Критерии за оценка

I. Група Праг за преминаване
Проверка на окомплектованост на проектните предложения по документи
0.00
Критерий Максимален праг
0.00
1.
Бизнес план /по образец/
0.00
2.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП
0.00
3.
За определяне на произхода на цените на предвидените разходи за закупуване на активи, кандидатът следва да приложи към Формуляра за кандидатстване:
А/ Официален каталог на производител или оторизиран представител или
Б/ 1 Оферта 
В случай че за доказване произхода на цените на предвидените разходи за закупуване на активи кандидатът е приложил към Формуляра за кандидатстване оферта, то УО на ПМДР извършва проверка дали са изпълнени едновременно следните две условия:
- предметът на дейност на оферента да е идентичен или сходен с посочената в офертата доставка, услуга или строителство. Проверката за предмета на дейност на оферента се извършва чрез справка в Търговския регистър към Агенцията по вписванията/Регистър БУЛСТАТ/Правноинформационна система (АПИС, СИЕЛА или др.). В случай че оферентът е чуждестранно лице – проверката ще се извърши въз основа на представения документ за регистрация съгласно националното му законодателство;
- годишния оборот, който се отнася до предмета на поръчката (специфичен оборот) през някоя от или общо от предходните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която кандидатът е учреден или започнал дейността си, да е равен или по-голям от стойността на поръчката или на съответната обособена позиция, в случай че процедурата е с обособени позиции, при спазване разпоредбите на чл. 3, ал. 14 и 15 от ПМС № 160 от 01.07.2016 г. Изискването за специфичен оборот се доказва от оферента със справка – декларация, подписана от счетоводителя и управителя на фирмата оферент. Справката трябва да е придружена от Отчет за приходите и разходите за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата на която кандидатът е учреден или започнал дейността си. Ако отчетите за приходите и разходите са публично обявени, се извършва справка в съответния регистър.
Оферентите – строители, трябва да бъдат вписани в регистъра на Камарата на строителите или еквивалент.
0.00
4.
За всички предварителни разходи, кандидатът следва да приложи към Формуляра за кандидатстване най-малко две независими, съпоставими и конкурентни оферти с цел определяне основателността на предложените разходи
0.00
5.
Документ за собственост на земята/сградата, където ще се извършват строително-монтажните работи или учредено право на строеж за срок не по-малък от 8 години от датата на кандидатстване (а при извършване на строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ, за срок не по-малък от 8 години от датата на кандидатстване) и/или копие от документ за собственост или договор за наем на сградите/помещенията, които ще се обновяват и/или в които ще се монтират машините, съоръженията, оборудването - за инвестиции за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ. В случай на договор за наем, той трябва да бъде в сила най-малко 8 години след датата на кандидатстване.
0.00
6.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект” или „Работен проект” в съответствията със Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ., бр.51 от 2001 г.).
0.00
7.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице.
0.00
8.
Влязло в сила разрешение за строеж, издадено от съответната община или становище от общината, че обектът не се нуждае от разрешение за строеж, придружено с копие от архитектурно заснемане (при извършване на строително-монтажни работи, за които не се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
0.00
9.
Разрешение за поставяне за преместваеми обекти, съгласно разпоредбите на ЗУТ.
0.00
10.
Копие от технически и/или технологичен проект със схема и описание на производствения процес, обосноваващи  дейностите и разходите, за които се кандидатства, както и показващи капацитета на производството, изготвен от правоспособно лице, съгласуван от Българска агенция за безопасност на храните /БАБХ/, съответно Областна дирекция по безопасност на храните/ОДБХ/. Прилага се и документ, удостоверяващ правоспособността на лицето. В случай на  несъществени промени се прилага документ от ОДБХ, че съгласуват/приемат промяната.
0.00
11.
Финансов план за изпълнение на проекта, включващ етапи на изпълнение и източници за финансиране на всеки един етап от проектното предложение
0.00
12.
Счетоводна справка и/или инвентарна книга за дълготрайните материални активи към датата на подаване на ФК, с разбивка по активи, дата на придобиване и покупна цена.
0.00
13.
Отчет/справка средно-списъчен състав за заетите лица за последната счетоводна година
0.00
14.
За разходите за закупуване на ноу-хау, патентни права и лицензи, необходими за изготвяне и/или изпълнение на проекта, кандидатът предоставя подписан договор за покупка на патент или полезен модел или лицензионен договор.
0.00
15.
Решение за съвместимостта на проекта с предметите и целите на опазване на защитените зони съгласно Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимост на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007) само за проекти, включващи инвестиции в местата по националната екологична мрежа НАТУРА 2000
0.00
16.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда или копие от решение по оценка на въздействие върху околната среда или документ, издаден от компетентния орган, с който се удостоверява, че инвестицията обект на конкретното проектно предложение не попада в обхвата на преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда
0.00
17.
Технологичен проект, изготвен от правоспособно лице с обосновка на съответствието на капацитета на инсталацията с енергийните нужди на стопанството, в случай на кандидатстване за инвестиции свързани с изграждане на ВЕИ
0.00
18.
Енергиен одит или резюме на доклад от обследване за енергийна ефективност на предприятие/промишлена система, съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 8 септември 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания. /за проекти, в които са предвиден разходи и дейности свързани с енергийната ефективност  в чийто енергиен одит или резюмето на доклада от обследване за енергийна ефективност на предприятие/промишлена система следва да е доказано, че средният процент енергийно спестяване от предвидените за въвеждане по проекта мерки, който би могъл да бъде постигнат в обичайната стопанска практика, е равен на или по-голям от 10%.
0.00
19.
Подписан договор с избрания изпълнител с разбивка на разходите по дейности и платежни документи към него за извършени разходи преди подаване на ФК
0.00
20.
Разрешително за стопански риболов, съгласно Закона за рибарството и аквакултурите (ЗРА)
0.00
21.
Удостоверение за придобито право за усвояване на ресурс от риба и други водни организми в предвидените от закона случаи
0.00
22.
Документ за собственост на риболовния кораб
0.00
23.
Удостоверение за регистрация по реда на чл. 25 от Закон за рибарството и аквакултурите
0.00
24.
Актуална скица на имота
0.00
25.
Декларация, подписана от счетоводителя и лицето представляващо по закон оферента във връзка с изискване  за доказване на  специфичен оборот от оферента.
0.00
26.
Декларация № 1 за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия
0.00
27.
Декларация № 2, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване
0.00
28.
Декларация № 3 по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл. 7 от ПМС 162/2016 г.
0.00
29.
Декларация № 4 за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени на НСИ по служебен път
0.00
30.
Декларация № 5 и Декларация № 5-1 за държавни помощи
0.00
31.
Декларация № 6 за административен и оперативен капацитет
0.00
32.
Декларация № 8  за нередности.
0.00
33.
Декларация № 9 за липса на конфликт на интереси
0.00
34.
Декларация № 10 за свързаност по смисъла на § 1, т. 13 и т. 14 от допълнителните разпоредби на ЗППЦК.
0.00
35.
Декларация № 11 по чл. 10, параграф 5 от Регламент (ЕС) № 508/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 15 май 2014 година за Еевропейския фонд за морско дело и рибарство. във връзка с изискване  за доказване на специфичен оборот от оферента.
0.00
36.
Декларация № 12 по чл. 137 от Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза.
0.00
37.
Декларация за наличие на финансов капацитет на кандидата и партньорите (ако кандидатът е предвидил партньори), с посочени източници на финансиране, за доказване, че кандидатът ще поддържа своята дейност през целия период, през който се осъществява проекта.
0.00
II. Група Праг за преминаване
Подбор на проектни предложения за съответствие на същите със Стратегията за ВОМР на МИРГ
30.00
Критерий Максимален праг
100.00
1.
Проектът предлага нови за населеното място производство, услуга или продукт
10.00
2.
Проектът предвижда инвестиции за развитие на туризъм и съпътстващи туристически услуги
20.00
3.
Проектът надгражда постигнат/и резултат/и от предишни дейности на кандидата
10.00
4.
Проектът създава заетост и/или осигурява работни места за жени и/или лица над 50 години и/или младежи до 29 години и/или уязвими групи от населението
20.00
5.
Проектът е подаден от лице под 40 години и/или жена
20.00
6.
Резултатите от проекта /услуги или продукти/ обхващат населението на повече от едно населено място
10.00
7.
Проектът предвижда производствени дейности
10.00
30.00
Праг за преминаване:
100.00
Максимален праг:
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.