Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец.
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.	
Не
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено изрично нотариално/и заверено/и пълномощно/и във формат „рdf“, От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра. - Заповед на кмета за кандидати общини, в случай че документите не се подават лично от него.
Не
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат
Не
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил
Не
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ за Мярка 19.2 формат „xls“ или “xlsx”.
Да
2.
Декларация по чл.19 и 20 от ЗЗЛД,  по образец, съгласно приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 датирана с подпис/и, печат
Да
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидати общини, в случай че документите не се подават лично от него. Представя се във формат „pdf“.
Не
4.
Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел. Представя се във формат “pdf“ „jpеg“
Да
5.
Удостоверение от съответния окръжен съд за вписване на местното поделение на вероизповеданието, регистрирано по чл.20 от Закона за вероизповеданията. Представя се във формат „pdf“ или „jpеg“;
Да
6.
Заповед, протокол за избор или решение издадени или утвърдени от компетентния орган, съгласно устава на БПЦ, които да доказват легитимността на органа на управление. Представя се във формат „pdf“ или „jpеg“;
Да
7.
Решение на компетентния орган на местното поделение на вероизповеданията за кандидатстване по реда на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Представя се във формат „pdf“ или „jpеg“;
Да
8.
Справка за имуществото на местното поделение на БПЦ , съгласно Приложение № 13, заверена съответно от епархийското управление, издадена по образец одобрена от Светия синод. Представя се във формат „pdf“ или „jpеg“;
Да
9.
Декларация за липса на основания за отстраняване, съгласно Приложение 5.
Да
10.
Декларация за нередности, съгласно Приложение 6.
Да
11.
Декларация за свързаност, съгласно Приложение 7.
Да
12.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата-     издадено не по-късно от 6 месеца от представянето им. Представя се сканирано във формат “pdf“ „jpеg“.
Да
13.
Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения на кандидата и представляващия/те кандидата и на лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpеg“;
Не
14.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите .(когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
Да
15.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
Не
16.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
Не
17.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по образец утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, вкл. и във формат  Excel. /Финансовият анализ се изготвя в съответствие с чл. 61 от Регламент 1303/2013 и чл. 15 от Делегиран Регламент 480/2014/;
Да
18.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
Не
19.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период /за юридически лица/. Представя се във формат „pdf“;
Не
20.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения. (когато е приложимо). Представят се във формат „pdf“;
Не
21.
Представени са изискуемите съгласно точка 4 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи
Не
22.
Документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.когато оферентите са чуждестранни лица, (когато е приложимо);
Не
23.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране, съгласно Приложение № 8. Представя се във формат „pdf“ или „jpеg“;
Да
24.
Декларация за минимални и държавни помощи, съгласно 
Приложение № 9. Представя се във формат „pdf“ или „jpеg“ (когато е приложимо).
Не
25.
Декларация НСИ, съгласно Приложение № 10. Представя се във формат „pdf“ или „jpеg“;
Да
26.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия съгласно Приложение № 11. Представя се във формат „pdf“ или „jpеg“;
Да
27.
Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 13 към чл. 47, ал. 2, т.3 от Наредба № 22. Представя се във формат „pdf“;
Да
28.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение Представя се във формат „pdf"
Не
29.
Подписани технически спецификации за съответните машини,
 съоръжения, оборудване и обзавеждане (когато е приложимо). /За проекти които включват разходи за закупуване оборудване и/или обзавеждане/. Представя се във формат „pdf“ .
Не
30.
Декларация от председателя на УС на МИГ потвърждаващо, че дейностите, включени в проектното предложение са съгласувани със Стратегията за ВОМР.Представя се във формат „pdf" или „jpеg“;
Да
31.
Проектът се изпълняват в съответствие с общинския план за развитие на съответната община
Да
III. Група
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ В СЛУЧАЙ НА ПРОЕКТ С ИНВЕСТИЦИИ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА СМР (строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация):
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). Представя се във формат „pdf“ или „jpеg“;
Не
2.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради и/или помещения, дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията или Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради и/или помещения, дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията;
Не
3.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията;
Не
4.
Влязло в сила разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат “pdf“ „jpеg“;
Не
5.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представени са във формат „pdf“ съгласно Приложение № 15 от Документи за попълване;
Не
6.
Подписани подробни количествено-стойностни сметки за предвидените строително-монтажни работи. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представят се във формат „xls“ и сканирани във формат “pdf“ „jpеg“;
Не
7.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности). Представя се във формат “pdf“ „jpеg“;
Не
8.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 8. Представя се във формат “pdf“ „jpеg“;
Не
9.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“ .
Не
10.
Съгласуване по реда на Закона за културното наследство в случаите по чл. 147, ал.3 и чл.151, ал.2 от Закона за устройство на територията (изисква се само за недвижимите културни ценности). Представя се във формат „pdf“ „jpеg“;
Не
IV. Група
ОБЩА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“;
Да
2.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка от СВОМР за територията на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“;
Да
3.
Кандидатът ФЛ има постоянен адрес, а кандидатът  едноличен търговец  и  ЮЛ има   седалище и адрес на управление,  съгласно изискванията на  СВОМР за територията на действие на „МИГ Котел, Сунгурларе и Върбица“;
Да
4.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба 22 за съответната мярка от ПРСР и Насоките за кандидатстване
Да
5.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа;
Да
6.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по Мярка 7.6;
Да
7.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 7.6;
Да
8.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма;
Да
9.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „допълнителни работни места в стопанството“ и той е количествено определен.
Да
10.
Кандидатът е представил минимум 3 запитвания изпратени до потенциални оференти
Да
11.
Приложените оферти съдържат следните задължителни реквизити 
1. Име и адрес на оферента;
2.Техническа спецификация, съответстваща на посочената в изпратеното запитване от страна на кандидата;
3. Цена, включваща и описание на ДДС; 
4. Валидност на офертата.
Да
12.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение
Да
13.
Сключеният предварителен договор с един от оферентите е определен на базата, на посоченият в запитването критерий за оценка
Да
14.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Да
V. Група
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е
•	Местно поделение на вероизповеданията, регистрирано като юридическо лице съгласно чл. 20 на Закона за вероизповеданията, или признато за юридическо лице по силата на чл. 10 от същия закон.
Да
VI. Група
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Минимален размер на общите допустими разходи за проект е 10 000,00 лева
Да
2.
Максимален размер на общите допустими разходи за проект е 100 000 лв.
Да
3.
За проекти, генериращи приходи интензитетът на финансовата помощ - до 75 % от общите допустими разходи.
Минималния размер на безвъзмездната финансова помощ за един проект е 7 500 лева. 
Максимален размер на безвъзмездната финансова помощ е 75 00,00 лева.
Да
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Котел, Сунгурларе, гр. Върбица и селата Крайгорци и Чернооково
Да
VII. Група
ДОПУСТИМОСТ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът включва инвестиции в дейности, насочени към Възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради с религиозно значение, в т. ч. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства
Да
VIII. Група
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по т. 14 от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение в ИСУН и в Таблица на допустимите инвестиции и дейности, съответства на стойността, описана в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Да
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ/ ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане за проектното предложение по конкретната процедура се определя два режима
I. Определяне на финансовото подпомагане като „непомощ“;
II. Определяне на финансовото подпомагане като „помощ“.
За определянето на съответния режим е необходимо кандидатите да представят декларация за дейността си, както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност.
Източник на информацията:
1.Формуляр за кандидатстване
2. Декларация за дейността на кандидата (икономическа, неикономическа).
3. Годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност
4. Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по образец на ДФЗ
Не
X. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Посещението на място установи, че представената в проектното предложение информация съответства на констатираното действително състояние и дейностите по проекта не са физически започнали. (Попълва се протокол от посещение на място – Приложение № 24)
Не
XI. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22)
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.