Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е изготвено във Формуляра за кандидатстване по настоящата процедура като са попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни и е на български език, с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното
предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език1.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване, подаден по електронен път е подписан с КЕП от законния представител на кандидата.
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния/ните представител/и на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат . .pdf, .jpg
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Когато кандидат е община Стралджа е прикачена във формат Заповед на Кмета на общината. От текста на заповедта става ясно, че съответния служител ще подаде от негово име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Да
4.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил
Не
5.
Представена е Таблица за допустими инвестиции и дейности в електронен формат „.xls, .xlsx, .pdf, .jpg по образец – Приложение № 1
Да
6.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 2 - Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана от законния представител/и на кандидата във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, .doc, .docs
Да
7.
Представен е Учредителен акт или Устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или ЗНЧ . Документът е сканиран оригинал. във формат .pdf или .jpg
Не
8.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето. Документът е сканиран оригинал. във формат .pdf или .jpg
Да
9.
Представено Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения на кандидата и представляващия/те кандидата и на лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение.
Документът е сканиран оригинал. във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z
Да
10.
Представено е Удостоверение за липса на задължения към община Стралджа, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане; за кандидат община Стралджа се представя удостоверение от кмета. Документът е
сканиран оригинал. във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z
Да
11.
Представено е Удостоверение от ИА „ГИТ” за наличие или липса на установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен. Представен е сканиран оригинал формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z
Да
12.
Представена е декларация за липса на основания за отстраняване съгласноПриложение №4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата;
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана и прикачен сканиран оригинал. . във формат .pdf, .zip, .rar,.7z
Да
13.
Представена е Декларация за нередности съгласно Приложение № 5 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - датирана,
подписана и подпечатана - сканиран оригинал. във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s.
Да
14.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Документът е сканиран оригинал. във формат .pdf или .jpg
Да
15.
Представено е Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценнос (когато е приложимо). Представен е сканиран оригинал. във формат .pdf или .jpg
Не
16.
Представени са лицензии, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; Документите са сканирани оригинали. (когато е приложимо) . във формат .pdf или .jpg
Не
17.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Документът е сканиран оригинал, (когато е приложимо). във формат .pdf или .jpg
Не
18.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” съгласно образец, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ – Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Документът е приложим за кандидати публични лица, лица, регистрирани по ЗЮЛНЦ и ЗНЧ.
Не
19.
Представено е решение на компетентния орган: решение на общинския съвет – за кандидат община Стралджа , и решение на компетентния орган на юридическото лице, за кандидатстване към Стратегията за ВОМР по настоящата процедура.
Документът е сканиран оригинал. във формат .pdf или .jpg
Не
20.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към Стратегията за ВОМР по настоящата процедура с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Документът е сканиран оригинал. във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
21.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период). Документът е сканиран оригинал. във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
22.
Представени са изискуемите съгласно точка 4 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи.
Документите са сканирани оригинали. Във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m
Не
23.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му или е в случай на провеждане на процедура по ПМС 160 е представено Решение за определяне на индикативна стойност на разход/и.
Документът е сканиран оригинал. във формат .pdf или .jpg
Не
24.
Представени са предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията (когато е приложимо). Документите са сканиран оригинал. Във формат .pdf,.jpg,.xlsx,.xls,.rar,.7z,.zip
Не
25.
Представена е Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. – Приложение № 11 от Документи за попълване. Декларацията не се представя от кандидати, които са публичноправна организация по смисъла на § 2 т.43 от допълнителните разпоредби
на ЗОП. Декларацията е ,датирана, подписана и подпечатана в оригинал. Във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
26.
Представена е Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - датирана, подписана и подпечатана – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване Прикачен сканиран оригинал. Във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
27.
Представена е декларация , подписана от кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата за липса на изкуствено създадени условия – съгласно Приложение № 8. Декларацията е датирана, подписана и подпечатана и е прикачен оригинал. Във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
28.
Представен е Формуляр за мониторинг – по образец съгласно Приложение № 9 Представен е във формат „doc“ или „docx“, а също и подписан от представляващия кандидата – сканиран оригинал във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
29.
Представена е Декларация за съгласие за предоставяне на данни на НСИ- съгласно Приложение № 10 Декларацията е датирана, подписана и подпечатана от законния представител/и на кандидата и прикачен оригинал. във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s
Да
30.
Представени са Бизнес План по образец (Приложение № 12а от документите за попълване) с подпис/и, печат на всяка и Таблиците от бизнес плана (по образец, Приложение № 12б от документите за попълване). във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg, .doc, .docx (за проекти, при които получател на помощта е частно лице- кандидати по чл. 9, ал. 2, т. 2, подточки в). и г). на Наредба № 22 от 14.12.2015 г.).
Да
31.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за ползване на имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията. Документът е сканиран оригинал, прикачен във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z ( ако е приложимо)
Да
32.
Представено е Удостоверение за актуално състояние, удостоверение, че кандидатът не е в процедура по ликвидация и удостоверение, че кандидатът не обявен в несъстоятелност, издадени от компетентния съд не по-късно от един месец преди датата на кандидатстване – за кандидати ЮЛНЦ, регистрирани по Закона за ЮЛНЦ и читалища, регистрирани по ЗНЧ, които към момента на кандидатстване не са регистрирани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ. Представен е сканиран оригинал. във формат .pdf или .jpg
Да
33.
Представена е Декларация за минимални помощи по образец на МФ – в оригинал съгласно Приложение № 13 от Документи за попълване ( когато е приложимо) Представя се в оригинал, датирана, подписана и подпечатана в сканиран оригинал . във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
34.
Представена е Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката(когато е приложимо) – Приложение№ 14а и 14в от Документи за попълване. Представя се датирана, подписана и подпечатана в сканиран оригинал . във формат .pdf или .jpg
Да
35.
Представена е Регистрационна карта на земеделския стопанин, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея (в случай на кандидат земеделски стопанин). Представен е сканиран оригинал
Не
36.
Представен е График за провеждането на планираните дейности (при дейности, свързани с народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки и други подобни). Документът е сканиран оригинал, подписан подпечата от кандидата във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
37.
Представена е Обосновка на предвидените за закупуване артикули, с посочени брой и прогнозна стойност дейности (при дейности, свързани с народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки и други подобни).
Документът е сканиран оригинал, подписан и подпечатан от кандидата. във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
38.
Представено е Писмено становище от сценограф/художник (в случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване)
Документът е сканиран оригинал, подписан от лицето, изготвило становището. във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
39.
Представено е Писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност (в случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития) Документът е сканиран оригинал, подписан от лицето, изготвило становището . във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
40.
Протокол/и и присъствен/и списък/ци от събития за проведени информационни и други дейности с местни общности/местни лидери на територията на МИГ, от който да е видно, че проектът получава тяхната подкрепа по отношение на значимостта и ползите от планираната дейности и/или иницииране на съвместни дейности. (ако е приложимо с оглед доказване на съответния критерий за ТФО) Представят се сканирани оригинали във формат .pdf. (ако е приложимо с оглед доказване на съответния критерий от ТФО)
Представени се сканирани оригинали.
Не
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение допринася за постигане на поне една от целите, посочени в таблица Б и таблица Б1А на Анализа на разходите и ползите (Приложение 6а и Приложение 6б) и таблица Б1 и Б1А от Бизнес плана (Приложение 12а и
Приложение 12б) - което от двете е приложимо за съответния проект.
Да
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа на база конкретно описани във раздел ІІІ Финансов план на Анализа на разходите и ползите ( финансов анализ) обекти и източници за финансиране на проекта и показатели на анализа и Представения бизнес план - което от двете е приложимо за съответния проект
Да
3.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Да
4.
Проектът е в съответствие с поне един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1. Равенство между половете и липса на дискриминация,
2. Устойчиво развитие (защита на околната среда),
3. Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността,
4. Съответствие с програмите на ЕСИФ.
Кандидатът е предоставил информация във Формуляр за кандидатстване, т. 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“
Да
5.
Кандидатът е:
1. Община Стралджа
2. Юридическо лице с нестопанска цел , регистрирано по ЗЮЛНЦ
3. Читалище;
4. Стопански субекти от територията на МИГ, в т.ч. регистрирани земеделски стопани, стопански субекти по Търговския закон, Закона за кооперациите
Проверка за регистрацията на ЮЛНЦ се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран в ТРРЮЛНЦ в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията, Представена е Регистрационна карта за земеделски стопани.
Да
6.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ-Стралджа 2016г.
Изискването за седалище и адрес на управление не се прилага по отношение на кандидат - община Стралджа , която е включена в приложение № 3 от Постановление
№ 161.
Проверка за седалището и адреса на управление на ЮЛНЦ се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията.
Да
7.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ-Стралджа 2016г.
(Обстоятелството следва да е посочено във Формуляра за кандидатстване)
Да
8.
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Обстоятелствата се доказват с приложените документи: декларация за липса на основания за отстраняване- Приложение № 4, Удостоверение от НАП, Свидетелство за съдимост, Удостоверение от община Стралджа, Удостоверение от ИА ГИТ и др.
Да
9.
Кандидатът не е клон на ЮЛНЦ
Проверка се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията.
Да
10.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 месеца.
Крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване
Да
11.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не по -малък от 1000 евро при курс 1,9558 лева за 1 евро (1 955,80 лева);
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване
Да
12.
Максималният размер на допустимите разходи на проектното предложение е до левовата равностойност на 15 000 евро при курс 1,9558 лева за 1 евро (29337,00лева) ;
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване
Да
13.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ–Стралджа 2016г. и Насоките за кандидатстване.
 Финансова помощ до 100 на сто - когато получател е публично лице, читалище или юридическо лице с нестопанска цел и проектът не генерира приход съгласно „Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ. - Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване;
 Финансовата помощ е до 70 на сто - когато получател е публично лице и проектът генерира приход съгласно представения „Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен в по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ - Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване;
 Финансовата помощ е до 60 на сто - когато получател е частно лице
 Финансовата помощ е до 70 на сто - когато получател е частно лице и проектът е в обществена полза
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване
В случай, че интензитет надхвърля
максимално допустимия за съответния вид кандидат и проект
същият се коригира от КППП до размера на
допустимия
Не
14.
Във формуляра за кандидатстване е въведен и количествено определен, приложим за конкретния проект индикатор/и.
Заложеният/те индикатор/ съответства на описанието на включените в проекта дейности и кореспондиращите им разходи
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него.
Не
15.
Проектът включва поне една от следните дейности:
1. Маркетингови, промоционални и информационни дейности, свързани с традиционни местни производства, продукти и местна култура, включително, но не изчерпателно:
 Извършване на проучвания на местното наследство, продукти и потенциал за тяхното икономизиране;
 Създаване на местна марка за качество;
 Подпомагане на провеждането на местни празници, обичаи и традиции;
 Организиране на изложения, фестивали и други събития;
 Провеждане на специални промоционални и информационни кампании за територията и местното наследство и продукти;
2. Дейности, свързани със сертифицирането на типични местни продукти и услуги;
3. Дейности по съхраняване, идентифициране, възстановяване, дигитализиране и обновяване на местното материално и нематериално наследство
Аргументирано е посочено в описанието на проекта как предвидените в проекта дейности ще допринесат за маркетинга и популяризирането на традиционните местни производства, продукти и местна култура на територията на МИГ-Стралджа 2016г.
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него
Да
16.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство. (когато е приложимо за съответния вид съгласувателна процедура)
Да
17.
Дейностите, включени в проектното предложение, отговарят на общите изисквания съгласно Условията за кандидатстване, раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите
Представени са съответни становища/документи от компетентните органи, когато такива се изискват.
Да
18.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства:
1. има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение / плана / програмата / проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон;
3. по които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
4. след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
5. не съдържат анализ за социално-икономическите ползи (анализ разходи-ползи) за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията съгласно Приложение № 6а и 6б ч (когато това е приложимо за съответния проект и кандидат)
6. включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.
Попълва се отговор „ДА“ в случай, че нито едно от изброените обстоятелства не е налице.

В противен случай, води до отпадане
Не
19.
Проектното предложение не включва някоя от следните дейности:
1. дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2.
„Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1.
„Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“; подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването,подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“; подмярка 7.5 ” Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура”, подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7
„Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“ по Програма за развитие на селските райони 2014 – 2020 г.
2. . дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“;
3. инвестиции в държавна или общинска инфраструктура за здравеопазване;
4. дейности които включват обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория „национално значение“ или „световно значение“; дейности за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура от регионално и национално значение и по- конкретно спортни училища, училища по изкуство и култура и висши училища и професионални гимназии допустими за подпомагане по приоритетна Ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ от Оперативна програма „Региони в растеж“ по процедура BG16RFOP001-3.02 за професионални училища в
Република България
Попълва се отговор „ДА“ в случай, че нито едно от изброените обстоятелства не е налице.
В противен случай води до отпадане
Не
20.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Да
21.
В публичния модул в ИСУН и други публични регистри липсват данни за двойно финансиране
Да
22.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение и представена декларация от кандидата.
В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1 т.5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.- "Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Да
23.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%. ( когато анализ Разходи-ползи е приложим документ)
Не
24.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е по-голяма от нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%. (когато анализ Разходи-ползи е приложим документ)
При отговор ДА – води до редукция на помощта в съответствие с правилата съгл. чл. 9, ал. 2, т. 2, буква б). от Наредба № 22 от 14.12.2015 г
Не
25.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е по-голяма от нула и кандидатът е заявил и обосновал интензитет на подпомагане по-нисък от 100%., като са приложени и правилата съгласно чл. 9, ал. 2, т. 2, букви а). и б). от Наредба № 22 от 14.12.2015 г. ( когато анализ Разходи-ползи е приложим документ)
Не
26.
В случай че проектът генерира печалба, стойността на показателя „Финансова вътрешна норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%) -счита се, че проектът е нежизнеспособен и има нужда от безвъзмездно финансиране. ( когато анализ Разходи-ползи е приложим документ)
Да
27.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „непомощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони 2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него
В представения проект, когато кандидатстването е в режим непомощ и е заявен интензитет на финансово подпомагате 100%:
•Интервенциите са върху публични общински сгради, които са общинска собственост;
интервенциите са върху обекти, свързани с културния живот, които са общинска собственост, читалища, музеи, и библиотеки, археологически обекти и др.
• дейностите в тези обекти са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество
• и интервенцията има изключително локално въздействие и е предназначена за ползване само от населението в границите на населени места от общината от територията на МИГ.
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване, Анализа „Разходи- ползи” и съотносимите приложени документи.
Констатацията се прави на основа на информацията в проектното предложение и приложените документи и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство
Да
28.
Кандидатът - юридическо лице с нестопанска цел или НЧ кандидатства само за нестопански дейности - когато кандидатстването е в режим непомощ и е заявен интензитет на финансово подпомагате 100%:
Изискването се проверява в представения, Анализа „Разходи-ползи”.
Да
29.
В случаите, когато кандидатът действа като „предприятие“ и извършва икономически дейности:
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не надхвърля надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро по централен курс на БНБ и съответно левовата равностойност на 100 000 евро по централен курс на БНБ, в случай на едно и също предприятие, което осъществява сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три бюджетни години. Периодът от три бюджетни години се отнася до текущата бюджетна година ( годината на кандидатстването и предходните две)
Проверката се прави на база представената от кандидата Декларация за минимални помощи и Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия, както и в Регистъра за минимални помощи към МФ, както и представените Годишен отчет за дейността и ГДД по чл.92 от ЗКПО за годината, предшестваща годината на кандидатстване Когато се установи надхвърляне на допустимите прагове КППП, попълва НП и редуцира размера на БФП до допустимия праг.
Не
30.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1. инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2. други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3. определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Проверката се прави на база Бюджета на проекта във Формуляра за кандидатстване и ТДИД
Да
31.
Проектното предложение включва следните разходи, задължително поне един от разходите от т.1 до т.8
1. 1. Разходи, свързани с регистрацията, сертифицирането, прилагането и популяризирането на бранд и местни марки за качество за продукти и услуги от територията на МИГ–Стралджа 2016г., включително за проучвания, обучения, такси за регистрация и др.
2. 2. Разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане във връзка с маркетинг, популяризиране и сертифициране на местното наследство, изделия и храни;
3. Закупуване и реставрация на експонати и оборудване за етнографски, исторически и други експозиции;
3. 4. Разходи за закупуване на материали, консумативи, оборудване, обзавеждане, инвентар и облекла за местните фолклорни състави;
4. 5. Разходи, свързани със проучване, съхраняване, идентифициране, възстановяване и обновяване на природното и културно наследство на територията (паметници на културата с местно значение).
5. 6. Разходи за организация и провеждане на различни събития, популяризиращи и утвърждаващи местната териториална идентичност, във връзка с местни обичаи и традиции - провеждане на фестивали, събори, празници, обичаи и други събития, свързани с местното наследство.
6. 7. Разходи за, маркетингови и информационни дейности, свързани с популяризиране на местното наследство, фолклор, изделия и храни (проучвания, издаване на брошури, бизнес каталози, дипляни, публикации, филми, семинари, и др.);
7. 8. Разходи за външни услуги;
наем на помещения и апаратура;
други разходи за външни услуги, необходими за изпълнението на дейностите по проекта (например куриерски разходи, застраховки, разходи за изготвяне на становища от сценограф/художник или етнограф)
Проверката се прави на база Бюджета на проекта във Формуляра за кандидатстване и ТДИД
Да
32.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за обикновена подмяна и поддръжка;
4. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6. за режийни разходи;
7. за застраховки;
8. за закупуване на оборудване втора употреба;
9. извършени преди 1 януари 2014 г.;
10. за принос в натура;
11. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за
предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15. надвишаващи определените референтни разходи (ако е приложимо);
Отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи. В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета
Не
33.
Проектното предложение не включва и следните разходи:
1. Закупуване или наем на земя и сгради;
2. Закупуване на оборудване и обзавеждане втора употреба;
3. Данък върху добавена стойност с изключение на невъзстановим ДДС, когато е поет действително и окончателно от кандидати, различни от лицата, освободени от данък съгласно чл. 3, ал. 5 от Закона за данък върху добавената стойност;
4. Оперативни разходи, включително разходи за поддръжка, наеми, застраховка, текущ ремонт;
5. Банкови и административни такси, разходи за гаранции, изплащане и рефинансиране на лихви, застраховки;
6. Обезщетения за отчуждаване на имоти;
7. Закупуване на оборудване, включително компютърен софтуер, над пазарната им стойност;
8. Плащания в брой;
9. 9. Инвестиции, за които ДФЗ-РА или друг компетентен орган установи изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката;
10. Неустойки за неизпълнение по договорите с избраните доставчици/изпълнители;
11. Натрупани лихви върху изплатени авансови плащания;
12.Инвестиции, за които е установено двойно финансиране
Попълва се отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи. В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета
Не
34.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Не
35.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Не
36.
Предложените за финансиране разходи от Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2 от Условията за кандидатстване
Не
37.
Показателите за оценка на бизнес плана показват подобряване на дейността на предприятието, доказват икономическата жизнеспособност на проекта и предприятието и постигане целта на процедурата чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №12а и 2б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното:
1. Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2. Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6% (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3. Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4. Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Проверката се прави само по отношение на кандидати, за които Бизнес план е приложим документ - кандидати по чл. 9, ал. 2, т. 2, подточки в). и г). на Наредба № 22 от 14.12.2015
Несъответств ието с това условие за допустимост води до отхвърляне на проекта
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.