Критерии за оценка

I. Група Праг за преминаване
Проверка за окомплектованост на всички изискуеми документи и съответствието им с изискванията
0.00
Критерий Максимален праг
0.00
1.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП - подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата, а в случай че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва с КЕП от всички от тях и прикачено в ИСУН 2020.
0.00
2.
За всички предварителни разходи, кандидатът следва да приложи към Формуляра за кандидатстване най-малко две независими съпоставими оферти с цел определяне основателността на предложените разходи или документация за проведена процедура по реда на ЗОП - прикачени в ИСУН 2020.
0.00
3.
Документ за собственост на земята/сградата, където ще се извършват строително-монтажните работи или учредено право на строеж за срок не по-малък от 8 години от датата на кандидатстване (а при извършване на строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ, за срок не по-малък от 8 години от датата на кандидатстване) и/или копие от документ за собственост или договор за наем на сградите/помещенията.
0.00
4.
Концесионен договор сключен по реда на чл. 122 от Закона за концесиите за срок не по-малък от 8 години от датата на кандидатстване.
0.00
5.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект” или „Работен проект” в съответствията със Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти ДВ., бр.51 от 2001 г.). Документите следва да са прикачени в ИСУН 2020.
0.00
6.
Подробни количествени  сметки, заверени от правоспособно лице. Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020.
0.00
7.
Влязло в сила разрешение за строеж, издадено от главен архитект на съответната община или становище от главен архитект на общината, че обектът не се нуждае от разрешение за строеж, придружено с копие от архитектурно заснемане (при извършване на строително-монтажни работи, за които не се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020, включително в случаите, в които разходът изцяло ще се финансира от кандидата и няма да е обект на финансиране от ПМДР.	
0.00
8.
Разрешение за поставяне за преместваеми обекти, съгласно разпоредбите на ЗУТ. Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020.
0.00
9.
Финансов план за изпълнение на проекта, включващ етапи на изпълнение и източници за финансиране на всеки един етап от проектното предложение - прикачен в ИСУН 2020.
0.00
10.
Счетоводна справка и/или инвентарна книга за дълготрайните материални активи към датата на подаване на ФК, с разбивка по активи, дата на придобиване и покупна цена. Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020.
0.00
11.
За разходите за закупуване на ноу-хау, патентни права и лицензи, необходими за изготвяне и/или изпълнение на проекта, кандидатът предоставя подписан договор за покупка на патент или полезен модел или лицензионен договор.
0.00
12.
Решение на Общинския съвет за кандидатстване по настоящата процедура (изисква се за кандидати общини), прикачено в ИСУН 2020.
0.00
13.
Решение на компетентния орган на юридическото лице с нестопанска цел за кандидатстване по настоящата процедура, прикачено в ИСУН 2020
0.00
14.
Решение на компетентния орган за кандидатстване по настоящата процедура за читалища и училища, прикачено в ИСУН 2020
0.00
15.
Решение за съвместимостта на проекта с предметите и целите на опазване на защитените зони съгласно „Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимост на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (обн. ДВ, бр. 73 от 11.09.2007) само за проекти, включващи инвестиции в местата по националната екологична мрежа НАТУРА 2000 - прикачен в ИСУН 2020.
0.00
16.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда или копие от решение по оценка на въздействие върху околната среда -прикачено в ИСУН 2020.
0.00
17.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (в случаите на закупуване на активи чрез финансов лизинг), прикачен в ИСУН 2020.
0.00
18.
Подписан договор с избрания изпълнител с разбивка на разходите по дейности и платежни документи към него за извършени разходи преди подаване на ФК- прикачен в ИСУН 2020.
0.00
19.
Декларация № 1 за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец, подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020.
0.00
20.
Декларация № 2, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване – попълнена по образец, подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020.
0.00
21.
Декларация № 3 по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове – попълнена по образец, подписана с КЕП  и  прикачена в ИСУН 2020.
0.00
22.
Декларация № 4 за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени на НСИ по служебен път – попълнена по образец, подписана с КЕП  и  прикачена в ИСУН 2020.
0.00
23.
Декларация № 5 за държавни помощи– попълнена по образец, подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020, когато е приложимо.
0.00
24.
Декларация № 6 за административен и оперативен капацитет - попълнена по образец, подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020.
0.00
25.
Декларация № 8 за нередности. Декларацията е задължителен документ на етап кандидатстване, преди подписване на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, при подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и на етап подаване на искане за плащане, съответно към датата на подаване на Формуляра за кандидатстване, към датата на подписване на административния договор, към датата на подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и към датата на подаване на искане за плащане
0.00
26.
Декларация № 9 за липса на конфликт на интереси, подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020. Декларацията е задължителен документ на етап кандидатстване, преди подписване на АДБФП, при подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и на етап подаване на искане за плащане, съответно към датата на подаване на Формуляра за кандидатстване, към датата на подписване на АДБФП, към датата на подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и към датата на подаване на искане за плащане.
0.00
27.
Декларация № 10 за свързаност по смисъла на § 1, т. 13 и т. 14 от допълнителните разпоредби на ЗППЦК. Декларацията е задължителен документ на етап кандидатстване, преди подписване на АДБФП, при подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и на етап подаване на искане за плащане, съответно към датата на подаване на Формуляра за кандидатстване, към датата на подписване на АДБФП, към датата на подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и към датата на подаване на искане за плащане.
0.00
28.
Декларация № 11 по чл.137 от Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза.
0.00
29.
Декларация за наличие на финансов капацитет на кандидата, включваща финансов план за изпълнение на проекта, с посочени: етапи на изпълнение и източници за финансиране на всеки един етап от проектното предложение, за доказване, че кандидатът ще поддържа своята дейност през целия период, през който се осъществява проекта.
0.00
30.
Актуална скица на имота по т.5-прикачена в ИСУН 2020.
0.00
31.
Анализ приходи-разходи по образец прикачен в ИСУН 2020.
0.00
32.
Бизнес план /по образец/ от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице, прикачен в ИСУН 2020. Бизнес планът обхваща период до 5 години за оборудване, а в случаите на инвестиция за строително-монтажни работи (СМР) периодът е за 10 години. Бизнес плана, трябва да бъде представен, сканиран и като електронен файл, в Excel. Представеният електронен файл трябва да е идентичен със сканирания документ.       
За проверка на цените на прогнозните разходи, заложени от кандидатите в бизнес плановете им, УО на ПМДР прилага следния подход: 
Оценителите проверяват поне 50% от прогнозните разходи, заложени в бизнес плана, които съответстват на  основните категории разходи като електричество, вода, заплати и (в случай на необходимост) амортизации и наеми и др. Ако гореспоменатите разходи не покриват 50% от разходите, заложени в бизнес плана за разликата до 50% се избират още оперативни разходи, включени в себестойността на продукцията.
-	за разходи за ток, вода, заплати, амортизации и наеми оценителите ползват при проверката референтни цени или индекс от официална интернет страница,  утвърдени цени на национално ниво, данъчно признатият размер на разходите за амортизация, минимални разходи за работна заплата, изчислени на базата на минималния осигурителен доход по основни икономически дейности и квалификационни групи професии. В случай че бенефициентът представи предварителен договор с електроразпределително дружество или ВИК се признават цените по договора. 
За останалите оперативни разходи (без суровина) до 50%, се извършва пазарно проучване от произволни интернет страници и се изчислява средна пазарна цена,. Когато се установи, че цените на заложените оперативни разходи в бизнес плана на кандидата не отговарят на изчислената средна пазарна цена, получена на база интернет проучване, се допуска възможно отклонение до 30% от изчислената средна пазарна цена.
0.00
33.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последната финансова година, за кандидати, собственици на съществуващи стопанства. Посоченият документ е част от Годишния отчет за дейността на кандидата. Съгласно чл. 92, ал.З, чл.219, ал.4, чл.252, ал.2, чл.259, ал.З от ЗКПО и чл.51 от ЗДДФЛ, юридическите и физическите лица заедно с годишната данъчна декларация подават и Годишен отчет за дейността (в сила от 01.01.2010 г.). За кандидатите, които са регистрирани/установени в държава-членка на Европейското икономическо пространство - аналогичен документ, издаден от еквивалента организация в съответната държава, задължително придружен от превод на български език, заверен от кандидата.  
-	В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
-	Когато кандидатът е новорегистриран/новосъздаден се предоставят документи за периода от регистрацията на кандидата до момента на кандидатстване - прикачен в ИСУН 2020. (документът е задължителен за всички проектни предложения действащи като предприятия извършващи стопанска дейност)
0.00
II. Група Праг за преминаване
Подбор за съответствие на проектни предложения със Стратегията на МИРГ НЕСЕБЪР-МЕСЕМВРИЯ
0.00
Критерий Максимален праг
100.00
1.
Проекти, включващи инвестиции за подобряване средата на живот в рибарския район
15.00
2.
Проекти,  свързани с обновяване, възстановяване и развитие на места за риболов като туристическа атракция
15.00
3.
Проекти за създаване на туристически атракции с познавателна и обучителна цел и в близки до естествените условия
15.00
4.
Проектът включва инвестиции в дребно мащабна инфраструктура, свързана с подобряване на крайбрежните зони или зоните около вътрешните водоеми
25.00
5.
Проекти, включващи инвестиции за експонирането и/или популяризиране на природното и културно наследство
10.00
6.
Проекти, изпълнени в партньорство
5.00
7.
Проектът включва иновативни за територията методи за експониране на местното природно и културно наследство
5.00
8.
Проекти, които водят до надграждане на вече съществуващи атракции
10.00
10.00
Праг за преминаване:
100.00
Максимален праг:
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.