Критерии за оценка

I. Група Праг за преминаване
Проверка за окомплектованост на всички изискуеми документи и съответствието им с изискванията
0.00
Критерий Максимален праг
0.00
1.
Бизнес план /по образец/ от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице, прикачен в ИСУН 2020. Бизнес планът обхваща период до 5 години за оборудване, а в случаите на инвестиция за строително-монтажни работи (СМР) периодът е за 10 години. Бизнес плана, трябва да бъде представен, сканиран и като електронен файл, в Excel. Представеният електронен файл трябва да е идентичен със сканирания документ.
0.00
2.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП - подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата, а в случай че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва с КЕП от всички от тях и прикачено в ИСУН 2020.
0.00
3.
3.	С оглед определяне на произхода на цените на предвидените разходи за закупуване на активи, кандидатът следва да приложи към Формуляра за кандидатстване:
А/ Официален каталог на производител или оторизиран представител или
Б/ Независима оферта.
В случай че за доказване произхода на цените на предвидените разходи за закупуване на активи кандидатът е приложил към Формуляра за кандидатстване независима оферта, то УО на ПМДР извършва проверка дали са изпълнени едновременно следните две условия:
- предметът на дейност на оферента да е идентичен или сходен с посочената в офертата доставка, услуга или строителство. Проверката за предмета на дейност на оферента се извършва чрез справка в Търговския регистър към Агенцията по вписванията/Регистър БУЛСТАТ/Правноинформационна система (АПИС, СИЕЛА или др.). В случай че оферентът е чуждестранно лице – проверката ще се извърши въз основа на представения документ за регистрация съгласно националното му законодателство;
- годишния оборот, който се отнася до предмета на поръчката (специфичен оборот) през някоя от или общо от предходните три приключили финансови години, преди датата на кандидатстване, да е равен или по-голям от стойност на поръчката или на съответната обособена позиция, в случай че процедурата е с обособени позиции. Изискването за специфичен оборот се доказва от оферента със справка – декларация, подписана от счетоводителя и управителя на фирмата оферент. Справката трябва да е придружена от Отчет за приходите и разходите за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата на която кандидатът е учреден или започнал дейността си и годишни финансови отчети. Ако годишните финансови отчети и отчетите за приходите и разходите са публично обявени, се извършва справка в съответния регистър.
     Оферентите – строители, трябва да бъдат вписани в регистъра на Камарата на строителите или еквивалент. 
     Документите следва да са прикачени в ИСУН 2020.
0.00
4.
4.	За всички предварителни разходи, кандидатът следва да приложи към Формуляра за кандидатстване най-малко две независими съпоставими оферти с цел определяне основателността на предложените разходи - прикачени в ИСУН 2020.
0.00
5.
5.	Документ за собственост на земята/сградата, където ще се извършват строително-монтажните работи или учредено право на строеж за срок не по-малък от 8 години от датата на кандидатстване (а при извършване на строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ, за срок не по-малък от 8 години от датата на кандидатстване) и/или копие от документ за собственост или договор за наем на сградите/помещенията, които ще се обновяват и/или в които ще се монтират машините, съоръженията, оборудването - за инвестиции за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ. В случай на договор за наем, той трябва да бъде в сила най-малко 8 години след датата на кандидатстване. Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020.
0.00
6.
6.	Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект” или „Работен проект” в съответствията със Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти ДВ., бр.51 от 2001 г.). Документите следва да са прикачени в ИСУН 2020.
0.00
7.
Подробни количествено-стойностни  сметки, заверени от правоспособно лице. Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020.
0.00
8.
Влязло в сила разрешение за строеж, издадено от главен архитект на съответната община или становище от главен архитект на общината, че обектът не се нуждае от разрешение за строеж, придружено с копие от архитектурно заснемане (при извършване на строително-монтажни работи, за които не се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020, включително в случаите, в които разходът изцяло ще се финансира от кандидата и няма да е обект на финансиране от ПМДР.
0.00
9.
Разрешение за поставяне за преместваеми обекти, съгласно разпоредбите на ЗУТ. Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020.
0.00
10.
Технически и/или технологичен проект със схема и описание на производствения процес, обосноваващи  дейностите и разходите, за които се кандидатства, както и показващи капацитета на производството, изготвен от правоспособно лице, съгласуван от Българска агенция за безопасност на храните /БАБХ/, съответно Областна дирекция по безопасност на храните/ОДБХ/. Прилага се и документ, удостоверяващ правоспособността на лицето. Годишният производствен капацитет на предприятието, описан в технологичния проект следва да съответства на годишната продукция, заложена в производствената програма на кандидата (Таблица 2 от Бизнес плана). В случай на  несъществени промени се прилага документ от ОДБХ, че съгласуват/приемат промяната. Всеки документ следва да е прикачен в ИСУН 2020.
0.00
11.
Финансов план за изпълнение на проекта, включващ етапи на изпълнение и източници за финансиране на всеки един етап от проектното предложение - прикачен в ИСУН 2020.
0.00
12.
Счетоводна справка и/или инвентарна книга за дълготрайните материални активи към датата на подаване на ФК, с разбивка по активи, дата на придобиване и покупна цена. Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020.
0.00
13.
Отчет за приходи и разходи за последните 3 /три/ финансови години 2016, 2017, 2018 - прикачен в ИСУН 2020.	
0.00
14.
Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности за последните 3 /три/ финансови години 2016, 2017, 2018- прикачена в ИСУН 2020. 
Посоченият документ е част от Годишния отчет за дейността на кандидата. Съгласно чл. 92, ал.З, чл.219, ал.4, чл.252, ал.2, чл.259, ал.З от ЗКПО и чл.51 от ЗДДФЛ, юридическите и физическите лица заедно с годишната данъчна декларация подават и Годишен отчет за дейността (в сила от 01.01.2010 г.). Документът не се изисква за едноличните търговци, които не подлежат на задължителен независим финансов одит и на които размерът на нетните приходи от продажби за текущата година не надхвърля 100 000 лв. В този случай се представя Справка за предприятието към Годишния отчет за дейността на кандидата. 
За кандидатите, които са регистрирани/установени в държава-членка на Европейското икономическо пространство - аналогичен документ, издаден от еквивалента организация в съответната държава, задължително придружен от превод на български език, заверен от кандидата.  
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.	
0.00
15.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последната финансова година, за кандидати, собственици на съществуващи стопанства. Посоченият документ е част от Годишния отчет за дейността на кандидата. Съгласно чл. 92, ал.З, чл.219, ал.4, чл.252, ал.2, чл.259, ал.З от ЗКПО и чл.51 от ЗДДФЛ, юридическите и физическите лица заедно с годишната данъчна декларация подават и Годишен отчет за дейността (в сила от 01.01.2010 г.). Документът не се изисква за едноличните търговци, които не подлежат на задължителен независим финансов одит и на които размерът на нетните приходи от продажби за текущата година не надхвърля 100 000 лв. В този случай се представя Справка заети лица към Отчета за приходи и разходи към Годишния отчет за дейността. 
За кандидатите, които са регистрирани/установени в държава-членка на Европейското икономическо пространство - аналогичен документ, издаден от еквивалента организация в съответната държава, задължително придружен от превод на български език, заверен от кандидата.  
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Когато кандидатът е новорегистриран/новосъздаден се предоставят документи за периода от регистрацията на кандидата до момента на кандидатстване - прикачен в ИСУН 2020. 
0.00
16.
За разходите за закупуване на ноу-хау, патентни права и лицензи, разработване на нови услуги необходими за изготвяне и/или изпълнение на проекта, кандидатът предоставя подписан договор за покупка на патент или полезен модел или лицензионен договор.
0.00
17.
Копие от патент за изобретение или свидетелство за регистрация на полезен модел за иновацията, внедрявана по проекта, лицензионен договор при закупуване на патент, полезен модел или ноу-хау и документ (уведомление/удостоверение) от Патентното ведомство, че този договор е вписан в техният регистър, и съответните разходо-оправдателни документи. Когато се придобива ноу-хау се представят и документи с доказателства, съдържащи оценка за иновативния продукт/процес/съоръжения и обосноваващи неговата иновативност
или
При собствена иновативна разработка/нововъдение се представят две становища от две независими научни организации в областта на иновацията, съдържащи оценка за иновативния продукт/процес/съоръжения и доказващи неговата иновативност. 
(документите са задължителни за всички проектни предложения, в които са предвидени такива разходи)
0.00
18.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект от БАБХ /от съответната ОДБХ/, съгласно чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност -прикачено в ИСУН 2020.
0.00
19.
Копие от издадено Разрешително за стопански риболов и Удостоверение за придобиване на право за усвояване на ресурс от риба и други водни организми от ИАРА, съгласно чл.17 от Закона за рибарството и аквакултурите.
0.00
20.
Решение за съвместимостта на проекта с предметите и целите на опазване на защитените зони съгласно „Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимост на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (обн. ДВ, бр. 73 от 11.09.2007) само за проекти, включващи инвестиции в местата по националната екологична мрежа НАТУРА 2000 - прикачен в ИСУН 2020.
0.00
21.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда или копие от решение по оценка на въздействие върху околната среда -прикачено в ИСУН 2020.	
0.00
22.
Разрешение за производство на неместен животински вид, издадено от МОСВ, съгласно разпоредбите на Закон за биологичното разнообразие -прикачено в ИСУН 2020.	
0.00
23.
Копие от съответните разрешителни и/или документи, удостоверяващи правото на ползване на воден обект за не по-малко от 8 години след датата на кандидатстване, за съответната инвестиция по проектното предложение.
0.00
24.
Удостоверение за регистрация по реда на чл. 25 от Закон за рибарството и аквакултурите - прикачена в ИСУН 2020.
0.00
25.
Технологичен проект, изготвен от правоспособно лице, с обосновка на съответствието на капацитета на инсталацията с енергийните нужди на стопанството, в случай на кандидатстване за инвестиции свързани с изграждане на ВЕИ- прикачен в ИСУН 2020.	
0.00
26.
Енергиен одит или резюме на доклад от обследване за енергийна ефективност на предприятие/промишлена система, съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 8 септември 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания.
0.00
27.
Обосновка за необходимостта от закупуване на специализирано транспортно средство, когато е приложимо - прикачена в ИСУН 2020.
0.00
28.
Подписан договор с избрания изпълнител с разбивка на разходите по дейности и платежни документи към него за извършени разходи преди подаване на ФК- прикачен в ИСУН 2020.
0.00
29.
Декларация № 1 за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец, подписана с КЕП и  прикачена в ИСУН 2020.
0.00
30.
Декларация № 2, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване – попълнена по образец, подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020.
0.00
31.
Декларация № 3 по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове – попълнена по образец, подписана с КЕП  и  прикачена в ИСУН 2020.
0.00
32.
Декларация № 4 за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени на НСИ по служебен път – попълнена по образец, подписана с КЕП  и  прикачена в ИСУН 2020.
0.00
33.
Декларация № 5 за държавни помощи– попълнена по образец, подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020.
0.00
34.
Декларация № 6 за административен и оперативен капацитет - попълнена по образец, подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020.
0.00
35.
Декларация № 8 за нередности. Декларацията е задължителен документ на етап кандидатстване, преди подписване на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, при подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и на етап подаване на искане за плащане, съответно към датата на подаване на Формуляра за кандидатстване, към датата на подписване на административния договор, към датата на подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и към датата на подаване на искане за плащане.
0.00
36.
Декларация № 9 за липса на конфликт на интереси, подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020. Декларацията е задължителен документ на етап кандидатстване, преди подписване на АДБФП, при подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и на етап подаване на искане за плащане, съответно към датата на подаване на Формуляра за кандидатстване, към датата на подписване на АДБФП, към датата на подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и към датата на подаване на искане за плащане.
0.00
37.
Декларация № 10 за свързаност по смисъла на § 1, т. 13 и т. 14 от допълнителните разпоредби на ЗППЦК. Декларацията е задължителен документ на етап кандидатстване, преди подписване на АДБФП, при подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и на етап подаване на искане за плащане, съответно към датата на подаване на Формуляра за кандидатстване, към датата на подписване на АДБФП, към датата на подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и към датата на подаване на искане за плащане.
0.00
38.
Декларация № 11 по чл.137 от Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза.
0.00
39.
Декларация за наличие на финансов капацитет на кандидата, включваща финансов план за изпълнение на проекта, с посочени: етапи на изпълнение и източници за финансиране на всеки един етап от проектното предложение, за доказване, че кандидатът ще поддържа своята дейност през целия период, през който се осъществява проекта.
0.00
40.
Декларация, подписана от счетоводителя и лицето представляващо по закон оферента във връзка с изискване за доказване на специфичен оборот от оферента.
0.00
41.
Актуална скица на имота по т.5-прикачена в ИСУН.
0.00
42.
Анализ приходи-разходи по образец прикачен в ИСУН 2020.
0.00
II. Група Праг за преминаване
Подбор за съответствие на проектни предложения със Стратегията на МИРГ НЕСЕБЪР-МЕСЕМВРИЯ
10.00
Критерий Максимален праг
100.00
1.
Проекти свързани с въвеждането на нов процес или услуга в съществуваща дейност
10.00
2.
Проектът е свързан с оборудване за повишаване на качеството и конкурентоспособността
10.00
3.
Проектът включва създаване на нови продукти или услуги
15.00
4.
Проекти включващи инвестиции за разнообразяването на икономически дейности в територията
15.00
5.
Проекта е свързан с инвестиции в нови енергоспестяващи технологии
10.00
6.
Създаване на нови работни места:  
- едно работно място                                       1 точка
- от 2 до 5 работни места                                3 точки
- над 5 работни места                                      5 точки
10.00
7.
Вид на предприятието –  микро или малко
10.00
8.
Внедряване на иновация
10.00
9.
Създаване на нова услуга или продукт в територията, несъществували до момента
10.00
10.00
Праг за преминаване:
100.00
Максимален праг:
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.