Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът е подаден в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
4.
Представени са всички изискуеми документи към формуляра за кандидатстване в съответните формати съгласно Условията за кандидатстване.
Не
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Не
6.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Да
7.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 1  и подписана и подпечатана от кандидата във формат„pdf“ или „jpg“.
Да
8.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 2 Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.  
Да
9.
Представен е документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по реда на тази наредба.
Не
10.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата.
Не
11.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, ,издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
Да
12.
Представено е Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Удостоверение е представено за кандидата и представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Да
13.
Представени са удостоверения от община Айтос за наличие или липса на публични задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Удостоверение е представено за кандидата и представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Да
14.
Представена е декларация  съгласно Приложение № 3 от Документи за попълване (Приложение № 6 от Наредба № 22) от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата ; 
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Да
15.
Представена е декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата ; 
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Да
16.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Да
17.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
Не
18.
Представени  са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо)
Не
19.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо)
Не
20.
Представен е Бизнес План по образец по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие”, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  с подпис и печат на всяка страница – Приложение № 5а и 5б от Документи за попълване в изискуемите формати.
Да
21.
Представено е решение на компетентния орган на кандидата-юридическо лице за кандидатстване по реда на настоящата процедура .
Да
22.
Представен е Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности  за последната приключена финансова година, заверен от НСИ.
Не
23.
Представен е Счетоводен баланс за последната приключена финансова година , заверен от НСИ
Не
24.
Представен е Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд  за последната приключена финансова година, заверен от НСИ
Не
25.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. (когато е приложимо).
Не
26.
Представена е Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година , заверена от НСИ  и/или за последния отчетен период.
Не
27.
Представена е Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - Приложение № 12 и справка за обобщените параметри на предприятието - Приложение № 12а
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Не
28.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения  (когато е приложимо)
Не
29.
Представени са изискуемите съгласно точка 5 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи:
В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи в случаите по т.5.1 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“
В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС.
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертата се прилагат и количествено-стойностни сметки, сканирани във формат „pdf или „jpg” “ и във формат „xls” или „xlsx”
Не
30.
Представено е Решение на кандидата за избор на оферта с най- ниска цена.                             
В случай, че избраната оферта не е с най – ниска цена в решението е дадена обосновка на мотивите за този избор, след проведено пазарно проучване, преди сключване на предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки ( важи във всички случаи на направено пазарно проучване с три оферти)
Важи за всички кандидати, заявили инвестиционни разходи, които са извън списъка с референти разходи, съгласно условията от Раздел 14.2.
Не
31.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и на доставка и срок за изпълнение, ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС.
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят  сканирани във формат „pdf“ или „jpg”  и  във формат „xls” или “xlsx”.
Не
32.
Представена е Документация от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура за избор на изпълнител/и за разходите по т. 11 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“, извършени преди датата на подаване на проектното предложение (важи за кандидати, които се явяват възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП);
Не
33.
Представена е Документация от проведените пазарни консултации, вкл. решение за обосноваността  и  определянето на прогнозна стойност на разхода, за който ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП след сключването на административния договор за предоставяне на БФП (важи за кандидатите, които се явяват възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП и набират офертите по т.5.1 и т.5.2  от раздел 14.2  чрез провеждането на пазарни консултации по реда на ЗОП  за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/ услуга/ );
Не
34.
Представена е Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 6 от указанията за кандидатстване.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Да
35.
Представена е	Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.

Да
36.
Представен е Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 8 в изискуемите формати.
Да
37.
Представена е	Декларация НСИ  - Приложение № 9
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Не
38.
Представена е Декларация за неприложими документи – Приложение № 10
В декларацията са описани всички неприложими  за проектното предложение документи, включени в „Списък с общи документи“  и „Списък със специфични документи” от Условия за кандидатстване.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Не
39.
Представено е Удостоверение за данъчна оценка на имота, който се придобива, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (когато е приложимо).
Не
40.
Представена е Декларация за държавни помощи - по образец, Приложение №14. (когато е приложимо)
Не
41.
Представена е Декларация за отсъствието на обстоятелства по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от ЕСИФ -  по образец, Приложение № 13.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.

Да
42.
Представена е Декларация по образец съгласно т. 1, буква ”б”  от Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020. Приложение № 15 от документи за попълване-  Приложение № 15
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Да
43.
В т .11 на формуляра за кандидатстване е  попълнена информация  съгласно чл. 46, ал. 6 от Наредба № 22 от 2015 г
Не
44.
За кандидати земеделски стопани: Представена е Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея с приложен Опис на животните, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни .
Не
45.
За кандидати по т.2 от раздел 11 - признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители” от ПРСР 2014 - 2020 г., които преработват собствена суровина са  представени Регистрационни карти, издадени по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към тях на всички членове.
Не
46.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Не
47.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Не
48.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
Не
49.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - в изискуемите формати: „xls”или„xlsx” и  сканирани във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
50.
Представена е подробна количествено стойностна сметка за предвидените строително-монтажни работи съгласно  Приложение № 11 от Документи за попълване в изискуемите формати: формат „xls“ или “xlsx” и сканирани във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
51.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
Не
52.
Представен е технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес, включително за инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).
Не
53.
Представена е техническа спецификация за съответните машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане (когато е приложимо).
Не
54.
Представен е анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието и/или изпълнението на условията по т. ІІ. от Раздел 13.2„Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса и/или инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията).
Не
55.
Представен е Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса и/или инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията).
Не
56.
Представен е документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи.
Не
57.
Декларация за видовете и количества суровини – Приложение № 17. Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Не
58.
Представена е справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година -по образец, Приложение №16 от документи   за  попълване (когато е приложимо).
Не
59.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и другите разходи за труд от Годишния отчет за дейността (ГОД) за последната приключена  финансова  година, заверен от НСИ или Ведомост за заплати(което и когато е приложимо).
Не
60.
Представено е резюме и доклад за отразяване на резултатите от енергийно обследване, съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 08.09. 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания., изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ). (когато е приложимо).
Не
61.
Представени са документи, проучвания, сертификати, патенти, свидетелства за регистрация на полезен модел и други приложими документи, които показват, че чрез инвестициите по проекта ще се  въведе нова за територията на МИГ – Айтос практика / продукт / услуга и/или нови за предприятието  продукти и/или услуги. (когато е приложимо).
Не
62.
Представен е договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 от ЗПООПЗПЕС, придружен от документ (сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, или друг документ, удостоверяващо, че е проведена най-малко първа инспекция, или копие от сертификат от контролиращо лице, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичeн/и. ( в случаите на  преработка/маркетинг на собствена селскостопанска  продукция).  (когато е приложимо).
Не
63.
Представено е становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията. Представя се сканирано във формат "pdf“ или „jpg”; (когато е приложимо).
Не
64.
Представен е документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации, използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/. (когато е приложимо).
Не
65.
Представени са предварителни/окончателни договори с доставчици, в т.ч. за суровини от растителен или животински произход, добити на територията на МИГ-Айтос (когато е приложимо).
Не
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проекти се осъществява на територията на община Айтос, формираща територията на  „МИГ – Айтос”.
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи
Да
2.
Проектното предложение е за се инвестиции, свързани с производството на селскостопански продукти включени в Приложение I на Договора за функциониране на Европейския съюз, включително памук, с изключение на риба и рибни продукти. Резултатът от производствения процес може да бъде и продукт, който не е включен в обхвата на Приложение І.
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Да
3.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда 
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Да
4.
В случай, че проектът е представен от признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020, той е  пряко свързан с основната земеделска дейност на всеки член и с основната земеделска дейност за групата или организацията.
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Да
5.
Проектното предложение  предвижда инвестиции за производство на енергия чрез преработка на първична и вторична биомаса от растителни и животински продукти с изключение на биомаса от рибни продукти , като е  спазено  условието, че енергията ще се използва за собствено потребление, свързано с дейностите, попадащи в някои от секторите, изброени в УК и при спазване на  изискванията, посочени в т. ІІ на раздел 13.2 от УК
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие,  планираните дейности се отхвърлят. Ако това са единствени дейности, предвидени в проекта се отхвърля проектното предложение
Не
6.
Кандидатът е:                                                                                                                     
  1.Регистриран земеделски стопанин съгласно Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани (ДВ, бр. 10 от 1999 г.).
2. Призната групи производители и призната организации на производители на земеделски продукти или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020 г. 
3. Едноличен  търговец или юридическо лице, различни от кандидатите по т. 1 и 2.
Кандидатите по т. 1, 2 и 3 трябва да са регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля. 
Да
7.
Кандидатът е със седалище и адрес на управление за ЕТ и ЮЛ  и постоянен адрес за физическите лица на територията на МИГ-Айтос.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
8.
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.1. Условия за допустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване 
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи и проверка в публични регистри.
Да
9.
Кандидатът отговаря на изискванията на чл.12 ал.3 и ал.10 от Наредба № 22/2015, изискванията, посочени в декларацията за отсъствие на обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерския съвет от 2016 г  и на  условията, посочени в  т.1, т.2 и т.3 от Декларацията, утвърдена като приложение по т. 1, буква ”б”  от Заповед  №РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. (Приложение № 15 от документи за попълване).   описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение № 4, декларация –Приложение № 13 декларация - Приложение № 15 свидетелство за съдимост и удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК, Удостоверения от общините Айтос. Извършват се и проверки в публично достъпни регистри и масиви информация.  В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията на чл.12, ал. 3 и 10 от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г. и декларираните обстоятелства в Декларацията, утвърдена като приложение по т. 1, буква ”б”  от Заповед  №РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО Приложение № 15, проектът се отхвърля.
Да
10.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца за  проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи  и до 24 месеца за всички  останали проекти.
Крайният срок по т. 1 е не по-късно от 30 юни 2023 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
11.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение за проекти е не по-малък от  10 000 лева
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
12.
Максимален размер на общите допустими разходи за  проектното предложение е до 200 000  лева
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай, че размерът на допустимите разходи, за които се кандидатства, надхвърля размера на  максималния размер на  общите допустими разходи за конкретен проект, посочен в раздел 9 на  Условията за кандидатстване – 200 000 лева, то  финансовата помощ, за която се кандидатства, не може да надхвърля максималния размер на безвъзмездната финансова помощ, посочен в същия раздел. При несъответствие КППП може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, КППП
намалява служебно размера на безвъзмездната финансова помощ до максимално допустимия размер. Намаляването се прехвърля като сума в лева към собствения принос на кандидата. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията проектът се отхвърля.

Не
13.
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е 4 000,00  лева (за проекти, представени от големи предприятия) и 5 000,00 лева ( за проекти, представени от микро-, малки или средни предприятия)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
14.
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за  проект  е  80 000,00 лева (за проекти, представени от големи предприятия) и 100 000,00  лева (за проекти, представени от микро-, малки или средни предприятия)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай, че заявеният от кандидата размер на БФП надвишава  100 000 лева  КППП може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на корекции в бюджета. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта и ТДИД по отношение на размера на БФП, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията проектът се отхвърля.
Не
15.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР  на МИГ -Айтос и Насоките за кандидатстване- финансовата помощ за одобрени проекти е в размер 50 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, представени от микро-, малки или средни предприятия, а за проекти, представени от големи предприятия, финансовата помощ е в размер на 40 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на корекции в бюджета. В случай, че и след представянето на 
допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в проектното предложение, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията, проектът се отхвърля.
Не
16.
Във формуляра за кандидатстване са  въведени  индикаторите 
по процедурата и те са количествено определени, когато съответния индикатор е приложим.  Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на необходимите корекции.
В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията, проектът се отхвърля.
Не
17.
Проектът включва някоя от следните дейности: 
1.внедряване на нови и/или модернизиране на наличните мощности и подобряване на използването им, и/или 
2.внедряване на нови продукти, процеси и технологии, и/или
3. намаляване на себестойността на произвежданата продукция, и/или 
4. постигане на съответствие с ново въведени стандарти на ЕС, и/или 
5. подобряване на сътрудничеството с производителите на суровини, и/или 
6. опазване на околната среда, включително намаляване на вредните емисии и отпадъци, и/или 
7. подобряване на енергийната ефективност в предприятията, и/или 
8. подобряване на безопасността и хигиенните условия на производство и труд, и/или 
9. подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост, и/или 
10.подобряване на възможностите за производство на биологични храни чрез преработка на първични земеделски биологични продукти
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
18.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда 
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. В случай, че се установи нередовност, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
19.
Проектът ще се осъществява на територията на община Айтос, формираща територията на  „МИГ – Айтос"
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и на мястото на изпълнение на проекта и на инвестиция – дали е на територията на МИГ. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
20.
Инвестициите по проекта са свързани с преработката на селскостопански продукти включени в приложение I на Договора или памук, с изключение на риба и рибни продукти.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и документите, приложени към него.
В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
21.
В случай на проект, представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020, инвестициите са пряко свързани с основната земеделска дейност на всеки член и с основната земеделска дейност за групата или организацията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
22.
Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата,  да е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (в случай на проект със СМР, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ) или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години (в случай на проект с дейности, свързани със закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.

Да
23.
За проекти, включващи само заявени за подпомагане разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството, за които съгласно технологичен проект се изисква поставяне в затворени помещения, кандидатът е предоставил  документ за собственост или документ, доказващ правно основание за ползване за не по-малко от 6 години от датата на подаване на проектното предложение, на сградите или помещенията, където новите машини, оборудване и съоръжения ще бъдат поставени или монтирани
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
24.
За проектно предложение  предвиждащо инвестиции за производство на енергия чрез преработка на първична и вторична биомаса от растителни и животински продукти с изключение на биомаса от рибни продукти  е  спазено  условието, че енергията ще се използва за собствено потребление, свързано с дейностите, попадащи в някои от секторите, изброени в УК и при спазване на  изискванията, посочени в т. ІІ на раздел 13.2 от УК
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
25.
За проектното предложение НЕ са валидни следните обстоятелства (раздел 13.3   Недопустими дейности от УК):
1. Проекти, за които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение /плана /програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. Проекти, които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
3. Дейности, разходите за които са включени в оперативните програми на кандидати – организации на производители на плодове и зеленчуци съгласно Наредба № 11 от 2007 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на плодове и зеленчуци и на техните асоциации и за условията и реда за одобряване и изменение на одобрените оперативни програми (ДВ, бр. 42 от 2007 г.);
4. Дейности, допустими за подпомагане по чл. 1 от Наредба № 2 от 2014 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2014 – 2018 г. (ДВ, бр. 34 от 2014 г.; изм. бр.60 и 89 от 2014 т) за производството на лозаро-винарски продукти по приложение № 1 от Закона за виното и спиртните напитки;
5. Дейности, свързани с производството и съхранението на маслиново масло и трапезни маслини;
6. Дейности, подпомагани по чл. 6 от Регламент (ЕО) № 1952/2005 на Съвета от 23.11.2005 г. относно общата организация на пазара на хмел и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 1696/71, (ЕИО) № 1037/72, (ЕИО) № 879/73 и (ЕИО) 1981/82 (OB L 314, 30.11.2005 г.);
7.	Дейности, свързани с преработка и/или маркетинг на риба и рибни продукти;
8.	Финансова помощ не се предоставя за проекти, включващи инвестиции, които 
не отговарят на Европейското и национално законодателство.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока,условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
26.
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране: 
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за наличие или липса на  двойно финансиране –Приложение № 6) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля. 
Да
27.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
Да
28.
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение 6 Протокол от посещение на място, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. 
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
Да
29.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай че при проверката се установи наличие на недопустими разходи, Комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията и/или несъответствие с изискването, проектът се отхвърля.
Не
30.
Проектното предложение включва някои от следните разходи: 
1. изграждане, придобиване и модернизиране на сгради и други недвижими активи, свързани с производството и/или маркетинга, включително такива, използвани за опазване компонентите на околната среда;
2. закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на производствения процес по преработка и маркетинга, в т.ч. за:
а) преработка, пакетиране, включително охлаждане, замразяване, сушене, съхраняване и др. на суровините или продукцията;
б) производство на нови продукти, въвеждане на нови технологии и процеси;
в) опазване компонентите на околната среда;
г) производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствените нужди на предприятието, включително чрез преработка на растителна и животинска първична и вторична биомаса;
д) подобряване на енергийната ефективност и за подобряване и контрол на качеството и безопасността на суровините и храните;
3. закупуване на земя, необходима за изпълнение на проекта във връзка с изграждане и/или модернизиране на сгради, помещения и други недвижими материални активи, предназначени за производствени дейности;
4. закупуване на сгради, помещения и други недвижими имоти, необходими за изпълнение на проекта, предназначени за производствени дейности на територията на МИГ;
5. закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция, използвани и произвеждани от предприятието;
6. изграждане/модернизиране, включително оборудване на лаборатории, които са собственост на кандидата, разположени са на територията на предприятието и са пряко свързани с нуждите на производствения процес, включително чрез финансов лизинг;
7. разходи /включително чрез финансов лизинг/ за достигане на съответствие с нововъведените стандарти на ЕС, чийто крайни дати, за задължително въвеждане и гратисни периоди, са в рамките на срока за прилагане на Стратегията за ВОМР.
8. разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти за системи за управление, разходи за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация в предприятията само когато тези разходи са част от общ проект на кандидата;
9. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
10. за ноу-хау, придобиване на патентни права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
11. разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1 - 10.
Не  се предоставя финансова помощ за закупуването на превозно средство, с изключение на специализирани транспортни, включително превозни средства за целите на инвестицията, когато същите са допустими за финансиране съгласно подмярка 4.2. "Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти" от мярка 4. "Инвестиции в материални активи" от ПРСР за периода 2014 - 2020 г. 
Съгласно ПРСР 2014-2020 по подмярка 4.2 е допустимо закупуване на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините и/или  на готовата продукция използвани и произвеждани от предприятието.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай, че нередовностите и несъответствията не са отстранени и/или не могат да се извършат промени в бюджета на проекта, които да позволяват неговото изпълнение, проектът се отхвърля. 
Не
31.
Допустимите разходи по т. 11 от раздел Допустими разходи на УК не  превишават следните стойности:
а) за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта, като част от разходите по т. 11 не могат да превишават 5 на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10;
б) разходите за изготвяне на технически и работен проект в случаите на строително-монтажни дейности, като част от разходите т. 11 не могат да превишават 2,25 на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10;
в) разходите за изготвяне на технологичен проект, когато не е включен в разходите по т. 2, като част от разходите по т. 11 не могат да превишават 2,25 на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10;
г) разходите за строителен надзор като част от разходите по т. 11 не могат да превишават едно на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10;
д) разходите за предпроектни проучвания, правни услуги и хонорари за архитекти и инженери, извън тези по букви а) ,б), в) и д), като част от разходите по т. 11 не могат да превишават 1,5 на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
32.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на земя, те не надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по т. 1 и2  и т. 5 – 10.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
33.
Разходите по т. 11 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо) 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
34.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция, използвани и произвеждани от предприятието, те отговарят на определението за специализирани  транспортни средства.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи неяснота по отношение на тези разходи или включени недопустими разходи за закупуване на транспортни средства, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
35.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за обикновена подмяна и поддръжка;
4.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5.	лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6.	за режийни разходи;
7.	за застраховки;
8.	за закупуване на оборудване втора употреба;
9.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
10.	за принос в натура;
11.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14.	за строително-монтажни работи, извършени преди посещение на място от МИГ;
15.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
16.	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
36.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
37.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на недопустими разходи,  определени в Постановление № 189, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
38.
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т.5 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. 
Не
39.
Бизнес планът доказва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №5а и 5б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
Показателите за оценка доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта чрез прилагане на планираните инвестиции
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Да
40.
В случай, че Финансово подпомагане е за „Инвестиции в преработка/ маркетинг на селскостопански продукти“ за предприятия за преработка на продукти от Приложение І в продукти извън Приложение І на ДФЕС кандидатът е представил Декларация за размера на получените държавни помощи – По образец Приложение № 14.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията извършва проверка на декларираните обстоятелства в публично достъпни регистри. 
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.