Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Земеделски стопани или микро предприятия, регистрирани като  еднолични търговци или юридически лица по ТЗ, ЗК или Закона за вероизповеданията, както и физически лица, регистрирани по Закона за занаятите.
Стопанството на кандидати, земеделски стопани, трябва да има стандартен производствен обем минимум 2 000 евро.
Да
2.
Кандидатът/получателят или клон на Кандидатът/получателят на  финансова помощ има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ – Чирпан (територията на община Чирпан) и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ – Чирпан (територията на община Чирпан).
Да
3.
Кандидатът отговаря на условията  посочени раздел 5.Описание на мерките, под раздел Изисквания за допустимост на кандидатите от СВОМР и условията посочени в Декларация за липса на основания за отстраняване
Да
4.
Кандидатите земеделски стопани към датата на  подаване на проектното предложение трябва да отговарят на следните условия:
• са регистрирани като земеделски стопани съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на земеделските производители;
• Да са регистрирани като еднолични търговци, или юридически лица по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията;
• Земеделските им стопанства да са с минимален стандартен производствен обем  2000 евро ; 
Да
5.
Кандидатът/получателят на помощта и/или негов законен или упълномощен представител трябва да отговаря на следните условия:
1.Не е свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните 
разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган 
местната инициативна група или с кмета на съответната община на територията на МИГ.
2.Не е член на колективния управителен орган или на 
контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на 
колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3.Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ 
по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Да
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение се отнася  за обявената процедура за подбор на проекти
Да
2.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока , определен в обявата за откриване на процедурата.
Да
3.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Да
4.
формулярът за кандидатстване отговаря  на всички изисквания и на одобрения образец в системата ИСУН 2020 и в него е попълнена цялата изискуема информация
Да
5.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
6.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
7.
Целите на проектното предложение са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Община Чирпан.
Да
9.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране  дейност. Инвестиционните дейности са насочени в поне един от допустимите производствени сектори
Да
10.
Проектното предложение НЕ включва   недопустими дейности съгласно   Условията за кандидатстване
Да
11.
Проектното предложение включва допустими за финансиране разходи съгласно Условията за кандидатстване.
Да
12.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно Условията за кандидатстване.
Да
13.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени  преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги.
Да
14.
Минималният размер на допустимите разходи за един проект е 10 000 лева.Максималният размер на допустимите разходи за един проект е :
1. За кандидати микропредприятия или земеделски стопани, които имат икономически размер, измерен в стандартен производствен обем (СПО) над 8 000 евро Максималният размер на допустимите разходи е:
 - 391 160 лева за проекти, включващи СМР;
 - 200 000 лева за проекти, които не включват СМР
2. За кандидати земеделски стопани, които имат икономически размер, измерен в стандартен производствен обем (СПО) от 2 000 до 7 999 евро максималният размер на допустимите разходи е 85 000 лева.
Да
15.
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване.
Да
III. Група
АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта                  Показатели за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Да
2.
Извършва се проверка на бизнес плана .
Отговор „ДА“ се нанася, в случай че е установено следното: 
1. Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2. Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3. Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4. Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5. Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са
5.1. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2. Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Да
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес план  с подпис/и, печат на всяка страница(по образец Приложение № 1 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ). Представя се във формат  .pdf, .doc, .docx или .jpg;
Да
2.
Таблиците от  бизнес плана (Приложение № 2 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .xls или .xlsx;
Забележка:
 В приложения 1 и 2 , който ще прилагат процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160  или Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ не следва да посочват марка и модел на планираните за закупуване активи. В тези случай кандидатите следва да посочат вида актив и минимална техническа спецификация описваща актива.
Да
3.
Таблица  за допустими инвестиции (Приложение № 3 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване)  Представя се подписана от кандидата във формат .pdf, .jpg,  , както и във формат .xls или .xlsx; 
Забележка: 
В колона 5 от ТДИ кандидатите, който ще прилагат процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160  или Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ не следва да попълват марка и модел на планираните за закупуване активи. В тези случай в колона 5 от ТДИ кандидатите следва да посочат, минимална техническа спецификация описваща актива.

Да
4.
Декларация за  съгласие и информираност за обработване на лични данни по образец (Приложение № 4 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване) Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, .doc или .docs;
Да
5.
Нотариално заверено  изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат .pdf или .jpg;
Да
7.
Удостоверение за наличие или  липса на задължения на кандидата и на неговите законни представители по смисъла на чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК от Национална агенция за приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината. Представят се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z;
Да
8.
Удостоверение за постоянен адрес издадено от съответната общинска администрация. Представя се във формат .pdf или .jpg.  (Документът е изискуем само за кандидати физически лица).
Не
9.
Декларация  за липса на основания за отстраняване по образец (Приложение № 5 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване) от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и и печат. Представя се във формат .pdf, .zip, .rar или .7z;
Да
10.
Декларация за нередности по образец съгласно (Приложение № 6 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване) от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата. Представя се във формат .pdf  или .jpg;
Да
11.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП – (Приложение № 7 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване) , Указания за попълване – (Приложение № 7а от Документи за попълване към Условията за кандидатстване)  и Справка за обобщените параметри на предприятието – (Приложение № 7б от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf или .jpg;
Да
12.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – (Приложение № 8  от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z;
Да
13.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия – (Приложение № 9 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z;
Да
14.
Формуляр за мониторинг по под мярка 19.2.(Приложение № 10 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z;
Да
15.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА - (Приложение № 11 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf  или .jpg
Да
16.
Декларация държавни или минимални помощи (Приложение № 12 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване); Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z;
Да
17.
Декларация за свързаност (Приложение № 13 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат  .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z. Декларацията се попълва от кандидати, които не са публични органи.
Да
18.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите указания. Представя се във формат .pdf или .jpg;
Да
19.
Отчет за приходи и разходи и счетоводен баланс за последната приключена финансова година или за последен приключен междинен период - Приложимо само за кандидати ЮЛ (документите са изискуеми когато кандидатите ЮЛ са регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър.) Представя във формат .pdf  или .jpg ;
Не
20.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството; Представя се във формат . .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z;
Да
21.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z;
Да
22.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z;
Не
23.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представя се във формат .pdf  или .jpg;
Да
24.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване; Представя се във формат . .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z;
Не
25.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо); Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z;
Не
26.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, върху който ще се изпълнява проекта, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота, вписан в районната служба по вписванията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, съгласно изискванията на I. т.5 от раздел 13.2 от УК.  Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar или .7z;
Не
27.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с направено от кандидата запитване за оферти съгласно Приложение № 1 от Документи за информация  към Условията за кандидатстване. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. (важи в случаите когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи, публикуван на интернет страницата на ДФ „Земеделие“   и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). Представя се във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s или .p7m. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат .pdf  или .jpg, както и във формат   .xlsx, .xls, .zip, 7z или .rar;
Не
28.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 1 от Документи за информация  към Условията за кандидатстване. (важи в случаите когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение НЕ Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи, публикуван на интернет страницата на ДФ „Земеделие“   и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.) В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представят се във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s или .p7m. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат .pdf  или .jpg, както и във формат   .xlsx, .xls, .zip, 7z или .rar;
Не
29.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, когато не е избрана най-ниската цена решението включва и обосновка за мотивите, обусловили избора (приложимо за разходи и дейности, който ще се извършват след подаване на проектното предложение, подлежащи на възлагане по реда на ЗОП или ПМС160). Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
30.
Решение за избор на доставчика/изпълнителя, а когато не е избрал най-ниската оферта – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му (когато е приложимо). Представя се във формат .pdf  или .jpg. 
Приложимо за:
•	Всички кандидати за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22;
•	Кандидати, които не са възложители по ЗОП и не са задължени да прилагат разпоредбите на ПМС 160  за всички разходи, които ще се извършват след подаване на проектното предложение;

Не
31.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (когато е приложимо). Представя се във формат .pdf,.jpg,.xlsx,.xls,.rar,.7z или .zip. Приложимо за:
•	Всички кандидати за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22;
•	Кандидати, които не са възложители по ЗОП и не са задължени да прилагат разпоредбите на ПМС 160 за всички разходи, които ще се извършват след подаване на проектното предложение;
Не
32.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че кандидатът не възложител по ЗОП и не прилага разпоредбите на ПМС 160). Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
33.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо); Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z;
Не
34.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждения на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 01.01.2014г., съгл. чл.21, ал.2, т.14 от Наредба 22/14.12.2015г., ведно с банкови извлечения. (когато е приложимо); Представят се във формат .pdf или .jpg
Не
35.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо); Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z;
Не
36.
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ от компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar или  .7z.
Да
V. Група
Документи при инвестиции включващи строително монтажни работи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, върху който ще се изпълнява проекта, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота, вписан в районната служба по вписванията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, съгласно изискванията на I. т.5 от раздел 13.2 от УК.  Представя се във формат .pdf  или .jpg;
Не
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект", или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява . Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z;
Не
3.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за СМР). Представя се във .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z или  .zip;
Не
4.
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
5.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
6.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения и е приложимо съгласно националното законодателство). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z;
Не
7.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. (Представя се в случай на производствени дейности.) Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z.
Не
VI. Група
Документи за инвестиции включващи производство на енергия от ВЕИ за собствено потребление
Критерий Води до отхвърляне
1.
Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по т. 9 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z;
Не
2.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и/или Декларация по образец (Приложение № 14 от документи за попълване към Условията за кандидатстване ) от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на предприятието за целия период на изпълнение на бизнес плана (важи в случаите на проекти, включващи инвестиции за производството на биоенергия за собствени нужди). Представя се във формат .pdf или .jpg;
Не
VII. Група
Документи за инвестиции включващи закупуване на недвижима собственост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Представя се във формат .pdf или .jpg;
Не
VIII. Група
Документи в зависимост от вида на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП , и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година. (приложимо за кандидати земеделски производители. Представя се във формат .pdf или .jpg ;
Не
2.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение. (приложимо за кандидати земеделски производители). Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar или  .7z;
Не
3.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството. (по образец, Приложение №15 от документи за попълване към Условията за кандидатстване)  Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година (приложимо за кандидати земеделски производители). Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z;
Не
4.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионална занаятчийска камара (за физически лица), в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z.
Не
IX. Група
Специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор
Критерий Води до отхвърляне
1.
Копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) или копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност 
или 
копие на удостоверението за професионално образование (средно-специално или друг вид образование) на представляващия кандидата или собственика/ците на най-малко 50% от дяловете/капитала на кандидата. (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор № 4) ИЛИ Копие от трудова/осигурителна книжка на представляващия кандидата или собственика/ците на най-малко 50% от дяловете/капитала на кандидата. (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор № 4). Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
2.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната финансова година, предхождаща годината на кандидатстването, заверен от кандидата и от НСИ. (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор № 2). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
Не
3.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година Приложение № 16 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване. Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z.
Не
X. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или наличие на функционална несамостоятелност
Да
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
XI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Да
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Да
XII. Група
ПРИЛОЖИМ РЕЖИМ НА МИНИМАЛНИ/ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е попълнил и представил Декларация за минимални и държавни помощи.
Да
2.
Финансовото подпомагане представлява „минимална помощ“ при условията на Регламент 1407/2013.Кандидатите и дейностите, които ще се финансират, попадат в приложното поле на чл.1 на Регламент 1407/2013/ако е приложимо/.
В случай, че кандидатите и дейностите не попадат в приложното поле на чл.1 на  Регламент 1407/2013, проектното предложение ще бъде отхвърлено.
Не
3.
Проектното предложение съответства на изискванията на Регламент 1407/2013. 
Проверява се прагът на помощта  в: Информационната система "Регистър на минималните помощи", Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България 2007-2013 (ИСУН), Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020), Търговския регистър и чрез Декларацията за минимални помощи
Не
4.
Финансовата помощ за един кандидат в условията на чл.2, пар.2 на Регламент 1407/2013(едно и също предприятие), заедно с другите получени минимални помощи и съгласно изискванията на  чл.5 на Регламент 1407/2013, не надхвърлят левовата равностойност на 200 000 евро (100 000 евро в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка) за период от три последователни години, включително текущата.
В случай , че се установи, че с финансовата помощ, за която се кандидатства, ще бъде надхвърлен прагът на допустимите минимални помощи, Комисията намалява служебно размера на БФП до максимално допустимия размер. 
Не
XIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявеният за финансиране разход е обоснован по някой от следните начини: 1/ Една независима оферта, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи 2/Най-малко три съпоставими независими оферти,когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение НЕ Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи 3/Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки
Да
2.
За проектното предложение е/не е  направена корекция в бюджета./ Попълва се Приложение № 10 - Таблица 1 - одобрен размер на допустимите разходи от документи зо информация към Условията за кандидатстване
Не
XIV. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно контролен лист от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 към Условията за кандидатстване – документи за информация. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.