Критерии за оценка

I. Група
ЗАКОНОСЪОБРАЗНО ВНАСЯНЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или е прикачено нотариално заверено пълномощно за упълномощаване на лицето, подписало формуляра с КЕП.
Да
II. Група
НАЛИЧИЕ И СЪОТВЕТСТВИЕ НА ИЗИСКУЕМИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции във формат .pdf и .xls или .xlsx – по образец
Да
2.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Да
3.
Декларация за нередности
Да
4.
Декларация, че кандидатът не попада в някое от обстоятелствата за отстраняване - по образец
Да
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата или заповед на кмета за кандидати общини
Не
6.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по мярка 7.2 на СВОМР на МИГ САМОКОВ (за кандидат община)
Не
7.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на общината (за кандидат община)
Да
8.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни обекти)
Не
9.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда издадени по реда на ЗООС и/или Закона за водите
Да
10.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост).
Не
11.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ).
Не
12.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласноЗУТ)
Не
13.
Подробни количествени сметки заверени от правоспособно лице (в случай, че проектът включва СМР). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация, количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство)
Не
14.
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
Не
15.
Становище на главния архитект, с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
Не
16.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане)
Не
17.
Заверени количествено-стойностни сметки във формат .pdf и .xls или .xlsx ( при СМР)
Не
18.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване)
Не
19.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности)
Не
20.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изискват такива съгласно българското законодателство
Не
21.
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта  - разходи за хонорари, архитекти, инженери и консултанти, свързани с проекта, извършени преди подаване на проектното предложение (важи за възложители по ЗОП)
Не
22.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг)
Не
23.
Една независима оферта (за разходи, които са включени в списъка на разходи с референтни цени) или най-малко три съпоставими независими оферти, събрани на принципа на пазарните консултации (за разходи, които не са от Списъка с референтни разходи), които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти.
Да
24.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора по предходната точка
Не
25.
Анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селският район и устойчивостта на инвестицията по 
образец - в .pdf  формат и Анализ разходи - ползи в .pdf и .xls
Да
26.
Декларация за липса на двойно финансиране  и изкуствено създадени условия
Да
27.
Формуляр за мониторинг по образец
Да
28.
Декларация за свързаност
Да
29.
Декларация за минимални държавни помощи
Не
III. Група
НАЛИЧИЕ И СЪОТВЕТСТВИЕ НА ИЗИСКУЕМИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ЗА ДЕЙНОСТТА ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години считано от датата на сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (за дейности по Раздел 13, т.1 и т.2 от Условията за кандидатстване)
Не
2.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина (за дейности по Раздел 13, т.2 от Условията за кандидатстване)
Не
3.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти, за дейности по Раздел 13, т.2 от Условията за кандидатстване)
Не
4.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга (за дейности по Раздел 13, т.3 от Условията за кандидатстване)
Не
5.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията, критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (за дейности по Раздел 13, т.3 от Условията за кандидатстване)
Не
6.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно-делегирана дейност (за дейности по Раздел 13, т.3 от Условията за кандидатстване)
Не
7.
Декларация за размера на получената държавна помощ – по образец (за дейности по Раздел 13, т.3 от Условията за кандидатстване)
Не
8.
Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност, съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (за дейности по Раздел 13, т.4 от Условията за кандидатстване)
Не
9.
Декларация за минимална помощ по образец (за дейности по Раздел 13, т.6 от Условията за кандидатстване)
Не
10.
Заповед на министърът на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министърът на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган (за дейности по Раздел 13, т.7 от Условията за кандидатстване)
Не
11.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министърът на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина (за дейности по Раздел 13, т.7 от Условията за кандидатстване)
Не
IV. Група
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА И НА ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатства се за инвестиции в инфраструктура, обзавеждане и/или оборудване за поне една от допустимите дейности:
   1.1	Реконструкция и/или рехабилитация на съществуващи общински пътища,  улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях;
   1.2	Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от общинско значение;
   1.3	Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства;
  1.4 	Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност
  1.5 	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
  1.6 	Реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
  1.7 	Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони.
Да
2.
Кандидатът е:
•	Община Самоков за всички допустими дейности 
•	Юридическо лице с нестопанска цел - за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот;
•	Читалище - за дейности, свързани с културния живот;
Да
3.
Дейностите, предмет на подпомагане се осъществят на територията на МИГ
Да
4.
За проекти за дейностите по 1.1 (улици и …): 
-	под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ
-	не включват само принадлежности, с изключение на енергозахранващите и осветителните съоръжения и тела.
Не
5.
За проекти по 1.2 (площи за широко обществено ползване):
-	под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ
-	при изграждане на площадки за игра, проектът отговаря на изискванията на Наредба № 1 от 2009 г. за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра.
Не
6.
За проекти за дейности по 2.3 (социална инфраструктура):
- се кандидатства за социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане;
- дейностите, включени в проектите, са придружени с обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
- инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца;
-  Министерството на труда и социалната политика е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на горните изисквания за социалните услуги, които ще се разкрият.
Не
7.
За проектите по дейност 2.4 (свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност):
 - отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на общината
- представен е доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.).
Не
8.
Проект по 2.7 (общинска образователна инфраструктура)  е за детски градини или основни или средни училища, финансирани чрез бюджета на общината.
Проектите включват само един обект – една детска градина или едно основно или средно училище.
Не
9.
Дейностите, включени в проектите, не са физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение
Да
10.
Проектът се изпълнява в имот - собственост на кандидата, или в случай на проект, изпълняван в имот, който не е 
собствен, кандидатът е представил документи за:
 1. учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията;
2. ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията.
Да
11.
При СМР  непредвидените разходи са в размер до 5 % от стойността на одобрените разходи по прякото изпълнение на строително-ремонтните и строително-монтажните дейности.
Не
12.
Разходите свързани с проекта, в това число разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на  проектното предложение, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта (без непредвидените).Като разходите за разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитането на дейностите по проекта не следва да надхвърлят 5% от стойността на допустимите разходи по проекта.
Да
13.
Размерът на общите допустими разходи по проекта е не по-малък от 10 000 лв.  и не по-голям от:
- за общината -  390 000 лв
- за читалища и ЮЛНЦ – 195 000 лв.
Да
14.
Кандидатът не е получил публична финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове и други публични средства за разходите, за които кандидатства за финансиране по същия обект/ти
Да
15.
Не са установени изкуствено създадени условия (по смисъла на чл.60 от Регламент (ЕС) №1306/2013).
Да
16.
Посещението на място установи,че представената в проектното предложение информация съответства на констатираното  действително състояние на обекта.
Да
V. Група
ОЦЕНКА НА СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКИЯ АНАЛИЗ И АНАЛИЗА РАЗХОДИ – ПОЛЗИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Идентифицирани са конкретни нужди, цели и приоритети в следствие на анализ на текущото състояние и проблеми в селския район и във връзка с местните стратегии и общинските планове за развитие, при отчитане целите и приоритетите на ПРСР 2014-2020.
Да
2.
Проектът допринася за подобряване условията на живот в селския район, като влияе положително върху някои от следните:
- Влияние върху предоставяните обществени услуги (подобряване достъпа до обществени услуги; разнообразяване и/или подобряване качеството на услугите;
- привличане на не резиденти, като туристи или с цел заетост)
- Влияние върху заетостта и доходите (вкл. трудовата мобилност и привличане на не резиденти с цел заетост – разкриване на нови работни места – временни за целите на проекта и/или постоянни; промяна в размера и структурата на доходите)
- Влияние върху качеството на живот.
Да
3.
Устойчивост на инвестицията:
- Уместност и приемливост (степента, до която проектът отговаря на действителните нужди и целите му са съгласувани с приоритетите на национално, секторно, местно ниво);
- Капацитет за продължаване на предоставяне на услугата и поддръжка (кой ще е отговорен за оперирането и поддръжката-идентифицирани ли са източниците на необходимите финансови средства, осигурени ли са необходимите човешки ресурси, оборудване);
- Екологична стабилност (дали проектът е взел предвид влиянието върху околната среда така, че негативните въздействия да бъдат или избегнати или намалени).
Да
4.
Проектът е финансово устойчив за целия референтен период
Да
5.
Няма други причини, поради които проектът да е неизпълним - забрани за осъществяване на дейността, разрешителен режим или друга причина.
Да
6.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.		
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.