Критерии за оценка

I. Група
	
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Не
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Да
6.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване, съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване  (Декларацията се попълва задължително от представляващия/представляващите кандидата. За кандидат - ЮЛ,  същата се предоставя и от членовете на колективния му  управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация  се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ).
Да
7.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец, както и подписана и сканирана – Приложение  № 2.
Да
8.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 3 Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни (Декларацията се попълва от всички лица, представляващи, управляващи кандидата или контролиращи кандидата).
Да
9.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата.
Не
10.
Представено е Удостоверение от съответния окръжен съд за вписване на местното поделение на вероизповеданието, регистрирано по чл. 20 от Закона за вероизповеданията.
Да
11.
Представени са Заповед, протокол за избор или решение издадени или утвърдени от компетентния орган, съгласно устава на БПЦ, които да доказват легитимността на органа на управление.
Да
12.
Представено е Решение на компетентния орган на местното поделение на вероизповеданията за кандидатстване по реда на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
Да
13.
Справка за имуществото на кандидата, заверена от съответното им висшестоящо управление (За местно поделение на БПЦ се представя Приложение № 7 от Документи за попълване).
Да
14.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
Да
15.
Представено е Удостоверение по чл. 87, ал. 6, във връзка с чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от НАП, Община Радомир и Община Земен за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение.
Удостоверението за липса на задължения от Община Радомир и Община Земен се представя от кандидата, включително от представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата за подпомагане. Удостоверението за липса на задължения към НАП се представя от представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата за подпомагане.
Да
16.
Представена е Декларация за свързаност Приложение № 4 от Документи за попълване (Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговски дружество, всеки член на настоятелството на читалище/настоятелство или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел).
Да
17.
Представена е декларация за нередности съгласно Приложение № 5 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата (Декларацията се попълва задължително от представляващия/представляващите кандидата. За кандидат - ЮЛ,  същата се предоставя и от членовете на колективния му  управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация  се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ).
Да
18.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Да
19.
Представени са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо).
Не
20.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо).
Не
21.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по образец по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие”, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване в изискуемите формати.
Да
22.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, върху който ще се изпълнява проекта, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота, вписан в районната служба по вписванията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, съгласно изискванията на т. 4 от раздел 13.2 от УК.
Да
23.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица).
При необходимост комисията изисква справката от НСИ по служебен път.
Не
24.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения , когато е приложимо.
Не
25.
Представени са изискуемите съгласно точка 6 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи.
Не
26.
Представени са предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията (когато е приложимо).
Не
27.
Представен е документ за правосубектност в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, съгласно националното им законодателство.
Не
28.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с критерий „най-ниска цена“ – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
Не
29.
Представена е Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 8 от Документите за попълване.
Да
30.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 9 от Документите за попълване.
Да
31.
Представен е Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 10 от Документите за попълване.
Да
32.
Представена е Декларация НСИ  - Приложение № 11 от Документите за попълване.
Да
33.
Представена е декларация за минимални и държавни помощи (ако е приложимо –
съгласно условията на раздел 16) – Приложение № 13 към УК от Документи за попълване .
Не
34.
Представено е Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен.
Да
35.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен“ проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.), в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и тяхното извършване изисква одобрен инвестиционен проект, съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо).
Не
36.
Представено е графично и фотозаснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо).
Не
37.
Представено е влязло в сила разрешение за строеж, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо).
Не
38.
Представено е становище от главния архитект, че строежа не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо).
Не
39.
Представени са подробни количествени сметки заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектното предложение включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представят се сканирани и Количествено-стойностни сметки (КСС) – Приложение № 12 от Документи за попълване – представят се във формат „xls“ (когато е приложимо).
Не
40.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
Не
41.
Представено е съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, свързани с обекти които представляват недвижими културни ценности, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
42.
Представено е съгласуване по реда на Закона за културното наследство в случаите по чл. 147, ал.3 и чл.151, ал.2 от Закона за устройство на територията (изисква се само за недвижимите културни ценности).
Не
43.
Представено е Удостоверение от националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност.
Не
44.
Представена е Техническа спецификация за съответните машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане (когато е приложимо).
Не
II. Група
		
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение попада в обхвата на Мярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“, включена в СВОМР на МИГ-Радомир-Земен, която има за цел съхранение на духовния  и културния живот на населението и запазване на културната идентичност и традиции на територията на МИГ-Радомир-Земен.
Извършва се оценка на приноса на проектното предложение към целите на мярката на база на представената във формуляра за кандидатстване информация, т. 1. Основни данни, поле „Цели на проектното предложение“. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Да
2.
Проектното предложение показва жизнеспособност и има нужда от безвъзмездно финансиране.
Извършва се проверка на Анализ разходи-ползи (финансов анализ) и в случай, че проектното предложение не показва необходимост от подкрепа, то се отхвърля.
Да
3.
Кандидатът е
• Местно поделение на вероизповеданията, регистрирано като юридическо лице съгласно чл. 20 на Закона за вероизповеданията, или признато за юридическо лице по силата на чл. 10 от същия закон.
Важно: Не се предоставя финансова помощ на кандидати, на които е предоставена финансова помощ по подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природното наследство на селата“ от ПРСР 2014–2020 г.
 Извършва се проверка в т. 1 и т. 13 от Формуляра за кандидастване. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
4.
За кандидатите не са налице обстоятелствата в Декларацията за липса на основания за отстраняване, описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват  с Декларация приложение 1, свидетелство за съдимост и Удостоверения по чл. 87, ал. 6, във връзка с  чл. 162, ал.  2, т. 1 от ДОПК от НАП, Община Радомир и Община Земен,  Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Комисията извършва служебна справка на кандидата за наличие-липса на задължения в Регистъра на задължените лица – Национална агенция за приходите.
Да
5.
За кандидата не са налице обстоятелствата в Декларация за свързаност (Приложение № 4 от Документи за попълване).
(Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговски дружество, всеки член на настоятелството на читалище/църковно или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел).
Да
6.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
7.
Минимален размер на общите допустими разходи за проект е левовата равностойност на 5 000,00 евро (9 779,00 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
8.
Максимален размер на общите допустими разходи за проект е левовата равностойност на 100 000,00 евро (195 580,00 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
9.
Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ, както следва:
• Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на 5 000,00 евро (9 779,00 лева) – при интензитет на помощта 100 %.
• Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на  3 750,00 евро (7 334,25 лева) – при интензитет на помощта 75 %.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
10.
Максималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ, както следва:
• Максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на 100 000,00 евро (195 580,00 лева) – при интензитет на помощта 100 %.
• Максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на  75 000 евро (146 685,00 лева) – при интензитет на помощта 75 %.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
11.
Интензитетът на финансовата помощ е в размер на 100 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията не генерират нетни приходи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
12.
Интензитетът на финансовата помощ е в размер на 75 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията ще генерират нетни приходи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
13.
Във формуляра за кандидатстване е въведен изискуемият съгласно Условията за кандидатстване индикатор и същият е количествено определен. Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него.
Да
14.
Проектът включва някоя от следните дейности: 
Възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради с религиозно значение, в това число и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
15.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Радомир и Земен, формиращи територията на  МИГ-Радомир-Земен.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
16.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
17.
Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата или е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години при спазване изискванията на т. 4 от раздел 13.2 на УК.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
Да
18.
Към проектите, включващи разходи за строително-монтажни работи, се прилагат:
• графично и фотозаснемане на обекта и/или архитектурен план на сградата/ обекта, когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията;
• одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (обн., ДВ, бр. 51 от 2001 г.; изм., бр. 85 и 96 от 2009 г., бр. 93 и 102 от 2014 г. и бр. 13 от 2015 г.);
• подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице;
• влязло в сила разрешение за строеж, когато издаването му се изисква, съгласно Закона за устройство на територията;
• становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
Да
19.
Инвестиционните проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности, се съгласуват с Министерството на културата в случаите, когато това е задължително съгласно Закона за културното наследство. Дейностите по проектиране и изпълнение на инвестиционните проекти за обектите – недвижими културни ценности се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
Да
20.
Дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство, се подпомагат само ако са представени съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
Да
21.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства (раздел 13.3 Недопустими дейности от УК):
По настоящите Условия за кандидатстване не се предоставя безвъзмездна финансова помощ за:
1. проекти, за които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение /плана /програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни.
2. проекти, които се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи, и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон;
3. проекти, по които дейностите по мярката, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на заявлението за подпомагане, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
4. проекти, които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
5. проекти на кандидати за получаване на финансова помощ, на които е предоставена финансова помощ по подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природното наследство на селата“ от ПРСР 2014-2020 г.;
6. проекти, които не доказват социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията;
7. проекти, включващи инвестиции, които не отговарят на Европейското и национално законодателство.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
22.
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране: 
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля.
Да
23.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХГ.
Да
24.
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение 1а Протокол от посещение на място, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49, ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. 
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
Да
25.
Проектното предложение включва някои или всички от следните разходи: 
1. Подобренията на недвижимо имущество;
2. Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива;
3. Общи разходи, свързани с изброените по-горе, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост;
4. Нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Да
26.
В случай на включени разходи за проекта по т. 3 от раздел 14.1 от УК, свързани с подготовката и управлението на проекта, те не превишават: 
• Допустимите разходи по т. 3 от раздел 14.1 не могат да надхвърлят 12 % от сумата на разходите по т. 1, 2 и 4 от раздел 14.1. 
• Разходите за консултации, свързани с  попълване на финансов анализ, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, част от разходите по т. 3 от раздел 14.1 не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
27.
Дейностите и разходите по проекта с изключение на разходите по т. 3 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” са допустими, ако са извършени след подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди подаване на проектното предложение, с изключение на разходите по т. 3 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
28.
Разходите по т. 3 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо) 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
29.
Закупуването чрез финансов лизинг на активите е допустимо, при условие че бенефициентът стане собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искането за междинно или окончателно плащане за същия актив.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
30.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
31.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
4. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 от 2016 г. за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми;
5. за лихви по дългове;
6. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
7. за обикновена подмяна и поддръжка;
8. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
9. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
10. за режийни разходи;
11. за застраховки;
12. за закупуване на оборудване втора употреба;
13. извършени преди 1 януари 2014 г.;
14. за принос в натура;
15. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
16. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
17. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
18. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
19. надвишаващи определените референтни разходи;
20. определени като недопустими в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1-19.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
32.
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т. 6  от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.