Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Изискване :
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а, а за кандидат- община - Заповед на кмета на общината,  във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват  на  територията на МИГ „ Нови пазар- Каспичан“
Да
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формуляр за кандидатстване ( ИСУН 2020) , подписан с КЕП от кандидата .
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ във формат „pdf” и във формат „xls“, „xlsx“
Да
3.
Декларация /чл.19 и 20 от ЗЗЛД/,  по образец, съгласно приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 с подпис/и, печат и сканирана . Представя се във формат .pdf, .zip, .rar,.7z.
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидати общини, в случай че документите не се подават лично от него. Представя се във формат pdf, .jpg
Не
5.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища (не се изисква за кандидати общини). Представя се във формат „pdf“, .jpg
Не
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата и всички лица с правомощия за взимане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено/и не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат pdf, .jpg
Да
7.
Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/ представляващите кандидата , както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидат (Приложение № 3). Представя се във формат .pdf, .zip, .rar,.7z .
Да
8.
Декларация за нерeдности, съгласно Приложение № 10 от Наредба№22 от представляващия/ представляващите кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидат (Приложение 5). Представя се във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s
Да
9.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат pdf, .jpg
Не
10.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък. Представя се във формат pdf, .jpg
Не
11.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 7 и чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки).
Не
12.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат pdf, .jpg
Не
13.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ. Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
14.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване. Представя се във формат pdf, .jpg
Да
15.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период .
Да
16.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящата процедура. Представя се във формат pdf, .jpg
Не
17.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община. Представя се във формат pdf, .jpg.
Не
18.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“.
Не
19.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения . Представя се във формат „pdf“, .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg,.zip, .rar, .7z
Не
20.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо).
Не
21.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо).
Не
22.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Представя се във формат „pdf“,.jpg.
Не
23.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи за случаите когато има инвестиции с определени референтни разходи). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат "xls"  или „xlsx“.
Не
24.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на офертата, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС  /важи в случаите на заявени разходи, за които няма референтини цени/. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Кандидатът представя запитване за оферта по образец. Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
25.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
26.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
27.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо. Представя се във формат .pdf, .jpg.
Не
28.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ с подпис/и, печат и сканирана . Представя се във формат .pdf, .jpg.
Да
29.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА . Представя се във формат .pdf, .jpg.
Да
30.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
31.
Формуляр за мониторинг. Представя се във формат „pdf“.
Да
32.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта. Представя се във формат .pdf, .jpg
Да
33.
Декларация за изкуствено създадени условия и липса на функционална несамостоятелност Представя се във формат .pdf, .jpg.
Да
34.
Декларация за размера за минимални  и държавни помощи (ако е приложимо). Представя се във формат „pdf“, .jpg (Приложение 8)
Да
35.
Декларация за свързаност (Приложение 14 ). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z .
Да
36.
Декларация за информираност на оферентите (Приложение 15) към условията за кандидатстване, когато е приложимо) ). Представя се във формат .pdf
Не
III. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ :
Критерий Води до отхвърляне
1.
За дейности свързани с провеждане на фолклорни събития, фестивали, обичаи, събори, театрални постановки и др.:
1. График за провеждане на планираните дейности;
2. Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност);
3. В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник;
4. В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност.
Не
2.
За дейности  свързани  възстановяване и обновяване на природно и културно наследство, възстановяване, почистване и поддържане на  значими обекти от културно-историческото наследство на района, свързани с местния туристически продукт (в т.ч. археологически), както и на терените около тях :
1. Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията(ако е приложимо). Представя се сканиран оригинал във формат „pdf.
2. Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, свързани с допустимите дейности). Представя се сканиран оригинал във формат „pdf.
3. Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице(ако е приложимо ) . Представя се във формат „pdf“ и „xls“ или „xlsx“ ;
4. Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности); (ако е приложимо). Представя се сканиран оригинал във формат „pdf.
5. Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност (ако е приложимо ) . Представя се сканиран оригинал във формат „pdf.
6. Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ и "rar".
7. Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf“.
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 20 .
Да
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа   .
Да
3.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по Мярка 20.
Да
4.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 20.
Да
5.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на ФК; 
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
6.
Режимът на държавни помощи  и минимални помощи е в съответствие със стратегията за ВОМР и Указанията за държавни помощи на УО на ПРСР, както и правилата в законодателство на държавните помощи. Подпомагането се предоставя при спазване на всички условия на Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
V. Група
Допустимост на кандидата:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
•	Общините от територията на МИГ
•	 Юридически лица с нестопанска цел, със седалище на територията на МИГ
•	 Читалища от територията на МИГ
•	 Еднолични търговци или Юридически лица от територията на МИГ, регистрирани по Търговския закон
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ .
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговарят на следните изисквания (Приложение № 3 от  УК):


1. не съм осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;

2. не съм осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;

3. нямам задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;

4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;

5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) съм представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не съм предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;

6. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;

7. не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.

8. не съм обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не съм в процедура по ликвидация, не съм сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не съм преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намирам в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
 
9. не е установено, че не съм изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.

10. не съм лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;

11. не съм свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ, или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
12. не съм член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон;

13. не съм общински съветник, кмет, заместник-кмет или служител на централна или териториална администрация на изпълнителната власт, на местната власт или на публично лице.

Да
4.
Декларация по образец  от кандидати, които не са публични органи, съгласно текста (Приложение № 14 от  УК) :
1. Не съм свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна rpyпa или е кмета на съответната община на територията на МИГ.

2.Не съм член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и е съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.

3. Не съм свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Да
VI. Група
Допустимост на проекта:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовата помощ по проекта е в размер 100% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията не генерират нетни приходи.
Да
2.
Размерът на общите допустими разходи за проекта >= 4 890  лева.
Да
3.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е <= 39 116  лева.
Да
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Нови пазар и/или Каспичан.
Да
5.
Финансовата помощ не в размер на 100 %, ако след извършване на инвестицията  проекта генерира нетни приходи.
Да
VII. Група
Допустимост на  дейностите по проектa:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Допустими са само дейности на територията на МИГ „Нови пазар-Каспичан” за:
1.	Проучвания и/или създаване на нов местен туристически продукт, обединяващ местното културно наследство, местните изделия и храни; 
2.	Дейности, свързани със сертифицирането на местен туристически продукт;
3.	Съхраняване, възстановяване, почистване и поддържане на значими обекти от културно-историческото наследство на района, свързани с местния туристически продукт (в т.ч. археологически), както и на терените около тях;
4.	Маркетингови, промоционални и информационни дейности, свързани със създаването и популяризиране на местен туристически продукт:
-	подпомагане на провеждането на местни празници, обичаи и традиции;
-	създаване, съхраняване или обогатяване на сбирки - исторически, етнографски и др.;
-	провеждане на специални промоционални и информационни кампании за новия туристически продукт;
5.	Дейности по съхраняване, идентифициране, възстановяване и обновяване на природното и културно наследство на територията.
Да
VIII. Група
Допустимост на разходите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходи за организиране на пътувания на територията на МИГ - разходи за командировки: пътни, дневни разходи и нощувки, съгласно действащата Наредба за командировките в страната;
Не
2.
Разходи, свързани със създаването и сертифицирането на местен туристически продукт;
Не
3.
Закупуване и реставрация на експонати и оборудване за етнографски, исторически и други експозиции;
Не
4.
Разходи за закупуване на материали, консумативи, оборудване, обзавеждане, инвентар и облекла за местните фолклорни състави;
Не
5.
Разходи свързани с проучване, провеждане на археологически разкопки,  консервиране и/или възстановяване на паметници на културата с местно значение
Не
6.
Разходи за организация и провеждане на различни мероприятия във връзка с местни обичаи и традиции - /провеждане на фестивали, събори, празници, обичаи/ и други събития, свързани с местното наследство.
Не
7.
Разходи за маркетингови и информационни дейности, свързани с популяризиране на местното наследство, фолклор, изделия и храни /издаване на брошури, дипляни, публикации, филми, семинари, и др./
Не
8.
Разходи за организиране на семинари, срещи и други подобни;
Не
9.
Разходи за външни услуги; 
-	наем на помещения и апаратура;
-	други разходи за външни услуги, необходими за изпълнението на дейностите по проекта (пощенски разходи, застраховки и др.)
Не
IX. Група
Оценка на съответствието
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Да
2.
Проектът доказва икономическата жизнеспособност на кандидата за периода за който е изготвен и доказва постигането на показателите.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.