Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка на административното съответствие и допустимостта на кандидата и проектното предложение:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с валиден КЕП от лице, което е официален представляващ на кандидата и е вписан като такъв в ТР и Регистъра на ЮЛНЦ, или от упълномощено от него лице.
В случаите, когато кандидатът се представлява само заедно от няколко физически лица, проектното предложение се подписва от всяко от тях при подаването.
Да
2.
Изрично пълномощно за подаване на проектното предложение - попълнено по образец (Приложение 2) и прикачено в ИСУН 2020.
Да
3.
Декларация при кандидатстване – попълнена по образец (Приложение 1) и прикачена в ИСУН 2020 и/или са декларирани обстоятелствата в т. 7 „E-ДЕКЛАРАЦИИ“ на Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на проектното предложение).
Декларацията се попълва и подписва от ВСИЧКИ лица, които са официални представляващи на кандидата и са вписани като такива в ТР и Регистъра на ЮЛНЦ (вкл. прокурист/и, ако е приложимо), независимо дали се представляват заедно и/или поотделно.
Да
4.
Приложение „Заявени активи съобразно Списъка на допустимите категории активи“ – попълнен по образец във формат Excel (Приложение 18.2) и прикачен в ИСУН 2020.
Да
5.
Кандидатът е  юридическо лице или едноличен търговец, регистриран съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите.
Да
6.
Кандидатът има  приключени 2018-та, 2019-та и 2020-та финансови години
Да
7.
Кандидатът е микро, малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия (ОВ L 124, 20.5.2003 г., стр. 36) и е декларирал, че е реализирал за 2018, 2019 и 2020 г. нетни приходи от продажби, отговарящи на посочените в т. 11.1, подточка 5 от Условията за кандидатстване
Да
8.
Кандидатът развива своята основна икономическа дейност (през 2020г .) в сектор C „Преработваща промишленост” съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД-2008) и е заявил подкрепа по проекта по отношение на кода си на основна икономическа дейност.
Да
9.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
з) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
и) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
й) имат публични задължения по чл. 162, ал. 2, т. 1 (за данъци, акцизи, мита, задължителни осигурителни вноски и други вноски за бюджета) и т. 7 (по влезли в сила наказателни постановления) от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс преди 1 януари 2020 г., установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, които не са отсрочени, разсрочени или обезпечени.;
к) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
л) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
м) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
н) за лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
о) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
п) е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
ii) не са предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Да
10.
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Да
11.
Кандидатът не е микропредприятие по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, което има седалище или клон със седалище на територията на селски райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони  (Приложение 5) и което е заявило за подпомагане дейности по проекта, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони.
Да
12.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност в областта на преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Да
13.
1. Кандидатът не е микропредприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение 4), или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение 5).
2. Кандидатът не е малко и средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение 4), или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение 5).
Да
14.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност, която съгласно КИД 2008 (Приложение 5) попада в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код 11 „Производство на напитки”, както следва:
•	10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
•	10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
•	10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
•	10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
•	10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
•	10.6 „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
•	10.81. „Производство на захар”;
•	10.83 „Преработка на кафе и чай”;
•	10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
•	10.91 „Производство на готови храни за животни”;
•	11.02. „Производство на вина от грозде”;
•	11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
•	11.06. „Производство на малц”.
Да
15.
Основната икономическа дейност на кандидата, НЕ се отнася до :
• сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
• сектора на първично производство на селскостопански продукти;
• сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
- когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или
- когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители.
Да
16.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Да
17.
Помощта не е поставена в зависимост от преференциално използване на национални продукти спрямо вносни такива.
Да
18.
Проектното предложение не съдържа дейности за придобиване на товарни автомобили за сухопътен транспорт.
Да
19.
Кандидатът не е предприятие, осъществяващо основна икономическа дейност, свързана с производството, обработката и продажбата на тютюн и тютюневи изделия съгласно  чл. 3, ал.3 на Регламент (ЕС) № 1301/2013.
Да
20.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с инвестиции за постигане на намаляване на емисиите на парникови газове от дейности, изброени в приложение I към Директива 2003/87/ЕО (Приложение 7).
Да
21.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики, залегнали в чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета:
•	Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недопускане на дискриминация.
•	Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Да
22.
Продължителността на проекта не надхвърля 10 (десет) месеца.
Да
23.
Дейностите по проекта се изпълняват на територията на Република България.
Да
24.
Проектът води до постигане целта на процедурата, като кандидатът е предоставил информация относно необходимостта от получаване на подкрепа по настоящата процедура за подобряване на енергийната ефективност в предприятието
Да
25.
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 25 000 лева.
Да
26.
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-нисък или равен на 150 000 лв.
Не
27.
Максималният размер на помощта по режим de minimis за едно и също предприятие , заедно с другите получени минимални помощи от страна на кандидата, не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро  за период от три бюджетни години (две предходни и текущата бюджетна година), изчислен в съответствие с т. 9 от Условията за кандидатстване.
Не
28.
Интензитетът на безвъзмездната финансова помощ е по-нисък или равен на 50 % от общите допустими разходи, заявени от кандидата по проекта.
Не
29.
Разходите за консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт в предприятията съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001 не надвишават 8 000 лв.
Не
30.
Разходите за консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт в предприятията съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001 не надвишават 10 000 лв.
Не
31.
Остатъкът от общите допустими разходи по проекта е съфинансиран чрез собствени средства на кандидата или със средства от външни източници, които изключват всякаква публична подкрепа.
Не
32.
Заложените по проекта активи, посочени от кандидата в Приложение 18.2 „Заявени активи съобразно Списъка на допустимите категории активи“ са включени в Списък на допустимите категории активи (Приложение 18.1) и са допустими за закупуване по процедурата.
Общата стойност на разходите за активи в бюджетен ред 1 „Разходи за придобиване на машини, съоръжения, оборудване, системи, СМР,  представляващи дълготрайни активи, включени в Списъка на допустимите категории активи (Приложение 18.1)“ от т. 4 Бюджет на Формуляра за кандидатстване СЪОТВЕТСТВА на общата сума на активите, посочена в Приложение 18.2 „Заявени активи съобразно Списъка на допустимите категории активи“.
Стойността на всеки отделен актив, заложен от кандидата в Приложение 18.2 „Заявени активи съобразно Списъка на допустимите категории активи“ е по-ниска или равна на референтната цена за този актив, с включено допустимо завишение с до 15% (по преценка на кандидата). 
В случаите, когато Оценителната комисия премахне всички разходи за активи, включени в бюджетен ред 1, т. 4 „Бюджет“ (на Формуляра за кандидатстване), проектното предложение се отхвърля.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.