1. |
Формулярът за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или оправомощено/упълномощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Проверката за представляващи на кандидатите се извършва в Регистър БУЛСТАТ или в ТРРЮЛНЦ.
|
Да
|
2. |
Представена е Заповед за оправомощаване/документ за упълномощаване за подаване на проектното предложение (ако е приложимо).
Прилага се, в случай че проектното предложение е подадено с КЕП от лице, различно от законния представител на кандидата.
|
Да
|
3. |
Проектното предложение съответства на одобрената комбинирана концепция за ИТИ.
Извършва се проверка за съответствие на проектното предложение с одобрената комбинирана концепция за ИТИ по отношение на цели, кандидат, партньори, асоциирани партньори, дейности, общ размер на исканото финансиране чрез БФП, териториален обхват, срок за изпълнение, индикатори, целеви групи, вкл. уязвими целеви групи.
Общият размер на исканото финансиране чрез БФП на проектното предложение е равен или по-малък от общия размер на исканото финансиране чрез БФП в одобрената комбинирана концепция за ИТИ.
Целевата стойност на индикаторите за продукт и индикаторите за резултат в проектното предложение следва да е не по-малка от целевата стойност на индикаторите, посочени в одобрената комбинирана концепция за ИТИ.
|
Да
|
4. |
Представена е Декларация на кандидата/партньора, попълнена по образец (Приложение I към Условията за кандидатстване).
Подава се от кандидата и от всички партньори съгласно Условията за кандидатстване.
|
Да
|
5. |
Декларация на асоциирания партньор, попълнена по образец (Приложение III към Условията за кандидатстване) (ако е приложимо) и прикачена в ИСУН.
Подава се, в случай че проектното предложение включва асоцииран/и партньор/и.
|
Да
|
6. |
Декларация за разграничаване на неикономическата от икономическата дейност, попълнена по образец (Приложение V към Условията за кандидатстване) (ако е приложимо) и прикачена в ИСУН.
Подава се от кандидати/партньори частни училища и ЮЛНЦ, когато е приложимо съгласно Условията за кандидатстване.
|
Да
|
7. |
Декларация за партньорство, попълнена по образец (Приложение II към Условията за кандидатстване) (ако е приложимо) и прикачена в ИСУН.
Попълва се и се подписва от кандидата и всички партньори съгласно Условията за кандидатстване.
|
Да
|
8. |
Декларация за минимални помощи, попълнена по образец (Приложение IV към Условията за кандидатстване) (ако е приложимо) и прикачена в ИСУН.
Прилага се от кандидати/партньори частни училища и ЮЛНЦ съгласно Условията за кандидатстване.
|
Да
|
9. |
Помощна таблица – във формат .excel (Приложение VI към Условията за кандидатстване), надлежно попълнена съгласно инструкциите и прикачена в ИСУН.
|
Да
|
10. |
Автобиографии на членовете на основния екип за организация и управление на проекта, попълнени по образец (Приложение VII към Условията за кандидатстване) и прикачени в ИСУН.
Основният екип за организация и управление на проекта включва ръководител на проекта, координатор и счетоводител (финансист).
|
Да
|
11. |
Счетоводни документи (Годишен отчет за дейността с финансови отчети) на кандидата за последните две приключили финансови години към датата на кандидатстване, съгласно Условията за кандидатстване, прикачени в ИСУН.
Прилага се, в случай че документът не е публично оповестен. В случай че документът е публично оповестен, следва да бъде предоставен линк към източника, в който е наличен.
Проверява се служебно от оценителната комисия:
- в случай че исканите документи са налични в МОНИТОРСТАТ на Националния статистически институт, същите се проверяват по служебен път, ако е осигурена възможност за това;
- в случай че исканите документи, заверени по реда на Закона за счетоводството, са публично достъпни на други електронни източници, следва да бъде предоставен линк към източниците, в които са налични за целите на оценката на критерия за финансов капацитет.
|
Да
|
12. |
Устав/учредителен акт, удостоверение за актуално състояние, съдебно решение или решение по вписване, удостоверяващо статута на кандидат/партньор – частно училище/ЮЛНЦ, прикачени в ИСУН (когато е приложимо).
В случай че информацията е оповестена в ТРРЮЛНЦ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път. В случай че Устав/учредителен акт, удостоверение за актуално състояние, съдебно решение или решение по вписване са налични в други публични регистри, кандидатът/партньорът посочва/т източниците на информация или прилага/т документите в ИСУН. Удостоверението за актуално състояние следва да е издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН.
|
Да
|
13. |
Документи, доказващи опит в изпълнение на дейности, сходни или идентични с тези по операцията и/или участие в изпълнението на поне един приключен проект в сферата на образованието и/или работа с уязвими групи преди датата на обявяване на процедурата (когато е приложимо).
Представя се от ЮЛНЦ, в случай че информацията не е налична в Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел (ТРРЮЛНЦ) съгласно чл. 40, ал. 2, т. 1 и т. 2 от ЗЮЛНЦ в изпълнение на ал. 3 от същия член. В случай че такива документи са публично достъпни, следва да бъде/ат предоставен/и линк/ове към източника/ците, в който е/са наличен/и. (Примерни документи са писма, препоръки, договори, споразумения, меморандуми, проекти, други приложими).
|
Да
|
14. |
Решение на Общинския съвет, с което изразява съгласие за кандидатстване с конкретното проектно предложение по конкретната процедура (ако е приложимо).
Представя се в ИСУН от общини – кандидати/партньори.
|
Да
|
15. |
Кандидатът е допустим съгласно Условията за кандидатстване.
Проверката на кандидати общини се извършва в регистър БУЛСТАТ на Агенция по вписвания или др.
Проверката за кандидати – училища се прави служебно в Регистъра на институциите в системата на предучилищното и училищното образование съгласно чл. 345 от ЗПУО, Регистър БУЛСТАТ или друг регистър (например НЕИСПУО).
Проверката за кандидати ЮЛНЦ се извършва служебно в ТРРЮЛНЦ или др.
При кандидат ЮЛНЦ проверка се извършва и на база представени документи по критерии № 12 и № 13, а при кандидат частно училище проверка се извършва и на база представени документи по критерий № 12.
|
Да
|
16. |
Партньорите, вкл. асоциираните партньори (когато е приложимо), са допустими съгласно Условията за кандидатстване.
Проверката за партньори общини, училища, ЮЛНЦ, ЦПЛР, РУО (вкл. асоциирани партньори) се извършва служебно в ТРРЮЛНЦ, Регистър БУЛСТАТ, регистър на МОН за образователни институции или в други публични регистри.
Проверката за асоциирани партньори структури на АЗ, ДАБ, АСП, социални партньори се извършва в регистър БУЛСТАТ или в други публични регистри.
При партньор ЮЛНЦ проверка се извършва и на база представени документи по критерии № 12 и № 13, а при партньор частно училище проверка се извършва и на база представени документи по критерий № 12.
|
Да
|
17. |
Проектно предложение с кандидат община/ЮЛНЦ се изпълнява в задължително партньорство с поне едно училище, допустим партньор, съгласно Условията за кандидатстване.
|
Да
|
18. |
Проектното предложение отговоря на изискванията за териториален обхват, съгласно Условията за кандидатстване.
|
Да
|
19. |
Дейностите, включени в проектното предложение, са допустими съгласно Условията за кандидатстване и са описани детайлно, включително начините за изпълнението им и резултатите от тях.
В случай че проектното предложение съдържа недопустими дейности, тези дейности, както и предвидените разходи за тях, следва да бъдат отстранени.
|
Да
|
20. |
Дейностите по проекта НЕ са финансирани със средства от Европейските фондове при споделено управление или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 63, параграф 9 от Регламент (ЕС) 2021/1060, както и с други публични средства, и НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от конкретния бенефициент или не.
Проверява се въз основа на представената Декларация на кандидата/партньора – Приложение I към Условията за кандидатстване.
|
Да
|
21. |
В проектното предложение са включени всички задължителни и всички приложими индикатори за краен продукт и за резултат съгласно Условията за кандидатстване с положителни целеви стойности, различни от 0.
Присъединените индикатори отговарят на вида регион/и, избрани от кандидата за реализиране на проектните дейности - регион в преход и/или слабо развит регион.
|
Да
|
22. |
Кандидатът разполага с необходимите финансови ресурси (финансов капацитет) и механизми за устойчивост, позволяващи да се изпълнят предложените в проектното предложение дейности и да се гарантира тяхната финансова устойчивост.
Счита се, че кандидатът разполага с финансов капацитет, в случай че неговият оборот с натрупване през последните две приключили финансови години преди датата на кандидатстване е поне 30% от стойността на исканото финансиране по проекта.
За кандидат – община финансовият капацитет се оценява на база на бюджета на общината за текущата финансова година от Закона за държавния бюджет към момента на кандидатстването.
За кандидат – държавно/общинско училище финансовият капацитет се оценява на база на касовото изпълнение на бюджета му за последните две приключили финансови години към момента на кандидатстването.
За кандидат – частно училище финансовият капацитет се оценява на база на оборота му за последните две приключили финансови години, вкл. финансирането от държавния бюджет, към момента на кандидатстването.
За кандидат – ЮЛНЦ финансовият капацитет се оценява на база на оборота му за последните две приключили финансови години към момента на кандидатстването.
Финансовият капацитет на кандидата се оценява на база представените счетоводни документи и служебната проверка по критерий № 11.
Счита се, че са налице механизми за устойчивост, когато кандидатът е посочил във Формуляра за кандидатстване, секция „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“, поле „Устойчивост“, начините, чрез които ще осигури възможност ползите от проекта за целевите групи да продължат да съществуват и след края на финансирането по проекта, и е посочил потенциалните източници за финансиране след приключване на проекта и те са реалистични и надеждни.
|
Да
|
23. |
Административен капацитет: Кандидатът и партньорът/ите (при наличие на такива) разполагат с административен капацитет.
Счита се, че е налице административен капацитет за изпълнение на проекта, в случай че всеки от предложените експерти в основния екип за организация и управление (ръководител на проекта, координатор и счетоводител (финансист) отговаря на изискванията от Условията за кандидатстване: Ръководителят на проекта има минимум 2 години опит в управлението/изпълнението на сходен тип дейности и/или управление/изпълнение на сходен тип проекти, а останалите двама членове на основния екип имат най-малко 1 година опит в изпълнението на сходен тип дейности и/или управление/изпълнение на сходен тип проекти.
Проверката се извършва на база представените автобиографии от всеки от членовете на основния екип за организация и управление.
За целите на процедурата под „сходен тип дейности“ следва да се разбират дейности в сферата на образованието и/или работата с уязвими групи. Под „сходен тип проекти“ следва да се разбират проекти със сходни дейности или проекти за уязвими групи като тези по настоящата процедура. За счетоводителя (финансиста) под „сходен тип дейности“ следва да се разбира „извършване на счетоводни/финансови операции съгласно националното законодателство“.
|
Да
|
24. |
Формулирани са конкретни и реалистични цели на проекта, които съответстват на целите на процедурата.
|
Да
|
25. |
Налице е връзка между целите, дейностите, резултатите и индикаторите по проекта.
|
Да
|
26. |
Целевите групи са описани и са количествено определени. Кандидатът е предоставил информация относно методите за идентифицирането им и начина, по който ще бъдат включени в дейностите по проекта. Нуждите им са ясно идентифицирани и описани.
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Целеви групи“.
|
Да
|
27. |
Планът за изпълнение отразява логическата връзка на целите и дейностите, спецификата на дейностите и продължителността на проекта, и предвижда балансирано разпределение на дейностите във времето (с възможност за паралелно изпълнение съобразно идентифицираните нужди).
|
Да
|
28. |
Проектното предложение допринася за реализиране на хоризонталните принципи на Програма „Образование“ 2021-2027 (устойчиво развитие; вкл. принос към умения за зелена икономика, равни възможности и недопускане на дискриминация; равенство между половете, и прилагането на Хартата на основните права на ЕС и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания).
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Принос на проектното предложение за реализиране на хоризонталните принципи на ПО“ и поле „Механизъм за ефективно прилагане и изпълнение по проекта на принципите на Хартата на основните права на ЕС и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания“.
|
Да
|
29. |
Демаркация и допълняемост: Кандидатът е описал по какъв начин изпълнението на проекта ще осигури надграждащ ефект спрямо предходни проекти по ОПНОИР или национални програми (когато е приложимо). Посочено е и по-какъв начин ще се следи за демаркация и избягване на двойно финансиране с други проекти и национални програми.
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Демаркация и допълняемост“.
|
Да
|
30. |
Кандидатът е декларирал във Формуляра за кандидатстване, че в хода на реализиране на дейностите по проектното предложение ще извърши необходимите дейности за организация и управление, за видимост, прозрачност и комуникация, и за осъществяване на мониторинг на резултатите по проекта, вкл. мониторинг на образователните резултати и удовлетвореността на лицата, участници в дейностите по процедурата.
Кандидатът е декларирал информацията в секция „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване.
|
Да
|
31. |
Налице е съответствие и логическа връзка между дейности и разходи. Предвидените разходи са необходими за изпълнение на дейностите по проекта и за постигане на заложените индикатори.
Информацията се проверява в секция „Бюджет (в лева)“, секция „План за изпълнение/Дейности по проекта“, секция „Индикатори“, Приложение „Помощна таблица“ съгласно към Условията за кандидатстване.
|
Да
|
32. |
Бюджетът е попълнен съгласно изискванията на Условията за кандидатстване. Спазени са размерите на единичните разходи и размерът на единната ставка по операцията. Разходите не се дублират. Няма недопустими разходи.
В случай на проектно предложение, обхващащо повече от един тип регион - регион в преход или по-слабо развити региони, разходите, за които се кандидатства, са коректно отнесени към съответния тип регион, за който се отнасят.
Информацията се проверява в секция „Бюджет (в лева)“ от Формуляра за кандидатстване, Приложение „Помощна таблица“ съгласно към Условията за кандидатстване.
В случай че проектното предложение съдържа недопустими разходи, тези разходи следва да бъдат отстранени.
|
Да
|
33. |
Спазени са изискванията по отношение на минималния и максималния размер на общо допустимите разходи за едно проектно предложение:
Минимален размер на общо допустими разходи по проектно предложение: 250 000 лв.
Максимален размер на общо допустими разходи по проектно предложение: 750 000 лв.
Информацията се проверява в секция „Бюджет (в лева)“ от Формуляра за кандидатстване.
|
Да
|
34. |
Кандидат/партньор ЮЛНЦ или частно училище отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи в съответствие с Регламент (ЕС) 2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ако е приложимо).
Проверява се чрез представената Декларация за минимални помощи – Приложение … към Условията за кандидатстване за кандидат/партньор – частно училище или ЮЛНЦ, когато е приложим режим на минимални помощ за изпълняваните от тях преки и непреки дейности.
|
Да
|
35. |
Описаният Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи и включването им в дейности по процедурата предвижда задължителна комуникация с дирекция „Бюро по труда“ към Агенция по заетостта в процеса на идентифициране на конкретните представители на целевите групи.
Проверява се във Формуляра за кандидатстване, раздел „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“, поле „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“.
|
Да
|