Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или оправомощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Да
2.
Заповед за оправомощаване на лице, което да представлява конкретния бенефициент и да подписва всички документи, свързани с подаването, оценката на подаденото проектно предложение (включително комуникация с оценителната комисия), предоставянето на документи, необходими за подписването на административния договор за предоставяне на БФП и изпълнението на проекта, прикачена в ИСУН 2020.      
Прилага се, в случай че проектното предложение е подадено от лице, различно от официалния представител на кандидата.      
Не
3.
Декларация на кандидата, попълнена по образец (Приложение I към Условията за кандидатстване) и подадена в ИСУН 2020.
Да
4.
Декларация за съгласие на кандидата за ползване и разпространение на обобщените данни по проекта от УО и от НСИ, попълнена по образец (Приложение II към Условията за кандидатстване) и подадена в ИСУН 2020.
Да
5.
Автобиографии на най-малко 5 основни позиции на членове на екипа за управление на проекта на централно ниво (ръководител на проекта; заместник-ръководител на проекта или водещ координатор; счетоводител на проекта или финансов координатор; координатор на териториалните екипи; експерт видимост и комуникация), попълнени по образец (Приложение III към Условията за кандидатстване) и придружени от документ/и относно извършения подбор на членовете на екипа, прикачени в ИСУН 2020.
Да
6.
Представен е Механизъм за подбор на детски градини/училища, които да бъдат включени в изпълнението на дейностите по настоящата процедура, който включва обективни изисквания за избор на детските градини, гарантиращи както отчитането на потребностите, така и балансирано териториално разпределение на средствата по процедурата.
Механизмът за подбор на детските градини съдържа минимално изискуемата информация, посочена в т. 11. „Допустими кандидати“ на Условията за кандидатстване.
Документът следва да бъде подписан от официалния представител на кандидата и представен в секция 13. „Прикачени електронно подписани документи“ от Формуляра за кандидатстване.
Да
7.
В рамките на непреките дейности кандидатът е предвидил:
- да осъществява мониторинг на резултатите от дейностите по проекта, включително ежегоден мониторинг на образователните резултати на децата в резултат на подкрепата по операцията;
- да извършва необходимите дейности/прояви за видимост, прозрачност и комуникация за операцията от стратегическо значение;
- да сформира и организира дейността на Експертната група за наблюдение по операцията от стратегическо значение, като в проектното предложение са идентифицирани ресорните специализирани дирекции в МОН, формиращи съответните политики, които ще участват в Експертната група за наблюдение за подпомагане на дейностите за  мониторинг и оценка  на операцията от стратегическо значение;
- да представя регулярно, след края на всяка учебна година, информация за напредъка и постигнатите резултати по проекта на Експертната група за наблюдение за обсъждане, препоръки и съгласуване на текущия напредък, както и на Отрасловия съвет в областта на образованието, като предоставя информация и кани за участие представител/и на УО.  
Информацията е представена в секция 11. „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Експертна група за наблюдение“.
Да
8.
Кандидатът е допустим съгласно т. 11 от Условията за кандидатстване.
Да
9.
Кандидатът е пряко отговорен за подготовката, управлението и изпълнението на дейностите по проекта.  
В съответствие с §6 от Допълнителните разпоредби на ЗУСЕФСУ, регионалните управления по образованието, държавните, общинските и частни детски градини, центровете за подкрепа за личностно развитие, центровете за специална образователна подкрепа, регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование, Държавния логопедичен център, Националния дворец на децата могат да участват в техническото и/или финансовото изпълнение, включително да извършват разходи по проекти с конкретния бенефициент - Министерството на образованието и науката, финансирани по Програма Образование 2021-2027 г., когато това е предвидено в методологията и критериите за подбор на операцията, при спазване на правилата за избягване на двойно финансиране и за допустимост на разходите. 
Да
10.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват, съгласно т. 5 от Условията за кандидатстване.
Да
11.
Продължителността на проекта е в съответствие с т.18 от Условията на кандидатстване.
Да
12.
Проектното предложение съдържа всички допустими дейности съгласно т. 13 от Условията за кандидатстване и не съдържа недопустими дейности. 
В случай че проектното предложение не съдържа всички допустими дейности, следва да бъде върнато на КБ за отстраняване на несъответствията и пропуските, съгласно  т. 13 от Условията за кандидатстване. 
В случай че проектното предложение съдържа една или повече недопустими дейности, тези дейности следва да бъдат отстранени, както и предвидените за тях разходи.
Да
13.
Дейностите по проекта НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от бенефициента или не.
Поверява се въз основа на декларация – Приложение I към Условията за кандидатстване.
Да
14.
В проектното предложение са заложени стойности на всички индикатори за изпълнение и резултат, които съответстват като минимум на посочените в т. 7 от Условията за кандидатстване.
Да
15.
Кандидатът разполага с необходимите финансови ресурси и механизми, позволяващи да се изпълнят предложените в проектното предложение дейности и да се гарантира тяхната финансова устойчивост. 
Това обстоятелство се проверява служебно от оценителната комисия към момента на кандидатстване в Закона за държавния бюджет. Счита се, че кандидатът разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета за текущата финансова година на бенефициента са по-високи от размера на исканата БФП по настоящата процедура. Счита се, че са налице механизми за устойчивост, когато кандидатът е посочил във Формуляра за кандидатстване потенциалните източници за финансиране след приключване на проекта и те са реалистични и надеждни.
Да
16.
Административен капацитет:
Изборът на експерти в екипа за управление на проекта на централно ниво е в съответствие с Указания на УО на ПО за конкретния бенефициент МОН относно изискванията за сформиране на екипите за организация и управление на проекти. Членовете на екипа за управление на проекта на централно ниво, за които са представени автобиографии (най-малко 5 основни позиции на членове на екипа за управление на проекта на централно ниво) имат поне 1 година опит в управлението и/или изпълнението на проекти и/или сходни дейности. В съответствие с Механизма за  подбор на детските градини, функциите на РУО и Указанията на УО на ПО кандидатът е обосновал необходимостта от експерти за организация и управление на териториално ниво.
Кандидатът следва да опише минималните изисквания за заемане на длъжността на всички позиции на екипа на централно ниво. Информацията се представя в секция 11. „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“, поле „Административен капацитет/Екип за управление“.
Да
17.
Формулирани са конкретни и реалистични цели, които съответстват на целите на процедурата.
Да
18.
Налице е връзка между целите, предвидените дейности и резултатите.
Да
19.
Целевите групи са описани и са количествено определени.  Кандидатът е предоставил информация относно методите за идентифицирането им и начина, по който ще бъдат включени в дейностите по проекта. Нуждите им са ясно идентифицирани и описани.
Да
20.
Дейностите са описани детайлно, включително начините за изпълнението им и резултатите от тях.
Да
21.
Заложените дейности допринасят за постигане на индикаторите за изпълнение и резултат на процедурата.
Да
22.
Планът за действие отразява логическата връзка на целите и дейностите, спецификата на дейностите и продължителността на проекта, и предвижда балансирано разпределение на дейностите във времето (с възможност за паралелно изпълнение съобразно идентифицираните нужди).
Да
23.
Проектното предложение допринася за реализиране на хоризонталните принципи на ПО (устойчиво развитие, вкл. принос към зелени умения; равни възможности и недопускане на дискриминация; равенство между половете) и прилагането на Хартата на основните права на ЕС и Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания.
Информацията е представена в секция 11. „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ Формуляра за кандидатстване: поле „Принос на проектното предложение за реализиране на хоризонталните принципи на ПО“ и в поле „Механизъм за ефективно прилагане и изпълнение по проекта на принципите на Хартата на основните права на ЕС и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания“.
Да
24.
Устойчивост:
Кандидатът е описал в проектното предложение начините, чрез които ще осигури възможност ползите от проекта за целевите групи да продължат да съществуват и след края на финансирането по проекта.
Информацията е представена в секция 11. „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Устойчивост на проекта“.
Да
25.
Кандидатът е посочил по какъв начин изпълнението на проекта ще осигури надграждащ ефект спрямо предходни проекти по ОПНОИР или национални програми. Посочено е и по-какъв начин ще се следи за демаркация и избягване на двойно финансиране с други проекти и национални програми. Посочен е принос на проектното предложение към релевантните програми от рамка на политиката, разработени от Световна банка, принос към препоръките на ОИСР от прегледа и оценката на системата на образованието и резултатите от ученето, насочени към приобщаващия характер на предучилищното образование, както и към Национална рамка за качество за образованието и грижи в ранна детска възраст. 
Информацията е представена в секция 11. „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ Формуляра за кандидатстване, поле „Демаркация и допълняемост“.
Да
26.
Налице е съответствие и логическа връзка между дейности и разходи. Предвидените разходи са необходими за изпълнение на дейностите по проекта и за постигане на заложените индикатори.
Информацията се проверява в секция 5 „Бюджет“, секция 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“, секция 8 „Индикатори“.
Да
27.
Всички заложени по проекта разходи са допустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване и съответстват на планираните дейности.
В случай че проектното предложение съдържа недопустими разходи, тези разходи следва да бъдат отстранени.
Да
28.
Заложените суми са съобразени с наложилите се в страната пазарни цени (ако е приложимо) и/или заложените ограничения на разходите по процедурата са спазени при формиране на бюджета. Спазени са размерите на разходите за единица продукт по процедурата. Разходите не се дублират.
Да
29.
Максимум 20 595 402,00 лв. от общия размер на безвъзмездната финансова помощ по проектното предложение (преки разходи и непреки разходи, съобразно приложимия процент) е планиран към категория Регион в преход (Югозападен район) Останалите средства са планирани към категория По-слабо развити региони (Северозападен район, Северен централен район, Североизточен район, Югоизточен район, Южен централен район).
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.