Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата
Не
3.
.Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на община Стражица и община Лясковец
Да
7.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Не
8.
Целевата група е допустима.
Да
9.
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи.
Да
10.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
11.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по – малък от минимално допустимия размер на безвъзмездната финансова помощ по схемата –90 909,09 лв.
Непреките разходи, които са в размер на точно 10 % от преките допустими разходи ще бъдат служебно отразени от страна на оценителната комисия в бюджета на всяко едно проектно предложение.

В случай че кандидатите НЕ желаят да им бъдат служебно начислени непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи, то същото следва да бъде декларирано в т. 11.5 от Формуляра за кандидатстване. В този случай, кандидатите трябва да планират преките си разходи в размер на не по-малко от 100 000,00лв. БФП.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или на законния представител на организацията(управител, прокурист и др.) / собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за КАНДИДАТИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
6.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър
Да
7.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за текущата финансова година, подписани съгласно ЗС – сканирани и прикачени в ИСУН 2020. В случай че проектното предложение е подадено през януари 2018 се представят финансови документи за 2017 г.
Да
8.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации)
Да
9.
Препис от Решение на ОбС за: подаване на проектно предложение по настоящата процедура и/или за одобряване на партньорство по проекта, съгл.ЗМСМА (в случай на партньорство) когато кандидат е община и има партньор/и по проекта, сканирано и прикачено в ИСУН;
Не
10.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община) за подписване на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ -
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Да
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020 (ако е приложимо). 

Не е приложимо за общини и партньори, които няма да разходват средства по проекта. 
Да
4.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за търговския регистър.
Да
6.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за  текущата финансова година, подписани съгласно ЗС – сканирани и прикачени в ИСУН 2020. В случай че проектното предложение е подадено през януари 2018 се представят финансови документи за 2017 г.
Да
7.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни запоследната приключила финансова година. на ПАРТНЬОРА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации, общини и партньори, които няма да разходват средства от бюджета на проекта)
Да
8.
В случай че партньорът е обучаваща институция, действаща в съответствие с други нормативни актове е представен съответният учредителен документ - сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Да
9.
Препис от Решение на ОбС (ако е приложимо).
Копие от Решение на ОбС за одобряване на партньорство по проекта, съгл.ЗМСМА (в случай на партньорство) когато партньор по проекта е община,  сканирано и прикачено в ИСУН;
Не
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
1.Доставчици на социални услуги ;
2. Общини – Лясковец и Стражица.
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на МИГ в съответствие с действащото българско законодателство.
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо).
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
•	За кандидати-общини – служебна проверка в ЗДБ
Да
5.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги (ако е приложимо).
В случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга, регламентирана в ППЗСП – кандидатът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга.
Да
6.
Кандидатът е вписан в регистъра на ДАЗД като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от ДАЗД (ако е приложимо и в случай, че по проекта ще се предоставя услуга на деца).
Ако е приложимо и в случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – удостоверението за вписване в регистъра на АСП и лиценза от ДАЗД са за съответната социална услуга за деца.
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ 
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
1.Образователни и обучителни организации, регистрирани съгласно ЗПОО, ЗНП и ЗВО 
2.Общини от територията на МИГ Лясковец-Стражица
3. Доставчици на социални услуги, 
4.Неправителствени организации

Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на територията на  Р. България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за текущата финансова година ), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. В случай че проектното предложение е подадено през януари 2018 се представят финансови документи за 2017 г.
За партньори-общини – служебна проверка в ЗДБ
Да
5.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП, като доставчик на социални услуги (ако е приложимо)
В случай, че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга, регламентирана в ППЗСП – партньорът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга.
Да
6.
Партньорът е вписан в регистъра на ДАЗД като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от ДАЗД (ако е приложимо и в случай, че партньорът ще участва в предоставяне на услуги на деца по проекта).
Ако е приложимо и в случай, че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП –вписването в регистъра на  ДАЗД е  за съответната социална услуга за деца.
Да
7.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай, че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация по проекта).
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.