голямо от r (6 %).
3. Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI по-голямо от 1).
4. Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана.
Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
Показателите за оценка доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта чрез прилагане на планираните инвестиции. Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Не
38.
IV. ПРОВЕРКА ЗА ПОДОБРЯВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ СЛЕД КОМУНИКАЦИЯ С КАНДИДАТА

След осъществена комуникация с КППП представените от кандидата допълнителни документи и разяснения не водят до подобряване на качеството на проектното предложение
Неспазването води до отхвърляне
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.