Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или упълномощено лице.
Да
3.
Основна информация за проектното предложение (Приложение № 1)  във формат „pdf”, подписан и сканиран от кандидата, както и във формат  „doc“
Да
4.
Таблица за допустими инвестиции (Приложение № 2), във формат „pdf”, подписан и сканиран от кандидата, както и във формат  „xls“.
Да
5.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf“.
Да
6.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“.
Да
7.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР. Представя се във формат „pdf“.
Да
8.
Декларация по образец за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“.
Да
9.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“-Приложение №14.
Да
10.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, анкетни формуляри към нея и опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар.
Да
11.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Представя се във формат „pdf“.
Да
12.
Декларация по чл. 24, ал. 1, т. 8  от Наредба 22 от представляващия/те кандидата (Приложение № 4) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“.
Да
13.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ 
 (Приложение № 15).
Да
14.
Бизнес план (Приложение № 6) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана в „xls” по образец.
Да
15.
Удостоверение, издадено от Националната агенция по приходите, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане.
Да
16.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване. (Представя се, в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър и РЮЛНЦ). Представя се във формат „pdf“.
Да
17.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс  за предходната финансова година и/или за последния отчетен период. Представя се във формат „pdf“.
Да
18.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представя се във формат „pdf“.
Да
19.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“.
Да
20.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата) или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж). Представя се във формат „pdf“.
Да
21.
Документ за ползване на имота, вписан в районна служба по вписванията,  за срок не по-малко от 6 години,  считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, 
б) строително-монтажни работи извън случаите на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Представя се във формат „pdf“
Да
22.
Документ за ползване на сградата/помещението, вписан в районна служба по вписванията, за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение за проектите, включващи само заявени за подпомагане разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството, за които съгласно технологичен проект се изисква поставяне в затворени помещения. Представя се във формат „pdf“.
Да
23.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ), вписан в районна служба по вписванията. Представя се във формат „pdf“.
Да
24.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Да
25.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Да
26.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се във формат „pdf“ и „xls”.
Да
27.
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Да
28.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Да
29.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения). Представя се във формат „pdf“.
Да
30.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. Представя се във формат „pdf“.
Да
31.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“ .
Да
32.
Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по т. 21-26 от Раздел 13.2„Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представя се във формат „pdf“.
Да
33.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи. Представя се във формат „pdf“.
Да
34.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки или не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160). Представя се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представя се във формат „pdf“ или „xls”.
Да
35.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно приложение № 10 (важи в случаите, когато кандидатът не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160 и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси).  Представя се във формат „pdf“ или електронно подписани с КЕП.
Да
36.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат „pdf“.
Да
37.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато e необходимо да се проведе процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Да
38.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Представя се във формат „pdf“.
Да
39.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. Представят се във формат „pdf“.
Да
40.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта (важи в случай, че проектът включва разходи по т. 1 от Нематериални инвестиции от раздел 14.1 Допустими разходи, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). Представя се във формат „pdf“.
Да
41.
Декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец съгласно приложение № 7 (важи за кандидати с проекти за преработка на продукти от приложение № І от Договора в продукти извън приложение № І от Договора или памук). Представя се във формат „pdf“.
Да
42.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf“.
Да
43.
Декларация за нередности съгласно Приложение № 20 от представляващия/те кандидата. Представя се във формат „pdf“.
Да
44.
Декларация по чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 от 14.12.2015 г. (Приложение № 21) Представя се във формат „pdf“
Да
45.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР". Представя се във формат „pdf“.
Да
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:ДОКУМЕНТИ ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С 
КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация за видовете и количества суровини (Декларацията се попълва в случаите, когато се предвижда преработка на собствена биологична земеделска продукция и/или използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата). Декларацията се придружава със сертификат за биологично производство, в който фигурират изрично посочените за преработка суровини. (Приложение № 16)
Да
2.
Предварителни договори с описани количества и цени на биологични суровини като доказателство, че са осигурени най-малко 30 % от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за периода на мониторинг, придружени със сертификат за биологично производство на суровината– не се отнася за пазари на производители. Представя се във формат „pdf“.
Да
3.
Предварителни договори за реализация на над 30 % от обема на производствената програма на преработвателното предприятие като биологично производство за периода на мониторинг, придружени с копие от сертификат/и от контролиращо лице, като доказателство, че кандидатът ще произвежда най-малко 30 % биологична продукция – за съществуващи предприятия, и не се отнася за пазари на производители. Представя се във формат „pdf“.
Да
4.
Становище на Българска агенция по безопасност на храните, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС съгласно приложение № 8. Представя се във формат „pdf“”.
Да
5.
Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.). Представя се във формат „pdf“.
Да
6.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната финансова година. В случай на новосъздадени предприятия се подава ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър и РЮЛНЦ до деня преди подаване на проектното предложение.  (представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор 6). Представя се във формат „pdf“.
Да
7.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на чл. 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. Представя се във формат „pdf“.
Да
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
1.	Кандидатът е някое от изброените лица:
а) Земеделски стопанин, регистриран по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или Закона за кооперациите (които не отговарят на определението малки стопанства)
б) Призната група или организация на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г. и е регистриран по ЗТРРЮЛНЦ или ЗК
в) Едноличен търговец или юридическо лице, различно от кандидат по т. а) и б) и е регистриран по ЗТРРЮЛНЦ или ЗК
Да
2.
Кандидатът има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ Раковски и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Раковски.
Да
3.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране  дейност:
а) внедряване на нови и/или модернизиране на наличните мощности и подобряване на използването им, и/или
б) внедряване на нови продукти, процеси и технологии, и/или
г) намаляване на себестойността на произвежданата продукция, и/или
д) постигане на съответствие с нововъведени стандарти на ЕС, и/или
е) подобряване на сътрудничеството с производителите на суровини, и/или
ж) опазване на околната среда, включително намаляване на вредните емисии и отпадъци, и/или
з) подобряване на енергийната ефективност в предприятията, и/или
и) подобряване на безопасността и хигиенните условия на производство и труд, и/или
й) подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост, и/или
к) подобряване на възможностите за производство на биологични храни чрез преработка на първични земеделски биологични продукти.
Да
4.
Инвестиционните дейности са насочени в поне един от допустимите производствени сектори, свързани с преработката/маркетинга на селскостопански продукти:
) мляко и млечни продукти, включително яйца от птици, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи мляко и млечни продукти; 
б) месо и месни продукти;
в) плодове и зеленчуци, включително гъби;
г) пчелен мед и пчелни продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи пчелен мед и пчелни продукти;
д) зърнени, мелничарски и нишестени продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на хляб и тестени изделия;
е) растителни и животински масла и мазнини с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на маслиново масло;
ж) технически и медицински култури, включително маслодайна роза, билки и памук, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на тютюн и тютюневи изделия, захар и сладкарски изделия;
з) готови храни за селскостопански животни (фуражи);
и) гроздова мъст, вино и оцет.
Да
5.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности:
а) Разходи, включени в оперативните програми на кандидати – организации на производители на плодове и зеленчуци съгласно Наредба № 11 от 2007 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на плодове и зеленчуци и на техните асоциации и за условията и реда за одобряване и изменение на одобрените оперативни програми (обн., ДВ, бр. 42 от 2007 г.);
б) Дейности, допустими за подпомагане по чл. 1 от Наредба № 2 от 2014 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2014 – 2018 г. (обн., ДВ, бр. 34 от 2014 г.; изм., бр. 60 и 89 от 2014 г.) за производството на лозаро-винарски продукти по приложение № 1 от Закона за виното и спиртните напитки;
в) Дейности, свързани с производството и съхранението на маслиново масло и трапезни маслини;
г) Дейности, подпомагани по чл. 6 от Регламент (ЕО) № 1952/2005 на Съвета от 23 ноември 2005 г. относно общата организация на пазара на хмел и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 1696/71, (ЕИО) № 1037/72, (ЕИО) № 879/73 и (ЕИО) 1981/82 (OB L 314, 30 ноември 2005 г.);
д) Дейности, свързани с преработка и/или маркетинг на риба и рибни продукти.
Да
6.
Проектното предложение включва категории разходи, допустими за финансиране съгласно раздел 14.1 и 14.2 от Условията за кандидатстване.
Да
7.
Проектното предложение не включва финансиране  от ЕЗФРСР на разходи:
а) за лихви по дългове;	
б) за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
в) за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
г) за обикновена подмяна и поддръжка;
д) за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
е) за лизинг;
ж) за режийни разходи;
з) за застраховки;
и) за закупуване на оборудване втора употреба;
й) извършени преди 1 януари 2014 г.;
к) за принос в натура;
л) за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
м) за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
н) извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
о) за строително-монтажни работи, извършени преди посещение на място от МИГ;
п) надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи.
Да
8.
Суровините, за чиято преработка се кандидатства, попадат в обхвата на Приложение № 1 от Договора за функциониране на ЕС.
Да
9.
Проектът предвижда инвестиции за преработка на селскостопански продукти в приложение № I в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за функциониране на ЕС или първична преработка на памук и е подаден от кандидат - микро-, малко или средно предприятие (съгласно ЗМСП).
Да
10.
В случай че проектът е представен от призната група или организация на производители, същият е пряко свързан с основната земеделска дейност на членовете и основна за групата/организацията.
Да
11.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Да
12.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи удостоверяващ съответствие със Закона за устройство на територията.
Да
13.
В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, кандидатът е представил разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията.
Да
14.
Приложеният технологичен проект е придружен със схема и описание на технологичния процес и заверен от правоспособно лице.
Да
15.
В случаите, в които се кандидатства за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (ВЕИ), са изпълнени условията по т. 21-26 от Условията за кандидатстване.
Да
16.
Най-малко 30 на сто от общата суровинна база, определена в производствената програма за първа прогнозна година след въвеждане в експлоатация на инвестициите, включени в проекта е от собствена продукция и/или от регистрирани земеделски стопани и/или от кланични пунктове.
Да
17.
Кандидатът няма изискуеми и ликвидни задължения към Държавен фонд "Земеделие".
Да
18.
Кандидатът няма изискуеми публични задължения към държавата.
Да
19.
Кандидатът не е в открито производство за обявяване в несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност.
Да
20.
Кандидатът не е в производство по ликвидация (Изискването не се прилага за кандидати еднолични търговци.)
Да
21.
Минималният размер на общите допустими разходи е не по-малък от 29 000 лв. 
Максималният размер на общите допустими разходи не надвишава 200 000 лв.
Да
22.
Кандидатите не попадат в хипотезата на независими предприятия по смисъла на чл. 4, ал. 2 от Закона за малките и средните предприятия, за които се установява, че са учредени или преобразувани след 1 януари 2014 г. с цел получаване на предимство в противоречие с целта на подмярката по ПРСР 2014 – 2020 г., включително с цел получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените максимални размери в Условията за кандидатстване.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.