Критерии за оценка

I. Група
I.КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
1 . Община Стамболово или община Кърджали;

2.  Юридически лица с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирани по ЗЮЛНЦ и със седалище на територията на МИГ
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление - за  юридическите лица, на територията на действие на МИГ (с изключение на община Кърджали) и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ.
Да
3.
Кандидатът/получателят на помощта и/или негов законен или упълномощен представител трябва да отговаря на условията, определени в т. 11 от Условията за кандидатстване 
Обстоятелствата се доказват с Декларация Приложение 5 и Декларация Приложение 15; Удостоверение по чл.162, ал.2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения към държавата или към общината за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, аналогични задължения издадено от НАП и от съответната община по адрес на кандидата издадени до един месец преди датата на кандидатстване; Проверка в Търговския регистър и Регистър БУЛСТАТ за вписани обстоятелства в т.ч проверка за процедура по несъстоятелност и/или ликвидация за Юридическите лица; 
Да
4.
Приложените и предоставените документи към формуляра за кандидатстване носят необходимата информация и доказват, че кандидатът отговоря на критериите за допустимост и съответствие
Да
II. Група
II.КРИТЕРИИ ЗА  АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение се отнася  за обявената процедура за подбор на проекти
Да
2.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока , определен в обявата за откриване на процедурата.
Да
3.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата
Да
4.
формулярът за кандидатстване отговаря  на всички изисквания и на одобрения образец в системата ИСУН 2020
Да
5.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
6.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
7.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ.
Да
9.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране  дейност.
Да
10.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-малък от минимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по процедурата и не е по-голям от максимално допустимият размер  на безвъзмездна финансова помощ по процедурата - минимален размер на БФП при 100% финансиране е 19 558,00 лв. и максимален размер на БПФ при 100% финансиране е 195 583,00 лв.
Да
III. Група
III.ДОПУСТИМОСТ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Безвъзмездна финансова помощ е за някоя от следните допустими за подпомагане дейности:
• Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на туристически информационни центрове;
• Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на посетителските центрове за представяне и експониране на местното природно и културно наследство;
• Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на центровете за изкуство и занаяти с туристическа цел;
• Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристически атракции, които са свързани с местното природно, културно и/или историческо наследство и предоставящи услуги с познавателна или образователна цел;
• Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристическа инфраструктура (информационни табели и пътепоказатели за туристическите места и маршрути, съоръжения за безопасност, велоалеи и туристически пътеки).
Да
2.
Проектното предложение НЕ включва някоя от посочените като недопустими дейности.                                       I. Безвъзмездна финансова помощ не се предоставя:
1. За дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2. „Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“; подмярка 7.2 Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура; подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“;
2. За дейности в сгради за здравеопазване на територията на цялата страна;
3. За дейности които включват обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория „национално значение“ или „световно значение“; 
Да
IV. Група
IV.ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ ПО ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва следните разходи, като задължително поне един от разходите по т.а) до г):  
 а)Изграждането, включително отпускането на лизинг, или подобренията на недвижимо имущество;
б) Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива;
в) Общи разходи, свързани с изброените по-горе, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост;
г) Следните нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.
Разходите по т. „в“ не трябва да надхвърлят 12% от сумата на разходите по т. „а“, „б“ и „г“.х
Не
2.
Разходите за пред проектни изследвания, попълване на анализ разходи ползи/финансов анализ/, извършване на пред проектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи.
Не
3.
Разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение,  не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект.
Не
4.
Разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Не
5.
Проектното предложение не включва разходи, които вече са финансирани със средства от ЕСИФ или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета (ОВ, L 347/320 от 20 декември 2013 г.), както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента за дейностите, които се подпомагат по настоящата процедура и са за същия обект/и.
Не
V. Група
V.ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявеният за финансиране разход е обоснован  чрез някой от следните начини:
1.Кандидатът е представил една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен данък върху добавената стойност (ДДС). Важи в случаите, когато бенефициентът не е възложител по ЗОП и за заявеният разход има определена референтна цена.2.Кандидатът е представил най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. Кандидатът е представил и решение за избор на доставчика/изпълнителя, запитване за оферта , а когато не е избрал най-ниската оферта – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Важи в случаите, когато бенефициентът не е възложител по ЗОП и за заявеният разход няма определена референтна цена.3.Кандидатът при подаване на проектното предложение е представил заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура за избор на изпълнител/и.Важи в случаите когато кандидатът  се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки.
Не
2.
В проектното предложение не е включен някой от следните разходи:                            
1. за лихви по дългове; 
2. за закупуването на незастроени и застроени земи на стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция; 
3. за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия; 
4. за обикновена подмяна и поддръжка; 
5. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор; 
6. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив; 
7. за режийни разходи; 
8. за застраховки; 
9. за закупуване на оборудване втора употреба; 
10. извършени преди 1 януари 2014 г.; 
11. за принос в натура; 
12. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане; 
13. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда; 
14. извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.; 
15. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ; 
16. заявени за финансиране, когато надвишават определените по реда на чл. 22, ал. 4 референтни разходи; 
17. определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15. 
18. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;   19. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
20. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3 от Наредба 22, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
21. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми.
Не
VI. Група
ПРИЛОЖЕНИЯ КЪМ ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основната информация за проектното предложение, във формат „pdf”, jpg“.  подписан и сканиран от кандидата. (Приложение № 1)„Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване..
Не
2.
Таблица за допустими инвестиции във формат „pdf”,”, jpg“,„ xls „  подписан и сканиран от кандидата, по образец на ДФЗ (Приложение № 12) от Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Да
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат - община - заповед на кмета. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
4.
Учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища; Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
5.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf”.или „jpg“.
Не
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му; Представя се във формат „pdf”.или „jpg“.
Да
7.
Декларация за нередности с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“. (Приложение № 3)„Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване..
Да
8.
Декларация съгласно Приложение № 6 за липса на основание за отстраняване  с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“.  (Приложение № 6)„Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Да
9.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“. (Приложение № 4) от "Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Да
10.
Декларация в оригинал по чл. 3 и чл. 4 , ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец,  когато е приложимо; с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“. Декларацията се попълва само от кандидати НПО и читалища./ (Приложение № 14) от „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Да
11.
Декларация за  липса двойно финансиране и изкуствено създадени условия с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“.  (Приложение № 8)от „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Да
12.
Декларации за размера на получените държавни помощи и минимални помощи с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“.  (Приложение № 7) от „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Да
13.
Декларация НСИ с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“. (Приложение № 2)от „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Да
14.
Декларация за двойно финансиране  с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“. (Приложение № 17 )от "Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Да
15.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“. (Приложение № 5)от „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Да
16.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
17.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на общината.   Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
18.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите Условия за кандидатстване /приложимо за кандидат община/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
19.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо);Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Да
20.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване; (когато е приложимо); Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
21.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо); Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
22.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък/когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“ или „jpg
Не
23.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг;/когато е приложимо Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
24.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството; Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
25.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица ; Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
26.
Анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията, когато е приложимо съгласно (Приложение № 9) Представя се във формат „pdf“от „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Да
27.
Анализ разходи –ползи ( финансов анализ) (Приложение № 10). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“от „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Да
28.
Анализ разходи –ползи  таблица (Приложение № 11) Представя се във формат „pdf“ или „jpg“от „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Да
29.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения; Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.(важи в случаите , когато бенефециентът не се явява възложител по ЗОП)Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
30.
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по т. 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение и бенефициентът се явява възложител по ЗОП). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
31.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо); Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
32.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо); Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
33.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС (важи в случаите когато за всеки заявен за финансиране разход, към датата на подаване на заявлението за подпомагане, има определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат "pdf'/"jpg"/.
Да
34.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно (Приложение № 19)от„Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване. (важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, няма определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представят се във формат "pdf'/"jpg"/.
Да
35.
Удостоверение за актуално състояние и удостоверение за ликвидация и несъстоятелност – за физически и юридически лица, чиито данни не подлежат на вписване в Регистър БУЛСТАТ и за юридически лица, чийто данни не подлежат на вписване в Търговски регистър и регистъра на Юридическите лица с нестопанска цел. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
36.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по – рано от един месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
37.
Други документи за доказване на изисквания от стратегията за ВОМР (когато е приложимо).Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Не
38.
Формуляр за мониторинг по под мярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на Стратегии за ВОМР“ от наредба 22 / Приложение № 13./ Представя се във формат „pdf“ или „jpg” от „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Да
39.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за СВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР; Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
40.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
41.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ и  съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата за обекти недвижими културни ценности; Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
42.
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
43.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
44.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения). Представя се в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни съоръжения и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
45.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице.  Представя се във формат „pdf“„jpg  и „xls“ .
Да
46.
Подписани количествено-стойностни сметки. Представят се във формат „pdf“ и „xls“ или  „xlsx“./когато е приложимо/
Да
47.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности); Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
48.
Графично и фотозаснемане  на обекта и/или архитектурен план на сградата, обекта когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата;  Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
49.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице когато включват обекти недвижими културни ценности , за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица вписани в регистъра  по чл.165 от Закон аза културното наследство. (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се във формат „pdf“ и „xls”.
Да
50.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти ново строителство), когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
51.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
52.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо; Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
53.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР.Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
VII. Група
VII.ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или наличие на функционална несамостоятелност.
Да
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
VIII. Група
VIII.ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Да
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Да
IX. Група
IX.ПРИЛОЖИМ РЕЖИМ НА МИНИМАЛНИ/ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация за минимални и държавни помощи
Да
2.
Финансовото подпомагане представлява „минимална помощ“ при условията на Регламент 1407/2013.Кандидатите и дейностите, които ще се финансират, попадат в приложното поле на чл.1 на Регламент 1407/2013/ако е приложимо/.
В случай, че кандидатите и дейностите не попадат в приложното поле на чл.1 на  Регламент 1407/2013, проектното предложение ще бъде отхвърлено.
Да
3.
Проектното предложение съответства на изискванията на Регламент 1407/2013. 
Проверява се прагът на помощта  в: Информационната система "Регистър на минималните помощи", Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България 2007-2013 (ИСУН), Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020), Търговския регистър и чрез Декларацията за минимални помощи Финансовата помощ за един кандидат в условията на чл.2, пар.2 на Регламент 1407/2013(едно и също предприятие), заедно с другите получени минимални помощи и съгласно изискванията на  чл.5 на Регламент 1407/2013, не надхвърлят левовата равностойност на 200 000 евро (100 000 евро в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка) за период от три последователни години, включително текущата.В случай , че се установи, че с финансовата помощ, за която се кандидатства, ще бъде надхвърлен прагът на допустимите минимални помощи, Комисията намалява служебно размера на БФП до максимално допустимия размер. 

Да
X. Група
X.ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СМР
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист Приложение 21 от Условия за информация по образец  от документи към Условията за кандидатстване  на етап АСД. 
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.