Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИЙ ПО ПОДАВАНЕТО НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден и подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) съгласно изискванията на т.2 от Раздел 23 от Условията за кандидатстване
Да
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Документите се попълват, разпечатват и подписват / подпечатват от издателя на документа, след
което се сканират и се прикачват в ИСУН в раздел 12 "Прикачени електронно подписани документи"
на формуляра за кандидатстване във формат .pdf или jpg, и допълнително в изрично упоменат формат.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основната информация за проектното предложение по образец (Приложение №1). Подписан и сканиран от кандидата във формат „pdf“ или „jpg“ , както и във формат “doc”/”docx”.
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции по образец (Приложение №2). Подписан и сканиран от кандидата във формат „pdf“ или „jpg“ , както и във формат  „xlsx“.
Да
3.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. За кандидати общини може бъде представена и заповед на кмета на общината. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
5.
Свидетелство за съдимост  от представляващия/представляващите кандидата, издадено не по-късно от 3 месеца преди датата на кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
6.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ/читалището за кандидадтстване по мярка 7.2 от СВОМР на МИГ Сливница - Драгоман. Документът се предоставя от кандидати - юридически лица с нестопанска цел, регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или читалища регистрирани по Закона за народните читалища. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
7.
Учредителен акт или Устав, когато кандадат/получател е лице регистрирано по ЗЮЛНЦ или по Закона за народните читалища. Документът се предоставя от всички кандидати, с изключение на кандидати общини. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
8.
Удостоверение за актуално правно състояние, удостоверение за ликвидация и удостоверение за несъстоятелност, издадени не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (не се изисква от кандидати общини, ЮЛНЦ и читалища регистрирани в Агенцията по вписванията). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
9.
Решение на общинския съвет  за кандидадтстване по мярка 7.2 от СВОМР на МИГ Сливница - Драгоман. Документът се представя от кандидат общини.  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
10.
Решение на общинския съвет че дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на общината. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
11.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (не се изисква от кандидати общини).  Документът се предоставя във формат „pdf“или „jpg“.
Да
12.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (не се изисква от кандидати общини).   Документът се във формат „pdf“или „jpg“.
Да
13.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 4) с подпис/и и печат . Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
14.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката)(Приложение № 5) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“. Не се изисква от кандидати общини.
Да
15.
Декларация по чл.24, ал. 1, т. 8 на Наредба №22/14.12.2015г. (Приложение № 6). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
16.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (не се изисква от кандидати общини). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
17.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година или за последния отчетен период за новорегистрирани юридически лица с нестопанска цел или читалища (не се изисква от кандидати общини). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
18.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (представя се в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС, Закона за биологичното разнообразие и/или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ . Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока, определен в ПППП.
Да
19.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
20.
Документ за ползване на имота, вписан в районна служба по вписванията,  за срок не по-малко от 6 години,  считано от датата на подаване на проектото предложение – в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, 
б) строително-монтажни работи извън случаите на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
21.
Документ за ползване на сградата/помещението, вписан в районна служба по вписванията, за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение за проектите, включващи само заявени за подпомагане разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството, за които съгласно технологичен проект се изисква поставяне в затворени помещения. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
22.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ), вписан в районна служба по вписванията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
23.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. Важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
24.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Представя се, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
25.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация, количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ и „xls”.
Да
26.
Разрешение за строеж. Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
27.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж. Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
28.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ. Важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и е приложимо съгласно националното законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
29.
Подписани техническите спецификации за съоръженията и/или принадлежностите, включени в проекта. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“ и „xls“ или „xlsx“.
Да
30.
Заверени количествено-стойностни сметки. Представя се във формат „pdf“ и в „xls“или “xlsx”.
Да
31.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва - реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
32.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности) Представя се във формат „pdf“ или„jpg“.
Да
33.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки или не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представя се във формат „pdf“ или „jpg" и xls”.
Да
34.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по точка 3 от Раздел 14. „Категории разходи, допустими за финансиране”, извършени преди подаване на проектното предложение). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
35.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
36.
Оферти и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато e необходимо да се проведе процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg.
Да
37.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение №7. Важи в случаите, когато кандидатът не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160 или по Закона за обществените поръчки. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
38.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки и не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
39.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“или „jpg“.
Да
40.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г, ведно с банкови извлечения.  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
41.
Анализ разходи-ползи по образец (Приложение № 8). Представя се във формат „pdf“или „jpg, както и  "xls" или “xlsx”.
Да
42.
Декларация за размера на получените минимални и държавни помощи по образец съгласно Приложение № 10 (Указания за попълване на декларация за размера на получените държавни помощи Приложение №9). Представя се при проекти за дейности изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства и/или изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура и/или изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
43.
Формуляр за мониторинг Приложение №11. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
44.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за личните данни (Приложение №12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба №22 от 14.12.2015 г.). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
45.
Декларация НСИ по образец (Приложение № 13). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
46.
Декларация за нередности по чл. 36, ал. 1, т.2 от Наредба 22/14.12.2015 г. от представляващия/представляващите кандидата по образец  Приложение №14. Представя се във формат „pdf“ или „jpg.
Да
47.
Декларация свързаност с членове на Колективния управителен орган на МИГ Приложение №20. Не се представя за кандидат община. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
48.
Декларация за неприложими общи документи Приложение №. 15. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
III. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация, в свободен текст от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години считано от датата на сключване на договор за предоставяне на финансова помощ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.	
Да
2.
Становище от съответната басейнова дирекция доказваща, че обектите, предмет на инвестицията не противоречат на Плановете за управление на речните басейни. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.	
Да
3.
Становище и съгласуване на техническата документация от съответния консолидиран ВиК оператор (изисква се от кандидат община).Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
4.
Съгласие от дружеството, експлоатиращо/стопанисващо ВиК мрежата, за приемане за бъдеща експлоатация и поддръжка на изградените по проекта мрежи и съоръжения. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
5.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (представя се само при ново строителство на водоснабдителни системи и съоръжения, както и за дейностите, свързани е разширяване на ВиК мрежи). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
6.
Решение на общинския съвет или на ВиК оператора, с което кандидата се задължава да спазва законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.	
Да
7.
Декларация от консолидиран ВиК оператор за съгласие за участие във всеки етап на изпълнението на одобрен инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта (изисква се от кандидат община). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.	
Да
8.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
9.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията, критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца, за социалните услуги, които ще се разкрият. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.	
Да
10.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно-делегирана дейност. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
11.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
12.
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
13.
Заповед на министърът на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министърът на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган: Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.	
Да
14.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министърът на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
15.
Документ за собственост от който да е видно, че обектът притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посечено, че обекат притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни Устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.	
Да
16.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (Представя се ако има такива обекти). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.	
Да
IV. Група
КРИТЕРИЙ ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране  дейност съгласно Раздел 13 от Условия за кандидатстване по мярка 7.2 на МИГ
Да
2.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ Сливница-Драгоман, съгласно СВОМР на МИГ
Да
3.
Юридическо лице с нестопанска цел  е със седалище и адрес на управление на територията на МИГ Сливница - Драгоман. Читалище е от територията на МИГ.
Да
4.
Съответствие с минимален/максимален размер на БФП за конкретен проект по мярката, съгласно Раздел 9 от Условията за кандидатстване по мярка 7.2 на МИГ
Да
5.
Съответствие с минимален/максимален размер на проекта по мярката, съгласно одобрената Стратегия за ВОМР на МИГ Сливница-Драгоман и т.1 от Раздел 27  от Условия за кандидатстване по мярката
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, съгласно СВОМР на МИГ Сливница - Драгоман и  Наредба 22 /14.12.2015 г.
Да
7.
Не е установено несъответствие с разпоредбата на чл.18, ал.4, т.1 от Наредба 22/14.12.2015г.
Да
8.
Кандидатът е: 1. Община Сливница или Драгоман 2.Юридическо лице с нестопанска цел  със седалище и адрес на управление на територията на МИГ Сливница - Драгоман. 3. Читалище от територията на МИГ.
Да
9.
Не са намерени данни за наличие на свързаност
Да
10.
Липса на двойно финансиране
Да
11.
Липса на изкуствено създадени условия
Да
12.
Всички изисквания на Регламен (ЕС) №1407/2013 на Коммисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis са изпълнени
Да
13.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи и предоставен отговор.
Да
14.
Проектното предложение съдържа всички необходими документи
Да
V. Група
Административно съответствие и допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.