Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Кандидатът е подал само едно  проектно предложение по процедурата /за общинска образователна инфраструктура/
Да
3.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан  с квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата
Не
4.
Текстът  на  проектното  предложение  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква информация  на  английски език
Да
5.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Да
6.
Целите на проекта съответстват на приоритетите и целите на СВОМР
Да
7.
Целите на проектното предложение съответстват на целите на мярка 7.2 и  процедурата за предоставяне на БФП, като целите  и задачите и на проекта са ясно и последователно описани и структурирани
Да
8.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1. Подобряване условията на живот в селския район посредством формулирани конкретни цели на проектното предложение в контекста на общите цели и приоритети на местно ниво;
2. Равнопоставеност и недопускане на недискриминацията;
3. Устойчиво развитие.
Да
9.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ – НОВА ЗАГОРА
Да
10.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно Условията за кандидатстване - продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца или 36 (тридесет и шест)  месеца, ако са предвидени СМР дейности. Времевият график на проекта попада в периода на изпълнение на стратегията за ВОМР
Да
11.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта. Общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 9 779,15  лева и по-нисък или равен на 391 166,00  лева
Да
12.
Проектното предложение отговаря на изискванията за максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по проекта – заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-нисък или равен на 391 166,00  лева
Да
13.
Приложена е Декларация за свързаност съгласно Търговския закон - Приложение 1 (не се изисква за кандидати общини)
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение, подписана от представляващия кандидата/кмета на общината - Приложение 8 към Документи за попълване
Да
2.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2, подписан от представляващия кандидата/кмета на общината - Приложение № 3 към Документи за попълване
Да
3.
Налице е съответствие относно представената информация за  индикаторите/показателите за изпълнение и резултат във Формуляра за кандидатстване, Приложение 8  „Основна информация за проектното предложение“ и Приложение  3 „Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2“
Да
4.
Таблица за допустими инвестиции и дейности по подмярка 19.2, подписана от представляващия кандидата/кмета на общината  - Приложение № 9
Да
5.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни - Приложение № 10
Да
6.
Декларация по чл. 25 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 4 за кандидати общини, № 5 – за кандидати ЮЛНЦ, Читалища и Вик оператор) и Приложение 6 Декларация за липса на основание за отстраняване (Приложение № 6 – от всички кандидати)
Да
7.
Свидетелство за съдимост на представляващия/представляващите кандидата/кмета на общината, издадено не по-рано от 1 месец  преди датата на подаване на проектното предложение
Не
8.
Удостоверение за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им  /неприложимо за кандидати общини/
Да
9.
Декларация за нередности Приложение № 7
Да
10.
Нотариално заверено изрично пълномощно или заповед на кмета за кандидат – община, за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 (ако е приложимо)
Не
11.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ, Читалището или Вик оператора за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ, Читалища и ВиК оператор
Не
12.
Копие от учредителен акт или устав 
приложимо само за кандидати ЮЛНЦ,Читалища и ВиК оператор (не се изисква за кандидати общини)
Не
13.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ, Читалища и  ВиК оператор (не се изисква за кандидати общини и от кандидати пререгистрирани в Регистъра на ЮЛНЦ към Агенция по вписванията)
Не
14.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо за кандидати – общини
Не
15.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община – приложимо за всички кандидати
Не
16.
Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката - Приложение № 18 – за кандидати Читалища, ЮЛНЦ и ВиК оператор, ако е  приложимо/
Не
17.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилен  обект)
Не
18.
Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите) (ако е приложимо)
Не
19.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията - важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост)
Не
20.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 10 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж –  приложимо в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
Не
21.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 10 години, считано от датата на подаване на проектното предложение -  в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
Не
22.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). 
За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата
Не
23.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти 
(важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията)
Не
24.
Подписани технически спецификации за съоръженията и принадлежности/оборудването и/или обзавеждането/транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта (ако е приложимо)
Не
25.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи)
Не
26.
Разрешение за строеж  - влязло в сила (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
Не
27.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
Не
28.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане)
Не
29.
Количествено-стойностни сметки, подписани от кандидата
Не
30.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (ако е приложимо)
Не
31.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ако е приложимо)
Не
32.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (ако е приложимо)
Не
33.
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи за възложители по ЗОП за разходи, извършени преди подаване на проектното предложение)
Не
34.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г., ведно с банкови извлечения (ако е приложимо)
Не
35.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг)
Не
36.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание –  наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие и събират оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП)
Не
37.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/
доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строител (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“ и в случай, че   възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост)
Не
38.
Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, запитване до конкретни лица за представените оферти (Приложение 17 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване) - (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП и ще провеждат процедура за избор на изпълнител  по реда на ПМС №160 и разходът, за който  кандидатстват не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”)
Не
39.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/
доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП и ще провеждат процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС №160 и разходът, за който кандидатстват е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” и  в случай, че  възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост)
Не
40.
Документ за правосубектност съгласно националното  законодателство, в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица (ако е приложимо)
Не
41.
Анализ „разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, съгласно Приложение № 13 и 14 към Условията за кандидатстване или индивидуален анализ „разходи- ползи“ за кандидат ВиК оператор.
Не
42.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж", Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014 - 2020" и Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" (само в случаите на подадени проектни предложения)
Не
43.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране  - Приложение 19
Да
44.
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност  - 
Приложение 12
Да
45.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ –
Приложение 11
Да
46.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ
Не
47.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина
Не
48.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти)
Не
49.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга – в свободна форма
Не
50.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият
Не
51.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност
Не
52.
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
Не
53.
Декларация за минимални и държавни помощи
- Приложение № 15 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване (ако е приложимо)
Не
54.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган	
Не
55.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина
Не
56.
Становище на Басейнова дирекция, че инвестициите по проекта не противоречат на плановете за управление на речните басейни
Не
57.
Съгласувателно писмо от съответния консолидиран ВиК оператор ( прило-жимо за кандидати общини)
Не
58.
Решение на общински съвет за съгласуване на проекта и инвестицията (приложимо за кандидат ВиК оператор)
Не
59.
Решение на общинския съвет или на ВиК оператора, с което се задължават да спазват законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ.
Не
60.
Съгласие на ВиК оператора за участие във всеки етап на изпълнението на одобрения инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта – приложимо за кандидати общини.
Не
61.
Декларация, че всяко новосъздадено работно място след изпълнение на инвестициите по проекта ще бъде запазено за период не по-малко от 5 години/3 години , считано от датата на окончателно плащане по проекта (ако е приложимо)
Не
62.
Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал за последния отчетен период за предприятия, създадени през текущата стопанска година (когато е приложимо).
Не
63.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд, заверена от кандидата и НСИ за предходните три финансови години към датата на подаване на проектното предложение (когато е приложимо).
Не
64.
Декларация, с описание на предвидените в проектното предложение допълнителни съоръжения за хора с увреждания, извън законово изискуемите съгласно вида на строежа (ако е приложимо)
Не
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е Община Нова Загора, юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или читалище, регистрирано по Закона за народните читалища на територията на община Нова Загора или ВиК оператор
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на МИГ -  Нова Загора и предвижда да осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ – Нова Загора
Да
3.
В случай, че кандидатът е община или ВиК оператор, който кандидатства  за допустима дейност 2 за агломерации под 2 000 е.ж., на територията е налице консолидиран ВиК оператор (ако е приложимо)
Не
4.
В случай, че кандидатът е клон на юридическо лице или на едноличен търговец, юридическото лице или едноличният търговец, открил клона имат седалище и адрес на управление на територията на МИГ – Нова Загора и осъществява дейност на територията на действие на МИГ (ако е приложимо)
Не
5.
Кандидатът/представляващия/представляващите кандидата не попада/т по което и да е от условията, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162/2016 г., описани в Декларация съгласно Приложение № 4/Декларация съгласно Приложение 5
Не
6.
Кандидатът/и/или негов законен представител, отговаря на условията определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ
Да
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТE ДЕЙНОСТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на община Нова Загора, удостоверено с решение на общинския съвет
Да
2.
Дейностите включени в проектите съответстват на приоритетите и целите на одобрената стратегията за Водено от общностите местно развитие, целите на мярка 7.2 от Стратегията за ВОМР. Дейностите по проекта са обвързани с целите на проекта и очакваните резултати от изпълнение на проекта
Да
3.
Проектните дейности отговарят на общите условия за допустимост на проектните дейности,  посочени в  точка 13 от Условията за кандидатстване
Да
4.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 1 „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях“:
1. Включеният в проекта обект е  част от съществуващ общински път, съгласно Решение № 236 на МС от 2007 г. / приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръжения-та и принадлежностите към тях /;
 2. Инвестиционните проекти включват изграждане на защитни тръби и защитени шахти, положени в подземна инфраструктура /приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръжения-та и принадлежностите към тях/; 
3. Под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор /приложимо за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на улици/
Не
5.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 2 „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“, съгласно Раздел 13 Условия за допустимост на дейностите.
Не
6.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 3 „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
1. Представен е документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк , градина, площад и др. площи за широко обществено ползване. 
2. Представена е план-схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения  (ако е приложимо)
Не
7.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 4 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
1. С проектното предложение се кандидатства за социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.);
2. Представена е обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
3. Представеният инвестиционен  проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговаря на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговаря и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.);
4. Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият;
5. Закупуването на транспортни средства е допустимо, ако проектът включва разходи за строително-монтажни работи и максималният размер на общите допустими разходи за закупуването на едно транспортно средство не надхвърля пазарната им стойност и транспортните средства са оборудвани за целите на инвестицията.
Не
8.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 5 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност: Представено е обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.)
Не
9.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 7 „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства: 
Предвидените за закупуване мобилни обекти, свързани с културния живот не надхвърлят пазарната им стойност  и обектът е оборудван за целите на инвестицията
Не
10.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 8 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“, която включва основно или средно училище, или детска градина, финансирани чрез бюджета на общината са представени документи удостоверяващи статута на основното общинско училище или средното общинско училище или на детската градина
Не
11.
В проектното предложение не са включени недопустими дейности, съгласно Условията за кандидатстване.
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заложените в проектното предложение разходи отговорят на изискванията за допустимост на разходите – предвидените в проекта разходи съответстват на категориите разходи допустими за финансиране по Процедура за подбор на проекти съгласно Условията за кандидатстване
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Инвестицията, включена в проектното предложение или части от нея не са стартирали или завършени към момента на посещението на място (приложимо за проекти включващи СМР)
Да
2.
Дейностите по проекта не са финансирани/не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
По проекта липсват изкуствено създадени условия*

* “Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане  представлява „минимална помощ“ по смисъл на чл.107, параграф 1 от ДФЕС и дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013 (ако е приложимо)
Да
2.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата (ако е приложимо)
Не
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверка  на основателността на предложените за финансиране разходи, включени в проектното предложение чрез съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и/или други документи, при прилагане на метода посочен  в т. 14 Категории разходи, допустими за финансиране.
Да
X. Група
ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ – ПОЛЗИ“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“:
За всички допустими кандидати - общини, ЮЛНЦ и читалища финансирането е 100% в случай, че проектът не генерира нетни приходи или проектът генерира нетни приходи, но размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта не надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/.
2. В случай, че проектът генерира нетни приходи и размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/, размерът на финансовата помощ се определя въз основа на анализ „разходи – ползи“ (финансов анализ).
3. Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения  интензитет на помощта, съгласно анализ „разходи  - ползи“/индивидуален анализ „разходи – ползи“ за региона за кандидати - ВиК оператори.
4. Проверката на анализ на анализ „разходи – ползи“ по показатели, определени от ДФЗ.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.