Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице, в случаите на упълномощаване. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице;
Да
2.
Текстът  на  проектното  предложение въведен в ИСУН 2020  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език;
Да
3.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват, съгласно условието в т. 13.2 т. 1- дейностите  се изпълняват  на  територията на МИГ Исперих
Да
4.
Декларация липса на основание за отстраняване от представляващия/те кандидата. (Приложение 4 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване) от представляващия/те кандидата. Декларацията се подписва и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Не
5.
В т. 7 „План за действие“ от Формуляра за канидидатстване канидатът е дал подробно описание на тематичния обхват и планираните в конкретния проект една или повече дейности, посочени в т. 13.1 на Условията за кандидатстване.
Не
6.
Във формуляра за кандидатстване са попълнени всички  секции, информацията в които е задължително изискуема.
Не
II. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение – подписана от представляващия кандидата (Приложение № 1 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване).
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции във формат .pdf или .PDF и xls или .xlsx  по образец на ДФЗ (Приложение № 2 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване).
Да
3.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни; (Приложение № 3 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). Декларацията се подписва от всички лица, представляващи или управляващи кандидата: членовете на Управителния съвет и (ако е приложимо) членовете на Контролния съвет. В случай на пълномощник, декларацията се подписва и от него.
Да
4.
Декларация липса на основание за отстраняване от представляващия/те кандидата. (Приложение 4 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване) от представляващия/те кандидата. Декларацията се подписва и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата. 
Декларация 4А се попълва само от кандидат МИГ.
Да
5.
Декларация за нередности (Приложение № 5 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). Декларацията се подписва и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидатаподписана от представляващия/те кандидата.
Да
6.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) съгл. Т. 13.2, т. 3 от УК, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, (Приложение№ 6 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване) Законният представител на кандидата задължително подписва собственоръчно всяка страница на Анализа, след което същият се сканира и прикачва в ИСУН 2020.
Да
7.
Таблици към анализ разходи – ползи във формат xls или .xlsx (Приложение№ 6А от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). Попълват се данни само за референтна година "n" (или години "n+1", "n+2" и т.н.), в която (в които) се извършват дейностите по проекта.
Да
8.
Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) - важи за кандидати читалища и ЮЛНЦ (Приложение № 7 и Приложение № 7А  от Документи за попълване към Условия за кандидатстване).
Да
9.
Декларация за размера на получените минимални и държавни помощи (Приложение № 8 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). Декларацията се представя от представляващия кандидата.
Не
10.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта (Приложение № 9 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване).
Да
11.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от статистическите изследвания, провеждани от НСИ (Приложение № 11 от Документи за попълване  към  Условия за кандидатстване).
Да
12.
Декларация за свързаност, съгласно Заповед № 09-647/03.07.2019г. (Приложение 12 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване).
Да
13.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност (Приложение № 13 от Документи за попълване  към  Условия за кандидатстване).
Да
14.
Таблица – показатели за резултат (Приложение № 14 от Документи за попълване).
Да
15.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 15 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване).
Да
16.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай, че документите не се подават лично от кандидата. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всички от тях и се прикачва в ИСУН 2020. От текста на пълномощното следва да става ясно, че: лицето/лицата с право да представлява/т кандидата упълномощават пълномощника да подаде от тяхно име проектното предложение и го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
17.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.  За кандидат ЮЛНЦ/ Читалище, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Да
18.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ/читалище за кандидатстване по Мярка 21
Да
19.
Копие от учредителен акт или устав. Не се представя от кандидати, които са регистрирани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ
Не
20.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане. Документите се представят и от лицата с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане ЮЛНЦ/Читалище, които са: всички членове на Управителния съвет/ Настоятелство и/или Контролния съвет.
Да
21.
Удостоверение за липса на задължения за местни данъци и такси, издадено от Общинска данъчна служба Исперих не по-рано от един месец преди датата на подаване на заявлението за подпомагане; Документите се представят и от лицата с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане ЮЛНЦ/Читалище, които са: всички членове на Управителния съвет/ Настоятелство и/или Контролния съвет.
Да
22.
Декларация за дейността на кандидата (икономическа/неикономическа) (Приложение № 16 от Документи за попълване  към  Условия за кандидатстване).
Да
23.
Удостоверение, че кандидатът не е в производство по ликвидация, издадено не по-рано от месеца предхождащ датата на подаване на заявлението; Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ;
Не
24.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ;
Не
25.
Удостоверение, че кандидатът не е в открито производство по несъстоятелност и не е обявен в несъстоятелност, издадено не по-рано от месеца предхождащ датата на подаване на заявлението; Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ;
Не
26.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове икономически дейности (за предходната финансова година - за кандидати, създадени преди повече от една година към датата на кандидатстване или за последния междинен период - за кандидати, създадени до една година към датата на кандидатстване).
Да
27.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс (за предходната финансова година - за кандидати, създадени преди повече от една година към датата на кандидатстване или за последния междинен период - за кандидати, създадени до една година към датата на кандидатстване). (Представя се в случаи на предвидени  разходи, които представляват ДМА)
Да
28.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. (когато е приложимо).
Не
29.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Към всяка оферта се прилага запитване за оферта (Приложение 10 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване).
Да
30.
Документ за правосубектност на оферентите, в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, съгласно националното им законодателство.
Не
31.
Решение на кандидата за определяне стойността на разхода, съгласно представени оферти или решение за избор на изпълнител. В случай, че избраната от кандидата оферта не е с най – ниска цена, в решението се дава обосновка на мотивите за направения избор.
Да
32.
Предварителни или окончателни договори за услуги/доставки/ за материали; консумативи; отпечатване; оборудване; обучения или други външни услуги съгласно предмета на инвестицията/ дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество, доставка и срок за изпълнение, с описан ДДС. Представят се от кандидати, които не са възложители по ЗОП.
Не
33.
График за провеждане на планираните дейности.
Да
34.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност) (когато е приложимо);
Обосновката е дадена в описанието на конкретната дейност, когато в проектното предложение са включени  разходи за материали, консумативи и материални активи.
Не
35.
Писмено становище от сценограф/художник, в случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване.
Не
36.
Писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност, в случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития.
Не
37.
Писмо или становище от областна или друга институция относно значимостта на събитието/събитията с регионално и/или национално значение за дейности в обхвата на природното наследство и/ или Натура 2000, и/или за насърчаване на гражданските инициативи (не свързано с местната културна идентичност).
Не
38.
Автобиография или друго приложимо, към оферта, свързана с разходи за екипа за управление на проекта за доказване на опит в изпълнение на проекти.
Да
39.
Декларация/ списък/ писмо или друг документ за подкрепа относно участието на доброволци. (в случай, че има собствено участие -  нефинансов принос).
Не
40.
Декларация/ списък/ писмо или  друг документ за подкрепа/спонсорство/дарение или друго. (в случай, че има собствен  финансов  принос).
Не
41.
За проекти по Схемата за малки инфраструктурни проекти към Стратегията на МИГ Исперих (обединени в общ проект /пакет микропроекти, всеки микропроект в размер до 20 000.00 лв.), включващи дейности, посочени в раздел 13.1. „Дейности, допустими за финансиране“ от Условията за кандидатстване:
1.Протокол/и за проведено публично обсъждане на проектни идеи, представени от граждански групи и предложените проектни идеи са приети с консенсус 50%+1 от присъстващите.
2.Декларация/ списък  на лица - доброволци (неплатен доброволен труд) с ангажимент за участие в дейности невключени в бюджета на проекта,  при изпълнението му  или след неговото изпълнение.
Документите  са достъпни чрез Уеб сайта на кандидата и посочен във Формуляра за кандидатстване линк.
Не
42.
Удостоверение от Главна Инспекция по труда, във връзка с доказване на наличие или липса на обстоятелствата по чл. 12, ал. 3, т. 8 от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г.
Да
III. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/Общо изискване към всички съпътстващи документи прикачени в ИСУН 2020
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документите прикачени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ Проверка за допустимост на кандидатите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
1.	Юридически лица с нестопанска цел, регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел;  
2.	Читалища, регистрирани по Закона за народните читалища; 
3.	НПО, включително МИГ Исперих.
Да
2.
Кандидатът е МИГ Исперих. 
Спазени са изискванията на чл. 19, ал. 5 на Наредба 22/ 14.12015г на МЗХГ: Местната инициативна група е допустим получател на финансова помощ, ако:
1. проектът, за който кандидатства за финансиране, е в обществена полза,
2. никой от членовете на колективния управителен орган, както и свързано с него лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон, не е изпълнител или подизпълнител на дейностите на проекта, и
3. не е постъпило друго предложение за финансиране по мярката по провежданата процедура.
Да
3.
Кандидатът е със седалище и адрес на управление на територията на МИГ  Исперих.
Когато кандидат е клон на ЮЛНЦ със седалище и адрес на управление на територията на “МИГ Исперих”, ЮЛНЦ открило клона също е  със седалище и адрес на управление на територията на МИГ  Исперих.
Да
4.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител отговарят на условията, определени в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване.
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
По обявената процедура кандидатът е подал само едно проектно предложение.
Не
2.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
3.
Общата продължителност на проекта е до 12 месеца за индивидуални проектти  и  до 6 месеца, когато проектното предложение е по Схемата за малки пакетни проекти и  крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023г.
Не
4.
Целите на проектното предложение са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на процедурата за предоставяне на БФП, съгласно т.13.2, т. 2.
Да
5.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики, описани в раздел 17 „Хоризонтални политики” от Условията за кандидатстване.
Във формуляра за кандидатстване задължително са въведени индикатори:
•	„Развити нови продукти и услуги, базирани на културното и природното наследство на територията“, (ако е приложим). 
•	 „микро проекти, включени в пакетни проекти“, (ако е приложим) Данните се попълват, при условие, че проектът е по Схемата за пакетни микропроекти по мярка 21. 
•	 „Граждани, участвали в събития, проведени по подкрепените проекти“
Не
6.
Във формуляра за кандидатстване задължително са въведени индикатори:
•	„Развити нови продукти и услуги, базирани на културното и природното наследство на територията“, (ако е приложим). 
•	 „микро проекти, включени в пакетни проекти“, (ако е приложим) Данните се попълват, при условие, че проектът е по Схемата за пакетни микропроекти по мярка 21. 
•	 „Граждани, участвали в събития, проведени по подкрепените проекти“


Да
7.
Проектът е в обхвата на една или повече от изброените по – долу  тематични области:
1.	Съхранение и валоризация на културното наследство и природно наследство: 
•	Проучване, съхранение и/или възраждане, популяризиране на местната култура и културна идентичност на местните общности, бит, кулинария, история, традиции, включително – музика и изобразително изкуство, занаяти, обичаи и ритуали, неписана традиция;
•	Популяризиране, опазване и валоризиране на природното наследство и местата по Натура 2000; 
•	Подобряване елементите на природната среда чрез участие на местната общност в управлението и поддръжката на природните дадености и популяризиране на ценни за територията растения, дървесни видове и животни;
•	Изграждане на капацитет и участие на общността в дейности за валоризация на културното, историческото и природното наследство, включително разработване и поддържане на туристически маршрути, организиране на временни изложби и събития, насочени към туристи, провеждане на културни и спортни събития, които повишават туристическата атрактивност на територията.  
2.	 Околна среда 
•	Проекти, насърчаващи опазване на околната среда и биоразнообразието, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях
•	Промоция на нови технологии, свързани със зелената, ресурсо-ефективна и ниско-въглеродна икономика;
•	Управление на отпадъците, нулеви отпадъци, почистване от ТБО.
3.	Граждански инициативи за решаване на проблеми на отделни социални групи или на населените места 
•	Мобилизиране на гражданите за облагородяване и поддържане на населените места, включително изпълнението на малки благоустройствени мероприятия, в почистването и озеленяването на прилежащите им пространства, както и в опазване на изграденото с тяхно участие;
•	Облагородяване и опазване на селския пейзаж и природни елементи извън населените места;
•	Изпълнение на доброволчески инициативи за решаване на проблемите на отделни социални групи или на населените места, в които те живеят.

Да
8.
Проектът включва  инвестиции в една или повече от изброените по-долу дейности:
 •	Клубове, кръжоци, школи, групи по интереси и партньорски мрежи; 
•	Временни и постоянни тематични изложби; 
•	Подготовка и провеждане на местни празници и събития – концерти, представления, състезания, конкурси, събори, панаири, фестивали,  хепънинги и др.
•	Производство на филми, видео клипове или мултимедийни възстановки;
•	Разработване и представяне на макети, възстановяване на елементи от традиционни костюми или предмети от традиционния бит; 
•	Разработване и разпространяване на информационни материали различни от обикновени брошури (тематични изследвания, снимков архив, каталози и други подобни); 
•	Създаване и поддържане на интернет сайтове или приложения;
•	Обучения, информационни срещи и демонстрации; 
•	Малки благоустройствени мероприятия, като почистване и озеленяване;
•	Малки демонстрационни обекти; 
•	Проучвания на културното и природно наследство, включително чрез технология на географска информационна система.
Да
9.
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими, съгласно т. 13.3. от Условията за кандидатстване.
Да
10.
Извършванена проверка за двойно финансиране:

Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
11.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
Да
12.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите:
 1.	Разходи за трудови и други възнаграждения, включително осигурителните вноски, начислени за сметка на осигурителя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство.
2.	Разходи за командировки: пътни, дневни разходи и нощувки, съгласно действащите Наредби за командировките в страната. 
3.	Разходи за материали и консумативи; 
4.	Разходи за закупуване на оборудване, закупуване или разработване на компютърен софтуер – до 8 000 лв. (само за индивидуални проекти); 
5.	Разходи за външни услуги: 
5.1. Наем на помещения, апаратура и оборудване;
5.2. Разходи за отпечатване на материали – каталози, брошури, плакати  и др. 
5.3. Разходи за семинари, срещи и други подобни;
5.4. Разходи за телефон, ел. енергия, отопление, почистване, ако са за помещения, в които се извършват дейностите по проекта – до 7% от общата стойност на допустимите разходи. 
5.5. Други разходи за външни услуги, необходими за изпълнението на дейностите по проекта.   
При пакетните микропроекти са допустими разходите за изпълнение на дейностите на включените микропроекти, изброени в т. 1-5 по-горе, (с изключение на разходи по т. 4., които са допустими само за индивидуални проекти) и разходи за възнаграждения за координация и финансово управление на целия пакетен проект.
Да
13.
Спазени са следните изисквания: 
-	Ако проектното предложение предвижда разходи за екип за управление на проекта (включени в т.14.1, т. 1), то сумата за това не надвишава 10 % от общата стойност на допустимите разходи.
-	Ако проектното предложение включва разходи по т. 14.1, т. 4, то сумата за това не надвишава 8 000 лв.
-	Ако проектното предложение включва разходи по т. 14.1., т. 5.4. то сумата за това не надвишава 7% от общата стойност на допустимите разходи.
Не
14.
Проектното предложение включва разход за невъзстановим  данък добавена стойност, който е  допустим разход. 

Не
15.
Включените в проектното предложение разходи ще са  извършени след подписване на Административен договор и  в рамките на срока за изпълнение на проекта.
Не
16.
Кандидатът е възложители по смисъла на Закона за обществените поръчки и ще възлага изпълнението на дейностите по проекта при спазване на съответната процедура. (Наредба № 22, чл.22, ал.1).
Не
17.
Кандидатът не е възложител по ЗОП и възлага изпълнението на дейностите по проекта при спазване на глава 4 от ЗУСЕСИФ и ПМС 160 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от европейските структурни и инвестиционни фондове (обн., ДВ, бр. 52 от 2016 г.). (съгл. Наредба №22, чл.22, ал.2).
Не
18.
Заявените за финансиране разходи (всеки допустим разход, включително по т. 14.1. т.1) са обосновани и необходими. Представяни са на най-малко три съпоставими независими оферти, набрани след изпратено запитване за индикативна оферта от кандидата (Приложение № 10 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Стойността на цената за разхода, за който се кандидатства за подпомагане, са определени въз основа на критерия най-ниска предложена цена.
Не
19.
Офертите съдържат: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. подробна техническа спецификация на активите/услугите, ценово предложение в левове с посочен ДДС.
Не
20.
Кандидатът е извършил сравняване на предложените оферти, като:
a)	Кандидат който Е ВЪЗЛОЖИТЕЛ по ЗОП е изготвил решение за определяне стойността на разхода с който се кандидатства, след получаване на три оферти.
b)	Кандидат, които НЕ Е ВЪЗЛОЖИТЕЛ по ЗОП е изготвил решение за определяне стойността на разхода с който се кандидатства и е сключил договор (предварителен/ окончателен) с избрания доставчик/изпълнител, след получаване на три оферти.
Не
21.
Оферентите са местни лица и са вписани в Търговския регистър към Агенцията за вписване. Ако оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно националното им законодателство. 
(Изискването за вписване в Търговския регистър към Агенцията за вписване не се прилага за физически лица, предоставящи услуги, включително посочените в раздел 14.1. т. 1 „Допустими разходи“ от Условията за кандидатстване).
Не
22.
Проектното предложение включва собствен принос. Спазени са изискванията посочени в т.9  от раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“ от Условията за кандидатстване.
Ако е предвидено собственото финансово участие, то не дублира разход/и за допустими дейности, има приложени: декларация/ списък/ писмо или  друг документ за  подкрепа/спонсорство/дарение или друго. Сумата на собственото финансово участие е посочена в Таблица 2, Приложение № 6 A „Анализ разходи-ползи“.  




Не
23.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно раздел 14.3. от Условията за кандидатстване.
Да
24.
Спазени са условията за допустимост за разходите, посочени в раздел 14.2. от Условията за кандидатстване.
Да
25.
Проектното предложение отговоря на условията за минимилен и максимален размер на БФП:
а) за индивидуални проекти: 
-	Минималният размер на безвъзмездна финансова помощ (БФП) за един проект е 5 000 лв. 
-	Максималният размер на безвъзмездна финансова помощ (БФП) за един проект е 15 000 лв. 


Да
26.
Подаденото проектно предложение е по Схема за малки пакетни проекти:
а) Размерът на допустимите разходи за един проект  по схемата е от 10 000 лв. до 20 000 лв.
б) Размерът на допустимите разходи за микропроектите, когато са част от обединен проект по Схемата за малки пакетни проекти е от 500 лв. до 5000 лв.
Да
27.
Безвъзмездната финансова помощ/ Интензитет на помощта е в размер на: 
1.	Интензитетът на помощта е 100% от общата стойност на допустимите разходи по проекта, в случай, че не е налично генериране на приходи след извършване на инвестицията; 
2.	Когато при конкретен проект се установи потенциал за генериране на нетни приходи след извършване на инвестицията, размерът на финансиране се определя въз основа на анализ разходи и ползи; 
3.	В случаите, когато размерът на допустимите разходи по инвестициите е в размер до 50 000 евро за един обект, който е с установен потенциал за генериране на приходи се предвижда финансиране в размер на 100%. 


Не
VI. Група
ПРОВЕРКА АНАЛИ РАЗХОДИ – ПОЛЗИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Интензитетът на помощта, заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“:
1. За кандидати – ЮЛНЦ и читалища финансирането е 100% в случай че проектът не генерира нетни приходи или проектът генерира нетни приходи, но размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта не надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/.
2. В случай че проектът генерира нетни приходи и размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/, размерът на финансовата помощ се определя въз основа на анализ „разходи – ползи“ (финансов анализ).
3. Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения интензитет на помощта, съгласно анализ „разходи  - ползи“/.
4. Проверката на анализ „разходи – ползи“ се извършва по показатели, определени от ДФЗ.
Не
2.
Спазени са изискванията посочени в раздел 14.4 „Бюджет на проекта“ и описанието по бюджетни пера.
Не
3.
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение
Не
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е в режим «Не помощ» и е за изпълнение само на нестопански дейности.
Не
2.
Кандидатът отговаря на изискванията за минимални помощи по Регламент (ЕС) №1407/2013 и финансовото подпомагане представлява „минимална помощ“ по смисъл на чл.107, параграф 1 от ДФЕС и дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013 (ако е приложимо).
Да
3.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата (ако е приложимо).
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.