Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата;
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец;
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата;
Не
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат;
Да
5.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил;
Да
6.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно финансиране;
Да
7.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени условия;
Да
8.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Комплектовка на проектното предложение - Общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение – Приложение №1. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на ДФЗ -  Приложение № 2. Таблицата е налична в  ИСУН във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат „xls“ („xlsx“);
Да
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец съгласно Приложение №3 Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Да
4.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Да
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат-  община - Заповед на кмета  на общината. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Не
6.
Учредителен акт или устав, или дружествен договор когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел, включително читалищата (не е приложимо за кандидати общини). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Не
7.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Да
8.
Декларация съгласно Приложение № 6 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата- (Приложение № 4). Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Да
9.
Декларация за нередности съгласно приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидат – (Приложение № 5). Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Да
10.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 6). Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Да
11.
Декларация за неприложими документи (Приложение №7). Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Да
12.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение №8). Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Да
13.
Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите; Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Не
14.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Документите са налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
15.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец (Приложение №9). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат „xls“ („xlsx“);
Да
16.
Справка за дълготрайните активи и инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане). Документите са налични в ИСУН във формат „pdf“;
Да
17.
Решение на компетентния орган за кандидатстване по реда на настоящите Условия  за кандидатстване (когато кандидатът е юридическо лице с нестопанска цел, включително читалище);
Да
18.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението (не е приложимо за кандидати общини).  Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
19.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура (за кандидати – общини). Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Да
20.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община. Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Да
21.
Копие от регистрация по БУЛСТАТ или Търговски регистър (за всички кандидати). Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Да
22.
Декларация по чл. 3 и 4 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация, по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката  (Приложение №10), приложимо за ЮЛНЦ, включително читалища. Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
23.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато документът е приложим). Документите са налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
24.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (за проектни предложения в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 7 и чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). Документите са налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
25.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (за проектни предложения, които включват разходи по т.7. на раздел 14.1. „Разходи, допустими за финансиране“ от настоящите Условия за кандидатстване). Кандидатът представя запитване за оферта по образец (Приложение №11). Документа се предоставя в случай, че разходът за който се кандидатства е наличен в публикувания списък с активите дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи. Документите са налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
26.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание: наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на офертата, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС  (за проектни предложения, които включват разходи по т.8. на раздел 14.1. „Разходи, допустими за финансиране“ от настоящите Условия за кандидатстване). За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Кандидатът представя запитване за оферта по образец (Приложение №11). Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
27.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с критерий „най-ниска цена“ – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
28.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
29.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които имат най-малко следното минимално съдържание: наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на офертата, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС (за проектни предложения в случаите по т.13. – 15. на раздел 14.1. „Разходи, допустими за финансиране“ от настоящите Условия за кандидатстване) - /за кандидати, които са Възложители по ЗОП/ . Документите  са налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
30.
Решение на кандидата за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора (за проектни предложения в случаите по т.13. – 15. на раздел 14.1. „Разходи, допустими за финансиране“ от настоящите Условия за кандидатстване) - /за кандидати, които са Възложители по ЗОП/ . Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
31.
Формуляр за наблюдение изпълнението на дейностите по проекта по Процедура за подбор на проектни предложения BG06RDNP001-19.042 МИГ „Девня – Аксаково“ – Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура – (Приложение № 12). Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Да
32.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение №13) Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Да
33.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост) Важи в случаите когато проекта ще се изпълнява върху имот собственост на кандидата. Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
34.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 9 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
35.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 9 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане (за проектни предложения, включващи разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
36.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Документите  са налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
37.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности, се представя и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. 
(В случаите, когато е необходимо да се издаде съгласувателно становище от Министерство на културата за него може към датата на кандидатстване да се представи входящ номер на искане за издаване на съгласувателно становище); Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“;
Не
38.
Разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Документът  е налични в ИСУН във формат „pdf“. Документът  е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Не
39.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Документът  е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Не
40.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство;
Не
41.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, свързани с .обекти които представляват недвижими културни ценности, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ (входящ номер на искане за издаване на документ) във формат „pdf”;
Не
42.
Удостоверение от Национален институт за недвижимо културно наследство (НИНКН), за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти, които представляват ново строителство). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган;
Не
43.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията (за проектни предложения, които включват разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане);
Не
44.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице – за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници;
Не
45.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел (за проектни предложения, включващи внедряване на иновации).
Не
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Специфични документи по вид дейност
Критерий Води до отхвърляне
1.
За дейност: Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях:
1. Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на административния договор.
Не
2.
За дейност: Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е. ж. в селските райони; инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е. ж. в селските райони:
1. Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на Плановете за управление на речните басейни. 
2. Становище и съгласуване на техническата документация от съответния консолидиран ВиК оператор (в случай, че кандидатът е община). 
3. Съгласие от ВиК – Варна, за приемане за бъдеща експлоатация и поддръжка на изградените по проекта мрежи и съоръжения (в случай, че кандидатът е община). 
4. Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (представя се само, когато проектното предложение включва ново строителство на водоснабдителни системи и съоръжения, както и за дейностите, свързани с разширяване на ВиК мрежи). 
5. Решение на общинския съвет, с което кандидатът се задължава да спазва законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ. 
6. Декларация от консолидиран ВиК оператор за съгласие за участие във всеки етап на изпълнението на одобрен инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта  (в случай, че кандидатът е община).
Не
3.
За дейност: Изграждане и/или обновяване на площи, за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от общинско значение:
1. Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. 
2. План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения за територията, която е включена в проектното предложение (ако е приложимо). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”.

За проектите, които включват улично озеленяване и площади не са Предвидени специфични документи. Документите се прилагат само за проекти които включат парк или градина.
Не
4.
За дейност: Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства:
1. Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга. 
2. Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане, че инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца, по отношение на социалните услуги, които ще се разкрият. 
3. Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност; 
4. Декларация за размера на получената държавна помощ (Приложение № 14).
Не
5.
За дейност: Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност: 
1.	Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. 
2.	Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради.
Не
6.
За дейност: Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура:
1. Декларация за минимална помощ съгласно приложение № 15 към Условията за кандидатстване. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”.
Не
7.
За дейност: Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
1. Декларация за минимална помощ съгласно приложение № 15 към Условията за кандидатстване. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”.
Не
8.
За дейност: Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:
1.	Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. 
2.	Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинска детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детска градина. 
3. Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне собствеността на съответния обект на общината.
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ  - Обща допустимост:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове  малка по мащаби инфраструктура“, включена в Стратегията за ВОМР на територията на МИГ  „Девня – Аксаково”.
Да
2.
Проектното предложение ще допринесе за изпълнение на Приоритет 3 „Насърчаване на социалното приобщаване, намаляване на бедността и подобряване жизнената и бизнес средата“  и Специфична цел 3.1: „Развитие на динамична жизнена среда“ заложени в Стратегията за Водено от общностите местно развити на СНЦ „МИГ Девня – Аксаково“.
Да
3.
Проектното предложение ще постигне поне един от следните резултати:
- Подобряване на достъпността до населените места на територията на МИГ „Девня – Аксаково“;
- Подобряване на състоянието на водопроводната и канализационна мрежа;
- Подобряване на състоянието на уличната мрежа;
- Изграждане и/или обновяване на места за обществено ползване;
- Подобряване на състоянието на сгради от социалната и културна инфраструктура на територията на МИГ „Девня – Аксаково“;
- Подобряване на състоянието на спортната инфраструктура;
 - Реконструирана  и обновена общинска образователна инфраструктура на територията на МИГ „Девня – Аксаково“;
- Подобряване на енергийната ефективност на общински сгради на територията на МИГ „Девня-Аксаково“, в които се предоставят обществени услуги.
Да
4.
Проектното предложение показва жизнеспособност и има нужда от безвъзмездно финансиране.
Да
5.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на ФК;
Да
6.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
•	Община Девня и община Аксаково за всички допустими дейности по мярката с изключение на дейности, свързани с доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е. ж. в селските райони
•	Юридически лица с нестопанска цел, регистрирани на територията на община Девня и община Аксаково за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот;
•	Читалища, регистрирани на територията на община Девня и община Аксаково за дейности, свързани с културния живот;
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ „Девня- Аксаково“
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ „Девня- Аксаково“.
Да
4.
Кандидатите не отговарят на следните изисквания:
1.	са обявени в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност или не е в процедура по ликвидация, или не е сключило извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или не е преустановило дейността си;
2.	имат задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата или към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
3.	са лишени от правото да упражнявам определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4.	са предоставили документи с невярно съдържание или са представил изискваща се информация, необходима за удостоверяване на липсата на основания за отказ за финансиране, критерии за подбор или изпълнение на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5.	са сключвали споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6.	са нарушавали правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7.	са опитали, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияят на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ), включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" по отношение на одобрението за получаване на финансова помощ чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получат информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да ми даде неоснователно предимство, свързано с одобрение за получаване на финансова помощ;
8.	  е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган;
9.	е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор с влязло в сила съдебно решение за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10.	при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, са констатирани значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, договор за концесия за строителство или за услуга, на който съм страна или представлявам лицето, което е довело до предсрочното му/им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11.	извършил е нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12.	има изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
13.	са включени в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14.	е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15.	е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, до една година от прекратяване на правоотношението;
16.	е осъден с влязла в сила присъда, освен ако не е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви от "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17.	е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18.	 е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
19.	е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и УО на ПРСР и ДФЗ-РА.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 19 558,00 лева.
Да
2.
Размерът на общите допустими разходи проекта е малък или равен на 391 160 лв.
Да
3.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Девня и Аксаково .
Да
4.
Всички дейности включени в проектното предложение попадат в обхвата на допустимите дейности по т.13.1 от Условията за кандидатстване.
Да
5.
Дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община.
Да
6.
Проекта няма постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение/плана/програмата/ проекта  или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни.
Да
7.
Проекта не се извършва на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон;
Да
8.
Проект, по които дейностите по мярката, включени в проектите, не са били физически започнати и/или извършени преди подаване на заявлението за подпомагане, независимо дали всички свързани плащания не са извършени
Да
9.
Проект, които след изпълнение на дейностите по проекта ще  доведе до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовите актове за неговото прилагане
Да
10.
Проекта съдържа анализ "разходи – ползи" (финансов анализ) съгласно приложение № 9;
Да
11.
реконструкция/рехабилитация на сградни водопроводни и канализационни отклонения, когато част от тях не попадат на терен  собственост на частни лица.
Да
12.
проекта не включва само принадлежности за дейности по  т. 1 от раздел 13.1, с изключение на енергозахранващите и осветителните съоръжения и тела.
т.1. Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.