|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
1. |
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване е одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни и е на български език, с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език.
б.л. В случай на разминаване между текстовете, водещ е текстът на български език.
|
Да
|
2. |
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице с КЕП на физическото лице автор или с титуляр юридическото лице кандидат.
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат
или с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
и е на български език, с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език
|
Да
|
3. |
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение № 1) към Условията за кандидатстване – във формат „pdf”, подписана и сканирана от кандидата и прикачена в ИСУН 2020;
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
|
Да
|
4. |
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл. 7 от ПМС 162/2016 г – попълнена по образец (Приложение №2) към Условията за кандидатстване - във формат „pdf”, подписана и сканирана от кандидата и прикачена в ИСУН 2020
Декларацията се попълва и се подписва от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
|
Да
|
5. |
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение № 3) към Условията за кандидатстване – във формат „pdf”, подписана и сканирана от кандидата и прикачена в ИСУН 2020;
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
|
Да
|
6. |
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение №4) към Условията за кандидатстване – във формат „pdf”, подписана и сканирана от кандидата и прикачена в ИСУН 2020;
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
|
Да
|
7. |
Бизнес план, по образец ( Приложение № 5) към Условията за кандидатстване във формат „pdf”, подписан и сканиран от кандидата и във формат „xls“- прикачени в ИСУН 2020;
В случай че Бизнес планът не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички таблици, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ
|
Да
|
8. |
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година – сканирано във формат „pdf”и прикачено в ИСУН 2020;
Кандидати, които имат приключена финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея, следва да предоставят Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основна икономическа дейност на кандидата въз основа на наличната информация за последната приключила финансова година. По отношение на тези кандидати съответствието с изискването се проверява съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване
Неосъществяването на дейност през съответната година следва да се удостовери чрез представяне на декларация за неактивност, подадена към НСИ.
За кандидатите, подали проектни предложения по първи краен срок, Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност следва да бъде представен на база на дейността, извършвана от кандидата за 2017 г., докато за кандидатите, подали проектни предложения по втори и трети краен срок, Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност следва да бъде представен на база на дейността, извършвана от кандидата за 2018 г.
|
Да
|
9. |
Оферта от производител или първи доставчик за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена от производителя/първия доставчик прикачени в ИСУН 2020;
В случаите, когато инвестицията е в ДМА и ДНА, документите по т. 7 трябва да съдържат информация за: наименование на оферента; технически и/или функционални характеристики на оборудването, съответстващи на посочените минимални технически и/или функционални характеристики, цена на оборудването и вид на валутата.
В представената оферта следва да е видно лицето, което е издало и подписало от името на оферента.
9.1 Декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик или друг относим документ, от който да е видно, че е спазено изискването за предоставяне на оферта от производител или първи доставчик –прикачени в ИСУН 2020
б.л. В случай че документите са представени на чужд език, то те задължително следва да бъдат придружени от превод на български език.
В случаите, в които в документите не е упоменато дали цената е с включено ДДС се счита:
- при български доставчици - описаната стойност в офертата е с ДДС, т.е. при изчисление на цената е необходимо да се извади ДДС.
- при чуждестранни доставчици - описаната стойност в офертата е без ДДС.
Непредставянето на документа не води до отхвърляне на проектното предложение, но ще доведе до редуциране на разходи в бюджета на проектното предложение (т. 5 от Формуляра за кандидатстване)
Непредставянето на документа не води до отхвърляне на проектното предложение, но ще доведе до редуциране на разходи в бюджета на проектното предложение (т. 5 от Формуляра за кандидатстване)
|
Не
|
10. |
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение № 6) и прикачена в ИСУН 2020 във формат „pdf”.
В случай, че не е представена Техническа спецификация или не е представена в изискуемия образец, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ. Непредставянето на документа не води до отхвърляне на проектното предложение, но води до редуциране на разходи в бюджета на проектното предложение (т. 5 от Формуляра за кандидатстване).
|
Да
|
11. |
Пълномощно за подаване на проектното предложение, подписано от лице с право да представлява кандидата и прикачено в ИСУН 2020. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всеки от тях и се прикача в ИСУН 2020
Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител, пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020.
От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
|
Да
|
12. |
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – сканирана във формат „pdf” и прикачена в ИСУН 2020.
Документът е незадължителен и непредставянето му не води до отхвърляне на проектното предложение, но оценката на допустимостта на разходите за ДМА и ДНА ще бъде извършвана съгласно стойностния праг на същественост, определен съответно в чл. 50 чл. 51 от ЗКПО
|
Не
|
13. |
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности за последните три приключили финансови години – сканирани във формат „pdf” и прикачени в ИСУН 2020.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.За целите на настоящата процедура и в съответствие с определените крайни срокове за кандидатстване за последни три приключили финансови години се приемат, както следва:
За Първи краен срок за прием (2018 г.): 2015, 2016 и 2017 години;
За Втори и Трети краен срок за прием (2019 г.): 2016, 2017 и 2018 години
б.л. Посоченият документ е част от Годишния отчет за дейността на кандидата. Съгласно чл. 29, ал. 3 от Закона за счетоводството „Годишният финансов отчет на едноличните търговци, на които размерът на нетните приходи от продажби за текущия отчетен период не надхвърля 200 000 лв. и не подлежи на задължителен независим финансов одит, може да се състои само от отчет за приходите и разходите”. В този случай се представя целият отчет за приходите и разходите към Годишния отчет за дейността на кандидата.
|
Да
|
14. |
Счетоводен баланс за последните три години (индивидуален) за последните три приключени финансови години - сканиран във формат „pdf” и прикачен в ИСУН 2020, в случай че е приложимо.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
За целите на настоящата процедура и в съответствие с определените крайни срокове за кандидатстване за последни три приключили финансови години се приемат, както следва:
За Първи краен срок за прием (2018 г.): 2015, 2016 и 2017 години;
За Втори и Трети краен срок за прием (2019 г.): 2016, 2017 и 2018 години
Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.
б.л. Съгласно чл. 29, ал. 3 от Закона за счетоводството „Годишният финансов отчет на едноличните търговци, на които размерът на нетните приходи от продажби за текущия отчетен период не надхвърля 200 000 лв. и не подлежи на задължителен независим финансов одит, може да се състои само от отчет за приходите и разходите”. В този случай се представя целият отчет за приходите и разходите към Годишния отчет за дейността на кандидата.
|
Да
|
15. |
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три приключени финансови години – сканиран във формат „pdf” и прикачен в ИСУН 2020.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.
За целите на настоящата процедура и в съответствие с определените крайни срокове за кандидатстване за последни три приключили финансови години се приемат, както следва:
За Първи краен срок за прием (2018 г.): 2015, 2016 и 2017 години;
За Втори и Трети краен срок за прием (2019 г.): 2016, 2017 и 2018 години
б.л. Посоченият документ е част от Годишния отчет за дейността на кандидата. Съгласно чл. 92, ал.З, чл.219, ал.4, чл.252, ал.2, чл.259, ал.З от ЗКПО и чл.51 от ЗДДФЛ, юридическите и физическите лица заедно с годишната данъчна декларация подават и Годишен отчет за дейността (в сила от 01.01.2010 г.). Съгласно чл. 29, ал. 3 от Закона за счетоводството „Годишният финансов отчет на едноличните търговци, на които размерът на нетните приходи от продажби за текущия отчетен период не надхвърля 200 000 лв. и не подлежи на задължителен независим финансов одит, може да се състои само от отчет за приходите и разходите”. В този случай се представя целият отчет за приходите и разходите към Годишния отчет за дейността на кандидата. .
|
Да
|
16. |
Справка за нетекущите (дълготрайните) активи за последните три приключени финансови години - прикачена в ИСУН 2020.
Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
За целите на настоящата процедура и в съответствие с определените крайни срокове за кандидатстване за последни три приключили финансови години се приемат, както следва:
За Първи краен срок за прием (2018 г.): 2015, 2016 и 2017 години;
За Втори и Трети краен срок за прием (2019 г.): 2016, 2017 и 2018 години
б.л. Посоченият документ е част от Годишния отчет за дейността на кандидата. Съгласно чл. 92, ал.З, чл.219, ал.4, чл.252, ал.2, чл.259, ал.З от ЗКПО и чл.51 от ЗДДФЛ, юридическите и физическите лица заедно с годишната данъчна декларация подават и Годишен отчет за дейността (в сила от 01.01.2010 г.). Съгласно чл. 29, ал. 3 от Закона за счетоводството „Годишният финансов отчет на едноличните търговци, на които размерът на нетните приходи от продажби за текущия отчетен период не надхвърля 200 000 лв. и не подлежи на задължителен независим финансов одит, може да се състои само от отчет за приходите и разходите”. В този случай се представя целият отчет за приходите и разходите към Годишния отчет за дейността на кандидата
|
Да
|
17. |
В случаите, когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или специализирани софтуерни системи за управление (съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване), той следва да представи поне един от следните документи , прикачен в ИСУН:
- сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване – когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление;
- декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката – когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки;
- документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарно-медицински продукти – когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики;
- лицензионни договори предоставящи конкретни права на кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система и/или договор с доставчика/производителя на конкретната система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора приемо -предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление.
За да се считат за валидни посочените сертификати трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или издадени в съответствие с разпоредбите на чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Общите ръководства, описващи какво представлява компютъризираната система и какви са нейните функционални възможности, не следва да се считат за документ, удостоверяващ наличието на въведена такава система при конкретния кандидат.
|
Не
|
|