Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а, във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Да
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат
Да
5.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил
Да
6.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно финансиране
Да
7.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени условия
Да
8.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта
Не
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Комплектовка на проектното предложение - Общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение (Приложение № 1 от документите за попълване). Формулярът се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачват - документ във формат ".doc" /".docx"/, сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”, подписан и подпечатан
Да
2.
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (Приложение № 2). Таблицата се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „.pdf” и електронен вариант на документа във формат „.xls“ („.xlsx“)
Да
3.
Декларация (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 3 от документите за попълване). Декларацията е налична в ИСУН във формат „.pdf“;
В случай, че проектното предложение не се подава лично от кандидата, декларацията се подава и от упълномощеното лице
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf“
Не
5.
Удостоверение, издадено от Национална агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Да
6.
Удостоверение за признаване на групата/организацията на производители (в случаите на кандидати признати групи/организации на производители). Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf“
Не
7.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, в случай на отглеждане на  животни. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf“
Не
8.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf“
Да
9.
Декларация съгласно Приложение № 6 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата- (Приложение № 4 от документите за попълване). Декларацията е налична в ИСУН във формат „.pdf“
Да
10.
Декларация за нередности съгласно приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидат – (Приложение № 5 от документите за попълване ). Декларацията е налична в ИСУН във формат „.pdf“
Да
11.
Декларация за изкуствено създадени условия /Приложение №6 от документите за попълване/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”
Да
12.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение № 8 от документите за попълване). Декларацията е налична в ИСУН във формат „.pdf“
Да
13.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/
решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие /решение по оценка за съвместимостта /писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf“
Не
14.
Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Не
15.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (за проектни предложения, които включват разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
16.
Бизнес план, за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи за 10-годишен период, по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие" с подпис и печат на всяка страница (Приложение № 9 от документите за попълване).  В ИСУН се прикачват - документ във формат ".doc" /".docx"/, сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf” и  таблиците от бизнес плана във формат „.xls”(„.xlsx“) по образец
Да
17.
Инвентарна книга  и справка за дълготрайните активи към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Не
18.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период /за кандидати юридически лица/. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Не
19.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
20.
Декларация по чл. 4а, ал.1 от ЗМСП  по образец, утвърден от министъра на икономиката  (Приложение № 12 и Приложение № 13 от документите за попълване ). Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf
Да
21.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по настоящата процедура. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Да
22.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 14 от документите за попълване  (офертата се прилага за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат ".xls" („.xlsx“)
Не
23.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 14 от документите за попълване (офертите се прилагат за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). В случай, че кандидатът се явява възложител по ПМС № 160 от 1 юли 2016 г., на етапа на кандидатстване се представят най-малко три съпоставими индикативни, независими оферти в оригинал, с оглед определяне на обосноваността на разхода, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 14 от документите за попълване. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи във формат „pdf”. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат ".xls" („.xlsx“)
Не
24.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора (документът се прилага за всеки заявен за финансиране разход, който не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи). Документът не е приложим за кандидати възложители по ПМС 160 от 1 юли 2016 г., да дейности / активи, за които няма избран доставчик към датата на кандидатстване. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи във формат „.pdf”
Не
25.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно националното им законодателство. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”.
Не
26.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Не
27.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 15 към от документите за попълване). Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Да
28.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата). Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Не
29.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро-, малки или средни предприятия и 8 години за кандидати големи предприятия считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж. Документът е наличен  в ИСУН във формат „.pdf”
Не
30.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро-, малки или средни предприятия и 8 години за кандидати големи предприятия считано от датата на подаване на проектното предложение (важи в случай по т. 17 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Не
31.
Документ за ползване на сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро-, малки или средни предприятия и 8 години за кандидати големи предприятия считано от датата на подаване на проектното предложение. Документите са налични в ИСУН във формат „.pdf”
Не
32.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ).. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Не
33.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ).
Документът е наличен в ИСУН в “.pdf“ формат
Не
34.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Документът е наличен в  ИСУН във формат „.pdf”
Не
35.
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Документът е наличен ИСУН във формат „.pdf”
Не
36.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Не
37.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения). Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Не
38.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Не
39.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Документът е наличен в  ИСУН във формат „.pdf”.
Не
40.
Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по т. 23-28 от Раздел 13.2„Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Не
41.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и/или декларация по образец от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на преработвателното предприятие за целия период на изпълнение на бизнес плана (важи в случаите на проекти, включващи инвестиции по т. 1.7 от Раздел 13.1 „Допустими дейности“). Документът е наличен в  ИСУН във формат „.pdf”
Не
42.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по ПМС № 160 от 1 юли 2016 г.). Представя се във формат „pdf“ . В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представят се във формат „pdf“ и “.xls” (“.xlsx”).
Не
43.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане (удостоверението е приложимо в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Не
44.
Декларация за двойно финансиране /Приложение № 17 от документите за попълване/. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Да
45.
Декларация за свързаност. Декларацията следва да бъде попълнена и подписана от всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин). /Приложение № 18 от документите за попълване/. Документът са налични във формат „.pdf”
Да
46.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) и/или декларация по образец (Приложение № 11) от кандидата с описани вид и количества на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) като доказателство, че са осигурени най-малко 50 % от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, от които най-малко 30 на сто от общата суровинна база, определена в производствената програма за първата прогнозна година след въвеждане в експлоатация на инвестициите, включени в проекта, трябва да е от собствена продукция и/или от регистрирани земеделски стопани по реда на Наредба № 3 от 1999 г. (представя се и в случаите, когато суровините се закупуват от кланични пунктове). Документите са налични във формат „.pdf”
Да
47.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50 % от продуктите на преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, като в случаите на производство на гранулиран фураж договорите следва да доказват осигурена реализация на 100 % от произведения гранулиран фураж съгласно предвижданията на производствената програма за целия период на изпълнение на бизнес плана. Документите са налични във формат „.pdf”
Да
48.
Декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец съгласно приложение № 10 (важи за кандидати с проекти за преработка на продукти от приложение № І от Договора в продукти извън приложение № І от Договора или памук). Документът е наличен във формат „.pdf”
Да
49.
Справка – декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията /Приложение 7/. Декларацията се попълва от кандидати признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 - 2020г. Документът е наличен в ИСУН във формат „.pdf”
Не
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ – Специфични документи съотносими с критериите за подбор:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация за видовете и количества суровини (Приложение № 11). Декларацията се попълва в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция и/или използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата. Декларацията се представя от предприятието-кандидат /Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 2/
Не
2.
Предварителни договори с описани количества и цени на суровините попадащи в чувствителни сектори, като доказателство, че са осигурени най-малко 50% /75 % от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма от бизнес плана за срок минимум три години за МСП и минимум пет години за големи предприятия след изплащане на финансовата помощ. /Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 3/.
Не
3.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ или отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три спрямо датата на кандидатстване години (2015, 2016 и 2017 г.), в зависимост от датата на регистрация на кандидата, заверени от кандидата и НСИ, а в случай на кандидати регистрирани през годината на кандидатстване се представя справка за заетите лица, заверена от кандидата към датата на кандидатстване. За кандидати ЕТ и физически лица се предоставя справка за заети лица, заверена от кандидата и от НСИ, от която да са видни данните за средния списъчен брой на персонала за съответните години.  /Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 4/.
Не
4.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. /Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 5/.
Не
5.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013, издадено в рамките на четири години преди датата на подаване на проектното предложение. /Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 6/.
Не
6.
Декларация, в която да се декларира, че кандидатът не е получавал подкрепа от европейската общност за подобна инвестиция /Приложение 16/./Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 7/
Не
7.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията. /Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 8/.
Не
8.
Документ, издадено от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/. /Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 8/.
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Обща допустимост:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение попада в обхвата на Мярка 4.2 „Инвестиции в преработка/ маркетинг на селскостопански продукти“от Стратегията за Водено от общностите местно развитие на СНЦ „МИГ Възход - Ветрино, Вълчи дол, Провадия“
Да
2.
Проектното предложение ще допринесе за изпълнение на Приоритет 1: Развитие на земеделски и неземеделски бизнес с висока добавена стойност, Специфична цел 1.2.  Подпомагане на производството и преработката на специфични за територията земеделски продукти с добавена стойност  в Стратегията  за Водено от общностите местно развити на СНЦ „МИГ Възход - Ветрино, Вълчи дол, Провадия“
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
1.	Земеделски стопанин;
2.	Призната група производители и призната организация на производители на земеделски продукти или такъв, одобрен за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020г.;
3.	Еднолични търговци и юридически лица, различни от кандидатите по т. 1 и 2; Кандидатите по т. 1, 2 и 3 трябва да са регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите.;
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление, а за физическите лица – постоянен адрес, на територията на действие на СНЦ „МИГ Възход - Ветрино, Вълчи дол, Провадия“.
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на СНЦ „МИГ Възход - Ветрино, Вълчи дол, Провадия“.
Да
4.
Кандидатът не отговаря на следните изисквания:
1.	е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си;
2.	има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата или към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл всила;
3.	е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършенонарушението;
4.	е предоставили документи с невярно съдържание или е представил изискваща се информация, необходима за удостоверяване на липсата на основания за отказ за финансиране, критерии за подбор или изпълнение на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5.	е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършенонарушението;
6.	е нарушавал правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършенонарушението;
7.	е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършенонарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ), включен в стратегията     за     ВОМР,     и/или     от     Държавен фонд "Земеделие"поотношениенаодобрениетозаполучаване на финансова помощ чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрение за получаване на финансовапомощ; 
8.	е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган;
9.	 е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор с влязло в сила съдебно решение за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, на договор  за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема надоговора;
10.	при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, са констатирани значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, договор за концесия за строителство или за услуга, на който е страна или представлява лицето, което е довело до предсрочното му/им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11.	извършил е нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършенанередността;
12.	има изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ, освенако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
13.	е включени в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) №966/2012";
14.	е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР или вДФЗ;
15.	е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, до една година от прекратяване направоотношението;
16.	е осъден с влязла в сила присъда, освен ако не е реабилитиран,за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс; з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви от "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17.	е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавнапомощ;
18.	е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия заВОМР;
19. свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, член на управителния орган или контролния орган на Местна инициативна група Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия, или с кметовете на общините Ветрино, Вълчи дол или Провадия.
20. член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия или е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
21. свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Обща допустимост на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 29 337,00 лева.
Да
2.
Размерът на общите допустими разходи проекта е малък или равен на 391 160,00  лв.
Да
3.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Ветрино, Вълчи дол и Провадия
Да
4.
Всички дейности включени в проектното предложение попадат в обхвата на допустимите дейности по т.13.1 от Условията за кандидатстване:
1.Инвестиции в процеси и технологии за производство на продукти, включително такива свързани с къси вериги на доставка;
2.Инвестиции свързани с изграждане, придобиване и модернизиране на сгради и други недвижими активи необходими за производството и маркетинга;
3.Инвестиции в инсталиране на нови машини и оборудване за подобряване на производствения процес и маркетинга;
4.Инвестиции в активи за съхранение, преработка, пакетиране, охлаждане, замразяване и сушене с цел запазване качеството на продукцията и суровината;
5.Инвестиции в специализирани транспортни средства за превоз на суровини и/или готова продукция, включително хладилни транспортни средства;
6.Инвестиции свързани с внедряването на системи за управление на качеството;
7.Инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление;
8.Инвестиции за постигане съответствие със стандартите на Общността, включително пречиствателни съоръжения.
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на разходите
Критерий Води до отхвърляне
1.
1. изграждане, придобиване и модернизиране на сгради и други недвижими активи, свързани с производството и/или маркетинга, включително такива, използвани за опазване компонентите на околната среда;
2. закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на производствения процес по преработка и маркетинга, в т.ч. за:
а) преработка, пакетиране, включително охлаждане, замразяване, сушене, съхраняване и др. на суровините или продукцията;
б) производство на нови продукти, въвеждане на нови технологии и процеси;
в) опазване компонентите на околната среда;
г) производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствените нужди на предприятието, включително чрез преработка на растителна и животинска първична и вторична биомаса;
д) подобряване на енергийната ефективност и за подобряване и контрол на качеството и безопасността на суровините и храните;
3. закупуване на земя, необходима за изпълнение на проекта във връзка с изграждане и/или модернизиране на сгради, помещения и други недвижими материални активи, предназначени за производствени дейности;
4. закупуване на сгради, помещения и други недвижими имоти, необходими за изпълнение на проекта, предназначени за производствени дейности на територията на МИГ;
5. закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция, използвани и произвеждани от предприятието;
6. изграждане/модернизиране, включително оборудване на лаборатории, които са собственост на кандидата, разположени са на територията на предприятието и са пряко свързани с нуждите на производствения процес, включително чрез финансов лизинг;
7. материални инвестиции за постигане на съответствие с новоприети стандарти на Съюза, включително чрез финансов лизинг;
8. разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти за системи за управление, разходи за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация в предприятията само когато тези разходи са част от общ проект на кандидата;
9. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
10. за ноу-хау, придобиване на патентни права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
11. разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1 - 10.
Допустимите разходи по т. 11 не може да превишават следните стойности:
1. за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта, като част от разходите по т. 11 не могат да превишават 5 на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10, но не повече от левовата равностойност на 35 000 евро;
2. разходите за изготвяне на технически и работен проект в случаите на строително-монтажни дейности, като част от разходите т. 11 не могат да превишават 2,25 на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10;
3.разходите за изготвяне на технологичен проект, когато не е включен в разходите по т. 2, като част от разходите по т. 11 не могат да превишават 2,25 на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10;
4. разходите за строителен надзор като част от разходите по т. 11 не могат да превишават едно на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10;
5. разходите за пред проектни проучвания, правни услуги и хонорари за архитекти и инженери, извън тези по т. 1, 2, 3 и 4, като част от разходите по т. 11 не могат да превишават 1,5 на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10.
Разходите за закупуване на земя, сгради и други недвижими имоти по т.3 и 4 не могат да надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по т.1 и 2 и т.5 - 10.
Разходите по т. 11 са допустими, ако са извършени не по-рано от 1 януари 2014г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Да
2.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите
Не
VIII. Група
ПРОВЕРКА АНАЛИЗ НА БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на предприятието или на предприятията на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP)е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.