Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата;
Да
2.
Проектното предложение е подписано с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице;
Да
3.
Текстът  на  проектното  предложение  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език;
Да
4.
Проектното предложение отговаря	на изискванията за териториален обхват - дейностите  се изпълняват  на  територията на МИГ „Панагюрище, Стрелча, Лесичово“;
Да
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ;
Да
6.
Проектното предложение е в съответствие с приложимите правила за държавните/минималните помощи
Да
II. Група
Придружаващи общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции по образец във формат „xls“ или „xlsx“, подписан от кандидата – Приложение № 1 към Условията за кандидатстване;
Да
2.
Формуляр за мониторинг по мярка 19.2 съгласно Наредба № 22/14.12.2015 г. във формат „pdf“ или „jpg“ – Приложение № 2 към Условията за кандидатстване;
Да
3.
Декларация за съгласие за информираност за обработване на личните данни във формат „pdf“ или „jpg“ – Приложение № 3 към Условията за кандидатстване; Декларацията се представя  от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Да
4.
Декларация за липса на основание за отстраняване съгласно Заповед № РД 09-359/ 27.04.2020 г. на РУО на ПРСР по образец във формат „pdf“ или „jpg“ - Приложение № 4 към Условията за кандидатстване; Декларацията се представя  от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Да
5.
Декларация за свързаност по образец, съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019г. на РУО на ПРСР с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“ - Приложение № 5 към Условията за кандидатстване. Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лица с нестопанска цел
Да
6.
Декларация за нередности в оригинал по образец във формат „pdf“ или „jpg“ - Приложение № 6 към Условията за кандидатстване; Декларацията се представя  от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Да
7.
Нотариално заверено изрично пълномощно - приложимо в случай, че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидати общини във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
8.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
9.
Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор - приложимо само за кандидати ЮЛНЦ и читалища (не се изисква за кандидати общини и в случай, че кандидатите различни от общини са вписани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията) във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
10.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението (не се изисква за кандидати общини и в случай, че кандидатите са вписани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията) във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
11.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо само за кандидати – общини/ във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
12.
Решение на общински съвет, че дейностите, включени в проектите, ще се изпълняват в съответствие с Програмата за развитие на туризма на съответната община във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
13.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
14.
Справка за дълготрайните активи  - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период във формат „pdf“ или „jpg“ /приложимо за ЮЛНЦ/
Не
15.
Инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (приложимо само за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни обекти) във формат „pdf“ или „jpg“;
Да
16.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/ решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/ Министерство на околната среда и водите /Басейнова дирекция). (Когато е приложимо за проектното предложение). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
17.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията (важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата) , или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
18.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (приложимо, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. При голям брой документи или обем на файловете, документите могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”.
Не
19.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. При голям брой документи или обем на файловете, документите могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”.
Не
20.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представят се във формат „xls“ или „xlsx“ и сканирани във формат „pdf“;
Не
21.
Разрешение за строеж (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
22.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
23.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
24.
Заверени количествено-стойностни сметки. Представят се във формат „xls“ или „xlsx“, както и сканирани във формат „pdf“.
Не
25.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва - реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
26.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
27.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
28.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта. (За разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014г., съгласно чл.21, ал.2, т.14 на Наредба №22.) Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
29.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по Закона за обществените поръчки процедура за изпълнение на дейностите по проекта, включително и договор с избрания изпълнител (важи, в случай че проектът включва разходи извършени преди подаване на заявлението за подпомагане от кандидат, който се явява възложител по Закона за обществените поръчки). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
30.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
31.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. /важи в случаите по т. 6 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „xls” или „xlsx“;

Да
32.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 12 /важи в случаите по т. 7 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „xls“ или „xlsx“; Кандидатите - възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации, съгласно ЗОП.

Не
33.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му /важи в случаите по т. 7 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
34.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора. /важи в случаите по т. 15 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
35.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg” /ако е приложимо/.
Не
36.
Анализ разходи – ползи /финансов анализ/за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” по образец съгласно Приложение № 7 към Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
37.
Анализ разходи – ползи  - по образец съгласно Приложение № 8 към Условията за кандидатстване. Представя се във формат „xls” или „xlsx“;
Да
38.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж", Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014 - 2020" и Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" (приложимо само в случаите на подадени проектни предложения). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
39.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране – Приложение № 10 от Условията за кандидатстване Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Да
40.
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 11 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Да
41.
Декларация за минимални и държавни помощ съгласно Приложение № 9  към Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
42.
Декларация данни НСИ - Приложение № 13 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Да
43.
Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“- важи за кандидати ЮЛНЦ - Приложение № 14 към Условията за кандидатстване.
Не
44.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Целите на проекта са в съответствие с целите на съответната процедура;
Да
2.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в процедура BG06RDNP001 – 19.611 МИГ Панагюрище, Стрелча, Лесичово - Мярка 7.5 Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура”;
Да
3.
Допустимите разходи за проекта съответстват на обявените в процедура BG06RDNP001 – 19.611 МИГ Панагюрище, Стрелча, Лесичово – Мярка 7.5 Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура”;
Да
4.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на Формуляра за кандидатстване;
Да
5.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
6.
По проекта липсват изкуствено създадени условия.
Да
7.
Проектното предложение, включващо строително – монтажни работи, не предвижда извършване на дейности преди посещението на място от Комисията;
Във Формуляра за кандидатстване са включени всички или тези от индикаторите за резултат и въздействие, съгласно Раздел 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретния проект; 
Да
8.
Във Формуляра за кандидатстване са включени всички или тези от индикаторите за резултат и въздействие, съгласно Раздел 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретния проект;
Да
9.
Проектното предложение не е за дейности в населените места на територията на Община Панагюрище, включени в Инвестиционната програма по приоритетна ОС 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ на ОП „Региони в растеж“ /важи за територията на община Панагюрище/.
Не
10.
Несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
Да
11.
Неспазване на заложените в Условията за кандидатстване правила или ограничения по отношение на минимален и максимален размер на БФП;
Да
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
1.1 Община от територията на МИГ 
1.2 Юридическо лице с нестопанска цел 
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на МИГ „Панагюрище, Стрелча, Лесичово“;
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ;
Да
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ и/или негов законен или упълномощен представител, отговаря на условията на определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.