Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване (генерира се автоматично в ИСУН) е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено изрично нотариално/и заверено/и пълномощно/и във формат „рdf“, От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра. - Заповед на кмета за кандидати общини, в случай че документите не се подават лично от него.
Не
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Не
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ във формат „pdf” и във формат „xls“, „xlsx“
Да
2.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ с подпис/и, печат, във формат „pdf“.
Да
3.
Декларация от представляващия/те кандидата (съдружници, прокуристи), съгласно приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 от Наредба 22 /14 декември 2015г. на МЗХГ /за кандидати общини, декларация се изисква от кмета/, с подпис/и, печат, във формат „pdf“.
Да
4.
Декларация /чл.19 и 20 от ЗЗЛД/,  по образец, съгласно приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 с подпис/и, печат, във формат „pdf“.
Да
5.
Декларация за нередности от представляващия/те кандидата, съгл. приложение № 10 от Наредба 22 /14 декември 2015г. на МЗХГ, с подпис/и, печат,  във формат „pdf“.
Да
6.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ. Представя се във формат „pdf“.
Не
7.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидати общини, в случай че документите не се подават лично от него. Представя се във формат „pdf“.
Не
8.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища (не се изисква за кандидати общини). Представя се във формат „pdf“.
Не
9.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца от подаване на проектното предложение. За кандидат община - изисква се за кмета Представя се във формат „pdf“.
Да
10.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
11.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
12.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг(когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
13.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо. Представят се във формат „pdf“ .
Да
14.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо. Представят се във формат „xls“, „xlsx“.
Да
15.
Инвентарна книга/или справка ДМА/, към датата на подаване на проектно предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват ДМА, съгласно Закона за счетоводството – закупуване на оборудване и/или обзавеждане (когато е приложимо).  Представя се във формат „pdf“.
Не
16.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР. Представя се във формат „pdf“.
Не
17.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община. Представя се във формат „pdf“.
Не
18.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица) Представя се във формат „pdf“.
Не
19.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
20.
Оферта (ведно със запитване за оферта-по образец) и/или извлечение от каталог на производител /доставчик/ строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя /доставчика/ строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо) Представя се във формат “pdf”.
Не
21.
Една независима оферта (ведно със запитване за оферта-по образец), която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи за случаите когато има инвестиции с определени референтни разходи). Запитването за оферта е по образец. Представя се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат "xls".
Не
22.
Най – малко три съпоставими, независими оферти(ведно със запитване за оферта - по образец), които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС – когато няма разработени референтни стойности от ДФЗ. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат “pdf”.
Не
23.
Документ за правосубектност съгласно националното законодателство на оферентите чуждестранни лица (когато е приложимо) Представя се във формат “pdf”.
Не
24.
Решение на кандидата за определяне на стойността на разхода, за който кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Представя се във формат “pdf”. /В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал.2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС №160 с публична покана, то кандидатът при получаване на индикативните оферти по настоящия ред, следва да извърши сравняване на предложенията и да сключи договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик. Изборът на изпълнител се протоколира с решение. В този случай кандидатът може да избере икономически най-изгодна оферта . Когато избраната оферта не е с най-ниска цена  е необходима писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му./
Не
25.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
26.
Годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност (когато е приложимо); Представя се във формат “pdf”.
Не
27.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране  по проекта. Представя се във формат “pdf”.
Да
28.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и липса на функционална несамостоятелност. Представя се във формат „pdf“.
Да
29.
Формуляр за мониторинг съгласно приложение № 13 към чл.47, ал.2, т.3 от Наредба №22/14 декември 2015г. на МЗХГ Представя се във формат “pdf”.
Да
30.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА . Представя се във формат „pdf“ .
Да
31.
Удостоверение, издадено от НАП, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. /не се представя от кандидати общини/. Представя се във формат „pdf“.
Не
32.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1месец преди подаване на проектното предложение (когато е приложимо - в случай че кандидатите са лица, чиито данни не подлежат на вписване в ТР или РБулстат, не се изисква за кандидати общини). Представя се във формат „pdf“.
Не
33.
Декларация за кандидати, които не са публични органи .
Представя се във формат „pdf“.
Не
III. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 9 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване на имота, валиден за срок не по-малък от 9 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията,  в случаите на обновяване на сгради и/или помещения и СМР,  за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ; Представя се във формат “pdf”.
Не
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат “pdf” и "rar".
Не
3.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ; Представя се във формат “pdf” .
Не
4.
Подробни количествено стойностни сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице; Представя се във формат „pdf“ и „xls“ или „xlsx“ и "rar".
Не
5.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности) Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.Представя се във формат “pdf”.
Не
6.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност. (Само в случаите, когато дейността включва реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване. Не се представя за дейности включващи обекти ново строителство). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Представя се във формат “pdf”.
Не
7.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти; Представя се във формат “pdf”.
Не
8.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници; Представя се във формат “pdf”.
Не
9.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо; Представя се във формат “pdf”.
Не
10.
Технически спецификации за съоръженията и принадлежностите/оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта. Представя се във формат “pdf”.
Не
11.
Други документи за доказване на изисквания от стратегията за ВОМР (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf”.
Не
12.
Декларация за неприложими документи (Приложение № 11 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване); Представя се във формат “pdf.
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 7.5 .
Да
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа   .
Да
3.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по Мярка 7.5.
Да
4.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 7.5.
Да
5.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на ФК; 
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
V. Група
Допустимост на кандидата:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
•	Общините от територията на МИГ
•  Юридически лица с нестопанска цел, със седалище на територията на МИГ 
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ .
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговарят на следните изисквания:
1. не е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си. Изискването не се прилага, когато член на колективния управителен орган и/или на контролния орган на МИГ е физическо лице, което не е търговец или е община;
2. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към община, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3. не е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4. не е предоставил документ с невярно съдържание или не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5. не е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6. не е нарушил правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7. не е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), свързано с одобрението за получаване на финансова помощ, чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрението за получаване на финансова помощ;
8. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
9. не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10. не са констатирани при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, на договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, което е довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11. не е извършил нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12. няма изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ;
13. не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
16. не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17. не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР.
Да
VI. Група
Допустимост на проекта:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовата помощ по проекта е в размер 100% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията не генерират нетни приходи. В случаите, когато размерът на допустимите разходи по инвестициите е в размер до 50 000 евро за един обект, който е с установен потенциал за генериране на приходи се предвижда финансиране също в размер на 100%
Да
2.
Размерът на общите допустими разходи за проекта >= 9 779  лева.
Да
3.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е <= 391 166  лева.
Да
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Нови пазар и/или Каспичан.
Да
5.
Финансовата помощ не е в размер на 100 %, ако след извършване на инвестицията  проекта генерира нетни приходи. /когато размерът на допустимите разходи по инвестициите е в размер над 50 000 евро за един обект/
Да
VII. Група
Допустимост на  дейностите по проектa:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Допустими са само дейности на територията на МИГ „Нови пазар-Каспичан” за:
1.	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на туристически информационни центрове;
2.	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на посетителските центрове за представяне и експониране на местното природно и културно наследство;
3.	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на центровете за изкуство и занаяти с туристическа цел;
4.	Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристически атракции, които са свързани с местното природно, културно и/или историческо наследство и предоставящи услуги с познавателна или образователна цел;
5.	Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристическа инфраструктура (информационни табели и пътепоказатели за туристическите места и маршрути, съоръжения за безопасност, велоалеи и туристически пътеки).
Да
VIII. Група
Допустимост на разходите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Изграждане, включително отпускането на лизинг, или подобренията на недвижимо имущество;
Не
2.
Закупуване или вземането на лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива;
Не
3.
Общи разходи, свързани с изброените по-горе, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост; /Тия разходи не трябва да надхвърлят 12% от сумата на разходите по т.1, т.2 и т.4/
Не
4.
Следните нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.
Не
IX. Група
Оценка на съответствието
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности
Да
2.
Проектът доказва икономическата жизнеспособност на кандидата за периода за който е изготвен и доказва постигането на показателите.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.