Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице, в случаите на упълномощаване. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице;
Да
2.
Текстът  на  проектното  предложение въведен в ИСУН 2020  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език
Да
3.
Проектното предложение отговаря	на изискванията за териториален обхват - дейностите  се изпълняват  на  територията на МИГ Куклен – Асеновград.
Да
II. Група
ПРОВЕРКА НА АДМИНИСТРАТИВНОТО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение, подписан и сканиран от кандидата във формат „pdf”, „PDF” както и във формат „.doc“ или „.docx”. (Приложение № 1 от Документи за попълване);
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат „xls“ или “xlsx”. (Приложение № 2 от Документи за попълване);
Да
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“. (Приложение № 3 от Документи за попълване);
Да
4.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по реда на тази процедура. Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му – представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
7.
Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение – представя се сканирано във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
Да
8.
Декларация съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване (Приложение № 6 от Наредба № 22) от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
9.
Декларация за нередности съгласно Приложение № 5 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
Да
10.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - Приложение № 13, указания за попълване – Приложение № 13а и справка за обобщените параметри на предприятието (когато е приложимо) – Приложение № 13 б. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
Не
11.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване – Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“, “PDF”;
Да
12.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 8 от указанията за кандидатстване – Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“, “PDF”.
Да
13.
Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 9 от Документи за попълване. Представя се във формат „doc“ или „docx“ и сканиран във формат „pdf“, “PDF”.
Да
14.
Декларация НСИ  - Приложение № 10 от Документи за попълване (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”;
Да
15.
Декларация за неприложими документи – Приложение № 11 от Документи за попълване - Приложение № 123_8_5 към Условията за кандидатстване по подмярка 19.2 на ДФЗ (Декларацията се подава в случаите, когато документите, включени в „Списък с общи документи“ от Условия за кандидатстване, не са приложими за проектното предложение по подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие”). Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
Не
16.
Удостоверение за данъчна оценка на имота, който се придобива (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
Не
17.
Бизнес План по образец, Приложение № 6а от документите за попълване) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран. Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
18.
Таблиците от бизнес плана (по образец, Приложение № 6б от документите за попълване). Представят се във формат „xls” или „xlsx”.
Да
19.
Решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура. Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
20.
Отчет за приходи и разходи и счетоводен баланс за последната приключена финансова година или за последен приключен междинен период – Приложимо само за кандидати ЮЛ (документите са изискуеми когато кандидатите ЮЛ са регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър.) Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
21.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо). Представя се сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
22.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица). Представя се сканирана във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“ (когато е приложимо).
Не
23.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година (по образец, Приложение №17 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
24.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение. (когато е приложимо). Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
25.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП , и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година. (когато е приложимо). Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
26.
Справка-декларация за приходите от продажба от земеделска дейност, производство на преработена земеделска продукция и услуги, директно свързани със земеделската дейност – приложима за кандидати юридически лица с изключение на такива, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване (по образец, Приложение №18 от документи за попълване). Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
27.
Удостоверение за признаване на групата/организацията на производители (когато е приложимо). – важи за кандидати признати групи/организации на производители. Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
28.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията (по образец, Приложение №14 от документи за попълване) (когато е приложимо). Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
29.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството – приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата. (по образец, Приложение № 15). Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
30.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
 
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
Да
31.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж) – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
32.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя -и регистриран в съответната общинска служба на МЗХГ. Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“ - в случай на кандидатстване за разходи за:
1. закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ;
2. строително-монтажни работи извън случаите по т. 31;
3. създаване и/или презасаждане на трайни насаждения.
4. Документ по т.32 не се изисква при кандидатстване за подпомагане за закупуване на земеделска техника и специализирани транспортни средства, които: 
      • не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията;
      • поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения.
Не
33.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“.
Не
34.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията) Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“.
Не
35.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ . - Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
36.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи . - Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
37.
Разрешение за строеж – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ . – Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
38.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ - важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти. - Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
39.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице – важи за разходи по т. 2 от Раздел „14.1. Допустими разходи“ от настоящите Условия за кандидатстване. - Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
40.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител (по образец Приложение 12 от Документи за попълване). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“. Приложение 12 КСС се представя и във формат „xls“ или “xlsx”.
Да
41.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
42.
1.В случай, че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи, публикуван на интернет страницата на ДФ „Земеделие” и към настоящите Условия за кандидатстване/Документи за информация – Приложение № 3.:

- Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с направено от кандидата запитване за оферти съгласно Приложение № 4 към Условията за кандидатстване/Документи за информация.

2. В случай, че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение НЕ Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи, публикуван на интернет страницата на ДФ „Земеделие” и към настоящите Условия за кандидатстване/Документи за информация – Приложение № 3. :

- Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 4 към Условията за кандидатстване/Документи за информация.

Критерият по настоящата точка НЕ СЕ ОТНАСЯ при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Да
43.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител – важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Да
44.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на заявлението за подпомагане - важи в случаите на разходи по т. 13 от Раздел „14.1. Допустими разходи“ от настоящите Условия за кандидатстване. - Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
45.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане - важи в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
46.
Удостоверение съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър – важи в случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни майки по т. 5 от Раздел „14.1. Допустими разходи“ от настоящите Условия за кандидатстване. – Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
47.
Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова, или Договор за извършване на услуга "водоподаване за напояване" (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи). - Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
48.
Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите, издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерството на околната среда и водите, за съответствие на инвестиционното предложение с действащите План за управление на речните басейни и План за управление на риска от наводнения (предоставя се на кандидата от съответната РИОСВ, ведно с документа по т. 30 за проекти с включени инвестиции за напоителни системи). - Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
49.
Инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
50.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо). Представят се сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
51.
Становище на БАБХ, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС. (когато е приложимо) Представят се сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
52.
Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съобразно изискванията на Наредба № РД-16-346 от 2.04.2009 г. за показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на промишлени системи, условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност на промишлени системи , изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ) – важи в случай на разходи за подобряване на енергийната ефективност т. 2 от Раздел „14.1. Допустими разходи“ от настоящите Условия за кандидатстване. – Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
53.
Декларация по чл. 33, ал. 6 от ЗЕЕ , придружена с доказателства за подаването пред АУЕР - важи в случаите, предвидени в ЗЕЕ - важи в случай на разходи за подобряване на енергийната ефективност т. 2 от Раздел „14.1. Допустими разходи“ от настоящите Условия за кандидатстване. - Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
III. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНОТО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ  Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ СВЪРЗАНИ С КРИТРИИТЕ ЗА ТЕХНИЧЕСКА И ФИНАНСОВА ОЦЕНКА:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 ЗПООПЗПЕС, придружен от документ (сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичен/и, или друг документ), издаден от контролиращо лице, удостоверяващ че земята/площите и/или наличните животни, с които е обосновано ползването на инвестициите, свързани с производство на биологични продукти, са предмет на контрол към датата на кандидатстване (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „2. Подпомагане на биологичното производство“ ) Представят се сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
2.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда. (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „4. Подпомагане на проекти с инвестиции, свързани с опазване на околната среда“ ) Представят се сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
3.
Документ, издаден от правоспособно лице, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2015 г.). (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „4. Подпомагане на проекти с инвестиции, свързани с опазване на околната среда“ ) Представят се сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
4.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №16 от документи за попълване) (когато е приложимо). (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „3. Подпомагане на проекти, осигуряващи допълнителна устойчива заетост“ ) Представят се сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
5.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Ведомост за заплати (което и когато е приложимо). (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „3. Подпомагане на проекти, осигуряващи допълнителна устойчива заетост“ ) Представят се сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
6.
Декларация Приложение № 19. от Документи за попълване) (когато е приложимо). (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „7. Проектът е на кандидат представител на уязвими групи (в т.ч. етнически малцинства и хора в затруднено или неравностойно положение, хора с увреждания“ ) Представят се сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ОБЩО ИЗИСКВАНЕ КЪМ ВСИЧКИ СЪПЪТСТВАЩИ ДОКУМЕНТИ ПРИКАЧЕНИ В ИСУН 2020
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документите прикачени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е: 
Земеделски производител / физическо и/или юридическо лица/, отговарящи на следните изисквания:
1. регистриран е като земеделски стопани съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на земеделските производители;
2. минималният стандартен производствен обем на земеделското им стопанство е не по-малко от левовата равностойност на 2000 евро;
3. ако са юридически лица, трябва да са:
а) получили за предходната или текущата финансова година приход от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ;
б) регистрирани по Търговския закон, Закона за кооперациите, Закона за вероизповеданията или създадени по Закона за Селскостопанската академия.
в) признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители“ от ПРСР 2014 – 2020 г.
ВАЖНО
4. Допустими са само кандидати със седалище за ЮЛ и постоянен адрес за физическите лица на територията на „МИГ - Куклен – Асеновград“ при спазване на разпоредбите на Наредба № 22 от 14 декември 2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 от ПРСР за периода 2014 – 2020 г., определящи териториалния обхват на мерките финансирани от ЕЗФРСР включени в Стратегията за водено от общностите местно развитие.а именно:
Забележка: Кандидатите със седалище за ЮЛ и постоянен адрес за физическите лица на територията на  община Асеновград ( без гр.Асеновград) трябва да спазват разпоредбите на чл.5, ал. 2 от  Наредба № 22 от 14 декември 2015 г . за прилагане на подмярка 19.2 от ПРСР за периода 2014 – 2020 г..При разработването на проектното предложение , кандидатите трябва ясно да обосноват в  раздел „Допълнителни полета“ от ИСУН , как тяхното предложение допринася за развитието на селскта община от общата територия – община Куклен.
Да
2.
Кандидатът:  

1. Да има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ Куклен - Асеновград и осъществява дейностите по проект на територията на действие на МИГ Куклен - Асеновград. 
2. Да са регистрирани като земеделски стопани съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на земеделските производители;
3. Земеделските им стопанства да са с минимален стандартен производствен обем не по-малко от левовата равностойност на 2000 евро;
Минималният стандартен производствен обем на земеделското стопанство се доказва с Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване Приложение № 17 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване. и:
3.1	Регистрация на обработваната от кандидата земя и отглежданите животни в Интегрираната система за администриране и контрол; или

3.2	Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи, която участва при изчисляването му; или

3.3	Анкетните формуляри от анкетна карта/анкетни карти на земеделския стопанин, издадени по реда на наредбата по § 4 от преходните и заключителни разпоредби на Закона за подпомагане на земеделските производители за създаване и поддържане на регистър на земеделски стопани, и декларация по образец за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване.
Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерения за засаждане/засяване през текущата стопанска година, в декларацията за видовете култури задължително се посочва конкретен период, в рамките на който ще се извърши засаждането/засяването на културите. В този случай минималният стандартен производствен обем трябва да е достигнат и за предходната стопанска година и се доказва с документите по подточки 3.1., 3.2. и 3.3. 
Обработваната от кандидата земя, която участва при изчисление на минималния стандартен производствен обем на земеделското стопанство, трябва да се стопанисва съгласно чл. 33б от Закона за подпомагане на земеделските производители.
4. Кандидатите, юридически лица следва да докажат приход за предходната или текущата финансова година от земеделска дейност и/или приход от услуги директно свързани със земеделска дейност и/или преработка на земеделска продукция и/или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ и/или приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на земеделски дейности, или получена публична финансова помощ;
Критериите за допустимост по т. 4 не се прилагат за кандидати, създадени до 1 година преди кандидатстването за проекти с инвестиции в: сектор „животновъдство”, сектор „плодове и зеленчуци”, производство на „етерично – маслени и медицински култури”.
5.  Кандидатите, юридически лица следва да са регистрирани по Търговския закон, Закона за кооперациите, Закона за вероизповеданията или създадени по Закона за Селскостопанската академия.
6. Дружеството получател на финансова помощ за проекти за колективни инвестиции следва да е регистрирано съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите, като изискванията посочени по – горе се отнасят за земеделските производители участващи в това дружество.
7. В случай на проекти на земеделски производители за колективни инвестиции е необходимо всички ЗП участващи в дружеството кандидат да отговорят на критериите за допустимост по мярката и да нямат доминиращо влияние в управлението на дружеството кандидат.
8. За групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти условието за минимален стандартен производствен обем се счита за изпълнено, когато общият стандартен производствен обем, формиран като сбор от стандартните производствени обеми на земеделските стопанства на членовете на групата или организацията, отнесен към броя на земеделските стопани, членове на групата или организацията, е над 2000 евро.
Да
3.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител отговарят на условията,  определени в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Да
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ;
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/ ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Да
3.
Целите на проекта са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на съответната процедура за предоставяне на БФП.
Да
4.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата за предоставяне на БФП, изброени в т. 13.1. от Условията за кандидатсване.

По настоящите Условия за кандидатстване се предоставя безвъзмездна финансова помощ за проекти, които водят до подобряване на цялостната дейност на земеделското стопанство чрез:
1. внедряване на нови продукти, процеси и технологии и обновяване на наличните производствени материални и/или нематериални активи; или
2. насърчаване на сътрудничеството с производителите и преработвателите на земеделски продукти; или
3. опазване на компонентите на околната среда, включително с намаляване на вредните емисии и отпадъци; или
4. повишаване на енергийната ефективност в земеделските стопанства; и/или
5. подобряване условията на труд, подобряване на хигиенните, ветеринарните, фитосанитарните, екологичните и други условия на производство; или
6. подобряване качеството на произвежданите земеделски продукти; или
7. осигуряване на възможностите за производство на биологични земеделски продукти.
Да
5.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13.2. от Условията за кандидатстваване.
Да
6.
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими съгласно т. 13.3. от Условията за кандидатсване.
Да
7.
Извършване на проверка за двойно финансиране:
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
 За звършване на проверка за двойно финансиране:

Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.

Забележка:
На този етап обстоятелствата, свързани с липсата на двойно финансиране на дейности ще бъдат проверявани на база декларираното, проверка в публични електронни регистри за ПП 2007 – 2014 (http://umispublic.government.bg/prProcedureProjectsInfo.aspx?op=-1&proc=-2&clear=1), за ПП 2014 – 2020 (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary) и в базата данни с одобрени проекти от МИГ Куклен -Асеножград. Детайлна проверка на декларираните обстоятелства ще бъде извършена също и преди сключването на договор с одобрените кандидати. 
Когато на база извършената проверка в публичните електронни регистри и в базата данни на МИГ Куклен-Асеновград  няма данни за двойно финансиране на дейностите по проекта се поставя отговор „ДА“

В случай, че се установи двойно финансиране на дейности, същите се премахват от КППП, извършва служебно редуциране на разходите в бюджета за тях, след това се поставя отговор "ДА".

В случай, че се установи двойно финансиране за всички дейности проектното предложение ще бъде отхвърлено и се поставя отговор „НЕ“.
Да
8.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
Забележка:
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия се извършева на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. 
В случай, че не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ се податвя отговор „ДА“
При констатиране на такива се поставя отговор „НЕ“ и проектното предложение се отхвърля.
Да
9.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място (при дейности и разходи за СМР), с изкючение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги


Забележка:
Когато след извършване на съответните проверки и посещение на място се констатира, че в проекта не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изкючение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги се поставя отговр „ДА“
Да
10.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14.1. от Условията за кандидатсване.
Да
11.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14.1. от Условията за кандидатсване.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстваване.
Да
12.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатсване.
Да
13.
Включените в проектното предложение допустими разходи са основателни.
Да
14.
Максимален размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ надхвърля 293 370.00 лева  (левовата равностойност на 150 000 евро)

Максимален размер на допустимите разходи и БФП за конкретен проект, включващ разходи само по т. 2 и/или по т. 10 до 12 от раздел 14.1. „Допустими разходи“ от Условията за кандидатстване НЕ надхвърля 156 464.00 лева (левовата равностойност на 80 000,00 евро)

Забележка:
Поставя се отговор „ДА“, когато максималния размер на допустимите разходи и БФП отговарят на критериите за допустимост.
По настоящата процедура за предоставяне на БФП ще се прилага валутен курс 1,9558 лв. за 1 евро.
Да
15.
Минимален размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ Е по-малка от 6 845,3 лева (левовата равностойност на 3 500,00 евро)
Да
16.
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответсвие с определения в т. 10 „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатсване
Да
17.
БИЗНЕС ПЛАНЪТ отговаря на критериите за допустимост:
1. NPV е по-голяма от "0"
2. IRR е по-голяма от "6%"
3. PI е по-голям от "1"
4. РВР e по-малък или равен на срока, за който е разработен Бизнес плана.
Да
18.
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение
Не
19.
Декларация за минимални помощи по образец на МФ 
Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.