Критерии за оценка

I. Група Праг за преминаване
Проверка за окомплектованост на всички изискуеми документи по съответната процедура и съответствието им с изискванията
0.00
Критерий Максимален праг
0.00
1.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП - подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата, а в случай че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва с КЕП от всички тях и прикачено в ИСУН 2020.
(Документът се изисква, в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е законен представител на предприятието, да подаде проектното предложение с КЕП).
0.00
2.
Документ за собственост на земята/сградата, където ще се извършват строително-монтажните работи или учредено право на строеж за срок не по-малък от 8 години от датата на кандидатстване (а при извършване на строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ, за срок не по-малък от 8 години от датата на кандидатстване) и/или копие от документ за собственост или договор за наем на сградите/помещенията, които ще се обновяват и/или в които ще се монтират машините, съоръженията, оборудването - за инвестиции за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ. В случай на договор за наем, той трябва да бъде в сила най-малко 8 години след датата на кандидатстване. Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за всички проектни предложения)
0.00
3.
Актуална скица на имота - прикачена в ИСУН.
(документът е задължителен за всички проектни предложения)
0.00
4.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда или решение по оценка на въздействие върху околната среда - прикачено в ИСУН 2020 във връзка с инвестицията обект на проектното предложение.
(документът е задължителен само за проектни предложения, включващи разходи за строително- монтажни дейности
0.00
5.
Решение за съвместимостта на проекта с предметите и целите на опазване на защитените зони, съгласно „Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимост на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007) само за проекти, включващи инвестиции в местата по националната екологична мрежа НАТУРА 2000 - прикачен в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, включващи инвестиции в НАТУРА)
0.00
6.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект” или „Работен проект” в съответствията със Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти ДВ., бр.51 от 2001 г.). Документите следва да са прикачени в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, когато за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ)
0.00
7.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи)
0.00
8.
Влязло в сила разрешение за строеж, издадено от съответната община или становище от главен архитект на общината, че обектът не се нуждае от разрешение за строеж, придружено с копие от архитектурно заснемане (при извършване на строително-монтажни работи, за които не се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020, включително в случаите, в които разходът изцяло ще се финансира от кандидата и няма да е обект на финансиране от ПМДР.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи)
0.00
9.
Разрешение за поставяне за преместваеми обекти, съгласно разпоредбите на ЗУТ. Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, включващи разходи за преместваеми обекти, във останалите случаи е неприложим)
0.00
10.
Бизнес план (по образец) от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице, прикачен в ИСУН 2020. Бизнес планът обхваща период до 5 години за оборудване, а в случаите на инвестиция за строително-монтажни работи (СМР) периодът е за 10 години. Бизнес планът, трябва да бъде представен, сканиран и като електронен файл, в Excel. Представеният електронен файл трябва да е идентичен със сканирания документ.
(документът е задължителен за всички проектни предложения)
0.00
11.
С оглед определяне на произхода на цените на предвидените разходи за закупуване на активи, кандидатът следва да приложи към Формуляра за кандидатстване:
А/ Официален каталог на производител или оторизиран представител или 
Б/ Една оферта
В случай че за доказване произхода на цените на предвидените разходи за закупуване на активи кандидатът е приложил към Формуляра за кандидатстване оферта, то УО на ПМДР извършва проверка дали са изпълнени едновременно следните две условия:
- предметът на дейност на оферента да е идентичен или сходен с посочената в офертата доставка, услуга или строителство. Проверката за предмета на дейност на оферента се извършва чрез справка в Търговския регистър към Агенцията по вписванията/Регистър БУЛСТАТ/Правноинформационна система (АПИС, СИЕЛА или др.). В случай че оферентът е чуждестранно лице – проверката ще се извърши въз основа на представения документ за регистрация съгласно националното му законодателство;
- годишния оборот, който се отнася до предмета на поръчката (специфичен оборот) през някоя от или общо от предходните три приключили финансови години, преди датата на кандидатстване, да е равен или по-голям от стойност на поръчката или на съответната обособена позиция, в случай че процедурата е с обособени позиции. Изискването за специфичен оборот се доказва от оферента със справка – декларация, подписана от счетоводителя и управителя на фирмата оферент. Справката трябва да е придружена от Годишен финансова отчет или Отчет за приходите и разходите за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата на която кандидатът е учреден или започнал дейността си и годишни финансови отчети. Ако годишните финансови отчети или отчетите за приходите и разходите са публично обявени, се извършва справка в съответния регистър.
Оферентите-строители, трябва да бъдат вписани в регистъра на Камарата на строителите или еквивалент.
Документите следва да са прикачени в ИСУН 2020.
(документите са задължителни за всеки разход от инвестицията в проектното предложение)
0.00
12.
За всички предварителни разходи, кандидатът следва да приложи към Формуляра за кандидатстване най-малко две независими, съпоставими и конкурентни оферти с цел определяне основателността на предложените разходи - прикачени в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, предвиждащи предварителни разходи по т. 14.1.4.1 от раздел 14.1. „Допустими разходи“ на настоящите условия)
0.00
13.
Финансов план за изпълнение на проекта, включващ етапи на изпълнение и източници за финансиране на всеки един етап от проектното предложение - прикачен в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за всички проектни предложения)
0.00
14.
Счетоводна справка и/или инвентарна книга за дълготрайните материални активи към датата на подаване на ФК, с разбивка по активи, дата на придобиване и покупна цена. Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за всички проектни предложения)
0.00
15.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последната финансова година, за кандидати, собственици на съществуващи стопанства. Посоченият документ е част от Годишния отчет за дейността на кандидата. Съгласно чл. 92, ал.З, чл.219, ал.4, чл.252, ал.2, чл.259, ал.З от ЗКПО и чл.51 от ЗДДФЛ, юридическите и физическите лица заедно с годишната данъчна декларация подават и Годишен отчет за дейността (в сила от 01.01.2010 г.). Документът не се изисква заедноличните търговци, които не подлежат на задължителен независим финансов одит и на които размерът на нетните приходи от продажби за текущата година не надхвърля 100 000 лв. В този случай се представя Справка заети лица към Отчета за приходи и разходи към Годишния отчет за дейността.
За кандидатите, които са регистрирани/установени в държава-членка на Европейското икономическо пространство - аналогичен документ, издаден от еквивалента организация в съответната държава, задължително придружен от превод на български език, заверен от кандидата.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Когато кандидатът е новорегистриран/новосъздаден се предоставят документи за периода от регистрацията на кандидата до момента на кандидатстване - прикачен в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за всички проектни предложения)
0.00
16.
Технологичен проект, изготвен от правоспособно лице, с обосновка на съответствието на капацитета на инсталацията с енергийните нужди на стопанството, в случай на кандидатстване за инвестиции свързани с изграждане на ВЕИ - прикачен в ИСУН 2020.
(документите са задължителни за всички проектни предложения, в които са предвидени такива разходи)
0.00
17.
Енергиен одит или резюме на доклад от обследване за енергийна ефективност на предприятие/промишлена система, съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 8 септември 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания. Документите следва да са прикачени в ИСУН 2020.
(изискуеми са за проекти, в които са предвиден разходи и дейности свързани с енергийната ефективност в чийто енергиен одит или резюмето на доклада от обследване за енергийна ефективност на предприятие/промишлена система следва да е доказано, че средният процент енергийно спестяване от предвидените за въвеждане по проекта мерки, който би могъл да бъде постигнат в обичайната стопанска практика, е равен на или по-голям от 10%)
0.00
18.
Влязло в сила разрешение за строеж, издадено от главия архитект на съответната община или становище от главния архитект на общината, че не е необходимо разрешение за строеж, в случай на кандидатстване за инвестиции свързани с изграждане на ВЕИ. Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020, включително в случаите, в които разходът изцяло ще се финансира от кандидата и няма да е обект на финансиране от ПМДР. Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, в които е предвиден такъв разход)
0.00
19.
Обосновка за необходимостта от закупуване на транспортно средство, когато е приложимо - прикачена в ИСУН 2020.
(документите са задължителни за всички проектни предложения, в които са предвидени такива разходи)
0.00
20.
Копие от удостоверение за регистрация по реда на чл. 25 от Закон за рибарството и аквакултурите - прикачени в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, свързани с дейност производство на аквакултури)
0.00
21.
Копие от удостоверение за регистрация на животновъден обект от БАБХ (от съответната ОДБХ), съгласно чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност - прикачени в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, свързани с дейност производство на аквакултури)
0.00
22.
Копие от Удостоверение за регистрация на предприятието като обект за производство на рибни продукти или обект за преработване на странични животински продукт (съгласно чл. 12 от Закона за храните (отм.) – за регистрираните предприятия преди 09.06.2020 г. и/или по чл. 26 от Закона за храните за регистрираните предприятия след 09.06.2020 г.) - прикачени в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за проектни предложения свързани с дейност преработка на продукти от аквакултури и риболов)
0.00
23.
Подписан договор с избрания изпълнител с разбивка на разходите по дейности и платежни документи към него за извършени разходи преди подаване на ФК - прикачен в ИСУН 2020.
(документите са задължителни за всички проектни предложения, в които са извършени такива разходи)
0.00
24.
Приложение № 11 Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия, подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за всички проектни предложения)
0.00
25.
Приложение № 12 Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл. 7 от ПМС № 162/2016 г. - попълва се и се подписва от всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин). Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020.
(документът е задължителен за всички проектни предложения)
0.00
26.
Приложение № 13 Пакет декларации към УК (Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване; Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени на НСИ по служебен път; Декларация за държавни помощи; Декларация за получени държавни помощи; Декларация за административен и оперативен капацитет; Декларация за липса на нередности; Декларация за липса на конфликт на интереси; Декларация по чл. 10 от Регламент (ЕС) № 508/2014 на европейския парламент и на съвета от 15 май 2014 година за Европейския фонд за морско дело и рибарство; Декларация за свързаност по смисъла на § 1, т. 13 и т. 14 от допълнителните разпоредби на ЗППЦК; Декларация по чл. 137 от Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза.; Декларация за наличие на финансов капацитет на кандидата с посочени етапи на изпълнение и източници за финансиране на всеки един етап от проектното предложение, за доказване, че кандидатът ще поддържа своята дейност през целия период, през който се осъществява проекта). Попълнена по образеца, подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020.
Декларациите от Приложение № 13, се попълват и подписват с КЕП от лице с право да представлява кандидата. В случай чекандидатът се представлява само заедно от няколко лица, тогава декларацията се попълва и подписва от всеки от тях. 
(документът е задължителен за всички проектни предложения)
0.00
27.
Декларация за наличие на финансов капацитет на кандидата, с посочени източници на финансиране, за доказване, че кандидатът ще поддържа своята дейност през целия период, през който се осъществява проекта.
(документът е в свободен текст, съобразно спецификата на проектното предложение)
0.00
28.
Декларация, подписана от счетоводителя и лицето представляващо по закон оферента във връзка с изискване за доказване на специфичен оборот от оферента.
(документът е задължителен за всички проектни предложения)
0.00
29.
Подробна обосновка в свободен текст, която по ясен начин да доказва необходимостта от инвестиции в информация и комуникация; инвестиции в проучвания, свързани със създаване на туристически услуги или продукти и атракции или инвестиции в популяризиране и реклама на туристически атракции, туристически услуги и продукти, като придружаващи основните разходи по проекта. Обосновката трябва да включва най-малко информация относно причините за нужната инвестиция; необходимия финансов ресурс; етапа, в който ще се извърши и причините за избора на този времеви период; специфични изисквания към изпълнението на посочената инвестиция. Следва да се включи информация за ролята на посочените в обосновката разходи за изпълнението на проекта.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, които включват разходи за информация и комуникация, проучвания свързани със създаване на туристически услуги или продукти и атракции, инвестиции в популяризиране и реклама на туристически атракции. Документът се подписва от лицата, представляващи кандидата.)
0.00
II. Група Праг за преминаване
Подбор на проектни предложения за съответствие на същите със стратегията на МИРГ
10.00
Критерий Максимален праг
70.00
1.
Кандидатът е новосъздадена фирма.
5.00
2.
Проектът предвижда създаване на работни места:
•	1 раб. място – 5 точки
•	от 2 -3 работни места - 10 точки
•	над 3 работни места – 15 точки
15.00
3.
Проектът предвижда използването на местни доставчици на продукти и/или услуги
10.00
4.
Проекти,  подадени  от  кандидати, притежаващи опит или образование в сектора, за който кандидатстват
10.00
5.
Проектът предвижда въвеждане на мерки за енергийна и/ или ресурсна ефективност
10.00
6.
Проектът предвижда въвеждане на нови за територията практика, и/или услуга и/или продукт в предприятието
10.00
7.
Бизнес плана е реалистичен, обоснован и изпълним и достигната положителна Нетна настояща стойност (NPV):
•	до 5 години – 10 точки
•	от 6 до 8 години – 5 точки
10.00
10.00
Праг за преминаване:
70.00
Максимален праг:
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.