Критерии за оценка

I. Група
Общи изиисквания
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Не
2.
Формулярът е подписан с КЕП от законния представител на кандидата
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Не
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Не
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  и във формат „pdf”, подписанa и сканиранa от кандидата . (Приложение № 1)
Да
2.
Декларация за лични данни във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, .doc, .docs . (Приложение № 2)
Да
3.
Декларация за липса на  основ. за отстраняване .pdf, .zip, .rar,.7z (Приложение № 3) към № РД 09-365 от 27.04.2020 г. Попълва се от всички кандидати в процедурата за подбор, включително: представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др.лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане
Да
4.
Декларация за нередности. Представя се във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s (Приложение № 4)
Да
5.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат “pdf” и таблиците от Бизнес плана в “xls” (Приложение № 5/5А). .xls, .xlsx, .pdf, .jpg, .doc, .docx
Да
6.
Декларация по чл. 3 и 4 от  ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) с подпис/и, печат и сканирана във формат .pdf,  .jpg (Приложение № 6а). Не се представя от кандидати, които са големи предприятия.
Да
7.
Справка обобщени параметри ЗМСП xlsx .xls, .xlsx,
Не
8.
Декларация за двойно финансиране по проекта. Представя се във формат .pdf, .jpg (Приложение №7/документи за попълване ).
Да
9.
Декларация за изкуствено създадени условия и липса на функционална несамостоятелност. Представя се във формат .pdf, .jpg (Приложение № 8/документи за попълване).
Да
10.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР". Представя се във формат 	.xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z (Приложение № 9/документи за попълване).
Да
11.
Декларация за предоставяня на данни от НСИ на УО И ДФЗ. (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба  № 22) Представя се във формат "pdf. (Приложение № 10)
Не
12.
Декларация за размера на получените минимални и държавни помощи (Приложение 11/документи за попълване); Представя се във формат “pdf”.
Не
13.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР с МИГ Представя се във формат .pdf, .jpg Приложение № 12/документи за попълване)
Да
14.
Декларация по образец за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване .doc, .docx, .pdf, .jpg / когато е приложимо/
Не
15.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице – важи в случай, че проектът включва разходи за строително – монтажни работи. Представят се във формат “pdf” ;( Приложение 14)
Не
16.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата - представя се във формат .pdf, .jpg
Не
17.
Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на представянето му - оригинал или копие, заверено от кандидата. .pdf, .jpg
Не
18.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината - предоставя се от всички кандидати във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
19.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите насоки .Представя се във формат "pdf".
Не
20.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
21.
Справка за дълготрайни материални активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“.
Не
22.
Удостоверение за актуално състояние и удостоверение за ликвидация и несъстоятелност – за физически лица, чиито данни не подлежат на вписване в Регистър БУЛСТАТ и за юридически лица, чийто данни не подлежат на вписване в Търговски регистър и регистъра на Юридическите лица с нестопанска цел. Представя се във формат “pdf”.
Не
23.
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата, че за кандидатът не е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения;
Не
24.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
25.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите. Представя се във формат .pdf, .jpg
Не
26.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти - обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж) .Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
27.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г) когато за предвидените строително-монтажни работи  се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z (ако е приложимо)
Не
28.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Представя се във формат .pdf, .jpg
Не
29.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж ((Представя се в случай, че в проектното предложение кандидатът заявява разходи за СМР и е приложимо съгласно националното законодателство.). Представя се във формат .pdf, .jpg
Не
30.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти. Представя се във формат .pdf, .jpg
Не
31.
Технологичен проект, ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
32.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представя се във формат “pdf” ;
Не
33.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (Представя се в случай, че в проектното предложение кандидатът заявява разходи за СМР и е приложимо съгласно националното законодателство.). Представя се във формат „pdf“ или „rar“ (ако е приложимо)
Не
34.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове или евро с посочен ДДС. Документът се предоставя в случаите, че разходът, за който се кандидатства е наличен в публикувания списък с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи. Представя се във формат „pdf“ . В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m.(Приложение № 14)
Не
35.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти. Документите се предоставят в случаите, че разходът, за който се кандидатства не е наличен в публикувания списък с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m
Не
36.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и/или декларация по образец от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на предприятието за целия период на изпълнение на бизнес плана (важи в случаите на проекти, включващи инвестиции за производството на биоенергия за собствени нужди). Представя се във формат „pdf“.
Не
37.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки или не попада в обхвата на Постановление № 160 на ПМС от 08.07.2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове). Представя се във формат 
Не
38.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат .pdf, .jpg,
Да
39.
Писмена обосновка за мотивите, обусловили избора, когато избраната оферта не е с най-ниска цена (важи в случаите когато за заявения за финансиране разход, кандидатът е представил съпоставими оферти, независимо че разходът е включен в списъка с референтни цени). Представя се във формат pdf, .PDF, .jpg.
Да
40.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение  (важи в случаите на разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на проектното предложение, така и по време на неговото изпълнение, когато такива документи са издадени преди подаване на проектното предложение.) Предоставят се във формат .pdf, .jpg
Да
41.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител /доставчик/ строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/ строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
42.
Документи за проведен избор на изпълнител по ЗОП - важи в случай, че проектът включва разходи, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 7 или чл. 5 и 6 ЗОП. Представя се във формат "pdf" .
Да
43.
Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова, или договор за извършване на услуга "водоподаване за напояване" - за проекти с включени инвестиции за напоителни системи. Представя се във формат "pdf" .
Да
III. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година (когато е приложимо).(Приложение 24)
Не
2.
Копие от годишната данъчна декларация (ГДД)  , заверено от териториалната дирекция на Националната агенция по приходите (ТД на НАП) за предходната календарна година от годината на подаване на проектното предложение. Към ГДД се прилагат съставните части на финансовия отчет съгласно изискванията на Закона за счетоводството (ЗСч), Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ) и Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО) (когато е приложимо).
Не
3.
Декларация за видовете и количества суровини
Не
4.
Отчет за приходи и разходи за последната завършена финансова година. (Представя се, в случай че отчета не е публикуван в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ) (когато е приложимо) . Представя се във формат „pdf“ .
Не
5.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на СПО участват животни. Представя се във формат „pdf”. (когато е приложимо).
Не
6.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния СПО (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ .
Не
7.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности); (когато е приложимо).   Представя се във формат “pdf”.
Не
8.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 7 (когато е приложимо).  Представя се във формат “pdf”.
Не
9.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf”.
Не
10.
Свидетелство за калфа или майсторското свидетелство за един или повече занаяти, издадено/издадени от Националната занаятчийска камара и вписано/вписани в регистъра на съответната Регионална занаятчийска камара (когато е приложимо).
Не
IV. Група
ДОКУМЕНТИ,  ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕС КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности, осъществявани от кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
2.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд към края на предходната календарна година, заверен от кандидата и от НСИ (представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет, чието изпълнение води до осигуряване на заетост на територията). Представя се във формат „pdf“.
Не
3.
Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет, чието изпълнение води до осигуряване на заетост на територията) . Представя се във формат „pdf“ (Приложение  11) .
Не
4.
Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.). (когато е приложимо)
Не
5.
Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради; Представя се във формат “pdf”. (когато е приложимо)
Не
6.
Документи, доказващи съответствие с критерии№ 5 за подбор като Декларация от кандидата, че не е получавал подкрепа от европейската общност за подобна инвестиция. Представя се във формат “pdf”. (Приложение 17/документи за попълване). Други документи, доказващи приоритет по критериите за подбор по преценка на кандидата
Не
7.
Документи за образование, ценз, професионална квалификация и др. документи в съответствие с критерий№4
Не
8.
Други документи, доказващи приоритет по критериите за подбор по преценка на кандидата
Не
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Обща допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 6.4.1  и може да бъде включено за финансиране .
Не
2.
Проектното предложение допринася за постигане на общата цел на Стратегията за ВОМР на МИГ ЛОМ, за постигане на устойчиво икономическото развитие на територията и създаване на нови работни места.
Не
3.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Не
4.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 6.4.1
Не
5.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 6.4.1 и ще се изпълняват на територията на МИГ
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ -Допустимост на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е Земеделски стопани или микропредприятие, регистрирано като еднолични търговци или юридически лица по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията, както и физически лица, регистрирани по Закона за занаятите.
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ
Да
3.
Кандидатите (земеделски стопани/земеделски производители) към датата на подаване на проектното предложение трябва да отговарят на следните условия: 
а/ да са регистрирани като земеделски стопани съгласно чл.7, ал.1 от Закона за поддпомагане на земеделските производители, и
б/ минимален стандартен производствен обем на земеделското стопанство не по-малко от левовата равностойност на 2 000 евро. СПО на земеделското им стопанство се доказва с: 
- Декларация (по образец), за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване Приложение № 13/Документи за попълване
- регистрация на обработваната от кандидата земя и отглежданите животни в Интегрираната система за администриране и контрол; или 
- документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи, която участва при изчисляването му; или 
- анкетните формуляри от анкетна карта/анкетни карти на земеделския стопанин, издадени по реда нанаредбата по §4 от преходните и заключителни разпоредби на Закона за подпомагане на земеделските производители за създаване и поддържане на регистър на земеделски стопани.




Да
4.
Кандидатите микропредприятия да бъдат регистрирани като еднолични търговци или юридически лица по Търговския закон или Закона за кооперациите. Да бъдат микропроедприятия, като при определяне на едно предприятие за микропредприятие се следва дефиницията по чл.3, ал.3 от ЗМСП: 
Микропредприятия са тези, които имат:
1. средносписъчен брой на персонала, по-малък от 10 души, и
2. годишен оборот, който не превишава 3 900 000 лв., и/или стойност на активите, която не превишава 3 900 000 лв.
Да
5.
Кандидатите занаятчии към датата на подаване на проектното предложение трябва да отговарят на следните условия: 
а/ да са регистрирани по Закона за занаятите в Регионалната занаятчийска камара; 
б/ да отговарят на изискването на чл.4 на Закона за занаятите (чл.4 Занаятчията упражнява занаята след вписване в регистър БУЛСТАТ по реда на чл. 3, ал. 1, т. 6 или 9 от Закона за регистър БУЛСТАТ, с изключение на занаятчиите, които не са самостоятелно заети лица.) и /или да са вписани в регистъра на занаятчиите на Регионална занаятчийска камара (в случай, че има действаща такава).
в/ да представят Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява.
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА НА МИНИМАЛНИ И ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е попълнил декларация за минимални  и държавни помощи
Не
2.
При проверка в информационна система: Регистър на минималните помощи, се установи, че кандидатът не надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
Да
VIII. Група
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Размерът на финансовата помощ Финансовата помощ не може да надвишава 75 % ( за стопанства със СПО над 8 000 евро и микропредприятия) и не може да превишава 85%(за малки стопанства със СПО от 2000 до 7999 евро) от общите допустими разходи и при спазване на правилата за „минимална помощ“ при спазване на условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis.
В случай на интегриран проект, разходите за неземеделската дейност не следва да надвишават посочените максимални стойности.
Не
2.
Минималния  размер на общите допустими разходи за проекта е 5000 лева
Да
3.
Максималния размер на общите допустими разходи проекта  е 390 000 лв
Да
IX. Група
ДОПУСТИМОСТ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПО ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги);
Не
2.
Производство или продажба на продукти, които не са включени в Приложение 1 от Договора за функциониране на Европейския съюз (независимо от вложените продукти и материали);
Не
3.
Развитие на услуги във всички сектори (например: грижи за деца, възрастни хора, хора с увреждания, здравни услуги, счетоводство и одиторски услуги, ветеринарни дейности и услуги базирани на ИТ и др.).;
Не
4.
Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление;

Не
5.
Развитие на занаяти (включително предоставяне на услуги, свързани с участието на посетители в занаятчийски дейности) и други неземеделски дейности.

Не
X. Група
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Изграждане, придобиване или подобрения на недвижимо имущество;
Не
2.
Закупуване, включително чрез лизинг на нови машини и оборудване до пазарната стойност на активите;
Не
3.
Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки.
Не
4.
Разходите по т. 4от бюджета не могат да надхвърлят 12 % от общия размер на допустимите разходи по проекта по т.1,  2 и 3.Разходите за консултации, като част от разходите по т. 4 включват разходи за разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии, предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, не следва да надхвърлят 5 % от общия размер на допустимите инвестиционни разходи по проекта по т.1, т. 2 и т. 3 ./заложена формула по бюджета/
Не
XI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
2.
В публичния модул в ИСУН, и в публичните Регистри за получено финансиране на МИГ-ЛОМ и на ДФЗ липсват данни за двойно финансиране. 
/проверката обхваща програмен период 2007-2013 година и програмен период 2014-2020 година/.
Да
XII. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност.
Да
2.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”
Да
XIII. Група
Оценка на съответствието
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР  чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Да
2.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта. 
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Да
3.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост
Да
4.
Проектното предложение отговаря на критериите за  административно съответствие и допустимост
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.