Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
3.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език. 
В случаите, когато когато са приложени документи на чужд език, те са придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
4.
Документите са представени в изискуемия формат за съответния документ в зависимост от указанията в Условията за кандидатстване.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Окомплектовка на проектното предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основната информация за проектното предложение, във формат „pdf” или ”jpg”,  подписан и сканиран от кандидата. (Приложение № 1)
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности /ТДИД/ във формат „pdf” или „jpg“, подписан и сканиран от кандидата, както и във формат „xls“, „xlsx“
Да
3.
Декларация по чл. 19 и 20 от ЗЗЛД, /Приложение № 5 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „pdf”.
Не
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидати Община Елена или Община Златарица. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Да
5.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища; Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ (не се изисква за кандидати общини).
Да
6.
Декларация за липса на основания за отстраняване с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
7.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; издадено не по-късно от 1 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf”.
Не
8.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо); Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Да
9.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Не
10.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Не
11.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството; Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Не
12.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по мярката или решение на Общинския съвет (за кандидати общини) за кандидатстване по мярката. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Да
13.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ 

Да
14.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица); Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
15.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
16.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”;
Да
17.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо);   
а) В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „xls”;
б) В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 9 към условията за кандидатстване - Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”. 
в) Кандидатите представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.
Да
18.
Документ за правосубектност в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, съгласно националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.
Да
19.
Удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности на кандидата за предходната спрямо датата на кандидатстването година с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“ /неприложимо за общини
Да
20.
Декларация за минимални и държавни помощи, /Приложение № 2 към Условията за кандидатстване (когато е приложимо)/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
21.
Формуляр за мониторинг /Приложение № 6 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
22.
Декларация НСИ /Приложение №7 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
23.
Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
24.
Удостоверение от общината, на която е седалището на кандидата, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение /Не важи за кандидат община/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
25.
Декларация за нередности съгласно Приложение № 3 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, от изпълнителния директор - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
Не
26.
Справка за съществуващия и нает персонал и или отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
27.
Декларация в оригинал по чл. 3 и чл. 4, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия , когато е приложимо; с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“. Декларацията се попълва само от кандидати НПО и читалища. /Приложение 10 към Условията за кандидатстване/
Да
28.
Декларация двойно финансиране /Приложение 11 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
29.
Декларация изкуствено създадени условия /Приложение 12 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
30.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по образец /Приложение № 13  към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
31.
Анализ разходи –ползи  таблица / Приложение № 14 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
32.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“. (Приложение № 16) от „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Да
33.
Документи и декларирани обстоятелства - обяви, протоколи, списъци на присъстващите и други от проведени обществени обсъждания /обява, протокол, списък от всяко проведено събитие/
Не
34.
Документи, доказващи че дейностите по проекта са значими за идентичността на района
Не
35.
Декларация свързани лица /приложение 15/
Не
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Специфични документи в случай на проект с инвестиции свързани с провеждане на народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки и др.
Критерий Води до отхвърляне
1.
График за провеждане на планираните дейности (когато е приложимо);
Да
2.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност) (когато е приложимо);
Да
3.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник;
Да
4.
В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност.
Да
IV. Група
Критерии за допустимост - Изисквания към кандидатите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на общини Елена или Златарица
Да
2.
Кандидатът е община или юридическо лице с нестопанска цел или читалище или
училище и детска градини със самостоятелна правосубектност или Местно поделение на вероизповеданията, регистрирано, съгласно чл. 20 на Закона за вероизповеданията или признати за юридическо лице по силата на чл. 10 от същия закон
Да
3.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител отговарят на условията, определени в т. 11 в Условията за кандидатстване
Да
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ общини Елена и Златарица
Да
5.
Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента
Да
V. Група
Критерии за допустимост - Изисквания към проектните предложения
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на МИГ общини Елена и Златарица.
Да
2.
Проектът включва поне една от допустимите дейности по мярката в Стратегията за ВОМР
Да
3.
Изпълнението на проекта допринася за изпълнение целите на мярката
Да
4.
Дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на Общинския план за развитие на Община Елена, респ. Златарица, удостоверено с решение на общинския съвет, в случай на проект с кандидат за подпомагане община.
Да
5.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно т.7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение
Да
6.
Максимален размер  на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ надхвърля 97 790,00 лева (левовата равностойност на 50 000 евро)
Да
7.
Минимален размер на допустимите разходи и БФПна проектното предложение НЕ Е по-малка от   1955,80 лева (левовата равностойност на 1 000 евро)
Да
8.
По проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство с Министерството на културата за защитените територии за опазване на културното наследство, когато това се изисква;
Не
9.
Проектът съдържа анализ разходи ползи /приложение 13 и 14 от УК/
Да
10.
Проектите, които включват разходи за преместваеми обекти, се подпомагат, ако са придружени с разрешителни, издадени съгласно ЗУТ
Не
11.
Представени са съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрация, когато проектът включва дейности и инвестици, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Не
12.
Банковата сметка е на името на кандидата, съгласно представения от кандидата  документ от банката за банковата сметка.
Не
13.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Да
14.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС
Да
15.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Да
16.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение.
Да
17.
Съотношението между предвидените разходи и планираните резултати е оптимално, като е съобразено с реалните пазарни цени, съгласно приложените оферти.
Да
18.
По проекта не е установено двойно финансиране - дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
19.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
Да
20.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване.
Да
21.
Стойността на показателя „ Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%
Не
22.
Стойността на показателя „ Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е по-голяма от нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 75%
Не
23.
В случай, че проектът генерира печалба, стойността на показателя „Финансова норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%)
Не
24.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14. от Условията за кандидатстване.
Да
25.
Проектът е в съответствие с приложимите правила по държавните/минималните помощи
Да
26.
Кандидатът/ползвателят на помощта не е създал изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности
Да
27.
За проектното предложение няма необходимост от корекция на бюджета
Не
28.
За проектното предложение е налице необходимост от корекция на бюджета и такава е извършена от оценителната комисия
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.