Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване (ФК) е подаден чрез ИСУН 2020 и е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или оправомощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е попълнен коректно с цялата изискуема информация в съответствие с указанията в Насоките по процедурата.
Да
3.
Всички изискуеми приложения са прикачени към ФК в ИСУН 2020 и са представени в съответствие с указанията в Насоките по процедурата.
Да
4.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване – попълнена по образец (Приложение 1) – оригинал.
Да
5.
Документ за оправомощаване на лицето, което подписва с КЕП от името на кандидата на документите за кандидатстване в ИСУН 2020 (в случай че е приложимо)
Не
6.
Проектна документация, определяща местонахождението на обекта, вкл. схема за поставяне на зарядните станции (за всяко едно местоположение, следва да има отделна проектна документация)
Да
7.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване или изграждане ДМА и ДНА
Да
8.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/ доставчик и/или проучване в интернет  за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА с предложена цена от производителя/доставчик/строител  – копие заверено от кандидата.
Да
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите или е еквивалентно лице по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство.
Да
2.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години (2021, 2022, 2023 г.) преди датата на обявяване на настоящата процедура за подбор на проекти.
Да
3.
Кандидатът няма публични задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на МТС и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социално-осигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година или повече от 50 000 лв.
Да
4.
Кандидатът не е предприятие в затруднено положение и не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
(1)	е обявен в несъстоятелност; 
(2)	е в производство по несъстоятелност или в процедура по ликвидация; 
(3)	е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
(4)	е преустановили дейността си;
(5)	се намира в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
(6)	е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301-305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
(7)	е лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
(8)	е сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
(9)	е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
(10)	е изпаднал в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
Не е установено, че кандидатът: 
1.	е представил документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; 
2.	не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор. 
Не е установено, че кандидатът или лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
1.	повлияят на вземането на решение от страна на МТИТС, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
2.	получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
3.	е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;

Лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда за:
1.	престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2.	престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
3.	е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);

Да
5.
Кандидатът е „микро-, малко или средно предприятие“ по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП и Приложение I „Определение за МСП“ към Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията, или е „малко дружество със средна пазарна капитализация“ (Small Mid-Caps).
Да
6.
Кандидатът трябва да осигури собствено финансиране, което да покрива остатъчните финансови разходи за изпълнение на проектното предложение
Да
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Продължителността на проекта не надхвърля срока за изпълнение на дейностите по ПТС през периода 2021-2027 г. и конкретната фаза по него.
Да
2.
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на Република България.
Да
3.
Информацията във ФК показва, че всички дейности по проекта не са започнали преди подаването на ФК до управляващия орган.
Да
4.
Проектното предложение включва мерки за видимост, прозрачност и комуникация съгласно Насоките по процедурата
Да
5.
Проектното предложение не надхвърля 40% от общия бюджет на схемата.
Да
6.
Кандидатът е декларирал, че дейностите, финансирани по проекта, не се финансират/не са финансирани от друг проект/програма или друга финансова схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма и е извършена проверка за липса на двойно финансиране.
Да
7.
Описанието на проекта показва свързаност и съгласуваност на проекта с приложимите хоризонтални принципи за равенство между половете, недискриминация (основана на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация) и достъпност на всички етапи на програмиране и изпълнение устойчиво развитие (включващо: опазване на околната среда, ефективно използване на ресурсите, смекчаване измененията на климата и адаптация към него, устойчивост при бедствия, превенция и управление на риска от бедствия); партньорство и многостепенно управление; държавни помощи - съответният проект отговаря на условията за приложим режим на държавна помощ, разписан в Насоките за кандидатстване, съгласувани по реда на чл. 26, ал.3 от ЗУСЕФСУ; обществени поръчки; конкурентоспособност и други приложими. Инвестициите по проекта гарантират зачитане на основните права и съответствие с Хартата на основните права на Европейския съюз. 
Насоките за кандидатстване са разработени и съобразени с условията и изискванията на решението на Европейската комисия по нотификацията за съвместима държавна помощ.
Да
8.
Описанието на проекта показва свързаност и съгласуваност на проекта с целите и приоритетите на националната и общоевропейска политика за програмния период 2021-2027 г.: Споразумение за партньорство на Република България, очертаващо помощта на Европейските фондове при споделено управление, (ЕФСУ) за периода 2021-2027 г.; Регламент (ЕС) № 1315/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 11 декември 2013 година относно насоките на Съюза за развитието на трансевропейската транспортна мрежа; Интегрирана транспортна стратегия в периода до 2030 г., Актуализиран мултимодален национален транспортен модел, Инвестиционна програма за изпълнение на условията за усвояване на средствата от европейските фондове за периода 2021 – 2027 г.; Интегриран план в областта на енергетиката и климата на Република България 2021-2030 г., Национална рамка за политика за развитието на пазара на алтернативни горива в транспортния сектор и за разгръщането на съответната инфраструктура, Национална стратегия за безопасност на движението по пътищата в Република България за периода 2021-2030 г.; допълняемост на инвестициите по, МСЕ, НПВУ и други програми и/или проекти/инициативи в ход и финансирани от други източници.
Да
9.
Правилност на изчислението на общия размер на разходите и общия размер на допустимите разходи
Да
10.
Финансовият план е основан на реалистична програма за физическо изпълнение, разработен е в детайли, кандидатът е предвидил приемливи източници за финансиране на недопустими разходи, както и собствено съфинансиране  за управление на проекта.
Да
11.
Проектът отговаря на условията за приложим режим на държавна помощ, разписан в Насоките за кандидатстване, съгласувани по реда на чл. 26, ал.3 от ЗУСЕФСУ.
Насоките за кандидатстване са разработени и съобразени с условията и изискванията на решението на Европейската комисия по нотификацията за съвместима държавна помощ.
Да
12.
Дейностите по проектното предложени се осъществяват при зачитане на стандартите и приоритетите на Съюза в областта на климата и околната среда и не биха нанесли значителни вреди на екологичните цели по смисъла на член 17 от Регламент (ЕС) 2020/852 на Европейския парламент и на Съвета (DNSH principle), както и в съответствие на проекта с приложимите секторни директиви в областта на околната среда: Директива 2000/60/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 23 октомври 2000 година за установяване на рамка за действията на Общността в областта на политиката за водите.
Да
13.
График за изпълнението на проекта (или на съответния етап от проекта), включващ всички етапи и дейности при изграждането на съответната инфраструктура.
Да
14.
Проектът отговаря на условието, че изградената инфраструктура е публично достъпна.
Да
15.
Изградената инфраструктура осигурява недискриминационен достъп на ползвателите, вкл. по отношение на тарифи, автентификация и методи за плащане, както и други условия за използване.
Да
16.
Дейностите по проекта не са пряко засегнати от мотивирано становище на Комисията по отношение на нарушение по член 258 от ДФЕС, което излага на риск законосъобразността и правилността на разходите или качеството на изпълнение на проекта.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.