Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е представено чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020) - https://eumis2020.government.bg
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или упълномощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Да
3.
Пълномощно за подаване на проектното предложение (ако е приложимо) е  прикачено в ИСУН 2020.
Да
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, попълнена по образец (Приложение I към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се подава от кандидата и партньорите
Да
5.
Декларация за разграничаване на неикономическата от икономическата дейност е попълнена по образец (Приложение II към Условията за кандидатстване) и  прикачена в ИСУН 2020. 
Декларацията се представя само от партньор – висше училище.
Да
6.
Декларация от кандидата относно задължението да представя оригинали на УО е попълнена по образец (Приложение III към Условията за кандидатстване)  и  прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се прилага само от кандидата.
Да
7.
Декларация за съгласие на кандидата/партньора за ползване и разпространение на обобщените данни по проекта от УО и от НСИ,  попълнена по образец (Приложение IV към Условията за кандидатстване) и  прикачена в ИСУН 2020.
Да
8.
Декларация за липса на двойно финансиране е попълнена по образец (Приложение V към Условията за кандидатстване) от кандидата/партньора и  прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се представя от кандидата и партньорите.
Да
9.
Декларация за партньорство, попълнена по образец (Приложение VI към Условията за кандидатстване) и  прикачена в ИСУН 2020.
Да
10.
Автобиографии на членовете на екипа за управление на проекта са попълнени по образец (Приложение VII към Условията за кандидатстване), прикачени в ИСУН 2020.
Да
11.
Счетоводни документи (ГФО) на кандидата и всички партньори за последните две приключили финансови години са прикачени в ИСУН 2020. В случай, че исканите документи са публично достъпни, се посочват  източниците им на информация.
Да
12.
Устав, учредителен акт, удостоверение за актуално състояние на кандидата, прикачени в ИСУН 2020. В случай, че информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път като кандидатът посочва източниците на информация.
Да
13.
Представена е информация за общия брой на децата/учениците в учебното заведение и за тези, чийто майчин език е различен от български, за последната приключила учебна година, прикачена в ИСУН 2020.
Да
14.
Актуални заповеди за одобрени програми за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти, когато е приложимо.
Представят се от кандидати – ЮЛНЦ и/или партньори висши училища, които са от регистъра по чл. 229 от ЗПУО и са планирали в проектното предложение сами да провеждат обучения по дейност II по теми за работа в мултикултурна среда.
Да
15.
Декларация за минимални помощи от кандидата – попълнена по образец (Приложение VIII) и прикачена в ИСУН 2020.
Да
16.
16.	Декларация за минимални помощи от партньор-висше училище (ако е приложимо) – попълнена по образец (Приложение VIII) и прикачена в ИСУН 2020. 
Декларацията се представя в случай, че партньор-висше училище ще изпълнява дейност II в качеството си на партньор по проектното предложение.
Да
17.
17.	Счетоводна политика на партньорите – висши училища (когато е приложимо), от която да е видно разделението на икономическата и неикономическата дейност, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020.
Да
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ДОПУСТИМОСТТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е допустим съгласно т. 11 от Условията за кандидатстване.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност и има седалище и адрес на управление на територията на Република България.
Кандидатът е ЮЛНЦ в обществена полза съгласно ЗЮЛНЦ.
Кандидатът осъществява дейност в сферата на образованието, интеграцията на малцинствени и уязвими групи, подкрепа за деца в риск от социално изключване и др. подобни най-малко две години преди обявяване на настоящата процедура.
Проверка на обстоятелствата се прави служебно в Централния регистър на юридическите лица с нестопанска цел, други налични регистри. При липса на възможност за служебна проверка кандидатът представя Удостоверение за актуално състояние и Устав на организацията.  
Удостоверението за актуално състояние (ако е приложимо) е издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Да
2.
Проектното предложение ще се изпълнява в партньорство с допустими партньори, съгласно т. 12 от Условията за кандидатстване.
Партньорството в проектното предложение обхваща минимум 3 партньора – детски градини и/или училища.
Да
3.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
В случай че кандидат е подал повече от едно проектно предложение, оценителната комисия разглежда само последното подадено проектно предложение с изключение на случаите, в които кандидатът е оттеглил своето проектно предложение.
Да
4.
Партньори - детски градини и училища участват само в едно проектно предложение. В случай, че партньорът е висше училище, то може да участва в повече от едно проектно предложение.
В случай че партньор – детска градина или училище участва в повече от едно проектно предложение, всички проектни предложения, в които е включен партньорът, ще бъдат отхвърлени от оценителната комисия.
Да
5.
За кандидата и партньорите не са налице обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ.
Проверява се чрез декларация – Приложение I към Условията за кандидатстване.
Да
6.
Проектното предложение отговоря на изискванията за териториален обхват, съгласно т. 5 от Условията за кандидатстване.
Да
7.
Безвъзмездната финансова помощ е в рамките на минималния и максимален размер, определен в т. 9 от Условията за кандидатстване
Да
8.
Проектното предложение не надвишава максималната допустима продължителност, съгласно т.18 от Условията за кандидатстване.
Да
9.
Целевата група е допустима, съгласно т. 15 от Условията за кандидатстване
Да
10.
Проектното предложение съдържа допустими дейности. 
Проектни предложения, които не съдържат нито една допустима дейност, съгласно т. 13 от Условията за кандидатстване, ще бъдат отхвърлени.
За проектни предложения, които съдържат недопустими дейности, на етап техническа и финансова оценка оценителната комисия следва да ги отстрани, съответно и предвидените за тях разходи.
Да
11.
Проектното предложение съдържа задължителните допустими дейности – дейност I и дейност II, посочени в т. 13 от Условията за кандидатстване. 
Проектни предложения, които не съдържат задължителните  допустими дейности, ще бъдат отхвърлени. 
Проектни предложения, които съдържат задължителна дейност II, но предвиждат обучения само за образователни медиатори, ще бъдат отхвърлени.
Да
12.
Дейност I и дейност II, за които ще се прилага режим на минимална помощ, попадат в приложното поле на Регламент №1407/2013 г., когато е приложимо.
Проверката за дейност I и дейност II се прави според декларираните данни в Декларация за минимална помощ.
Да
13.
Дейност I се изпълнява пряко и съвместно от кандидата и всички партньори – детски градини и училища.
Проектни предложения, в които Дейност I не се изпълнява пряко и съвместно от кандидата и всички партньори – детски градини и училища, ще бъдат отхвърлени.
Да
14.
Кандидатът е декларирал в т. 11 на Формуляра за кандидатстване, че в хода на реализиране на дейностите по проектното предложение ще извърши необходимите дейности за организация и управление и за информация и комуникация.
В случай че кандидатът не е декларирал, че в хода на реализиране на дейностите по проектното предложение ще извърши необходимите дейности за организация и управление и за информация и комуникация, проектното предложение ще бъде отхвърлено.
Да
15.
Дейностите по проекта НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от бенефициента или не.
Да
16.
В проектното предложение е заложена целевата стойност на индикаторите за изпълнение и резултат, които са количествено определени с положителна целева стойност, различна от 0.
Да
17.
Целта на проектното предложение съответства на целите на процедурата, посочени в т. 6 от Условията за кандидатстване.
Да
18.
Проектното предложение е в съответствие с хоризонталните принципи и принципа за екологична устойчивост, залегнали в чл. 7 и чл. 8 на Регламент 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета, посочени в т. 17 на Условията за кандидатстване.
Да
19.
Кандидатът и партньорите разполагат с оперативен, финансов и административен капацитет.
Финансовият капацитет на кандидата и партньорите се оценява съвкупно на база представените счетоводни отчети за последните две приключили финансови години. Кандидатът и партньорите разполагат с финансов капацитет, в случай че през последните две приключени финансови години общият им оборот с натрупване е поне 30% от стойността на исканото финансиране по проекта. 
Оперативният капацитет на кандидата и партньорите се изразява в наличието на опит в изпълнението на дейности за провеждане на обучения за повишаване на квалификацията и/или дейности за образование, и/или за работа в мултикултурна среда. В случаите, когато кандидат – ЮЛНЦ е планирал в проекта да провежда сам обучения по дейност II.А следва да е представил доказателства, че има одобрени актуални програми за работа в мултикултурна среда от регистъра на МОН по чл. 229 от ЗПУО. В случай че информацията е публично достъпна, се посочва източникът й. Кандидатът разполага с административен капацитет, в случай че предложените експерти в екипа за организация и управление имат необходимия опит за съответните позиции.
Да
20.
Разходите по проектното предложение не са финансирани със средства от Европейските структурни или инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на кандидата.
Да
21.
Планираните разходи са допустими  и обосновани съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване.
Разход, който е недопустим съгласно нормативната уредба и т.14 от Условията за кандидатстване, се премахва служебно от оценителната комисия на етап ТФО.
Да
22.
Планираните разходи не надвишават процентните ограничения,  съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване.
Да
23.
Партньорът висше училище е с актуална акредитация към момента на обявяване на процедурата. 
Висшето училище има актуална програмна акредитация за провеждане на обучение по професионални направления от област на висше образование „Педагогически науки“ и по специалност от професионално направление съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления, съответстващи на учебен предмет от училищната подготовка и/или имат в структурата си основни звена и филиали, които провеждат обучение за придобиване на професионална квалификация „учител“.
Проверка на обстоятелствата се прави служебно в Регистъра на висшите училища на МОН. При липса на възможност за служебна проверка  кандидатът представя необходимите за целта документи.
Да
24.
Партньорът - висше училище води аналитична счетоводна отчетност, която еднозначно разграничава икономическата от неикономическата дейност по отношение на активите, пасивите, приходите и разходите за тях (когато е приложимо).
Проверка на обстоятелствата се прави въз основа на представената Декларация за разграничаване на неикономическата от икономическата дейност, счетоводните документи и счетоводната политика на партньора-висше училище.
Да
25.
Кандидатът - ЮЛНЦ и партньор – висше училище отговарят на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013, когато е приложимо.
Проверява се дали кандидатът и партньор – висше училище попадат в приложното поле на Регламент 1407/2013 г. В случай че кандидатът/партньорът – висше училище не попада в приложното поле на Регламент 1407/2013г., то проектното предложение ще бъде отхвърлено.
Да
26.
Исканата помощ по режим de minimis по настоящата процедура не надхвърля допустимата сума от 200 000 евро или 391 166 лв. за последните три бюджетни години (текущата бюджетна година плюс предходните две бюджетни години) за кандидата и партньора – висше училище, за всеки от тях поотделно.
В случай че помощта по режим de minimis по настоящата процедура надхвърля допустимата сума от 200 000 евро или 391 166 лв. за последните три бюджетни години (текущата бюджетна година плюс предходните две бюджетни години) за кандидата и партньора – висше училище, за всеки от тях поотделно, то на етап ТФО оценителната комисия прави редукция на бюджета.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.