Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или отупълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ Исперих.
Да
7.
Проектното предложение съдържа всички задължителнидейности, посочени в т. 13.2 от Условията за кандидатстване: 
-	Дейност 1, 2, и 4.
Да
8.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Не
9.
Целевата група е допустима.
Да
10.
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи.
Да
11.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
12.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-малък от минимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по схемата – 20 000,00лв.
- В случай, че кандидатът ще разходва средства за непреки разходи, които ще се залагат служебно от страна на УО и ще са в размер точно на 10% от допустимите преки разходи, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от  18 181,82 лв. (БФП)			
- В случай, че кандидатът не желае да му бъдат начислени служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи, и е декларирал това в секция 11.7 от Формуляра за кандидатстване, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 20 000,00 лв. (БФП)
Да
13.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-голям от максимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по схемата – 75 000,00лв. 
- В случай, че кандидатът ще разходва средства за непреки разходи, които ще се залагат служебно от страна на УО и ще са в размер точно на 10% от допустимите преки разходи, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-големи  от  68 181,82 лв. (БФП)			
- В случай, че кандидатът не желае да му бъдат начислени служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи, и е декларирал това в секция. 11.7 от Формуляра за кандидатстване, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-големи от 75 000,00 лв. (БФП)
Не
14.
Попълнена е програма по Дейност 2 (секция. 11.4 от Формуляра за кандидатстване), която съдържа: учебно съдържание, под теми на обучението, брой часове – мин. 40 лекторски часа
Да
15.
Планираните консултации по Дейност 4 са не повече от 40 часа за всяко едно лице, участващо в дейността и срокът за изпълнение на дейността е в рамките на 6 месеца.
Да
16.
Планираните консултации по Дейност 5 са не повече от 20 часа за всяко едно лице и срокът за изпълнение на дейността е в рамките на 3 месеца.
Да
17.
Обучаемите групи по Дейност 2 са от 5 до 10 представители на целевата група.
Да
18.
Продължителността на дейностите по проекта не надвишава 24 месеца
Не
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА–
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение 1 - Автобиографията на ръководителя на проекта или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение2 - Декларацията на кандидата/партньорае попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия отвсички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение 3- Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТАв търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение 4- Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
5.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА(ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за ТРРЮЛНЦ или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път
Не
6.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТАза текущатафинансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие.
Да
7.
В случай, че кандидатът е обучаваща институция действаща в съответствие с нормативни актове, различни от Закона за професионалното образование и обучение, е представен съответният учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
*Информацията ще се проверява по служебен път, в случай че е налична в публични регистри.
Да
8.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА за подписване на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 – (ако е приложимо).
Да
9.
Документи доказващи опит на кандидата в обхвата на задължителните дейности, които ще изпълнява (договори, протоколи за изпълнение, референции и др.)
(Задължителни са дейности: 1, 2 и 4)
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ-
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-2: Декларацията на кандидата/партньорае попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия отвсички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение 3- Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Декларация Приложение 3 не се изисква от партньори, които не разходват средства по проекта.
Да
3.
Приложение 4- Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
4.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за ТРРЮЛНЦ или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Не
5.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за текущатафинансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие.
Счетоводния баланс не се изисква за партньори, които няма да разходват средства от бюджета на проекта!
Да
6.
В случай, че партньорът е обучаваща институция, действаща в съответствие с нормативни актове, различни от по Закона за професионалното образование и обучение, е представен съответният учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
*Информацията ще се проверява по служебен път, в случай че е налична в публични регистри.
Да
7.
Документи доказващи опит на партньора в обхвата на задължителните дейности, които ще изпълнява (договори, протоколи за изпълнение, референции и др.)
(Задължителни са дейности: 1, 2 и 4)
Да
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА–
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
•	центрове за развитие на предприемачеството, вкл. търговски дружества и неправителствени организации;
•	обучителни организации; 
•	социални партньори - (национално представителни организации на работниците и служителите или на работодателите, в съответствие с решение на МС)
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Исперих и има право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс за текущата финансова година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Да
5.
Кандидатът е пряко отговорен за управлението и изпълнението на дейностите по проекта, а не изпълнява ролята на посредник (видно от разпределението на дейностите и разпределението на средствата по бюджета на кандидата и на партньора).
Да
6.
Кандидатът доказва опит в сферата на задължителните дейности, заложени в проектното предложение, Задължително е организацията да има доказан опит само спрямо задължителните дейности, които ще изпълнява.
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
•	центрове за развитие на предприемачеството, вкл. търговски дружества и неправителствени организации;
•	обучителни организации; 
•	социални партньори - (национално представителни организации на работниците и служителите или на работодателите, в съответствие с решение на МС.
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс за текущата финансова година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Да
5.
Партньора/-ите доказва/-т опит в сферата на задължителните дейности, заложени в проектното предложение като е задължително всяка една организация да има доказан опит само спрямо задължителните дейности, които ще изпълнява.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.