Критерии за оценка

I. Група
ОБЩИ КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден в изискуемия образец.
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
4.
Когато Формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния/ните представител/и на кандидата е представено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „.pdf“, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
Не
5.
Документите към Формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат, в съответствие с условията за кандидатстване.
Да
6.
Документите, прикачени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
7.
Във Формуляра за кандидатстване е попълнена от кандидата цялата изискуема информация в съответствие с условията за кандидатстване.
Да
8.
Представена е Таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на ДФЗ  във формат „pdf”, подписана  и подпечатана от кандидата, както и във формат „.xls“ или „.xlsx“.
Да
9.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата издадено не по-късно от 6 месеца преди датата на представянето му.
Да
10.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия във формат „pdf”.
Не
11.
Представено е Решение на Общински съвет във формат „.pdf” за кандидатстване по реда на настоящата процедура - в случай на проект с кандидат за подпомагане община.
Не
12.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство във формат „pdf”,  (когато е приложимо)
Не
13.
Представена е Декларация за неикономически дейности – декларация за дейността на кандидата (икономическа/неикономическа) и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност (Приложение № 2 към Условията за кандидатстване - Документи за попълване) във формат „.pdf” от кандидат ЮЛНЦ.
Не
14.
Представени са  Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с  разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване във формат „.pdf” - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо).
Не
15.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ - Приложение № 3а и Приложени № 3б от Условията за кандидатстване във формат „.pdf” и “xls”.
Да
16.
Представено е Удостоверение от Националната агенция за приходите във формат „.pdf”, за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган).
Да
17.
Представено е Удостоверение от общината по седалище и адрес на управление във формат „.pdf”, че ползвателят на помощта няма задължения, издадено не по-рано от 1 месец от датата на подаване на проекта
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган).
Да
18.
Представена е Декларация за свързаност, съгласно Заповед № 09-647/03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР във формат „.pdf”, (Приложение № 4 към Условията за кандидатстване - Документи за попълване).
Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество, всеки член от настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел.
Декларацията се попълва само от кандидати, които не са публичноправна организация по смисъла на § 2, т. 43 от Допълнителните разпоредби от Закона за обществените поръчки.
Да
19.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване - по образец (Приложение № 5 към Условията за кандидатстване - Документи за попълване) във формат „.pdf”.
Да
20.
Представена е Декларация за наличие или липса на изкуствено създадени условия във формат „.pdf“  по образец (Приложение № 6 към Условията за кандидатстване - Документи за попълване).
Да
21.
Представена е Декларация за наличие или липса на двойно финансиране по проекта във формат „.pdf“  по образец (Приложение № 7 към Условията за кандидатстване - Документи за попълване).
Да
22.
Представена е Декларация за нередности във формат „.pdf“ по образец (Приложение № 8 към Условията за кандидатстване - Документи за попълване).
Когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, от изпълнителния директор – с подпис/и и печат.
Да
23.
Представена е Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни (по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни) във формат „.pdf“ по образец (Приложение № 9 към Условията за кандидатстване - Документи за попълване).
Да
24.
Представена е Декларация данни НСИ съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба № 22 във формат „.pdf“ по образец (Приложение № 10 към Условията за кандидатстване - Документи за попълване).
Да
25.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите във формат „.pdf“.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока, определен в т.21.1, б.“Б“ от настоящите условия).
Да
26.
Представен е Договор за финансов лизинг, с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски във формат „.pdf“. В случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.
Не
27.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания във формат „.pdf“, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22 от 14.12.2015г. , ведно с банкови извлечения (когато е приложимо).
Не
28.
Представена е една независима оферта, и/или извлечение от каталог на производител/доставчик и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи. 
Представя се в случай, че разходът е включен в Списък с референтни цени на ДФ „Земеделие“ и когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). 
Към офертите са приложени и: 
- запитвания за оферта по образец съгласно Приложение № 11 от документи за попълване към условията за кандидатстване (когато е приложимо);
- количествено-стойностни сметки по Приложение № 12 от документи за попълване към условията за кандидатстване (за проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи);
- подробни технически спецификации за съоръженията и принадлежностите/оборудването и/или обзавеждане/транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта;
- документ за правосубектност на оферентите, съгласно националното им законодателство (в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица).
Всички документи са представени във формат „.pdf“ като КСС са представени и във формат ".xls" („.xlsx“).
Не
29.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС. 
Представят се в случай, че разходът не е включен в Списъка с референтни цени на ДФ „Земеделие“. 
Кандидатите – възложители по ЗОП са набрали офертите чрез прилагане на принципа на пазарни проучвания и  консултации съгласно ЗОП, като публикуват на профила на купувача информация относно вида на инвестицията, която ще бъде заявена за финансиране, придружена от количествена сметка или техническа спецификация с посочени минимални параметри или подробно описание на актива/услугата.
Кандидатите, които не са възложители по ЗОП, са извършили пазарно проучване чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Индикативните оферти са набрани по изпратено запитване за оферта – съгласно Приложение № 11 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване 
Към офертите са приложени и:
- запитвания за оферта по образец съгласно Приложение № 11 от документи за попълване към условията за кандидатстване  (когато е приложимо);
- количествено-стойностни сметки по Приложение № 12 от документи за попълване към условията за кандидатстване (за проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи);
- подробни технически спецификации за съоръженията и принадлежностите/оборудването и/или обзавеждане/транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта;
- решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора. Кандидатите представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват. Определянето на стойността на цената за разхода, за който се кандидатства се определя въз основа на критерия най-ниска предложена цена. Когато кандидатът не е избрал оферта по критерий най-ниската предложена цена  в решението се обосновават   мотивите за избора;
- документ за правосубектност на оферентите, съгласно националното им законодателство (в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица).
Всички документи са представени във формат „.pdf“ като КСС са представени и във формат  ".xls" („.xlsx“).
Не
30.
Представени са Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки  във формат „.pdf“ за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо).
Не
31.
Представени са Предварителни или окончателни договори за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/ предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка. (Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗOП). В договорите е описан ДДС. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към договорите са приложени и Количествено-стойностни сметки по образец - Приложение № 13 от документи за попълване към условията за кандидатстване.  
Всички документи са представени във формат „.pdf“ като КСС са представени и във формат  ".xls" („.xlsx“).
Не
32.
В случай че разходът, за който се кандидатства не е включен в списък с референтни разходи на ДФЗ, но възлагането на поръчката на друго лице би довело до нарушаване на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права, придобити по силата на закон или на административен акт е представена оферта от лицето, притежаващо съответните права. В този случай представените документи съдържат информация за наличието на такива права.
Не
33.
Представен е Формуляр за мониторинг във формат „.pdf“ съгласно Приложение № 13 към чл.47, ал.2, т.3 от Наредба №22/14 декември 2015г. на МЗХГ (Приложение № 13 към Условията за кандидатстване - Документи за попълване).
Не
34.
Представени са документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти във формат „.pdf“.
Не
35.
Представена е Справка за населението в населеното/ните място/места, разположено/ни на територията във формат „.pdf“ (по данни на Националния статистически институт към края на годината, предхождаща датата на кандидатстване), което ще се възползва от резултатите от проекта. 
(Изискуем/и документ/и за покриване на критерии за оценка № 3 и № 4)
Не
36.
Представена е Обосновка, доказваща, че дейностите по проекта са за развитие/предоставяне на услуги на уязвими групи от населението във формат „.pdf“.
(Изискуем/и документ/и за покриване на критерий за оценка № 5)
Не
37.
Представена е Обосновка, доказваща, че проектът предлага нови инициативи за повишаване на качеството на живот в района и за обхванатата територия от проекта във формат „.pdf“.
(Изискуем/и документ/и за покриване на критерий за оценка № 6)
Не
38.
Представен е Протокол и/или снимков материал и/или списък на участниците и/или скрийншот от интернет и/или публикация в медия, доказващи, че проектът е консултиран с местната общност във формат „.pdf“.
(Изискуем/и документ/и за покриване на критерий за оценка № 7)
Не
39.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Представен е във формат „.pdf“.
Не
40.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Представен е  във формат „.pdf“.
Не
41.
Представено е Разрешение за строеж във формат „.pdf“, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
Не
42.
Представено е  Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията във формат „.pdf“.
Не
43.
Представени са подробни количествено-стойностни сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - Приложение № 12 от документи за попълване към условията за кандидатстване във формат „.xls“ или „.xlsx“.
Не
44.
Представено е съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на Глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти във формат „.pdf“.
Изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности.
Не
45.
Представено е Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във формат „.pdf“.
Не
46.
Представени са Технически спецификации за съоръженията и принадлежностите/оборудването и/или обзавеждане/транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта.
(За проекти, включващи строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация).
Представени са във формат „.pdf“.
Не
47.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията.
(За проекти, включващи закупуване на машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане).
Важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти. 
Представено е във формат „.pdf“.
Не
48.
Представен е документ за ползване на сградата/помещението, вписан в районна служба по вписванията,  за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение за проектите, включващи само заявени за подпомагане разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване, съоръжения и обзавеждане.
За проекти, включващи закупуване на машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане.
Представен е във формат „.pdf“.
Не
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПРИЛОЖЕНИЯ АНАЛИЗ РАЗХОДИ –ПОЛЗИ (ФИНАНСОВ АНАЛИЗ)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представения Анализ разходи - ползи (финансов анализ) е по образец и е приложен в изискания формат в съответствие с Приложение № 3а и Приложение № 3б от документите за попълване към Условията за кандидатстване. 
Кандидатът/законният представител на кандидата е подписал собственоръчно и подпечатал всяка страница на анализа от Приложение № 3а.
Да
2.
Таблиците към Анализ разходи-ползи са изготвени по образец и представени в изискания формат.
Да
3.
Анализ разходи - ползи (финансов анализ) съдържа аргументи за устойчивост на дейността.
Да
4.
От документа Анализ разходи-ползи е видно, че проектното предложение не генерира приходи.
Да
5.
Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения интензитет на помощта, съгласно  Анализ „Разходи-ползи“.
Да
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
•	Общините Троян, Априлци, Угърчин;
или
•	Юридическо лице с нестопанска цел.
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, в случай че е юридическо лице с нестопанска цел - има адрес на  управление на територията на действие на МИГ.
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ
Да
4.
Кандидатът/получателят на помощта и/или негов законен или упълномощен представител трябва да отговаря на следните условия: 
4.1. не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
4.2. не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
4.3. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4.4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
4.5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) е представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не е предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
4.6. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
4.7. не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
4.8. не е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не съм в процедура по ликвидация, не съм сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не съм преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намирам в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
4.9. не е установено, че не съм изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.
4.10. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР.

Да
5.
Съгласно Заповед № 09-647/03.07.2019 г. на Ръководителя на Управляващия орган (УО) на ПРСР за периода 2014-2020 е допустим за подпомагане кандидат, който не е: 
5.1. свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или кмета на съответната община на територията на МИГ. 
5.2. член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ или е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон. 
5.3. свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Да
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Да
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Да
3.
Целите на проекта са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на съответната процедура за предоставяне на БФП.
Да
4.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по настоящата процедура, посочени в т.13.А от Условията за кандидатстване:
1) Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на туристически информационни центрове;
2) Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на посетителските центрове за представяне и експониране на местното природно и културно наследство;
3) Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на центровете за изкуство и занаяти с туристическа цел;
4) Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристически атракции, които са свързани с местното природно, културно и/или историческо наследство и предоставящи услуги с познавателна или образователна цел;
5) Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристическа инфраструктура (информационни табели и пътепоказатели за туристическите места и маршрути, съоръжения за безопасност, велоалеи и туристически пътеки).
Да
5.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13.Б. от Условията за кандидатстване.
Да
6.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14.А. от Условията за кандидатстване.
Да
7.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост, посочени в т. 14.Б. от  Условията за кандидатстване.
Да
8.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.В. от Условията за  кандидатстване.
Да
9.
Всички разходи, включени в проектното предложение са основателни
Да
10.
Минимумът на общите допустими разходи за един проект не е по-малък от 20 000 лева.
Да
11.
Максимумът на общите допустими разходи за един проект не е по-голям от 120 000 лева.
Да
12.
Корекция в бюджета на проекта не е необходима поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
и/или
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
и/или
в) дублиране на разходи;
и/или
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
и/или
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
и/или
е) неоснователност на разходите
Да
13.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги.
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил Декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Да
2.
Дейностите по проекта не са финансирани по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
  Обстоятелствата, свързани с липсата на двойно финансиране на дейности ще бъдат проверявани на база декларираното в т.1, проверка в публични електронни регистри за програмния период 2007 – 2013г. (http://umispublic.government.bg/prProcedureProjectsInfo.aspx?op=-1&proc=-2&clear=1), за програмния период 2014 – 2020г. (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary) и в базата данни с одобрени проекти от МИГ.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия .

Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия се извършва на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение и представена декларация от кандидата. Отбелязва се с „Да“ в случай, че от представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ И ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Безвъзмездната финансова помощ по проектното предложение не представлява държавна помощ.
Подпомаганите дейности по проекта са неикономически, които след извършване на инвестицията не генерират нетни приходи и при които кандидатите не действат, като икономически оператор (предприятие). 

Отговор "Да" на настоящия въпрос се отбелязва, ако проверката покаже, че проектното предложение включва дейности, които имат неикономически характер и за които кандидатства кандидат, който не действа като икономически оператор (предприятие), в противен случай се отбелязва отговор "Не".
Да
2.
Проектът не генерира приходи, както е видно от документа Анализ разходи – ползи.
Да
VIII. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно Протокола от посещение на място – Приложение № 3 от Документите за информация, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата обстоятелства и реалните данни.
Да
IX. Група
ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представеният формуляр за кандидатстване отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.