Критерии за оценка

I. Група

КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или оправомощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Да
2.
Представена е Заповед за оправомощаване на лице, което да представлява конкретния бенефициент МОН и да подписва всички документи, свързани с подаването, оценката на подаденото проектно предложение (включително комуникация с оценителната комисия), предоставянето на документи, необходими за подписването на административния договор за предоставяне на БФП и изпълнението на проекта.      
Прилага се, в случай че проектното предложение е подадено от лице, различно от официалния представител на кандидата.         
Да
3.
Представена е Декларация на кандидата, попълнена по образец (Приложение I към Условията за кандидатстване).
Да
4.
Представена е Декларация на асоциирания партньор, попълнена по образец (Приложение II към Условията за кандидатстване).
Прилага се, в случай че в проектното предложение  е включен допустимият асоцииран партньор по процедурата – Български туристически съюз.
Да
5.
Представени са Автобиографии на следните 5 основни членове на екипа за управление на проекта на централно ниво (ръководител на проекта; заместник-ръководител на проекта/водещ координатор; счетоводител на проекта/ финансов координатор; координатор на териториалните екипи; експерт видимост, прозрачност и комуникация, попълнени по образец (Приложение III към Условията за кандидатстване) и документ/и от извършения подбор на членовете на екипа.
Да
6.
Конкретният бенефициент МОН e поел ангажимент в проектното предложение да предостави възможност на всички  държавни и общински училища на територията на страната, които желаят и които не участват в същите дейности по  НП „България - образователни маршрути“,  да бъдат включени в изпълнението на дейностите по настоящата операция.  
Информацията е представена в секция „План за изпълнение/Дейности по проекта“ от Формуляра за кандидатстване.
Да
7.
В рамките на непреките дейности кандидатът е предвидил:
- да осъществява мониторинг на резултатите от дейностите по проекта;
- да извършва необходимите дейности/прояви за видимост, прозрачност и комуникация.
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Непреки дейности“.
Да
8.
Кандидатът е пряко отговорен за подготовката, управлението и изпълнението на дейностите по проекта.  
В съответствие с §6 от Допълнителните разпоредби на ЗУСЕФСУ, регионалните управления на образованието, държавните и общинските училища могат да участват в техническото и/или финансовото изпълнение, включително да извършват разходи по проекта с конкретния бенефициент - Министерството на образованието и науката, при спазване на правилата за избягване на двойно финансиране и за допустимост на разходите.
Да
9.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват, съгласно т. 5 от Условията за кандидатстване.
Да
10.
Заявената безвъзмездна финансова помощ не надвишава максималния размер, определен в т. 9 от Условията за кандидатстване.
Да
11.
Проектното предложение съдържа всички допустими дейности съгласно т. 13 от Условията за кандидатстване и не съдържа недопустими дейности. 
В случай че проектното предложение не съдържа всички  дейности, следва да бъде върнато на КБ за отстраняване на несъответствията и пропуските, съгласно т. 13 от Условията за кандидатстване. 
В случай че проектното предложение съдържа една или повече недопустими дейности, тези дейности, както и предвидените разходи за тях, следва да бъдат отстранени.
Да
12.
Дейностите по проекта НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от конкретния бенефициент или не.
Проверява се въз основа на Декларация на кандидата – Приложение I към Условията за кандидатстване.
Да
13.
В проектното предложение са заложени стойности на всички индикатори за изпълнение, които съответстват като минимум на посочените в т. 7 от Условията за кандидатстване.
Да
14.
Административен капацитет:
Изборът на експерти в екипа за управление на проекта на централно ниво е в съответствие с Указания на УО на ПО за конкретния бенефициент МОН относно изискванията за сформиране на екипите за организация и управление на проекти. Всеки един от членовете на екипа за управление на проекта на централно ниво, за които са представени автобиографии (5-те основни членове на екипа за управление на проекта на централно ниво) имат най-малко 1 година опит в управлението и/или изпълнението на проекти и/или сходни с настоящите дейности. В съответствие с Указанията на УО на ПО кандидатът е обосновал необходимостта от експерти за организация и управление на териториално ниво.
Кандидатът  е описал минималните изисквания за заемане на длъжността на всички позиции на екипа на централно ниво. Информацията се представя в секция „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Административен капацитет/Екип за управление“.
Да
15.
Формулирани са конкретни и реалистични цели на проекта, които съответстват на целите на процедурата.
Да
16.
Налице е връзка между целите, предвидените дейности и резултатите по проекта.
Да
17.
Целевите групи са описани и са количествено определени. Кандидатът е предоставил информация относно методите за идентифицирането им и начина, по който ще бъдат включени в дейностите по проекта. Нуждите им са ясно идентифицирани и описани. 
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Целеви групи“.
Да
18.
Дейностите са описани детайлно, включително начините за изпълнението им и техните резултати.
Да
19.
Предвидените дейности допринасят за постигане на индикаторите за изпълнение и за резултат по процедурата.
Да
20.
Планът за действие отразява логическата връзка на целите и дейностите, спецификата на дейностите и продължителността на проекта, и предвижда балансирано разпределение на дейностите във времето (с възможност за паралелно изпълнение съобразно идентифицираните нужди).
Продължителността на дейностите в секция „План за изпълнение/Дейности по проекта“ съответства на продължителността на проектното предложение, посочена в секция „Основни данни“.
Да
21.
Проектното предложение допринася за реализиране на хоризонталните принципи на Програма „Образование“ 2021-2027 (устойчиво развитие; вкл. принос към зелени умения и работни места и „зелена“ икономика; принос към развитие на цифрови умения и работни места; равни възможности и недопускане на дискриминация; равенство между половете) и прилагането на Хартата на основните права на ЕС и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания.
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване поле, „Принос на проектното предложение за реализиране на хоризонталните принципи на ПО“ и поле „Механизъм за ефективно прилагане и изпълнение по проекта на принципите на Хартата на основните права на ЕС и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания“.
Да
22.
Механизми за устойчивост:
Кандидатът е описал в проектното предложение начините, чрез които ще осигури възможност ползите от проекта за целевите групи да продължат да съществуват и след края на финансирането по проекта. Посочени са потенциалните източници за финансиране след приключване на проекта и те са реалистични и надеждни.
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Устойчивост“.
Да
23.
Демаркация и допълняемост:

Кандидатът е посочил по какъв начин изпълнението на проекта ще осигури надграждащ ефект спрямо други проекти по Програма „Образование“ или други програми, вкл. национални. Посочено е и по-какъв начин ще се следи за демаркация и избягване на двойно финансиране с други проекти и програми. 
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Демаркация и допълняемост“.
Да
24.
Налице е съответствие и логическа връзка между планираните дейности и разходи. Предвидените разходи са необходими за изпълнение на дейностите по проекта и за постигане на заложените индикатори.
Информацията се проверява в секция „Бюджет“, секция „План за изпълнение/Дейности по проекта“, секция „Индикатори“.
Да
25.
Всички заложени по проекта разходи са допустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване и съответстват на планираната дейност.
В случай че проектното предложение съдържа недопустими разходи, тези разходи следва да бъдат отстранени.
Да
26.
Заложените суми са съобразени с наложилите се в страната пазарни цени (ако е приложимо) и/или заложените ограничения на разходите по процедурата са спазени при формиране на бюджета. Спазени са размерите на единичните разходи/еднократните суми по процедурата. Разходите не се дублират.
Да
27.
Максимум 10 239 080,00 лв. от общия размер на безвъзмездната финансова помощ по проектното предложение (преки и непреки разходи) е планиран към категория Регион в преход (Югозападен район). Останалите средства са планирани към категория По-слабо развити региони (Северозападен район, Северен централен район, Североизточен район, Югоизточен район, Южен централен район).
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.