Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ 
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ 
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок.
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице. 
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Не
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на общините Панагюрище, Стрелча, Лесичово.
Да
7.
Проектното предложение съдържа всички задължителни дейности, посочени в т. 13 на Условия за кандидатстване
Да
8.
В случай че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК), то професиите и специалностите следва да са включени в СППОО. 
(ако е приложимо)
Не
9.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК
(ако е приложимо) 
Не
10.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Не
11.
Целевата група е допустима.
Да
12.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
13.
Максималният размер на средствата, получени от кандидата/партньора/ите под формата на минимална помощ за период от три бюджет ни години на „едно и също предприятия“ НЕ надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка.
Да
14.
Дейностите по проекта са съобразени с представения актуализиран общински план за интеграция на ромите (за периода на изпълнение на проекта и до одобряване на окончателния доклад по проекта.)
Приложимо само за общината, на чиято територия ще се изпълняват дейностите по проекта
Не
15.
В проектното предложение са предвидени не – повече от двама партньори.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – 
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА 
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 
2020 
Да
3.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (ако е приложимо - само за КАНДИДАТИ общини). Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър и РЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
6.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър  и РЮЛНЦ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър  и РЮЛНЦ . 
Да
7.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за предходната финансова година - сканиран и прикачен в ИСУН.
В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива.

• За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала  през текущата година  – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. 

•	Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година.

• За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала  през текущата година  – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. 

•	Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие.
Да
8.
За обучаващи институции (когато се извършва обучение по професионална квалификация), които действат в съответствие с нормативни актове, различни от по Закона за професионалното образование и обучение (висше училище, професионални училища, професионален колеж и пр.) – представя се съответния учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (ако е приложимо). 

Информацията ще се проверява по служебен път, в случай че е налична в публични регистри.
Да
9.
Копие от Решение на ОбС, за подаване на проектно предложение по конкретната процедура и одобряване на партньора/ите по проекта, съгл. ЗМСМА (в случай на партньорство), когато кандидат е община и има партньор/и по проекта, сканирано и прикачено в ИСУН (ако е приложимо)
Не
10.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община) за подписване на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
Да
11.
Бюджет /Приложение V/
Да
12.
Документи, доказващи стойността на заложените разходи в план - сметките към проектобюджета /оферти, информация от интернет и др./, ( ако е приложимо)
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ - 
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ 
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора/ е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговски регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини). Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър  и РЮЛНЦ  или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
5.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020.  
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър  и РЮЛНЦ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за търговския регистър  и РЮЛНЦ. 
Да
6.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОР за предходната финансова година– сканиран и прикачен в ИСУН 2020. 
В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива
• За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала  през текущата година  – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. 
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. 
Да
7.
За обучаващи институции (когато се извършва обучение по професионална квалификация), които действат в съответствие с нормативни актове, различни от по Закона за професионалното образование и обучение (висше училище, професионални училища, професионален колеж и пр.) – представя се съответния учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (ако е приложимо).
Да
8.
Копие от Решение на ОбС за одобряване на партньора/ите по проекта, съгл. ЗМСМА (в случай на партньорство), когато кандидат е община и има партньор/и по проекта, сканирано и прикачено в ИСУН;
Не
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – 
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.1 и 11.2 от Условията за кандидатстване) 
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица: 
1.	Доставчици на социални услуги;
2.	Работодатели; 
3.	Общини  МИГ „Панагюрище, Стрелча, Лесичово“. 
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на МИГ „Панагюрище, Стрелча, Лесичово“ в съответствие с действащото българско законодателство .
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо).
Не
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма 
„Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
  Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година.  Счита се, че организацията разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на общината за текущата година са по-високи от 20 % от размера на исканата БФП.

Да
5.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги, регламентирани в ППЗСП по реда на глава 4 като доставчик за съответната социална услуга.  (ако е приложимо).
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги, когато ще участва в представянето на интегрирана услуга.
*Извършва се служебна проверка
Да
6.
Кандидатът е вписан в регистъра на  АСП по реда на глава 4 от ППЗСП като доставчик на социални услуги за деца, въз основа на издаден лиценз от ДАЗД. (В случай че кандидатът ще предоставя по проекта социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП).   
 Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца, въз основа на издаден лиценз от ДАЗД, когато ще участва в представянето на интегрирана услуга за деца.
*Извършва се служебна проверка
Да
7.
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай, че кандидатът извършва обучение по професионална квалификация по проекта). 
*Извършва се служебна проверка
Да
8.
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО (в случай, че кандидатът ще извършва професионално ориентиране по проекта). 
*Извършва се служебна проверка

Да
9.
Кандидатът е регистриран в Агенция по заетостта (в случай, че кандидатът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта) 
 
*Извършва се служебна проверка

Да
10.
В случай, че кандидатът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той следва да има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване.
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ –  
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ  ( съгласно т. 12.1 и 12.2 от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица: 
1.	Доставчици на социални и здравни услуги;
2.	Работодатели; 
3.	Организации, предоставящи посреднически услуги; 
4.	Обучителни организации по ЗПОО, ЗНП и ЗВО; 
5.	Центрове за информация и професионално ориентиране; 
6.	Читалища; 
7.	Неправителствени организации; 
8.	Общини Панагюрище, Стрелча, Лесичово
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини)
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Не
4.
4.	Партньорът разполага с финансов капацитет, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.  
Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване 
  Когато партньорът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година.  Счита се, че организацията разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на общината за текущата година са по-високи от размера на средствата, които ще разходва партньорът (БФП) по проекта.
Да
5.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги, регламентирани в ППЗСП по реда на глава 4 като доставчик за съответната социална услуга. 
Партньорът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги, когато ще участва в представянето на интегрирана услуга. 
*Извършва се служебна проверка
Да
6.
Партньорът е вписан в регистъра на  на АСП по реда на глава 4 от ППЗСП като доставчик на социални услуги за деца, въз основа на издаден лиценз от ДАЗД. (В случай че партньорът ще предоставя по проекта социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП).   
Партньорът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца, въз основа на издаден лиценз от ДАЗД, когато ще участва в представянето на интегрирана услуга за деца. 
*Извършва се служебна проверка
Да
7.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай, че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация по проекта). 
 
*Извършва се служебна проверка
Да
8.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО (в случай, че партньорът ще извършва професионално ориентиране по проекта).
 *Извършва се служебна проверка
Да
9.
Партньорът е регистриран в Агенция по заетостта (в случай, че партньорът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта) 
*Извършва се служебна проверка
Да
10.
В случай, че партньорът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той следва да има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.