Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение 1 към Условията за кандидатстване) – прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл. 7 от ПМС 162/2016 г. – попълнена по образец (Приложение 2 към Условията за кандидатстване) – прикачена в ИСУН 2020.
ВАЖНО: С цел правилно определяне на лицата, които са длъжни да подпишат Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от ПМС 162/2016 г., Комисията за подбор може да изиска други официални документи, удостоверяващи статута на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Да
3.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение 3 и 3.1 към Условията за кандидатстване) – прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение 4) към Условията за кандидатстване – прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Бизнес план – по образец (Приложение 5 към Условията за кандидатстване) – прикачен в ИСУН 2020. Бизнес планът се представя във формат Excel.
Да
6.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година – прикачено в ИСУН 2020.
Кандидати, които имат приключена финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея, следва да предоставят Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основна икономическа дейност на кандидата въз основа на наличната информация за последната приключила финансова година. По отношение на тези кандидати съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване.
По отношение на кандидати, които нямат приключена финансова година или не са осъществявали дейност през последната финансова година , съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване. В този случай съответствието с критерия ще бъде проследявано и на етап изпълнение - в края на периода включващ срока на изпълнение на проекта и първата приключена финансова година, следваща годината на приключване на проекта. В края на този период, Управляващият орган ще извършва служебна проверка на основа на данни, предоставени от НСИ дали основната икономическа дейност на бенефициента попада в допустимите по съответната процедура сектори съгласно, посоченото от МИГ в Условията за кандидатстване. При несъответствие на кода на основна икономическа дейност с допустимите по процедурата сектори, получената безвъзмездна финансова помощ подлежи на възстановяване.



Да
7.
Две оферти за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена – прикачени в ИСУН 2020.
ВАЖНО: В случаите, когато инвестицията е в ДМА и ДНА, документите по т. 7 трябва да съдържат информация за: наименование на оферента; технически и/или функционални характеристики на оборудването, съответстващи на посочените минимални технически и/или функционални характеристики в Техническата спецификация, цена на оборудването и вид на валутата. Офертата задължително следва да съдържа и следните реквизити: имена на лицето, което я издава от името на оферента, дата, подпис/електронен подпис, както и разпечатка от електронно съобщение, ако е получена по електронен път (в този случай разпечатката също следва да е прикачена в ИСУН 2020).
ВАЖНО: В случай на непредставяне на документите по т. 7 , посоченото няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но съответният разход, за който се отнасят ще бъде премахнат от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор.
В случай че документите са представени на чужд език, задължително следва да бъдат придружени от превод на български език. В случаите, в които в документите не е упоменато дали цената е с включено ДДС се счита:
- при български доставчици - описаната стойност в офертата е с ДДС, т.е. при изчисление на цената е необходимо да се извади ДДС;
- при чуждестранни доставчици - описаната стойност в офертата е без ДДС.



Да
8.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение 6 към Условията за кандидатстване) – прикачена в ИСУН 2020.
Кандидатите следва да посочат минимални технически и/или функционални характеристики на предвидените за закупуване дълготрайни материални и нематериални активи, без да указват марки, модели и други конкретни технически спецификации, които насочват към определени производители, марки и модели. В случаите на придобиване на софтуер, съдържанието на минималните характеристики, посочени в Техническата спецификация, следва задължително да включва описание на обхвата и основните модули на актива.



Да
9.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – прикачено в ИСУН 2020.
Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител, пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020.
От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.


Не
10.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020.
ВАЖНО: Документът е незадължителен и непредставянето му няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но оценката на допустимостта на разходите за ДМА и ДНА ще бъде извършвана съгласно стойностния праг на същественост, определен съответно в чл. 50 и чл. 51 от ЗКПО.
Не
11.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности  за последните три приключени финансови години (2018г., 2019г. и 2020г.) – прикачени в ИСУН 2020, в случай че е приложимо.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.


Не
12.
Счетоводен баланс за последните три години  (индивидуален) за последните три приключени финансови години (2018г., 2019г. и 2020г.) – прикачен в ИСУН 2020, в случай че е приложимо.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Не
13.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд  за последните три приключени финансови години (2018г., 2019г. и 2020г.) – прикачен в ИСУН 2020, в случай че е приложимо.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Не
14.
Справка за нетекущите (дълготрайните) активи за последните три приключени финансови години (2018г., 2019г. и 2020г.) - прикачена в ИСУН 2020.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Не
15.
В случаите, когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или специализирани софтуерни системи за управление (съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване), той следва да представи поне един от следните документи, прикачен в ИСУН:
- сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване - когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление;
- декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката - когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки;
- документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарно-медицински продукти - когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики;
- лицензионни договори, предоставящи конкретни права на кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора приемо-предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление. Общите ръководства, описващи какво представлява компютъризираната система и какви са нейните функционални възможности, не следва да се считат за документ, удостоверяващ наличието на въведена такава система при конкретния кандидат.
За да се счита за валиден посоченя в т. 15 сертификат трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или издадени в съответствие с разпоредбите на чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.“

Не
16.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Не
17.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език  - подписан с КЕП и прикачена в ИСУН 2020
Не
II. Група
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът има, седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Исперих.
Да
2.
Кандидатът осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Исперих.
Да
3.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите.
Да
4.
Кандидатът е  малко или средно предприятие  съгласно Закона за малките и средни предприятия.
Да
5.
Кандидатът не попада в забранителните режими на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г.
Да
6.
Кандидатът не е недопустими кандидат съобразно демаркационната линия с други планове и програми, финансирани със средства на ЕС.
Да
7.
Кандидатът е  МСП, чиято основна икономическа дейност попада в определените за съответния инвестиционен приоритет сектори на икономическа дейност съгласно Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 (НСНМСП), както следва:

Високотехнологични и средно високотехнологични промишлени производства:
С20 „Производство на химични продукти”
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти”
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти”
С27 „Производство на електрически съоръжения”
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение”
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета”
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили”

Интензивни на знание услуги:
J58 „Издателска дейност”
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика”
J60 „Радио- и телевизионна дейност”
J61 „Далекосъобщения”
J62 „Дейности в областта на информационните технологии”
J63 „Информационни услуги”
М72 „Научноизследователска и развойна дейност”

Нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени производства:
С10 „Производство на хранителни продукти”
С11 „Производство на напитки”
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло”
С14 „Производство на облекло”
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм”
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене”

ВАЖНО: Производството на пелети (което е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура, с изключение на пелети получени от индустриалната преработка на дървесина. Производството на дърва за горене, изделия от корк, слама и материали за плетене (което също е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура. Недопустим за подкрепа е и код на икономическа дейност С16.10 „Разкрояване, рендосване и импрегниране на дървен материал“, с изключение на производството на несглобени дървени паркетни дъски.

С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон”
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители”
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти”
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси”
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини”
С24 „Производство на основни метали”
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване”
С31 „Производство на мебели”
С32 „Производство, некласифицирано другаде”
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване”.
Да
8.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години. (2018г., 2019г. и 2020г.)
Да
9.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие трябва да е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 750 000 лв.
Да
10.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие трябва да е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.
Да
11.
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация;
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 т Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е до 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година или е повече от 50 000 лв.
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация,
или
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата, са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна.
o) лицата, които представляват кандидата, е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
1) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Да
12.
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Да
13.
Кандидатът не е микро предприятия, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващи инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за функциониране на Европейския съюз, или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно определението  в т. 8.1 Описание на общите условия от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. Списък на общините в обхвата на селските райони на Република България е даден в ПМС № 161/04.07.2016 г.
Да
14.
Кандидатът не е малко и средно предприятия, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващи инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за функциониране на Европейския съюз, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно определението в т. 8.1. Описание на общите условия от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. и Списък на общините в обхвата на селските райони на Република България съгласно ПМС № 161/04.07.2016 г.

Да
15.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 (КИД 2008) попадат в Сектор C - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код на икономическа дейност 11 „Производство на напитки”, както следва: 
- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
- 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
- 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
- 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
- 10.81. „Производство на захар”;
- 10.83. „Преработка на кафе и чай”;
- 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители”;
- 10.91. „Производство на готови храни за животни”;
- 11.02. „Производство на вина от грозде”;
- 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
- 11.06. „Производство на малц”.

Да
16.
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области 
• сектора на рибарството и аквакултурите, обхванати от Регламент (ЕО) № 1379/2013; 
• сектора на първичното производство на селскостопански продукти; 
• сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
- когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или 
- когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители.
Да
17.
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е налице недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Да
18.
Финансирането не представлява:
• помощи за дейности, свързани с износ за трети държави или държави членки, по- конкретно помощите, пряко свързани с изнасяните количества, със създаването и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи, свързани с износа;
• помощ, поставена в зависимост от преференциално използване на национални продукти спрямо вносни такива; 
• помощ, която ще се използва за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
Да
19.
Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейностите по проекта, участва индивидуално, а не съвместно с партньорски и/или други организации.
Да
III. Група
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът съответства на целите на настоящата процедура
Да
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 12 (дванадесет) месеца.
Да
3.
Проектът се изпълнява само на територията на МИГ Исперих.
Да
4.
Изпълнението на проекта води до постигане на заложените в одобрената стратегия цели :
-	стимулиране на инвестиции за повишаване на производствения капацитет и производителността на малките и средни предприятия, опериращи на територията на МИГ–Исперих;   

Да
5.
Дейностите по проектите попадат в обхвата на определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 сектори по Инвестиционен приоритет 2.2 „Капацитет за растеж на МСП, посочени в т,11, 1 от Условията за кандидатстване
Да
6.
Проектът НЕ се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Да
7.
Проектът включва минимум една от следните дейности 
-	повишаване на производителността; и/или
-	ефективното и ефикасно използване на факторите на производство (човешки капитал, природни ресурси и технологии) чрез внедряване на нови технологии/практики/методи/системи за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес; и/или
-	подобряване на производствените процеси, чрез инвестиции в дълготрайни материални и нематериални активи; и/или
-	въвеждане на водещи технологични решения и/или реинженеринг на процеси, вкл. чрез въвеждане на добри практики/технологични методи/технологии/процеси за намаляване консумацията на природни ресурси, безотпадни технологии, оползотворяване на вторични суровини и производствените отпадъци, регенериране и др; и/или
-	разширяване на производството чрез добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги; и/или
-	диверсификация на дейността чрез разнообразяване на портфолиото на предприятията и достъп до пазари.

Да
8.
Всички дейности, включени в проектното предложение са пряко свързани с изпълнението на проекта.
Да
9.
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е не по-малко от 45 000 лева.
Да
10.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики, залегнали в чл.7 и чл.8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета:
•	Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация.
•	Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.

Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.