Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец.
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Да
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат.
Да
5.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
6.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно финансиране.
Да
7.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени условия.
Да
8.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Комплектовка на проектното предложение - Общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение – Приложение №1. В ИСУН е налично сканирано копие на документа във формат „pdf”.
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на ДФЗ - Приложение № 2. В ИСУН е налично сканирано копие на таблицата във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат „xls“ („xlsx“).
Да
3.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец съгласно Приложение №3. В ИСУН е налично сканирано копие на декларацията във формат „pdf”.
Да
4.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. В ИСУН е налично сканирано копие на документа във формат „pdf”.
Да
5.
Заповед на кмета  на общината (в случай че документите не се подават лично от него). В ИСУН е налично сканирано копие на заповедта във формат „pdf”.
Не
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. В ИСУН е налично сканирано копие на свидетелството за съдимост във формат „pdf”.
Да
7.
Декларация съгласно Приложение № 6 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата- Приложение № 4. В ИСУН е налично сканирано копие на декларацията във формат „pdf”.
Да
8.
Декларация за нередности съгласно приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидат – Приложение № 5. В ИСУН е налично сканирано копие на декларацията във формат „pdf”.
Да
9.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 6). В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „pdf”. В ИСУН е налично сканирано копие на декларацията във формат „pdf”.
Да
10.
Декларация за неприложими документи (Приложение №7). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригинала във формат „pdf”. В ИСУН е налично сканирано копие на декларацията във формат „pdf”.
Да
11.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение №8). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „pdf”. В ИСУН е налично сканирано копие на декларацията във формат „pdf”.
Да
12.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка навъздействието върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/ решение за преценяване вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/ писмо/ разрешително от компетентения орган по околна среда (РИОСВ, МОСВ, БД), издаден по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), и или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и или Закона за водите (важи в случаите, когато издваването на документа се изисква по ЗООС и/или Закона за водите) – Документа се предоставя само в случаите предвидени в Закона за опазване на околната среда и/или Закона за водите. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”.
Да
13.
Анализ разходи – ползи (финансов анализ) (Приложение № 9). Анализа се изготвя и подписва от кандидата. Анализа е наличен в ИСУН във формат „pdf”, както и таблиците в формат „exel”. Анализа е изготвен  по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“.
Да
14.
Справка за дълготрайните активи и инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане). Документите са налични в ИСУН във формат „pdf”.
Не
15.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. Решението е налично в ИСУН във формат „pdf” .
Да
16.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община. Решението е налично в ИСУН във формат „pdf”.
Да
17.
Номерирано в долния десен ъгъл сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по т.1.1. на раздел 14.1. „Разходи, допустими за финансиране“ от настоящите Условия за кандидатстване, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидата). Документацията е налична в ИСУН във формат „pdf“.
Не
18.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. Документите са налични в ИСУН във формат „pdf”.
Да
19.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения. Документите са налични в ИСУН във формат „pdf”.
Не
20.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание: наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на офертата, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС  (за проектни предложения, които включват разходи по т.6 и т.9. на раздел 14.1. „Разходи, допустими за финансиране“ от настоящите Условия за кандидатстване). За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Документите са налични в ИСУН във формат „pdf”. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се са приложени и количествено-стойностни сметки във формат "xls" („xlsx“).
Не
21.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с критерий „най-ниска цена“ – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Документите са налични в ИСУН във формат „pdf”.
Да
22.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато документът е приложим). Документите са налични в ИСУН във формат „pdf”.
Не
23.
Формуляр за наблюдение изпълнението на дейностите по проекта по мярка 3.1.1 „Изграждане на ИКТ инфраструктура в общинските административни сгради“от ДФЗ – Приложение №10. Формуляра е наличен в ИСУН във формат „pdf”.
Да
24.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" от Наредба 22– Приложение №11. Формуляра е наличен в ИСУН във формат „pdf”.
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ: Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
Да
2.
Становище на инженер-конструктор и на инженер с професионална квалификация в областта на съобщенията, с чертежи, схеми, записка с техническите характеристики на физическата инфраструктура и на електронната съобщителна мрежа, която се предвижда за разполагане в нея, и указания за тяхното изпълнение (за проектни предложения, включващи разходи изграждане на ИКТ инфраструктура, за извършването на които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Документите са налични в ИСУН във формат „pdf”;
Не
3.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията).  Документите са налични в ИСУН във формат „pdf”.
Не
4.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Инвестиционния проект е наличен в ИСУН във формат „pdf”.
Не
5.
Разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”.
Не
6.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Становището е налично в ИСУН във формат „pdf”.
Не
7.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. Количествените сметки са налични в ИСУН във формат „pdf“ и „xls“ или „xlsx“.
За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. 
Не
8.
Подписани техническите спецификации за оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта. Техническите спецификации са налични в ИСУН във формат „pdf“ или „jpg“ и „xls“ или „xlsx“.
Не
9.
Удостоверение от Национален институт за недвижимо културно наследство (НИНКН), за статута на обекта като недвижима културна ценност (когато е приложимо). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Удостоверението е налично в ИСУН във формат „pdf”, както и входящ номер на искане за издаване на документ /когато е приложимо/ във формат „pdf”.
Не
10.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, свързани с обекти които представляват недвижими културни ценности, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“, както и входящ номер на искане за издаване на документ /когато е приложимо/ във формат „pdf”.
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ  - Обща допустимост:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение попада в обхвата на мярка Мярка 3.1.1. „Изграждане на ИКТ инфраструктура в общинските административни сгради“, включена  в  Стратегията за ВОМР на територията на МИГ  „Девня – Аксаково” и има за цел подобряване на ИКТ инфраструктурата за въвеждане на електронни услуги за гражданите и бизнеса на територията на МИГ „Девня – Аксаково“.
Да
2.
Проектното предложение ще допринесе за изпълнение на Приоритет 3: „Насърчаване на социалното приобщаване, намаляване на бедността и подобряване жизнената и бизнес средата“ и Специфична цел 3.1: „Развитие на динамична жизнена среда“ заложени в Стратегията за Водено от общностите местно развити на СНЦ „МИГ Девня – Аксаково“.
Да
3.
Проектното предложение ще постигне поне един от следните резултати:
• Изграждане на пасивна инфраструктура за прилагане на ИКТ;
• Изграждане на активна инфраструктура за прилагане на ИКТ;
• Подобряване на  достъпа до ИКТ.
Да
4.
Проектното предложение показва жизнеспособност и има нужда от безвъзмездно финансиране.
Да
5.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
•	Община от територията на МИГ
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ „Девня- Аксаково“.
Да
3.
Кандидатите не отговарят на следните изисквания:
1.	са обявени в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност или не е в процедура по ликвидация, или не е сключило извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или не е преустановило дейността си;
2.	имат задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата или към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
3.	са лишени от правото да упражнявам определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4.	са предоставили документи с невярно съдържание или са представил изискваща се информация, необходима за удостоверяване на липсата на основания за отказ за финансиране, критерии за подбор или изпълнение на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5.	са сключвали споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6.	са нарушавали правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7.	са опитали, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияят на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ), включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" по отношение на одобрението за получаване на финансова помощ чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получат информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да ми даде неоснователно предимство, свързано с одобрение за получаване на финансова помощ;
8.	  е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган;
9.	е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор с влязло в сила съдебно решение за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10.	при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, са констатирани значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, договор за концесия за строителство или за услуга, на който съм страна или представлявам лицето, което е довело до предсрочното му/им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11.	извършил е нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12.	има изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
13.	са включени в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14.	е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15.	е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, до една година от прекратяване на правоотношението;
16.	е осъден с влязла в сила присъда, освен ако не е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви от "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17.	е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18.	 е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
19.	е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и УО на ПРСР и ДФЗ-РА.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 39 116,00 лева.
Да
2.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е по-малък или равен на 391 160 лв.
Да
3.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Девня и Аксаково .
Да
4.
Проектът включва поне една от следните дейности:
  
•	Проектиране на структурна кабелна система;
•	Закупуване на необходимото оборудване и материали за структурно комуникационното окабеляване на сградите;
•	Изграждане на пасивната инфраструктура (полагане кабелните трасета, монтиране на крайните точки (розетки, контакти, панели и т.н), подвеждане кабелите към опорната точка, аранжиране комуникационните шкафове);
•	Изграждане на активна (комуникатори, маршрутизатори, сървъри, безжична мрежа) инфраструктура;
•	Оборудване на сървърни помещения.
Да
5.
Проектът няма постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение/ плана/ програмата/ проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
Проектът няма постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение/ плана/ програмата/ проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни.
Да
6.
Проект, които след изпълнение на дейностите по проекта ще доведе до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовите актове за неговото прилагане
Проект, които след изпълнение на дейностите по проекта ще доведе до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовите актове за неговото прилагане.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.