Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с КЕП от кандидата, от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език   
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване. За целите на процедурата под „лице с право да представлява кандидата“ следва да се разбира официален представител на предприятието. КЕП с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или КЕП с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат.
КЕП с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или КЕП с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или КЕП с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице.
Да
3.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение 1 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване) – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се датира и  подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларацията се подписва от всяко от тях. Официалният/те представител/и на кандидата няма/т право да упълномощава/т други лица да подписват декларацията. Дата на декларацията - след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение. 
Да
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и по чл. 7 от ПМС 162/2016 г. – попълнена по образец (Приложение 2 към Условията за кандидатстване/ Документи за попълване) – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се датира и подписва на хартиен носител  от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин). Официалният/те представител/и на кандидата няма/т право да упълномощава/т други лица да подписват декларацията. Дата на декларацията/декларациите  - след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
ВАЖНО: С цел правилно определяне на лицата, които са длъжни да подпишат Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от ПМС 162/2016 г., Комисията за подбор може да изиска други официални документи, удостоверяващи статута на  всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Да
5.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец  (Приложение 3 и в случай, че е приложимо Приложение 3А към Условията за кандидатстване/Документи за попълване) – сканирана и прикачена  в ИСУН 2020.
Декларацията се датира и  подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларацията се подписва от всяко от тях. Официалният/те представител/и на кандидата няма/т право да упълномощава/т други лица да подписват декларацията. Дата на декларацията - след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Да
6.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение 4 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване)  – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се датира и  подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларацията се подписва от всяко от тях. Официалният/те представител/и на кандидата няма/т право да упълномощава/т други лица да подписват декларацията. Дата на декларацията - след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Да
7.
Бизнес план - по образец във формат EXCEL (Приложение 6 към Условията за кандидатстване/ Документи за попълване – прикачен в ИСУН 2020. 
Бизнес планът се представя във формат EXCEL без да е необходимо подписването му с КЕП, съдържанието му се удостоверява с подписването на формуляра за кандидатстване с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице. 
В случай, че Бизнес планът не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички таблици, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
Да
8.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата,  въз основа на данни за последната приключила финансова година:
За кандидати, подали проектни предложения през първия краен срок, за 2017 г.
За кандидати, подали проектни предложения през втория краен срок, за 2018 г.
– прикачено в ИСУН.
(Кандидати, които имат приключена финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея, следва да предоставят Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основна икономическа дейност на кандидата въз основа на наличната информация за последната приключила финансова година. По отношение на тези кандидати съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване).
Да
9.
Оферта от производител или първи доставчик за всяка отделна инвестиция в активи (ДМА и ДНА), с предложена цена от производителя/първия доставчик - прикачена в ИСУН 2020;
В случаите, когато инвестицията е в ДМА и ДНА, документите трябва да съдържат информация за: наименование на оферента; технически и/или функционални характеристики на оборудването, съответстващи на посочените минимални технически и/или функционални характеристики, цена на оборудването и вид на валутата.
В случай че документите са представени на чужд език, то те задължително следва да бъдат придружени от превод на български език. В случаите, в които в документите не е упоменато дали цената е с включено ДДС се счита:
- при български доставчици - описаната стойност в офертата е с ДДС, т.е. при изчисление на цената е необходимо да се извади ДДС.
- при чуждестранни доставчици - описаната стойност в офертата е без ДДС.
Непредставянето на документа няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но ще доведе до редуциране на разходи в бюджета на проектното предложение (т. 5 от Формуляра за кандидатстване), като тази редукция може да доведе до отхвърляне на проектното предложение.
Не
10.
Декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик или друг относим документ, от който да е видно, че е спазено изискването за предоставяне на оферта от производител или първи доставчик – прикачени в ИСУН 2020.
В случай на непредставяне на документите, посоченото няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но съответният разход, за който се отнасят ще бъде премахнат от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор, като тази редукция може да доведе до отхвърляне на проектното предложение.
В случай на представяне на декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик, документите трябва да бъдат подписани от лице с представителна власт по отношение на производителя и/или първия доставчик в зависимост от спецификата на документа, като осигуряването на съответствие с това изискване е отговорност на кандидата.
Не
11.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение 5 към Условията за кандидатстване/ Документи за попълване) - прикачена в ИСУН 2020.
В случай че не е представена Техническа спецификация или не е представена в изискуемия образец, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ. Не представянето на документа няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но ще доведе до редуциране на разходи в бюджета на проектното предложение (т. 5 от Формуляра за кандидатстване), като тази редукция може да доведе до отхвърляне на проектното предложение.
В случаите, когато кандидатът не е посочил минимални технически/функционални характеристики на предвидените за закупуване дълготрайни материални и нематериални активи в представената Техническа спецификация, или те не съответстват на посочените в  съответната оферта, разходът ще бъде премахнат от бюджета на проекта служебно от Комисията за подбор.
Да
12.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител, пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020. От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
Да
13.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020.
Документът е незадължителен и не представянето му няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но оценката на допустимостта на разходите за ДМА и ДНА ще бъде извършвана съгласно стойностния праг на същественост, определен съответно в чл. 50, т. 2 и чл. 51, ал. 1, т. 1, г), бб) от ЗКПО.
Не
14.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности  за последните три приключени финансови години (2015, 2016 и 2017 за проектни предложения, подадени по първи краен срок; 2016, 2017 и 2018 за проектни предложения, подадени по втори краен срок) - прикачени в ИСУН 2020. 
В случай, че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Да
15.
Счетоводен баланс за последните три приключени финансови години  (индивидуален) за последните три приключени финансови години (2015, 2016 и 2017 за проектни предложения, подадени по първи краен срок; 2016, 2017 и 2018 за проектни предложения, подадени по втори краен срок)- прикачен в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър
Да
16.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд  за последните три приключени финансови години (2015, 2016 и 2017 за проектни предложения, подадени по първи краен срок; 2016, 2017 и 2018 за проектни предложения, подадени по втори краен срок) -   прикачен в ИСУН 2020.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Да
17.
Справка за нетекущите (дълготрайни) активи за последните три приключени финансови години (2015, 2016 и 2017 за проектни предложения, подадени по първи краен срок; 2016, 2017 и 2018 за проектни предложения, подадени по втори краен срок)  -  прикачена в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Да
18.
В случаите, когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или специализирани софтуерни системи за управление (съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване, поле 11.3), той следва да представи поне един от следните документи: 
	- сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване - когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление; 
	- декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката - когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки; 
	- документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарно-медицински продукти - когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики; 
	- лицензионни договори предоставящи конкретни права на кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система и/или договор с доставчика/производителя на конкретната система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора приемо-предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление. 
Документите  са незадължителни, но са необходими за техническата и финансова оценка на проектните предложения – не представянето на съответните документ/и няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но кандидатът може да получи по-малък брой точки или да не получи точки по критерий „Внедрени стандарти и системи за управление“
Не
II. Група
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Да имат седалище и адрес на управление на територията на МИГ „Минерални бани – Черноочене“ и да осъществяват предвидените дейности по проекта на територията на МИГ „Минерални бани – Черноочене“
Да
2.
Да са търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите;
Клонове на юридически лица, регистрирани на територията на МИГ, не могат да участват в процедурата за подбор на проекти поради липсата на самостоятелна правосубектност
Да
3.
Да отговарят на изискванията за малко и средно предприятие съгласно Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП)
Да
4.
Подкрепят се само МСП, които оперират в секторите на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност, изведени като приоритетни съгласно Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 (НСНМСП), както следва:Ниско технологични и средно ниско технологични  промишлени производства:
С10 „Производство на хранителни продукти“
С11 „Производство на напитки“
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“
С14 „Производство на облекло“
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“

Производството на пелети (което е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура, с изключение на пелети получени от индустриалната преработка на дървесина. Производството на дърва за горене, изделия от корк, слама и материали за плетене (което също е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура.

С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“
С24 „Производство на основни метали“
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“
С31 „Производство на мебели“
С32 „Производство, некласифицирано другаде“
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“

Кандидатите представят актуално удостоверение за код на основната икономическа дейност издадена от Националния статистически институт.
Да
5.
Да имат минимум 3 (три) приключени финансови години.
За кандидати, подали проектни предложения през първия краен срок, периодът от три приключени финансови години е 2015, 2016 и 2017 г.
За кандидати, подали проектни предложения през втори  краен срок, периодът от три приключени финансови години е 2016, 2017 и 2018 г.
Да
6.
Да са реализирали минимален размер на нетни приходи от продажби общо за последните 3 (три) приключили финансови години в зависимост от категорията на предприятието - кандидат, както следва:
- Малко предприятие - ≥ 750 000 лева
- Средно предприятие - ≥ 3 000 000 лева
Да
7.
Потенциалните кандидати не могат да участват в процедурата за подбор на проекти и да получат безвъзмездна финансова помощ, в случай че:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социално-осигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година. Проверката за задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата се извършва по служебен път; 
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
    1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, 
или
    2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата или техни членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
   1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
    2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна.
o) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
   1) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
   2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Да
8.
Не могат да участват в процедура и да получат безвъзмездна финансова помощ кандидати, за които е установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, Европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Да
9.
С оглед избягване на припокриването на интервенциите между Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 и Програмата за развитие на селските райони 2014-2020, подкрепа по настоящата процедура за подбор на проекти не могат да получават кандидати, които са: 

• микропредприятия по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия. които имат седалище или клон със седалище на територията на селски район, съгласно определението в т. 8.1. Описание на общите условия от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. и са заявили за подпомагане дейности по проекта, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони в Република България, съгласно Списък на общините в обхвата на селските райони на Република България, който е даден в Приложение В към Условията за кандидатстване/Документи за информация

• предприятия, кандидатстващи за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.

• малки и средни предприятия, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващи инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно определението в т. 8.1. Описание на общите условия от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014–2020 г. Списъкът на общините в обхвата на селските райони на Република България е даден в Приложение В към Условията за кандидатстване/Документи за информация.

• предприятия, извършващи основната си икономическа дейност, както и кандидатстващи за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008    (Приложение А към Условията за кандидатстване/Документи за информация) попадат в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код 11 „Производство на напитки”, както следва:

- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
- 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
- 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
- 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
- 10.81. „Производство на захар”;
- 10.83. „Преработка на кафе и чай”;
- 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
- 10.91. „Производство на готови храни за животни”;
- 11.02. „Производство на вина от грозде”;
- 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
- 11.06. „Производство на малц”.
Да
10.
Потенциалните кандидати не могат да участват в процедурата и да получат безвъзмездна финансова помощ, в случай че попадат в забранителните режими  на Регламент на Комисията (ЕС) № 1407/2013 и по-конкретно, ако:

А. Тяхната основна дейност или дейността, за която кандидатстват се отнася до:

- сектора на рибарството и аквакултурите, обхванати от Регламент (ЕС) № 1379/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 11 декември 2013 г. относно общата организация на пазарите на продукти от риболов и аквакултури, за изменение на регламенти (ЕО) № 1184/2006 и (ЕО) № 1224/2009 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕО) № 104/2000 на Съвета;
- сектора на първичното производство на селскостопански продукти;
- сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
o	когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия;
o	когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители.

Б. Финансирането представлява:

	помощи за дейности, свързани с износ за трети държави или държави членки, по-конкретно помощите, пряко свързани с изнасяните количества, със създаването и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи, свързани с износа;
	помощ, поставена в зависимост от преференциално използване на национални продукти спрямо вносни такива;
	помощ, която ще се използва за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
Да
III. Група
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 12 (дванадесет) месеца.
Да
2.
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на МИГ „Минерални бани – Черноочене“.
Да
3.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Да
4.
Проектът е насочен към постигане на минимум една от следните цели на мярката и СВОМР на МИГ „Минерални бани – Черноочене“:
1)  Подобрена ефикасност и ефективност на производствените процеси;
2) Подобряване на ресурсната ефективност;
3) Повишен производствен капацитет и качество на продуктите;
4) Подобрен капацитет за управление и за прилагане на нови бизнес модели и практики;
Да
5.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.:
1. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп на хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Проектът не съдържа дейности водещи до неравнопоставеност, както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи.
2. Устойчиво развитие - подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях. 
Да
6.
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 88 012,35  лева.
Да
7.
Проектът включва минимум една от следните допустими за финансиране дейности:
1.	Подобряване на производствените процеси
     1.1.	Повишаване на производителността; и/или
     1.2.	Подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в ДМА и ДНА
2. Добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги.
3. Разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятията
3.1. Диверсификация на дейността, чрез разнообразяване на портфолиото но предприятията и достъп до пазари
      4. Внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес
      4.1. Въвеждане на водещи технологични решения и/или ре инженеринг на процеси, включително чрез въвеждане на добри практики/технологични методи/технологии/процеси за намаляване консумацията на природни ресурси, без отпадни технологии, оползотворяване на вторични суровини и производствените отпадъци, регенериране и др.
Да
8.
Проектното предложение не включва дейности, изпълнявани единствено за намаляване на текущите разходи на дадено предприятие, които не са свързани с инвестиции по т.13 от Условията за кандидатстване.
Да
9.
Дейността, за която се кандидатства, попада в секторите на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност, изведени като приоритетни съгласно НСНМСП, посочени в т.11.1 от Условията за кандидатстване.
Да
10.
Дейностите по проекта не са започнати  и/или физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение  от кандидата, независимо дали всички свързани плащания са извършени от него.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.