Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни в Указанията за попълване на Електронен формуляр за кандидатстване (Приложение А)
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език - подписан с КЕП
Да
3.
Бизнес план, по образец съгласно Приложение Б прикачен в ИСУН 2020
Да
4.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение 1) към Условията за кандидатстване – прикачена в ИСУН
Да
5.
Декларация по чл. 25, ал. 2 на Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове към Насоките за кандидатстване, попълнена по образец (Приложение 2) и подписана от всички лица, оправомощени да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин) прикачена в ИСУН 2020
Да
6.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение 3) към Условията за кандидатстване –прикачена в ИСУН 2020
Да
7.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение 4) към Условията за кандидатстване
Да
8.
Декларация за ненарушаване на чужди права върху интелектуална собственост - попълнена по образец (Приложение 5) към Насоките за кандидатстване – подписана от лице с право да представлява кандидата и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, Декларацията се подписва от всяко от тях.
Попълването на Раздел 1 от Декларацията е задължително за всички кандидати. Раздел 2 е задължителен само в случаите,  когато внедряваната по проекта иновация е защитена с авторско право от кандидата.
Да
9.
Сравнителен анализ на внедряваната иновация, попълнен по образец (Приложение 6) към Насоките за кандидатстване подписан от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице  и прикачен в ИСУН. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, Сравнителният анализ се подписва от всяко от тях.
Да
10.
Представен/и е/са документ/и в подкрепа на иновативността на внедрявания продукт (стока или услуга) или процес, описана във Формуляра за кандидатстване –подписани с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачени в ИСУН 2020:
- Патент за изобретение;
- свидетелство за регистрация на полезен модел;
-свидетелство за регистрация на промишлен дизайн;
-заявка за: патент за изобретение/свидетелство за регистрация на полезен модел на продукта/процеса, внедряван чрез проекта/свидетелство за регистрация на промишлен дизайн;
- лицензионен договор, с който се разрешава използването на съответния обект на интелектуална собственост;
- договор за прехвърляне на ноу-хау;
- договор за прехвърляне на права по интелектуална собственост;
- декларация за авторски права върху произведението предмет на внедряваната иновация – Раздел 2 от Приложение 5;
- договор за придобиване на резултати от НИРД;
- техническа документация, публикации, доклади, резултати от проведени тестове, изследвания, независими становища/оценки от компетентни организации , упражняващи своята основна дейност  в приоритетното направление на тематичната област на ИСИС, в рамките на което ще бъде реализирана иновацията или
- сключен договор за прехвърляне на права по интелектуална собственост, удостоверяващ, че за внедряването на определени продукти(стоки или услуги) или процеси, кандидатът ще придобие от трето лице чрез закупуване или по друг законосъобразен начин права по интелектуална собственост в рамките на проекта.
Да
11.
Проучване/Удостоверение за правен статус, издадено от Патентно ведомство – в случаите, когато кандидатът е представил по т.11 като документ  в подкрепа на иновативността на внедрявания продукт (стока или услуга) или процес, описана във Формуляра за кандидатстване: патент за изобретение, свидетелство за регистрация на полезен модел, свидетелство за регистрация на промишлен дизайн или заявка за патент/полезен модел/промишлен дизайн - прикачено в ИСУН 2020.
Не
12.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година или Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основна икономическа дейност на кандидата въз основа на наличната информация за последната приключила финансова година – прикачени в ИСУН.
Да
13.
Оферта от производител или първи доставчик за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена от производителя/доставчика, с форма и съдържание посочени в т. 7 от Раздел 24 от Условията за кандидатстване – прикачени в ИСУН 2020.
Не
14.
Декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик или друг относим документ, от който да е видно, че е спазено изискването за предоставяне на оферта от производител или първи доставчик – прикачени в ИСУН 2020.
Не
15.
Пълномощно за подаване на проектното предложение (ако е приложимо) – прикачено в ИСУН 2020.
Не
16.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти –прикачена в ИСУН 2020.
Не
17.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение 7) и прикачена в ИСУН 2020
Да
18.
Отчет за приходите и разходите за последните три приключили финансови години –  прикачени в ИСУН 2020. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър
Не
19.
Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности за последните три приключили финансови години, прикачена в ИСУН 2020. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Не
20.
Справка за група предприятия за последните три години – прикачена в ИСУН 2020. В случай че кандидатът не съставя посочената справка, същият следва да представи списък на предприятията, с които формира група предприятия.
Не
21.
Счетоводен баланс (индивидуален) за последните три приключени финансови години - прикачен в ИСУН 2020
Не
22.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три приключени финансови години – прикачен в ИСУН 2020
Не
23.
Документи, доказващи, че предлаганата по проекта иновация е резултат от съвместна дейност между кандидата и научна организация (незадължителен документ, необходим за техническата и финансова оценка), подписани от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачени в ИСУН 2020:
- Писмо от ръководителя на научна организация, с което се потвърждава, че предлаганата за внедряване иновация е съвместна разработка между кандидата и съответната научна организация;
или
- Договор между предприятието-кандидат и научна организация за съвместна разработка на предлаганата за внедряване иновация
Не
24.
Справка за иновационната дейност на предприятието през предходните три години (незадължителен документ, необходим за техническата и финансова оценка), подписана от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачена в ИСУН 2020. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Не
25.
Справка за научноизследователска и развойна дейност за предходните три години (незадължителен документ, необходим за техническата и финансова оценка) подписана от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачени в ИСУН 2020. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър
Не
26.
Документи, доказващи наличието на придобити права по интелектуална собственост от кандидата, управителя и/или съдружниците  му (незадължителен документ, необходим за техническата и финансова оценка) - прикачени в ИСУН 2020.
Не
II. Група
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите
Да
2.
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия
Да
3.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Белово, Септември, Велинград
Да
4.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години  преди датата на обявяване на настоящата процедура за подбор на проекти
Периодът от три приключени финансови години е 2015, 2016 и 2017 г. за първи и втори краен срок на кандидатстване.
Периодът от три приключени финансови години е 2016, 2017 и 2018 г. за трети краен срок на кандидатстване.
Да
5.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 750 000 лв.
Периодът от три приключени финансови години е 2015, 2016 и 2017 г. за първи и втори краен срок на кандидатстване.
Периодът от три приключени финансови години е 2016, 2017 и 2018 г. за трети краен срок на кандидатстване.
Не
6.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.
Периодът от три приключени финансови години е 2015, 2016 и 2017 г. за първи и втори краен срок на кандидатстване.
Периодът от три приключени финансови години е 2016, 2017 и 2018 г. за трети краен срок на кандидатстване.
Не
7.
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
−	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;
Да
8.
Проектното предложение не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
Да
9.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Да
10.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Да
11.
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Да
12.
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански  продукти  в  неселскостопански  продукти  извън  Приложение  №  I  от Договора за функциониране на ЕС, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на териториите на общините Белово, Септември и Велинград.
Да
13.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 /КИД 2008 – Приложение 5 към Насоките за кандидатстване/ в сектор С, код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и 11 „Производство на напитки”, както следва: 
- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”; 
- 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”; 
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”; 
- 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”; 
- 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”; 
- 10.81. „Производство на захар”; 
- 10.83. „Преработка на кафе и чай”; 
- 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“; 
- 10.91. „Производство на готови храни за животни”; 
- 11.02. „Производство на вина от грозде”; 
- 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”; 
- 11.06. „Производство на малц”.
Да
14.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация;
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; 
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социално осигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
1. повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация,
или
2. получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
1. престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2. престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна.
o) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
1. са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
2. не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Да
15.
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е налице недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Да
III. Група
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Изпълнението на проекта води до въвеждането на иновации, попадащи в тематичните области на ИСИС, в предприятията на територията на МИГ Белово, Септември, Велинград
Да
2.
Проектното предложение е подадено в рамките на крайния срок, описан в т. 25 на Условията за кандидатстване
Да
3.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Да
4.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца.
Да
5.
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на МИГ Белово, Септември, Велинград
Да
6.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/ организации.
Да
7.
По проекта се подкрепя внедряването на продуктова (стока или услуга) или производствена (процесова) иновация.
Да
8.
Изпълнението на проекта води до внедряване на продукт (стока или услуга) или процес, попадащи  в обхвата на приоритетните направления на определените в Иновационната стратегия за интелигентна специализация тематични области, изброени по-долу:
•	ИКТ и информатика: 
−	производства, особено Fabless и нови подходи за дизайн и/или асемблиране;
−	ИКТ подходи в машиностроене, медицина и творчески индустрии (във връзка с другите три тематични области), вкл. дигитализация на културно-историческо наследство, развлекателни и образователни игри, „инбедид“ софтуер;
−	3D дигитализация, визуализация и прототипиране;
−	Big Data, Grid and Cloud Technologies;
−	безжични сензорни мрежи и безжична комуникация/управление;
−	езикови технологии;
−	уеб, хибридни и "native" приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти;
−	използване на нови възможности във връзка с аутсорсинг и ИКТ-базирани услуги и системи.
•	мехатроника и чисти технологии: 
−	производство на базови елементи, детайли, възли и оборудване, вграждани като част от мехатронен агрегат или самостоятелно съставляващи такъв агрегат;
−	машиностроене и уредостроене, вкл. части, компоненти и системи, с акцент върху транспорта и енергетиката;
−	инженеринг, реинженеринг и продължаване на жизнения цикъл на индустриални машини, уреди и системи;
−	системи за автоматизирано и софтуерно подпомагано управление с приложение в производството;
−	вграждане на ВЕИ в роботизирани системи с изкуствен интелект;
−	създаване на съвременни информационни комплекси за автономни енергийни системи;
−	роботика и автоматизация на процеси, в т.ч. 3-D моделиране на роботизирани автоматизирани системи;
−	проектиране и производство на високо-технологични продукти и/или участие в над-национална производствена верига, вкл. в аеро-космическата индустрия;
−	био-мехатроника;
−	интелигентни системи и уреди, „интелигентни домове“ – „интелигентни градове“;
−	чисти технологии с акцент върху транспорта и енергетиката (съхранение, спестяване и ефективно разпределение на енергия, електрически превозни средства и еко-мобилност, водород-базирани модели и технологии, безотпадни технологии, технологии и методи за включване на отпадъчни продукти и материали от производства в други производства).
•	индустрия за здравословен живот и биотехнологии :
−	методи за чисто производство, съхранение, преработка и достигане до крайния потребител на специфични български съставки, средства и продукти (вкл. кисело мляко, мед и пчелни продукти, хляб, вино, млечни и месни продукти, етерични масла, бира, билки и билкови продукти, козметични средства и продукти);
−	производство на специализирани храни и напитки (бебешки и детски, „космически“ храни);
−	производство на инструменти, оборудване, консумативи за медицинска и дентална диагностика и терапия и/или участие в над-национална производствена верига;
−	персонална медицина, диагностика и индивидуална терапия, лечебни и лекарствени форми и средства;
−	медицински и лечебен туризъм с акцент върху възможностите за персонализация (немасов, а персонален туризъм);
−	нано-технологии в услуга на медицината;
−	био-технологии с пряко приложение за здравословен начин на живот;
−	„сини“ технологии и приложение на нови методи и технологии в устойчивото ползване на речни и морски ресурси;
−	 производство на инсталации за добиване на екологично чиста електроенергия и промишлена вода;
−	зелена икономика/биобазирана  икономика  (според  обхвата  на  дефиницията  за „Иновации  за  устойчив  растеж:  Биокономика  за  Европа“).  Биобазирани  продукти  са „продукти, които са изцяло или частично получени от материали от биологичен произход, с изключение на материали, вградени в геоложки формации и/или фосилизирани.
•	нови технологии в креативните и рекреативните индустрии:
−	културните и творческите индустрии (според дефиниция на ЕК: архитектура, архивно дело и библиотекарство, артистични занаятчийство, аудио-визуални форми (филми, ТВ, видео игри и мултимедия), културно наследство, дизайн, вкл. моден дизайн, фестивали, музика, сценични и визуални изкуства, издателска дейност, радио;
−	компютърни и мобилни приложения и игри с образователен, маркетинг и/или развлекателен характер;
−	алтернативен (селски, еко-, културен и фестивален) и екстремен туризъм и спорт (за стимулиране на несезонен, немасов, а постоянен нишов туризъм);
−	производство на стоки и съоръжения с пряко приложение в тези сфери (напр. национални (регионални) носии, велосипеди, стени за катерене и др. стоки за алтернативни и екстремни спортове, костюми, декори, материали за исторически възстановки, специализирана екипировка и оборудване, печатни издания).

Да
9.
Проектът е насочен към постигане на минимум една от следните цели:
1/ Пазарна реализация на продукт (стока или услуга) в приоритетните направления на тематичните области на ИСИС.
2/ Внедряване на процес в приоритетните направления на тематичните области на ИСИС.
Да
10.
Проектът включва минимум една от следните дейности:
1/ Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на продуктова и/или производствена иновация.
2/ Придобиване на права на интелектуална собственост върху иновациите, които ще бъдат подкрепяни по процедурата.
3/ Придобиване/разработване на специализиран софтуер, необходим за внедряването на иновативната продуктова и/или производствена иновация.
Да
11.
Проектът е в съответствие с минимум един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.:
1. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Проектът не съдържа дейности водещи до неравнопоставеност както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи
2. Подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях. 
Кандидатът е предоставил информация по този критерий. 
Да
12.
Общия размер на заявената и/или одобрената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 45 000 лв.
Да
13.
Общият размер на допустимите разходи по проекта е по-висок или равен на 50 000 лв.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.