Критерии за оценка

I. Група
Проверка за окомплектованост на проектното предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявени точки за оценка на проектното предложение по критерийте за оценка (по образец, Приложение № 1)
Да
2.
Таблица за допустимите инвестиции (по образец, Приложение № 5)
Да
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно
Да
4.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване
Да
5.
Декларация за липса на основания за отстраняване (образец, Приложение № 4)
Да
6.
Декларация по образец по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП
Да
7.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Да
8.
Декларация за нередности
Да
9.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период (по образец, Приложение № 2), утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие"
Да
10.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Да
11.
Справка за дълготрайни материални активи – за предходната финансова година или последния отчетен период.
Да
12.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
Да
13.
Удостоверение/я от общината/ите (Долна Митрополия и/или Долни Дъбник) по седалище и адрес на управление или постоянен адрес на кандидата, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
Да
14.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и/или Закона за водите (ЗВ).
Да
15.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията.
Да
16.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж
Да
17.
Документ за ползване на сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение.
Да
18.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ).
Да
19.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или “Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект, съгласно ЗУТ
Да
20.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи,  заверени от правоспособно лице -  важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи.
Да
21.
Технологичен проект, ведно със схема и описание на технологичния процес, техническа спецификация на оборудването и описание на годишния капацитет на предприятието по видове продукция (стоки, услуги) , заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана и описание на необходимите за това машини, съоръжения и оборудване, изготвен и заверен от правоспособно лице.
Да
22.
Влязло в сила Разрешение за строеж – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
Да
23.
Становище на главния архитект на общината, на територията на която ще се осъществява инвестицията, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ
Да
24.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ – важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане.
Да
25.
Заверени от кандидата количествено-стойностни сметки
Да
26.
Една независима оферта за всяка отделна дейност и инвестиция, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/ услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС.
Да
27.
Най-малко три съпоставими независими оферти за всяка отделна дейност и инвестиция, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата  запитвания за оферти съгласно Приложение № 8 - не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси
Да
28.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора.
Да
29.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по ЗОП и не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора
Да
30.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки и не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160.
Да
31.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки - важи в случай, че проектът включва разходи по т. 3 (Общи разходи) от раздел 14.2 от условията за кандидатстване, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по ЗОП.
Да
32.
Пълна документация от проведената, съгласно изискванията на ЗОП процедура за пазарни проучвания или пазарни консултации за изпълнение на дейностите по проекта (когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ), придружена с най-малко три съпоставими независими оферти.
Да
33.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора- важи в случаите, когато кандидатът се явява възложител по Закона за обществените поръчки.
Да
34.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски
Не
35.
Фактури, придружени с платежни нареждания за разходи по т.“в“ от раздел 14.3 извършени след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, ведно с банкови извлечения
Не
36.
Декларация за размера на получените минимални помощи независимо от тяхната форма и източник по образец съгласно. приложение № 7
Да
37.
Свидетелство за съдимост от бенефициента на представляващия бенефициента едноличен търговец, търговско дружество или юридическо лице и член/ове на управителния им орган, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-рано от 6 месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
Да
38.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 (по образец, Приложение № 15).
Да
39.
1. Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара (за физически лица) в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите и 
2.Удостоверение за регистрация по БУЛСТАТ, 
3. Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява.
Да
40.
Декларация за липса на свързаност с членовете на МИГ, (образец, приложение № 23)
Да
41.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта (по образец, Приложение № 14)
Да
42.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия (образец, Приложение № 24)
Да
43.
Декларация данни НСИ (по образец, Приложение № 11)
Да
44.
Декларация към по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕФСУ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от ЕСИФ (образец, Приложение № 19)
Да
45.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни - не се представя от кандидати, които не са земеделски стопани.
Да
46.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (по образец, Приложение № 17).
Да
47.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, ал.10 и ал.12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем
Да
48.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение  – важи в случай, че  проектът включва разходи за закупуване на земя,  сгради и/или друга недвижима собственост
Да
49.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Да
50.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници.
Да
51.
Анализ изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област, вписано в Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП),  в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса - в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса
Да
52.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и/или декларация по образец (Приложение № 18) от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на преработвателното предприятие за целия период на изпълнение на бизнес плана (важи в случаите на проекти, включващи инвестиции за производството на биоенергия за собствени нужди).
Да
53.
Заверено копие от НСИ на Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд (за нефинансови предприятия съставящи баланс) или Справка заети лица (за нефинансови предприятия несъставящи баланс) за последните три приключени години – 2019, 2020 и 2021 г. с изключение на случаите, когато предприятието няма завършена предходна финансова година.
Не
54.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година –  2021 г. (по образец, приложение № 25).
Не
55.
Заверено копие от НСИ на Отчет за приходи и разходи за предходната, спрямо годината на кандидатстване, финансова отчетна година – 2021 г. или Заверено копие от териториалната дирекция на Националната агенция по приходите на Годишна данъчна декларация, за предприятия, несъставящи баланс, за предходната, спрямо годината на кандидатстване, финансова отчетна година – 2021 г.
Не
56.
Заверено копие от НСИ на Справка за предприятието от Годишен отчет за дейността на предприятията, подаден от кандидата за предходната, спрямо годината на кандидатстване, финансова отчетна година – 2021 г.
Не
57.
Удостоверение за постоянен адрес, издадено от съответната община (за кандидати физически лица, регистрирани по Закона за занаятите)
Да
II. Група
Оценка за допустимост на проектното предложение и на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН в срок
Да
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата е прикачено/и нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „pdf“ или друг формат, подписано с КЕП от упълномощеното/ите лице/а.
Да
4.
Декларациите, приложени към проекта са коректно попълнени по образец/и, приложен/и към условията за кандидатстване и подписани лицето/лицата с право да представляват кандидата
Да
5.
Приложени са всички изискуеми документи, съгласно група І от контролен лист за АСД към проектното предложение
Да
6.
Кандидатът има:
– в случаи на кандидати  еднолични търговци и юридическите лица - седалище и адрес на управление, на територията на МИГ „Долна Митрополия – Долни Дъбник“;
- в случай на кандидати физически лица – постоянен адрес на територията на МИГ Долна Митрополия –Долни Дъбник.
Да
7.
Кандидатът отговаря на критериите за допустимост за видовете допустими кандидати
Да
8.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за обстоятелствата по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия
Да
9.
Не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата, описани в т. 11.3 Условия за недопустимост на кандидатите от УК
Да
10.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на МИГ „Долна Митрополия – Долни Дъбник“.
Да
11.
Целите на проекта съответстват на поне една от целите на мярката от СВОМР
Да
12.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по мярката от СВОМР
Да
13.
Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Да
14.
В случай на проектно предложение, предвиждащо дейности за изграждане на помещения за туристическо настаняване, са изпълнени условията за допустимост на разходите, посочени в т.14 от УК
Да
15.
Проектното предложение е с финансови параметри на допустимите разходи съгласно СВОМР
Да
16.
Интензитетът на помощта е правилно определен съгласно определения в СВОМР и УК за мярката и не превишава 75%
Да
17.
Интензитетът на помощта не надвишава 5 % от общите допустими разходи за проект за развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги)
Да
18.
Бизнес планът съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5 годишен период, а при инвестиции за извършване на строително-монтажни работи – за 10 годишен период.
Да
III. Група
Проверка на предложените за финансиране разходи и бизнес плана
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.  от Условията за кандидатстване
Да
2.
Планираните разходи са необходими, основателни и обосновани за постигането целите на проекта/ мярката и са в съответствие с предвидените дейности. 
За всеки заявен за финансиране разход е представена една и/или три съпоставими независими оферти, придружени от:
- Запитване за оферта по образец;
- Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства;
- Решение за избор на доставчика/изпълнителя; 
 - Когато не е избрал най-ниската оферта – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
Да
3.
Проектното предложение НЕ включва недопустими разходи
Да
4.
Не е установено дублиране на разходи
Да
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите
Да
6.
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Да
IV. Група
Проверка за липса на двойно финансиране
Критерий Води до отхвърляне
1.
За дейностите/ разходите по проекта липсва двойно финансиране в публичния модул на ИСУН (за двата програмни периода 2007-2013 и 2014-2020)
Да
2.
Кандидатът е представил декларация (Приложение № 14), че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Да
V. Група
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Критерий Води до отхвърляне
1.
Липсват данни за изкуствено създадени условия
Да
2.
Кандидатът е представил декларация (Приложение № 24), че запознат  с  определението  за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност
Да
VI. Група
Проверка за минимални помощи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверка за минимални помощи в регистър „de minimis“ (когато е приложимо)
Да
2.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация (Приложение № 7)
Да
VII. Група
Проверка от посещение на място
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокол от посещение на място (по образец, Приложение № 27) съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.