Критерии за оценка

I. Група
ОБЩИ ДОКУМЕНТИ, ПРИЛОЖЕНИЯ КЪМ ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции - подписана от представляващия кандидата/кмета на общината, сканирана във формат „pdf”, както и във формат „xls“ или „xlsx“ – по образец. (Приложение № 1).
Да
2.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат - община - заповед на кмета. Представя се във формат „pdf“.
Не
3.
Учредителен акт или устав, или дружествен договор - когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища. Представя се във формат „pdf“ .
Не
4.
Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf”.
Да
5.
Декларация за нередности с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. (Приложение № 2).

Да
6.
Декларация  за липса на основания за отстраняване - Приложение към заповед № РД 09-359 от 27.04.2020 г. (Приложение №3)
Да
7.
Декларация за  липса двойно финансиране - (Приложение № 4)
Да
8.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат представени от НСИ на УО и ДФЗ-РА с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. (Приложение № 5)
Да
9.
Декларация за неикономическа дейност, заедно с годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ .
Да
10.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР (Приложение № 6). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ .

Да
11.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия. Представя се във формат „pdf“.(когато е приложимо)
Не
12.
Декларации за размера на получените държавни и минимални помощи с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ .  (Приложение № 11).“

Не
13.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
Не
14.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Да
15.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“ .
Не
16.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат „pdf“ .
Не
17.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци); Представя се във формат „pdf“ .
Не
18.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо - (Приложение № 7) и таблица (Приложение № 8). Представя се във формат  „pdf“и “excel”. 

Да
19.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта. Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо) 

Не
20.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки - Номерирано в долния десен ъгъл сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта и бенефициентът се явява възложител по ЗОП).(когато е приложимо)
Не
21.
Една независима оферта – да съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно (Приложение № 9) (важи в случаите когато за всеки заявен за финансиране разход, към датата на подаване на заявлението за подпомагане, има определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат "pdf'/"jpg".(когато е приложимо)
Не
22.
Най-малко три съпоставими независими оферти -които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно (Приложение № 9) (важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, няма определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представят се във формат "pdf'/"jpg"/.
     Минималното съдържание на офертите е: наименование на оферента, срок на  валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на офертата, техническо предложение, техническа спецификация в случаите на закупуване на транспортни средства, машини, оборудване, съоръжения, включително компютърен софтуер и специализирана техника, ценово предложение в левове с посочен ДДС.
     Когато ползвателят не е избрал офертата с най-ниска цена, направеният избор се обосновава писмено.(когато е приложимо)
Не
23.
Документация от проведените пазарни консултации, включително решение за обосноваността и определянето на прогнозна стойност на разхода, за който ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП след сключването на административния договор за предоставяне на БФП (когато е приложимо). Ако кандидатите не са избрали най-ниската ценова оферта, представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
Не
24.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината
Да
25.
Формуляр за мониторинг – (Приложение № 10). Представя се във формат „pdf“ .
Да
26.
26.	Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност (Приложение № 12)
Да
II. Група
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ СПОРЕД ВИДА ДЕЙНОСТ - ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота - за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за СВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР; Представя се във формат „pdf“. (когато е приложимо)
Не
2.
Подписани технически спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта. Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
Не
III. Група
НАРОДНИ ОБИЧАИ, ТРАДИЦИОННИ И ФОЛКЛОРНИ СЪБИТИЯ, ФЕСТИВАЛИ, СЪБОРИ, ТЕАТРАЛНИ ПОСТАВКИ И ДР.
Критерий Води до отхвърляне
1.
График за провеждане на планираните дейности за всеки курс/информационна дейност по проекта и общ за целия проект (когато е приложимо)
Не
2.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност); (когато е приложимо)
Не
3.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване – писмено становище от сценограф/художник; (когато е приложимо)
Не
4.
В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития – писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност. (когато е приложимо)
Не
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидата е едно от следните лица: 
•	ЮЛНЦ
•	Читалища
•	Общини Тутракан и Сливо поле
Да
2.
Съгласно заповед № РД 09-359 от 27.04.2020 г., изменена със Заповед № РД 09-442/04.06.2020 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014 - 2020 г., кандидатите декларират липса на обстоятелства за отстраняване съгласно Приложение № 3 :
 1. не съм осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;

2. не съм осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;

3. нямам задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;

4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;

5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) съм представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не съм предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;

6. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;

7. не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.

8. не съм обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не съм в процедура по ликвидация, не съм сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не съм преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намирам в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
 
9. не е установено, че не съм изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.

10. не съм лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
Да
3.
Съгласно Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Заместник-министър на земеделието, храните и горите и Ръководител на УО на ПРСР 2014-2020, кандидатите в качеството си на собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, както и всеки от съдружниците в търговското дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическото лице с нестопанска цел следва да имат в предвид, че са недопустими по настоящата процедура ако (Приложение № 6): 
1.Са  свързани лица по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или кмета на съответната община на територията на МИГ.

2.Ако са  членове на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.

3.Ако са свързани лица по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон или пълномощие член на контролния орган на МИГ.

Декларацията се попълва само от кандидати, които не са публичноправна организация по смисъла на §2, т. 43 от Допълнителните разпоредби от Закона за обществените поръчки (ЗОП). 
Не
4.
Приложените и предоставените документи към формуляра за кандидатстване носят необходимата информация и доказват, че кандидатът отговоря на критериите за допустимост и съответствие
Да
V. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение се отнася  за обявената процедура за подбор на проекти.
Да
2.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата.
Да
3.
Формулярът за кандидатстване отговаря  на всички изисквания и на одобрения образец в системата ИСУН 2020
Да
4.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
5.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
6.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ.
Да
8.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране  дейност.
Да
9.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-малък от минимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по схемата – 1 200  лв. и не е по-голям от максимално допустимият размер на  безвъзмездна финансова помощ по схемата – 20 000  лв.
Да
VI. Група
ДОПУСТИМОСТ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Безвъзмездна финансова помощ е за някоя от следните допустими за подпомагане дейности:
•	Организиране на групи/школи за проучване, изучаване на местната култура и бит, кулинария, традиции, певческо и музикално изкуство, занаяти, обичаи, ритуали и тяхното документиране с изработване филми клипове, каталози със снимков материал, информационни материали, сбирки / например сбирки от носии, вещи от бита, инструменти и пособия характерни за определен занаят и др./

•	Популяризиране богатството на местното културно-историческо наследство посредством организиране възстановка на обичаи/ ритуали, организиране на приготвяне и дегустация на местна кухня, концерти, временнни и постоянни изложби и експозиции, организиране на местни празници – събори, панаири и др.

•	Организиране на групи /например от младежи/ по интереси, свързани с опазването на територии, животни, растения, природни образувания, свързани със селския фолклор и обичаи, или са част от селския пейзаж. Промотиране синергичната връзка между земеделие, опазване на околната среда и екотуризъм. Организиране на семинари, лекции, мероприятия за промотиране опазването на природните ресурси /вода, почви и др./, местата по Натура 2000, селския ландшафт. Организиране почистване от ТБО на територии извън населените места и др.

•	Организиране на демонстрационни събития, арт събития и фестивали и други инициативи, представящи наследството на територията, имащи потенциал за привличане на туристи.
Да
2.
Проектното предложение НЕ включва някоя от посочените като недопустими дейности.                                       I. Безвъзмездна финансова помощ не се предоставя:
1. За дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2. „Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“; подмярка 7.2 Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура; подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“;

2. За дейности в сгради за здравеопазване на територията на цялата страна;
3. За дейности които включват обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория „национално значение“ или „световно значение“; 
II. Безвъзмездната финансова помощ не се предоставя за финансиране на разходи, които вече са финансирани със средства от ЕСИФ или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета (ОВ, L 347/320 от 20 декември 2013 г.), както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента за дейностите, които се подпомагат по настоящата процедура и са за същия обект/и.
Да
VII. Група
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ ПО ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва следните разходи, като задължително поне един от разходите :
•	Възнаграждения за физически лица, за дейности пряко свързани с изпълнението на проекта;

•	Разходи за командировки на територията на МИГ;
•	Разходи за материали, консумативи;

•	Разходи за закупуване на оборудване – до 20% от общата стойност на допустимите разходи;

•	Разходи за изработване на филми, клипове и др.

•	Разходи за създаване, съхраняване, обогатяване на сбирки;
•	Разходи за създаване и поддържане на интернет сайтове;

•	Разходи за семинари, срещи, групи по интереси, събития, мероприятия и други подобни;

•	Разходи за телефон, ел. енергия, отопление, почистване, ако са за помещения, в които се извършват дейностите по проекта – до 7% от общата стойност на допустимите разходи.

•	Други външни разходи, необходими за изпълнение на проекта: пощенски, за проучвания и др.
                                                                                     
Да
2.
Представена е Таблица за допустими инвестиции в съответния формат.
Да
3.
Разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение,  не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект.
Да
4.
Разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Да
5.
Проектното предложение не включва разходи, които вече са финансирани със средства от ЕСИФ или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета (ОВ, L 347/320 от 20 декември 2013 г.), както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента за дейностите, които се подпомагат по настоящата процедура и са за същия обект/и.
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявеният за финансиране разход е обоснован  чрез някой от следните начини:
1.Кандидатът е представил една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен данък върху добавената стойност (ДДС). Важи в случаите, когато бенефициентът не е възложител по ЗОП и за заявеният разход има определена референтна цена.
2.Кандидатът е представил най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. Кандидатът е представил и решение за избор на доставчика/изпълнителя, запитване за оферта , а когато не е избрал най-ниската оферта – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Важи в случаите, когато бенефициентът не е възложител по ЗОП и за заявеният разход няма определена референтна цена.
3.Кандидатите, възложители по ЗОП събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП, като публикуват на профила на купувача информация относно вида на инвестицията, която ще бъде заявена за финансиране, придружена от техническа спецификация с посочени минимални параметри или подробно описание на актива. Кандидатите определят подходящ срок за получаване на оферти, който не може да бъде по-кратък от 5 работни дни.
Ако кандидатите не са избрали най-ниската ценова оферта, представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му.

4.Кандидатът при подаване на проектното предложение е представил заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура за избор на изпълнител/и. 
Важи в случаите когато кандидатът  се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки.
Да
2.
Установено е, че разходите са необходими, обосновани  и основателни за изпълнение на проекта.
Да
3.
За проектното предложение е/не е  направена корекция в бюджета.  Попълва се  Таблица  - одобрен размер на допустимите разходи.
Да
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или наличие на функционална несамостоятелност.
Да
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
3.
На база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Да
X. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Да
2.
В публичния модул в ИСУН, и в публичните Регистри за получено финансиране на МИГ и на ДФЗ липсват данни за двойно финансиране.
/проверката обхваща програмен период 2007-2013 година и програмен период 2014-2020 година/.
Да
XI. Група
ПРИЛОЖИМ РЕЖИМ НА МИНИМАЛНИ/ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно документ Анализ „Разходи-ползи“, проектното предложение на генерира приходи и не съдържа икономическа дейност
Не
2.
Кандидатът отговаря на изискванията за минимални помощи по Регламент (ЕС) №1407/2013 и финансовото подпомагане представлява „минимална помощ“ по смисъл на чл.107, параграф 1 от ДФЕС и дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013 (ако е приложимо).
Не
3.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата (ако е приложимо).
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.