Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния
представител на кандидата
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е
прикачено нотариално заверено пълномощно/и от съответното упълномощено/и лице/а във формат
„.рdf“ или „.jpg“.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата
упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го
подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат
Не
5.
Документите, качени в ИСУН, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният
документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет
преводач, а, когато документът е официален по смисъла на Граждански процесуален кодекс, той е
легализиран с апостил.
Не
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основната информация за проектното предложение - (Приложение № 1) - Представя се във формат .xls,
.xlsx, .pdf, .jpg.
Не
2.
Таблица за допустими инвестиции във формат .pdf, .jpg, подписан и сканиран от кандидата, както и във
формат .xls, .xlsx, (Приложение № 2)
Не
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата
във формат .pdf, .jpg.
Не
4.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите
условия. Представя се във формат .pdf, .jpg
Не
5.
Декларация по образец за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството
през текущата стопанска година към момента на кандидатстване с подпис/и, печат и сканирана във
формат .doc, .docx, .pdf, .jpg. (Приложение № 5) Не се представя от признати групи производители и
признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, които не са
земеделски стопани.
Не
6.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/
организацията на производители, с които участват в групата/организацията (Приложение № 8) с
подпис/и, печат и сканирана във формат .pdf, .jpg. Представя се за кандидати групи/организации на
производители.
Не
7.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. –
сканирани във формат .pdf, .jpg (не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани,
а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че
преработват собствена суровина)
Не
8.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на
подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем
участват животни във формат .pdf, .jpg. Не се представя от юридически лица, които не са земеделски
стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че
преработват собствена суровина.
Не
9.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за
собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на
минималния стандартен производствен обем във формат .pdf, .jpg.
Не
10.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 4) с подпис/и, печат и сканирана във формат
.pdf, .jpg, .doc, .docx.
Не
11.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец съгласно
приложение № 13 и е подписана и сканирана от кандидата и е качена във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip,
.rar, .7z. /Приложение № 3/
Не
12.
Декларация за липса на основание за отстраняване (съгласно Заповед №  РД 09-359/27.04.2020 г., изменен съгласно Заповед № РД 09-442/04.06.2020 г.) -  по образец (Приложение № 9).   Представя се във формат „pdf“ или .jpg.
Не
13.
Декларация за нередности /Приложение № 10/ от представляващия/те кандидата. Представя се във
формат .pdf, .jpg.
Не
14.
Декларация за двойно финансиране - декларация за липса или наличие на двойно финансиране по
проекта от представляващия/те кандидата /Приложение № 12/. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf,
.zip, .rar, .7z.
Не
15.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА /
Приложение № 14/. Представя се във формат .pdf, .jpg.
Не
16.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден
от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо с подпис/и, печат и сканирана във
формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z (Приложение № 15). Задължително за микро, малки или средни
предприятия. Не се представя от кандидати, които са големи предприятия.
Не
17.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което
подава декларация /Приложение № 15а/ във формат .pdf, .xlsx .xls, .xlsx, .jpg.
Не
18.
Бизнес план по образец (Приложение № 6) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат
.pdf, .jpg, .doc, .docx и таблиците от бизнес плана в .xls, .xlsx, по образец (Приложение № 6a)
Не
19.
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година (представя се, в случай че отчетът не е
публикуван в Търговския регистър) или за последния приключен междинен период (за кандидати,
регистрирани в годината на кандидатстване). Представя се във формат .pdf, .jpg.
Не
20.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с
разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват
дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar,
.7z.
Не
21.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова
година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се
във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
22.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното
предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта свързани с разходи за предпроектни
проучвания, такси, възнаграждения за архитекти, инженери, консултантски услуги, извършени след
01.01.2014 г., съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22. Представят се във формат .pdf, .jpg.
Не
23.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини и/
или декларация по образец от кандидата във формат .pdf, .jpg. Важи за проекти, включващи
инвестиции по т. 12 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“, в случаите, когато не се
предвижда преработка на собствена земеделска продукция и/или използване на биомаса, получена в
резултат на земеделската или преработвателната дейност или Декларация по образец (Приложение №
16) от кандидата с описани вид и количества на основните суровини във формат .pdf, .jpg. Важи за
проекти, включващи инвестиции по т. 12 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“, в
случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция като доказателство, че са
осигурени най-малко 50% от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената
му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ.
Декларацията се представя от предприятието-кандидат и/или от членовете на групата/организацията на
производители. В случаите на преработка на биологични суровини, декларацията се придружава със
сертификат за биологично производство, в който фигурират изрично посочените за преработка
суровини.
Не
24.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция
като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50 % от продуктите на
преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година
от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, като в случаите на производство на
гранулиран фураж договорите следва да доказват осигурена реализация на 100 % от произведения
гранулиран фураж съгласно предвижданията на производствената програма за целия период на
изпълнение на бизнес плана. Представя се във формат .pdf, .jpg.
Не
25.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната
среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на
необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за
преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за
съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД),
издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в
случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представя се
във формат .pdf, .jpg. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за
издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение не включва строително-
монтажни работи).
Не
26.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот (Представя се в случаите, когато
проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата.), или документ за ползване върху
имота, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години за
кандидати микро-, малки или средни предприятия и 8 години за кандидати големи предприятия
считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж
(Важи в случай по т. 15 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“) представят се във
формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
27.
Документ за собствентост или документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години за
кандидати микро-, малки или средни предприятия и 8 години за кандидати големи предприятия
считано от датата на подаване на проектното предложение (Важи в случай по т. 16 от Раздел 13.2
„Условия за допустимост на дейностите“) Представят се във формат .pdf, .jpg.
Не
28.
Документ за ползване на сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро-,
малки или средни предприятия и 8 години за кандидати големи предприятия считано от датата на
подаване на проектното предложение във формат .pdf, .jpg. Важи в случай по т. 20 от Раздел 13.2
„Условия за допустимост на дейностите“. Представят се във формат .pdf, .jpg.
Не
29.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който
ще се изгражда, ремонтира или обновява във формат .pdf, .jpg, .rar, .7z, .zip. Важи в случаите на
проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-
монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
Не
30.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект", или
заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или
обновява във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. Представя се в случай, че проектът включва разходи
за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект
съгласно ЗУТ.
Не
31.
Разрешение за строеж във формат .pdf, .jpg. Важи в случай, че проектът включва разходи за
строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж
съгласно ЗУТ.
Не
32.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж във
формат .pdf, .jpg. Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях
не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
Не
33.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ във формат .pdf, .jpg. Важи в случай, че
проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения.
Не
34.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от
правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес) във формат .jpg,
.jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. Важи когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес, както и
при закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за
подобряване на производството, за които се изисква поставяне в затворени помещения, съгласно
описаната технология.
Не
35.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по
проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/
инвестицията съгласно българското законодателство във формат .pdf, .jpg.
Не
36.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и
съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми
енергийни източници. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
37.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в
случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за
охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса) във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip,
.rar, .7z. Важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или
енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса.
Не
38.
Предварителни договори с описани количества и цени на биологични суровини (важи в случаите,
когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или
преработвателната дейност на кандидата) и/или декларация по образец (Приложение № 16) от
кандидата с описани вид и количества на суровините във формат .pdf, .jpg. (Важи в случаите, когато се
предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност
на кандидата като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за
производството на биоенергия за собствени нужди на преработвателното предприятие за целия период
на изпълнение на бизнес плана).
Не
39.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите
вноски във формат .pdf, .jpg. Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез
финансов лизинг.
Не
40.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата,
датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на
активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС във формат
.pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m . Важи в случаите по т. 9 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост
на разходите“ и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга
недвижима собственост.
Не
41.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на
валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна
техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС
ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно (Приложение №11) във формат
.pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m. Когато избраната оферта не е с най-ниска цена се представя и
писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. В случаите на инвестиции за строително-
монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят
във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”.
Важи в случаите по т. 10 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“ и не се отнася при
кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост.
Не
42.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията – за всеки
обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики,
вкл. марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и начин на доставка, ведно
с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС. Представят се във формат .pdf,.jpg,. В
случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-
стойностни сметки, които се представят във формат .pdf,.jpg,.xlsx,.xls,.rar,.7z,.zip.
Не
43.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а в случай, че избраната оферта не е с най –
ниска цена с вкл. обосновка на мотивите за избор на оферта, която не е с най ниска цена, след
проведено пазарно проучване, преди сключване на предварителни или окончателни договори за
строителство/услуги/доставки. Представя/т се във формат .pdf, .jpg.
Не
44.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на
проектното предложение се във формат .pdf, .jpg. Важи в случай, че проектът включва разходи за
закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост.
Не
45.
Декларация за държавни или минимални помощи независимо от тяхната форма и източник по образец
(Приложение № 7) във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. Важи за кандидати с проекти за преработка
на продукти от приложение № І от Договора за функциониране на Европейския съюз /ДФЕС/ в
продукти извън приложение № І от Договора или памук.
Не
46.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална
несамостоятелност от кандидата по образец (Приложение № 13) във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar,
.7z.
Не
47.
Формуляр за мониторинг (Приложение № 17) във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
48.
Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от
6 месеца преди представянето му. Представя се във формат .pdf, .jpg.
Не
49.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от
Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината, издадени не
по-рано от 1 месец преди датата на представянето им – сканирани във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar,
.7z.
Не
50.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите
и тяхната безопасност, издаден от БАБХ, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни
стоки/фуражи във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
51.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР (Приложение
№ 19) във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
52.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от ЗВД във формат .pdf
или .jpg.
Не
53.
Пред-проектно проучване във формат .jpg, .pdf, .zip, .rar.
Не
54.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице във формат .jpg, .pdf, .zip, .rar.
Не
55.
Писмена обосновка за мотивите, обусловили избора, когато избраната оферта не е с най-ниска цена във
формат .pdf или .jpg.
Не
III. Група
ДОКУМЕНТИ ЗА СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 1 „Проектът е за инвестиции в активи за съхранение,
преработка, пакетиране, охлаждане, замразяване и сушене на продукти, произвеждани на територията
на МИГ“:
1. 1. Предварителни или окончателни договори със земеделски производители, произвеждащи
растителна или животинска продукция на територията на МИГ Минерални бани – Черноочене за
минимум 50% от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му
програма от бизнес плана за срок минимум три години за МСП и минимум пет години за големи
предприятия след изплащане на финансовата помощ. В Договорите трябва да са описани вид,
количества, произход и цени на основните суровини/земеделски продукти, с приложена
Регистрационна карта на ЗП към всеки договор (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на
собствена земеделска продукция, произвеждана или добивана на територията на МИГ Минерални бани
– Черноочене). Представят се сканирани във формат "pdf“ или „jpg”. Представя се, в случай че
кандидатът заявява точки по Критерий за подбор №1.
1. 2. Декларация за видовете и количества суровини, когато кандидатът е регистриран ЗП или група или
организация на производители (съгласно т.2 от раздел 11.1 от УК) по образец (Приложение № 16) с
описани вид, количества и произход на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда
преработка на минимум 50 % собствена земеделска продукция, произвеждана или добивана на
територията на МИГ Минерални бани – Черноочене). Представя се сканиран във формат "pdf“ или
„jpg”. Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по Критерий за подбор №1.
Не
2.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 2 „Проектът е за преработка на биологични
продукти“:
2.1 Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на биологични
суровини като доказателство, че са осигурени биологични суровини за преработвателното предприятие
съгласно производствената му програма от бизнес плана - за срок минимум три години след изплащане
на финансовата помощ и сертификат за биологично производство на суровина (когато не се предвижда
преработка на собствена биологично сертифицирана земеделска продукция). Представя се, в случай че
кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 2. Документите се представят във формат „pdf“
2.2 Предварителни договори за реализация на продукция като биологично производство за срок
минимум три години след изплащане на финансовата помощ като доказателство, че кандидатът ще
произвежда биологична продукция и копие от сертификат от контролиращо лице (представя се
представя се от съществуващи предприятия, в случай че произвеждат биологична продукция) –
приложимо за кандидати, които заявяват точки по критерий за подбор № 2. Представя се във формат
„pdf“ (Приложение № 16)
Не
3.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 3 „С проектът се въвеждат нови процеси и
технологии, целящи опазването на околната среда“
Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС)
2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския
парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво
(OB L 193, 21 юли 2014 г.). Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо). Представя се в
случай, че кандидатът заявява точки по Критерий за подбор № 3, във връзка с изискването
инвестициите по проекта водят до изпълнение на изискванията на Регламент за изпълнение на
Директива 2009/125/ЕС/, които водят до намаляване на емисиите/по отношение на изискванията за
екопроектиране на котли на твърдо гориво.
Не
4.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 4 „Проектът насърчава заетостта чрез разкриването
на работни места и запазване на съществуващи работни места“
4.1 Справка-декларация за съществуващия и нает персонал съгласно образец (Приложение № 18) във
формат „pdf“ или „jpg”. Представя се в случай на кандидат, който заявява точки по Критерий за подбор
№ 4 и няма приключила финансова година и за новорегистрирани предприятия.
4.2 Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо
кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ във формат „pdf“ или „jpg”.
Представя се в случай, че кандидатът заявява точки по Критерий за подбор № 4 и има приключила
финансова година или Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър
до деня преди подаване на проектното предложение (представят се за новорегистрирани предприятия).
Представят се във формат „pdf.
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът отговаря на критериите за видове допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.1.
от Условията за кандидатстване.
Да
2.
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични
регистри, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата, описани в 11.2.
от Условията за кандидатстване.
Да
3.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включват една или повече от
допустимите за финансиране дейности, описани в т.13.1. от Условията за кандидатстване.
Да
4.
Дейностите/инвестициите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ „Минерални бани –
Черноочене“, съвпадаща с административно териториалните граници на община Минерални бани и
община Черноочене.
Да
5.
В случай че проектът е представен от призната група или организация на производители или такава,
одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от
ПРСР 2014 – 2020 г., същият е пряко свързан с основната земеделска дейност на членовете и основна за
групата/организацията. В останалите случаи е неприложимо.
Да
6.
Бизнес планът съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5 годишен
период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи за 10 годишен
период.
Да
7.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции
по проекта, и отговарят на условията за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в
подраздел 13.2. от условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за тип и
съдържание на документите по съответния вид дейност.
Да
8.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в подраздел 13.3 от Условията
за кандидатстване.
Да
9.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението,
съгласно Условията за кандидатстване – до 24 месеца от сключване на административен договор за
предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2023 г.
Да
10.
Минималният размер на общите допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от 7
823,32лв.
Да
11.
Максималният размер на общите допустими разходи по проекта не надвишава 195 583,00 лв.
Да
12.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР и Условията за кандидатстване за мярка
4.2., като Безвъзмездната финансова помощ е в размер 50 на сто от общия размер на допустимите за
финансово подпомагане разходи, за проекти, представени от микро-, малки или средни предприятия, и
БФП в размер 40 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи, за
проекти, представени от големи предприятия съгласно т. 10 от Условията за кандидатстване, и това е
обосновано и/или доказано.
Да
13.
Разходите по т.13 от подраздел 14.1. „Допустими видове разходи“ на Условията за кандидатстване,
свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери
и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на
подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото
изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта.
Да
14.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима
собственост, тези разходи не надвишават 10 на сто от общите допустими разходи по проекта и са до
размера на представената данъчна оценка.
Да
15.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг, от представения
договор за лизинг и погасителния план към него е видно, че бенефициентът на помощта ще стане
собственик на съответния актив в рамките на срока на изпълнение на проекта и не по-късно от датата
на подаване на заявката за плащане за същия актив.
Да
16.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с
референтни разходи на ДФ „Земеделие”, Приложение № 24 от Документи за информация към
условията за кандидатстване, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в
Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода
съответства на цената по представената оферта на производител/доставчик/строител за всяка отделна
инвестиция в дълготрайни активи.
Да
17.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ
„Земеделие” , то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на
съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими
индикативни оферти. Събраните оферти са представени, заедно с изпратено запитване за оферта /
Приложение № 11/.
Да
18.
Всички представени оферти съдържат информация относно: наименование на оферента, срок на
валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа
спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
Да
19.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на
валидност.
Да
20.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Изискването за вписване в Търговския регистър към Агенцията по вписванията не се прилага за Националната служба за съвети в земеделието, както и физически лица, предоставящи услуги по т. 11 от раздел 14.1. „Допустими видове разходи“.
Да
21.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване,
че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност
помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото; б)
съдружници; в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или
капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните;
д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото
лице; е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или
юридическо; ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
Да
22.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен
професионален регистър на строителя,съгласно Закона за Камарата на строителите, и могат да
извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория
съгласно изискванията на чл.3, ал.2 от Закона за Камарата на строителите и за това е приложен
документ.
Да
23.
В случай, че кандидата не е избрал най-ниска цена от представените три оферти, към представените
оферти е приложена писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
Да
V. Група
Проверка за основателността на предложените за финансиране разходи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на
разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за
кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в
представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния
разход.
Да
VI. Група
Проверка за липса на двойно финансиране
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Да
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Да
VII. Група
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност.
Да
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Да
VIII. Група
Посещение на място
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по
образеца Приложение № 28 към Условията за кандидатстване – документи за информация.
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие.
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Да
IX. Група
Резултати от разглеждане на бизнес плана
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение № 6 и 6а като се използва Контролен  лист за оценка на бизнес план - Приложение 29 към Условията за кандидатстване, документи за информация, който се прилага попълнен и подписан.
Да
X. Група
Изискани/представени от кандидата документи в хода на оценката на проектното предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор.
Да
XI. Група
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Да
2.
Допълнителен коментар:
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.